abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60803516
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:43 schreef Greys het volgende:
Wat een naar sfeertje hier in dit van oorsprong zo blije topic

Hoop dat Conflict en Biancavia nog steeds updates willen blijven geven
Ja idd
Noot noot.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:59:31 #277
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60803612
Miscommunicatie waardoor iedereen zich aangevallen voelde. Shit happens, laten we het weer over poes hebben.

Gaan jullie de buurvrouw op de hoogte brengen of wat wordt het plan?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60804600
Staat ie eigenlijk op http://www.amivedi.nl ? Misschien is ie wel van heel iemand anders als die zogenaamde buuv.
Where facts are few, experts are many.
pi_60806639
***UPDATE***

Okee. Dit wordt een vaag verhaal (we snappen het zelf ook nog niet helemaal).

Vanmiddag belde Conflict mij dat hij thuis kwam en er een poster hing met KAT VERMIST bij het trappenhuis, met een mooie kleurenfoto van Koepoes erop. Dus ik zei, zet die kat maar weer buiten dan, en dan bellen we daar vanmiddag wel aan.

Dus ik kom een uurtje later thuis, hangt heel de straat vol met KAT VERMIST A4'tjes, op alle lantaarnpalen, bomen en in ons trappenhuis, met de foto het verhaal dat Kat vermist is sinds vorige week maandag. Dat is al vreemd, want tot afgelopen donderdag heeft poes heel de tijd buiten gezeten. (De kat blijkt trouwens Heidi te heten )

Conflict had hem ondertussen al buiten gelaten en toen ik mijn fiets had weggezet, zat Koepoes me in het trappenhuis op te wachten. Dus ik loop naar boven, die kat komt me achterna. Dus ik denk, dat moet ik niet hebben. Maar hij bleef zitten (dacht ik), ik snel naar onze etage, ik loop de galerij op en zjoef, poes rent zo langs me heen en gaat voor onze deur staan met een zielige mrauw.
Dus ik die kat weer mee terug gekssst en in het trappenhuis achtergelaten.

Eind van de middag ging ik naar mijn ouders, en toen zag ik een man voor de deur staan waar kat woont, dus ik vroeg of hij daar woonde. Nee, zei hij, maar hij had de poes net gevonden en door een openstaand bovenraampje bij de keuken naar binnen gepropt. ( ) Want die bewoonster was wederom niet thuis.

Ik vertellen dat wij die kat al zo'n tijd buiten hadden zien zitten en hem af en toe wat eten hebben gegeven. Ja, zei hij, dat hebben wij ook gedaan. Want die mensen waren op vakantie en degenen die voor de kat zouden zorgen hadden de verkeerde sleutel gekregen. Daarom hadden ze vorige week ook het onderste ruitje van de deur ingetrapt (wat klopt, want dat had ik gezien, dat die ruit kapot was). Blijkbaar omdat ze dachten dat de kat binnen zat ofzo? Maar die kat heeft al die dagen ook gewoon buiten gezeten!

Nou ja, en nu was de eigenaresse terug en was het ineens paniek, omdat de kat kwijt was! Sinds vorige week maandag? Of afgelopen maandag? Nu weet ik niet meer precies wat er op die posters stond, en ze zijn nu allemaal weer weggehaald. Maar er stond wel dat het een buitenkat is ( ja, eentje die alleen liever binnen zit), en met een slank postuur. Nou, nu is 'ie zo slank niet meer.

Goed. Nu kom ik net een uurtje geleden terug, en wie komt daar op de parkeerplaats nadat ik mijn auto uitstap naar me toe gerend? Juist.
Dus blijkbaar is ze nu weer even thuis geweest en zit de kat weer buiten.

Nou, we blijven het gewoon in de gaten houden hoor, maar het is wel een vaag gebeuren.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:25:44 #280
150152 Queen_Bee
pi_60806786
Ga dan met dat mens erover praten, het moge duidelijk zijn dat poes liever binnen zit. Of dat dan bij jullie of bij haar is
I'm super sonic man
pi_60806797
neem gewoon contact op mjet de dierenbescherming. de baas verdient iig een 'schrik' bezoekje!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_60806898
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:25 schreef Queen_Bee het volgende:
Ga dan met dat mens erover praten, het moge duidelijk zijn dat poes liever binnen zit. Of dat dan bij jullie of bij haar is
Nou, ze wil haar kat duidelijk niet kwijt.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:28:32 #283
150152 Queen_Bee
pi_60806908
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:26 schreef simmu het volgende:
neem gewoon contact op mjet de dierenbescherming. de baas verdient iig een 'schrik' bezoekje!
De dierenbescherming gaat hier niets tegen doen, hoor. Er zijn zoveel buitenkatten. En als 't beest te eten krijgt is 't goed.

Dus ik zou gewoon even de buurvrouw aanspreken hierover
I'm super sonic man
pi_60806920
In de gaten houden?
Ga gewoon praten met die mensen

Niks afwachten, heeft niemand wat aan denk ik
Noot noot.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:29:58 #285
150152 Queen_Bee
pi_60806957
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:28 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nou, ze wil haar kat duidelijk niet kwijt.
Maar je kunt het er toch over hebben dat poes overduidelijk liever binnen zit? Dat ie dan steeds buiten zit is zielig
I'm super sonic man
pi_60807117
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:29 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Maar je kunt het er toch over hebben dat poes overduidelijk liever binnen zit? Dat ie dan steeds buiten zit is zielig
Is ook zo, maar ja volgens haar is blijkbaar een buitenkat.
En ik ga niet zeggen dat die kat hier bijna een week binnen heeft gezeten.
pi_60807523
Het lag wel in de lijn der verwachting he.
Maar ik vind het heel apart dat ze echt meteen na thuiskomst de boel onder heeft gehangen met A4-tjes.
Draait ze nachtdiensten o.i.d. ?

Hou Poes anders als bijpoes, dat zou ik dan weer doen.
Dat betekent wel je trots opzij zetten maar dan kan kun je gerust op vakantie. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 augustus 2008 @ 21:42:36 #288
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60807526
Maar wie had die posters nou opgehangen? Zij zelf of de oppas-met-verkeerde-sleutel raar verhaal trouwens ?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:53:55 #289
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60808044
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:33 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Is ook zo, maar ja volgens haar is blijkbaar een buitenkat.
En ik ga niet zeggen dat die kat hier bijna een week binnen heeft gezeten.
Waarom niet eigenlijk? Ze biedt met haar posteractie wel dé opening aan om eens te gaan praten. Niet op een aanvallende manier, maar je kunt haar haar juist aanspreken op haar kennelijke liefde (hoe zij die ook definieert) voor die kat. Als ik jou was zou ik juist nu (bijna) helemaal open kaart spelen. Gewoon het hele verhaal vertellen, en alleen weglaten dat je precies wist van wie die kat was. Dat zou misschien onnodig de boel op scherp zetten. Maar je hebt dankzij die postertjes de perfecte 'smoes' om eens met haar te praten en te vertellen hoe Poes op jullie reageerde en wat jullie dachten en hoe fijn Poes het bij jullie thuis vond - dit alles onder het mom van dat je geen idee had wie de eigenaar was. En dan smokkel je er af en toe even doorheen dat je Poes al vaker op straat zag en dat hij zo'n honger bleek te hebben (en je had geen idéé van wie Poes was hè, dus jullie voerden die zwerver wel eens!) en dat meerdere mensen dat ook deden. Ach jee zeg en nu blijkt Poes van háár! Najáá, dat had je nooit gedacht! Wat een toeval!

Joh wie weet voelde ze zich wel min of meer verplicht om die posters op te hangen (op aandringen van die oppas wellich!) en wil ze stiekem wel van die kat af. En anders voelt ze zich in élk geval 'gezien' de komende tijd en springt ze hopelijk wat beter met haar kat om!

Ik zou deze situatie juist uitbuiten, in belang van Poes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 13-08-2008 22:05:27 (typo) ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:58:05 #290
150152 Queen_Bee
pi_60808249
Eens ^
I'm super sonic man
pi_60808394
Eens is met Dude!

Mooie opening!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60808441
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Conflict had de kat tijdelijk kunnen opvangen en eten geven en zich vervolgens melden bij de politie cq. dierenambu. Dan heeft hij de kat direct geholpen, plus er kan hem nooit verweten worden dat hij onterecht de kat heeft opgenomen. Als buuf over een week of 3 komt klagen, en poes is inmiddels alles behalve verwaarloosd, hoe gaat Conflict dan bewijzen dat het terecht was dat ie poes heeft opgenomen? De foto's die we hier zien zijn niet erg overtuigend. Mevrouw kan zo een reden verzinnen voor het slanke lijntje van poes en dan? Weet je wel hoe erg het moet zijn met verwaarlozing mishandeling voor je in nederland iemands dier mag afpakken dat is echt afschuwelijk. Nogmaals: ik zit hier niet Conflict aan te vallen of af te vallen of wat dan ook, ik spreek alleen de angst uit dat buuf heel lelijk kan gaan doen en dat er dan weinig meer tegen te doen valt.
Ik begrijp je betoog trouwens wel...
Denk dat het inmiddels alweer twee jaar geleden is dat er hier een klein grijs zwaar vermagerd katje aan kwam lopen en die vrat zijn buik vol en wilde niet meer weg. (heb er ook een topic over gehad in F&F).

Enfin, ik hoopte na een paar dagen dat hij zou blijven want het was een lief beestje en olliehondje begon er ook aan te wennen. Maar, ik ging er vanuit dat het katje wel ergens gemist zou worden, dus alle straten rondom afgebeld, gevraagd en aan iedereen doorgegeven dat ik een katje had. Netjes bij Amivedi aangemeld, briefjes bij de AH en dierenwinkel op het dorp.... geen reactie.
Omdat Ollie toen iedere avond uitgelaten werd namen we het katje ook mee aan een tuigje.

Werden we toch ineens aangesproken door een mevrouw die haar hond uitliet en meteen haar mobiel pakte dat haar katje terecht was? Wij netjes ons adres vertellen en uitleg geven.

Er kwam een ordinair wijf bij ons aan de deur die vol stampij haar kat kwam ophalen. Ik heb haar toen fijntjes gevraagd hoe het kon dat het beestje al meer dan drie weken onopgemerkt bij ons zat en zwaar vermagerd bij ons was aan komen lopen. Die vraag kon ze niet beantwoorden maar ze heeft naderhand de hele buurt verteld dat wij haar kat gestolen hadden en noem maar op terwijl wij er alles aan gedaan hebben om de kat als gevonden bekend te laten zijn. Tja, zo lullig kun je het dus ook treffen.

Het blijft inderdaad lastig om je te bemoeien met andermans dieren. Maar in geval van TS en partner, zou ik het beestje gewoon wat bijvoeren en af en toen naar binnenhalen om te laten slapen.
pi_60810978
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Ze biedt met haar posteractie wel dé opening aan om eens te gaan praten. Niet op een aanvallende manier, maar je kunt haar haar juist aanspreken op haar kennelijke liefde (hoe zij die ook definieert) voor die kat. Als ik jou was zou ik juist nu (bijna) helemaal open kaart spelen. Gewoon het hele verhaal vertellen, en alleen weglaten dat je precies wist van wie die kat was. Dat zou misschien onnodig de boel op scherp zetten. Maar je hebt dankzij die postertjes de perfecte 'smoes' om eens met haar te praten en te vertellen hoe Poes op jullie reageerde en wat jullie dachten en hoe fijn Poes het bij jullie thuis vond - dit alles onder het mom van dat je geen idee had wie de eigenaar was. En dan smokkel je er af en toe even doorheen dat je Poes al vaker op straat zag en dat hij zo'n honger bleek te hebben (en je had geen idéé van wie Poes was hè, dus jullie voerden die zwerver wel eens!) en dat meerdere mensen dat ook deden. Ach jee zeg en nu blijkt Poes van háár! Najáá, dat had je nooit gedacht! Wat een toeval!

Joh wie weet voelde ze zich wel min of meer verplicht om die posters op te hangen (op aandringen van die oppas wellich!) en wil ze stiekem wel van die kat af. En anders voelt ze zich in élk geval 'gezien' de komende tijd en springt ze hopelijk wat beter met haar kat om!

Ik zou deze situatie juist uitbuiten, in belang van Poes.
Strak plan
pi_60815242
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:01 schreef Stali het volgende:

[..]

*knip

Het blijft inderdaad lastig om je te bemoeien met andermans dieren. Maar in geval van TS en partner, zou ik het beestje gewoon wat bijvoeren en af en toen naar binnenhalen om te laten slapen.

Mee eens!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_60817118
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:42 schreef Rewimo het volgende:
Maar wie had die posters nou opgehangen? Zij zelf of de oppas-met-verkeerde-sleutel raar verhaal trouwens ?
Kan gebeuren hoor, heb ik ook eens gehad toen we op vakantie gingen. Mijn vader de verkeerde sleutel gegeven van de bos (een aantal lijkt op elkaar) en toen waren alle planten dood.
Dat er in dit geval een ruitje in wordt geslagen is begrijpelijk.
pi_60827762
Stali, wat een verhaal, dan denk je toch iets goed te doen en krijg je zo'n geval aan de deur, waardeloos.
@ biancava, denk echt dat communicatie hier een goed middel kan zijn en zou denk ik in jullie geval toch echt met de buuf gaan praten.
een beetje katten mens weet toch dat katten hun bediendes uitzoeken en niet andersom, als koepoes nu liever bij jullie woont, tja, misschien dat buuf er toch wel oren naar heeft?
ok, het is een buitenkat volgens haar, maar de praktijk bij jullie wijst iets anders uit, dus hoe goed kent ze haar eigen kat nu eigenlijk?
ik bedoel niet dat dat een excuus is om koepoes dan maar gewoon te stelen maar het biedt wel een aanknopingspunt voor de discussie met de buuf, toch?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_60828196
Zoiezo heb je een aanknopingspunt omdat dat beest met stromende regen op straat rondliep, terwijl ieder weldenkende kat op zo'n moment gewoon binnen zit... Er was dus iets functioneel mis, tijdens haar vakantie, door haar oppas, dat doet er verder niet toe. Je stond in je volste recht om actie te ondernemen, alleen het niet opgeven aan instanties is waar ze je op aan kan spreken. Naar mijn idee hebben jullie nog altijd de meeste troeven in handen
Where facts are few, experts are many.
pi_60842107
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:21 schreef Biancavia het volgende:
***UPDATE***
Conflict had hem ondertussen al buiten gelaten en toen ik mijn fiets had weggezet, zat Koepoes me in het trappenhuis op te wachten. Dus ik loop naar boven, die kat komt me achterna. Dus ik denk, dat moet ik niet hebben. Maar hij bleef zitten (dacht ik), ik snel naar onze etage, ik loop de galerij op en zjoef, poes rent zo langs me heen en gaat voor onze deur staan met een zielige mrauw.
Dus ik die kat weer mee terug gekssst en in het trappenhuis achtergelaten.

(...)

Goed. Nu kom ik net een uurtje geleden terug, en wie komt daar op de parkeerplaats nadat ik mijn auto uitstap naar me toe gerend? Juist.
Dus blijkbaar is ze nu weer even thuis geweest en zit de kat weer buiten.

Nou, we blijven het gewoon in de gaten houden hoor, maar het is wel een vaag gebeuren.
Aaah.. dat is kut! Net zoiets als wanneer je op vakantie gaat naar zo'n kloteland (in ieder geval wat dieren betreft) als Turkije of Griekenland en dat je dan een kat of hond gaat voeren. En dat ze dan achter je aan blijven lopen tot in het hotel, en dat je ze dan weg moet sturen. Dat vind ik zo zielig. Zo heb ik eens ruzie gehad met een Turk die die katten vrij hardhandig (hardvoetig ) bij het hotel aan het weg schoppen was.

Maarja. Wij hadden hier ook eens zoiets. Zat er een kat (al een dag of twee) in het trappenhuis.. dus wij die kat meegenomen naar huis, eten gegeven, drinken gegeven, er een kattenbak bij. En toen een dierenopvang gebeld. Dat beessie daarheen gebracht, werden we 's avonds gebeld: bleek die kat hier om de hoek te wonen. Die was gewoon met wat kinderen meegelopen naar binnen, en hij kon er niet meer uit..
Er gaat niets boven Groningen
pi_60842158
edit: kut, dubbel
Er gaat niets boven Groningen
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:36:32 #300
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60842797
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:08 schreef Atreidez het volgende:
Zoiezo heb je een aanknopingspunt omdat dat beest met stromende regen op straat rondliep, terwijl ieder weldenkende kat op zo'n moment gewoon binnen zit... Er was dus iets functioneel mis, tijdens haar vakantie, door haar oppas, dat doet er verder niet toe. Je stond in je volste recht om actie te ondernemen, alleen het niet opgeven aan instanties is waar ze je op aan kan spreken. Naar mijn idee hebben jullie nog altijd de meeste troeven in handen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')