De kinderen worden gedropt op een eiland, een halsband met explosief om de nek en met elk een tas met een kaart, kompas en een wapen. De regels: 1 leerling komt levend van het eiland af.
Wat zou je doen als je gedwongen wordt je vriend of vriendin te doden? Wie kun je nog vertrouwen?
De film raakte me behoorlijk, bloederig, dramatisch en keihard. Aanrader. Een 9/10.
http://us.imdb.com/Title?0266308
quote:ik heb ook wat over die film gehoord. Het begint toch dat 17 kostmeisjes zich voor de trein gooien? het lijkt me een vreselijk griezelige film. Zou je hem ergens kunnen huren?
Op zaterdag 16 maart 2002 14:14 schreef Ulx het volgende:
Gisteren heb ik deze japanse afslacht film gezien. Hij gaat over jongeren (uit een klas) die totaal geen respect voor authoriteit en volwassenen meer hebben. De japanse regering, zelf in een crisis besluit een nieuw stijl heropvoedingskamp te maken, met nieuwe regels.De kinderen worden gedropt op een eiland, een halsband met explosief om de nek en met elk een tas met een kaart, kompas en een wapen. De regels: 1 leerling komt levend van het eiland af.
Wat zou je doen als je gedwongen wordt je vriend of vriendin te doden? Wie kun je nog vertrouwen?
De film raakte me behoorlijk, bloederig, dramatisch en keihard. Aanrader. Een 9/10.
http://us.imdb.com/Title?0266308
Als dat geen aanrader is, dan weet ik het ook niet meer.
quote:Ik huurde de dvd bij moviecentre in Amsterdam.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:16 schreef zodiaque het volgende:[..]
ik heb ook wat over die film gehoord. Het begint toch dat 17 kostmeisjes zich voor de trein gooien? het lijkt me een vreselijk griezelige film. Zou je hem ergens kunnen huren?
En een groepszelfmoord zat er niet in.
quote:Oh, dan verwar ik deze film met een andere. het lijkt me ook echt een waanzinnige film. ik heb helaas geen DVD
Op zaterdag 16 maart 2002 14:18 schreef Ulx het volgende:[..]
Ik huurde de dvd bij moviecentre in Amsterdam.
En een groepszelfmoord zat er niet in.
quote:Inderdaad. Lijkt me een goeie tip. Net besteld bij Cult.nl
Op zaterdag 16 maart 2002 14:17 schreef Ulx het volgende:
Ow, ik lees net dat di film onder druk van bezorgde oudergroeperingen uit de japanse bioscopen werd gehaald.Als dat geen aanrader is, dan weet ik het ook niet meer.
Het idee an sich is bijzonder en ik keek erg naar de film uit, maar na vijf minuten kun je net zo goed de zaal verlaten. BR heeft meer weg van The Bold and the Beautiful dan me lief is, wat een trage eenzijdige film.
Jammer dat er geen verlichting in de zaal was, had ik nog een boek kunnen lezen ofzo.
quote:Dat is The Suicide Club.. Draaide dit jaar in Rotterdam op IFFR.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:16 schreef zodiaque het volgende:
ik heb ook wat over die film gehoord. Het begint toch dat 17 kostmeisjes zich voor de trein gooien?
quote:Jazekers, vuile punk dat die kerel is.
Op woensdag 26 juni 2002 13:35 schreef Pompiedom het volgende:
Battle Royal,
een meesterlijke Film, Vooral die ene gast die iedere keer voor de gein meedoet aan de gang gaat met zn uzi,
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 26-06-2002 21:51]
die scene in die vuurtoren was wel een van de ergsten. En Takeshi Kitano is eigenlijk altijd een garantie voor een goede film.
Vond het wel een goeie film.
Je ziet dat verschillende mensen verschillend reageren in bepaalde situatie's.
Alleen vind ik dat dat gastje met die kruisboog wel heel snel zijn "vrienden" begint uit te moorden.
Hij was trouwens wel lekker bloederig.
Mitsuki
omdat de Japanse jeugd in 2030 zo respectloos gewoprden is, wordt er elke maand een schoolklas op een onbewoond eiland gedumpt. Met medeweten van hun ouders. De kinderen spelen Battle Royale: iedereen krijgt willekeurig een wapen (varierend van uzzi, tot pannendeksel en van dolk tot stroomgun). Ze moeten elkaar uitmoorden en alleen de enige overblijver mag naar huis. Is er binnen drie dagen geen winnaar, dan worden alle kinderen omgelegd.
Op zich is het idee achter de film wel okee. Maar het had zoveel beter gekund. Je leert de personages nauwelijks kennen.
Jammer. Maar absoluut een film die met heel veel lef gemaakt is. Niet kijken tijdens het eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |