abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60418646
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet dus niet of je in de headers alleen het IP van de mailserver ziet, of ook van de client die de mail aan de server heeft aangeboden. Anders kan je dus volstaan met een relayserver configureren. Nou daar moet je toch makkelijk een van kunnen vinden op inet.
Je moet met dat scriptje ook nog ff op een ander IP anders heeft 't weinig nut
*****Kraak........
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:18:53 #42
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_60419360
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Sterker nog, trojans of een andere infectie hebben er niets mee te maken.
Het zou kunnen dat niet TS maar iemand anders die het mailadres van TS in zijn adresboek heeft staan een virus te pakken heeft. Spammers gebruiken regelmatig geinfecteerde PC's om spam te versturen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:27:33 #43
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_60419546
Misschien moet je jezelf even afmelden bij de spammer, unsubscribe
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_60420882
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:27 schreef Dokter-J het volgende:

[..]

Ik doe geen VMBO en heb dan ook nog nooit zoiets gedaan
Alsof dat er iets mee te maken heeft. Ik kan elke maand wel mailtjes rondsturen dat mensen niet klakkeloos attachments van mailtjes moeten openen. "Ja maar dit was een factuur van DHL" "Hebben we wat verstuurd via DHL dan?" "Eh... nee..."
En dan pissig zijn "Moet ik me aangesproken voelen?" Als je na een paar incidenten toch maar weer eens zo'n mailtje rond laat gaan. En die types hebben hier allemaal drs or dr op hun visitekaartje staan. Als er nieuwe gedrukt moeten worden toch maar eens spontaan vergeten dat soort titels aan de drukker door te geven.
pi_60420916
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:45 schreef Merovingian het volgende:
Dan zou een oplossing zijn dat een ontvanger van de spam het ip-adres van de zender uit de header haalt van de spam, en vervolgens een klacht indienen bij de ISP van dat ip-adres. En dan is het hopen dat de zender niet in een of ander loempoer-land zit waar spammen niet boeit.
Of de spam vanaf de computer van Merovingian verstuurt.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:42:34 #46
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60421004
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:38 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]

Of de spam vanaf de computer van Merovingian verstuurt.
Mijn mailserver zit aardig dichtgetimmerd
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:43:30 #47
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_60421023
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:37 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]

Alsof dat er iets mee te maken heeft. Ik kan elke maand wel mailtjes rondsturen dat mensen niet klakkeloos attachments van mailtjes moeten openen. "Ja maar dit was een factuur van DHL" "Hebben we wat verstuurd via DHL dan?" "Eh... nee..."
En dan pissig zijn "Moet ik me aangesproken voelen?" Als je na een paar incidenten toch maar weer eens zo'n mailtje rond laat gaan. En die types hebben hier allemaal drs or dr op hun visitekaartje staan. Als er nieuwe gedrukt moeten worden toch maar eens spontaan vergeten dat soort titels aan de drukker door te geven.
Ik heb dat een keer gehad met een actie van mascotte waar ik aan meedeed. Aan de header kon ik zien wie hem verstuurd had. Via een whois heb ik het telefoonnummer van het bedrijf gevonden dat de advertising van mascotte deed. Toen ik ze opbelde om te melden dat ze een virus hadden zeiden ze dat ze er druk mee bezig waren, maar ze vonden mijn belletje maar vreemd

Verder reageer ik nooit op spam hoor, maar ik kon zien dat ze een virus hadden.
pi_60421113
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Sterker nog, trojans of een andere infectie hebben er niets mee te maken.
Ik denk van wel. De spammer zit of ergens waar ze er niets aan doen, of maakt gebruik van gehackte computers.
Maar natuurlijk zal de hacker als hij jouw computer kaapt niet jouw E-mail adres misbruiken, omdat jij door de terugkomende mail natuurlijk meteen door hebt dat iets mis is.
Daarvoor gebruiken ze weer adressen van anderen zoals je al liet zien.
pi_60421186
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:43 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Ik heb dat een keer gehad met een actie van mascotte waar ik aan meedeed. Aan de header kon ik zien wie hem verstuurd had. Via een whois heb ik het telefoonnummer van het bedrijf gevonden dat de advertising van mascotte deed. Toen ik ze opbelde om te melden dat ze een virus hadden zeiden ze dat ze er druk mee bezig waren, maar ze vonden mijn belletje maar vreemd

Verder reageer ik nooit op spam hoor, maar ik kon zien dat ze een virus hadden.
Dat kan ook nog. maar er waart ook een virus rond dat zich voordoet als factuur van DHL. En wij versturen zelden pakketten en degene die de mail kreeg heeft niets met inkoopfacturen van doen. Dus daarnaast wisten we meteen dat-ie zaken opende die hij niet hoorde te openen
pi_60421215
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:42 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Mijn mailserver zit aardig dichtgetimmerd
En een trojan die per ongeluk binnen geglipt is kan natuurlijk niet zelf mailtjes versturen?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:53:04 #51
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_60421282
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:50 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]

En een trojan die per ongeluk binnen geglipt is kan natuurlijk niet zelf mailtjes versturen?
Dan geeft mijn Norton een scherm vol met meldingen, 1x gehad
(niet op me server natuurlijk, maar op me eigen pc )

[ Bericht 10% gewijzigd door HiDiHo op 29-07-2008 15:58:15 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:55:07 #52
65252 Bart
pi_60421331
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:50 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]

Ik heb geen trojans op mijn server
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:49:33 #53
222513 Dokter-J
Het is die commerciele boy.
pi_60423837
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:58 schreef Manneke_Pils het volgende:
Je krijgt van die daemon-filter mailtjes terug?

Excuseer o opper 1337-ness dat ik niet meteen doorhad dat je het daardoor wist.
Joah.

Echt 50 per dag. Ik weet niet wat ik irritanter vind, dat mensen die troep van me krijgen of dat ik elke dag die zooi moet verwijderen.
Hij komt naar je stad toe!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:58:15 #54
222513 Dokter-J
pi_60424004
Even topic gelezen, ik snap er geen koek meer van

Vertel me eens wat ik nu moet doen, en hou in gedachte dat ik vanochtend met moeite de aan-knop van m'n laptop heb gevonden ook al heb ik hem al een maandje.
pi_60424184
Je kunt er helemaal niks aan doen, iemand misbruikt jouw emailadres als afzender in spamberichten. Je kunt er alleen op letten dat in de toekomst je emailadres niet meer over internet wordt verspreid.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:44:25 #56
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_60424977
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:58 schreef Dokter-J het volgende:
Even topic gelezen, ik snap er geen koek meer van

Vertel me eens wat ik nu moet doen, en hou in gedachte dat ik vanochtend met moeite de aan-knop van m'n laptop heb gevonden ook al heb ik hem al een maandje.
Nou erhm niks . Het punt is dat een ander dingen in het mailtje faked (net als vrouwen/mannen die sokken op bepaalde plekken stoppen om dingen grote te laten lijken dan ze werkelijk zijn en op die manier faken) (zoals swets liet zien) zodat het lijkt alsof het van jouw komt. Echter jij hebt er niks mee te maken omdat er niks van jouw email word verstuurd, daarom zie je ook niks in je verzonden items staan.
phluphy for president!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:53:28 #57
222513 Dokter-J
pi_60425175
Kanker zeg.

En gaan deze grapjes vanzelf over of zal het aanhouden?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:11:01 #58
65252 Bart
pi_60425558
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:53 schreef Dokter-J het volgende:
Kanker zeg.

En gaan deze grapjes vanzelf over of zal het aanhouden?
Als de spammer ooit een keer gearresteerd wordt zal het wel ophouden. Ik denk dat je beter een nieuw hotmail-adres kan nemen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:14:14 #59
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60425617
Gebeurt continu. Kan je niets aan doen. Ze stappen vanzelf wel weer over op een ander verzend-adres.

Zo een paar dagen per jaar ben ik ook de sjaak.

Je kan eventueel proberen een filter aan te maken dat alles met "Delivery", "Undelivered" in het subject, "postmaster", "MAILER-DAEMON" etc in de sender, wegflikkert. Dan wordt het wat minder.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 juli 2008 @ 19:37:02 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60426107
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:47 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]

Ik denk van wel. De spammer zit of ergens waar ze er niets aan doen, of maakt gebruik van gehackte computers.
Maar natuurlijk zal de hacker als hij jouw computer kaapt niet jouw E-mail adres misbruiken, omdat jij door de terugkomende mail natuurlijk meteen door hebt dat iets mis is.
Daarvoor gebruiken ze weer adressen van anderen zoals je al liet zien.
ja... das een lang verhaal om TS te vertellen dat een trojan er bij hem niets mee te maken heeft.... zoals ik al zei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')