Klacht: Onmensenquote:UTRECHT - De eigenaar van rottweiler Tysen is een 50-jarige Utrechter. De hond werd zaterdagavond in Utrecht zo vreselijk mishandeld, dat hij aan de gevolgen ervan overleed.
afbeelding vergroten De meegesleepte rottweiler, met vier bebloede pootjes, wordt dood weggebracht.
Het dier bleek gechipt. Volgens de informatie op de chip heette de rottweiler Tysen en woont de eigenaar van het dier in Vleuten.
Maar Tysen bleek doorverkocht te zijn en de politie is inmiddels op de hoogte van de gegevens van de huidige eigenaar.
De Utrechter is een bekende van de politie. Agenten hebben de man nog niet thuis aangetroffen en de eigenaar is dan ook nog niet aangehouden.
De man wordt er van verdacht zijn hond aan een lijn achter zijn fiets te hebben meegesleurd. Hij liet Tyson meer dood dan levend achter in de Agnietenstraat, vlakbij het Dick Bruna Huis. Daar blies het uitgeputte dier korte tijd later zijn laatste adem uit.
De fietser had de rottweiler aan een uitlaatlijn vast en liet deze pas los toen hij merkte dat de hond werkelijk niet meer verder kon. Drie personen zagen hoe de man nog probeerde de bloedende hond mee te krijgen, voordat hij opgaf en wegfietste. Zij belden daarop de dierenambulance.
Michel van der Meer, die dienst had op de dierenambulance, arriveerde bij de rottweiler precies op het moment dat het dier overleed. ,,De hond had zijn poten compleet kapotgelopen,’’ vertelt Van der Meer.
Volgens hem kan het niet anders dan dat de fietser die de hond meesleurde, kwade opzet had. ,,Je moet op warme dagen als afgelopen zaterdag sowieso niet met een hond gaan rennen. En deze fietser móet gemerkt hebben dat de hond leed. Hij bloedde als een rund: er lag een spoor van bloed op de straat, en hij schuimbekte omdat hij oververhit was. Zo iemand mogen ze van mij aan de hoogste boom opknopen.’’
Naar Van der Meer kon beoordelen, ging het om een jongvolwassen hond die er verder gezond uitzag. Het dier had geen tekenen van eerdere mishandelingen en was ook niet vermagerd.
,,Zo'n grote hond is niet zomaar kapot te krijgen,’’ vertelt Van der Meer. Het is dus aannemelijk dat de fietser een flink stuk heeft afgelegd.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:27 schreef morpheus_at_work het volgende:
Rottweilersde nieuwe eigenaar achter auto binden en dan km of 20 gaan rijden en op dezelfde manier behandelen
Lijkt me een strak plan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:27 schreef morpheus_at_work het volgende:
Rottweilersde nieuwe eigenaar achter auto binden en dan km of 20 gaan rijden en op dezelfde manier behandelen
Ik kop hem maar even in:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:27 schreef morpheus_at_work het volgende:
Maar hij begon, dus dan mag het wel uit wraak.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik kop hem maar even in:
Dan verlaag je jezelf tot zijn niveau en ben je dus niks beter dan die knakker.
Paar uur schoffelen schiet ook niet op hè?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik kop hem maar even in:
Zo'n idioot heeft helemaal geen gevoelens dus wat zou het uitmaken, dat iemand hem half de tyfus instampt ?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik kop hem maar even in:
Hij begon tegen die hond, niet tegen hem..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:40 schreef Rosbief het volgende:
Maar hij begon, dus dan mag het wel uit wraak.
Hoezo, wat heb jij met die hond te maken?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:40 schreef Rosbief het volgende:
Maar hij begon, dus dan mag het wel uit wraak.
Wat zou jij doen als ze Shenna achter de brommert meesleurde?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:46 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Zo'n idioot heeft helemaal geen gevoelens dus wat zou het uitmaken, dat iemand hem half de tyfus instampt ?
Ik zou het wel mooi vinden als morgen op de FP staat "Man die hond mishandelde verlamd geslagen"
Dat dusquote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:52 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als ze Shenna achter de brommert meesleurde?
Nee, ik zou het niet mogen idd, maar de eigenaar van de hond wel.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoezo, wat heb jij met die hond te maken?
Bovendien, jij zou het dus goedvinden als vervolgens de familie van die knakker hetzelfde zou doen met jou.
Immers, jij begon..
Precies één van de problemen met de huidige maatschappij, mensen die voor eigen rechter menen te kunnen spelen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:46 schreef Maikuuul het volgende:
Zo'n idioot heeft helemaal geen gevoelens dus wat zou het uitmaken, dat iemand hem half de tyfus instampt ?
Ik zou het wel mooi vinden als morgen op de FP staat "Man die hond mishandelde verlamd geslagen"
Uit de OP haal ik dat juist de huidige eigenaar van de hond wordt verdacht van het mishandelen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:53 schreef Rosbief het volgende:
Nee, ik zou het niet mogen idd, maar de eigenaar van de hond wel.
Dierenliefhebbers zijn ook een beetje verminderd toerekeningsvatbaar...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoezo, wat heb jij met die hond te maken?
Bovendien, jij zou het dus goedvinden als vervolgens de familie van die knakker hetzelfde zou doen met jou.
Immers, jij begon..
Wacht maar tot een mod dit naar F&F gooit. Daar komen pas extremisten, Osama is er niks bij.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Dierenliefhebbers zijn ook een beetje verminderd toerekeningsvatbaar...
Oh sorry, dat had ik niet gelezen. Dan kun je er idd weinig tegen doen, het is immers zijn hond.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit de OP haal ik dat juist de huidige eigenaar van de hond wordt verdacht van het mishandelen.
Welnee het zijn daar hele lieve mensen hoor !quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:58 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wacht maar tot een mod dit naar F&F gooit. Daar komen pas extremisten, Osama is er niks bij.
Waar lees jij dat de knakker uit de OP zijn hond heeft verkracht?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:01 schreef Rosbief het volgende:
Oh sorry, dat had ik niet gelezen. Dan kun je er idd weinig tegen doen, het is immers zijn hond.
Net als dat een vader zijn eigen dochters ongestraft mag verkrachten/vermoorden.
Niet dat het mishandelen van dieren een frisse bezigheid is, maar mensen die dieren gelijkstellen aan mensen/ familieleden mogen ook wel eens bij een goede hoofddokter op bezoek. Om maar op dezelfde voet verder te gaan.. Mag een vader z'n dochter wel aan een lijn uitlaten en verplichten maar 2 keer per dag te schijten en te eten ?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Oh sorry, dat had ik niet gelezen. Dan kun je er idd weinig tegen doen, het is immers zijn hond.
Net als dat een vader zijn eigen dochters ongestraft mag verkrachten/vermoorden.
Daar kun je tegenwoordig voor gestraft worden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waar lees jij dat de knakker uit de OP zijn hond heeft verkracht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |