abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60402995
Wachten maar....

aaargh, ik ken er niet tegen, mijn geduld wordt tot de laatste druppel uitgemolken... en die makelaar met zijn (hopelijk) smoezen... hoop dat hij ongelijk heeft en dat er geen andere geintresseerden zijn...

Wie kent er nog meer makelaar-smoezen?

behalve dan dat er al andere geintresseerden zijn nadat je een bod gedaan hebt?

PS, ik heb trouwens al 2x geboden, 1x de standaard 10% er onder, tegenbod was paar duizend onder vraagprijs, nou heb ik daar weer paar duizend onder geboden.... moet dus tot morgen wachten... :"( wil dat huis zo graag....
  maandag 28 juli 2008 @ 20:10:31 #2
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_60403201
Maakt geen reet uit dat er anderen zijn.
Zolang jij in onderhandeling bent mogen ze met andere biedingen niets doen totdat jij zegt ik ga niet hoger dus ik stap eruit.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  maandag 28 juli 2008 @ 20:12:31 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60403249
Dei gedragsregel geldt alleen bij de NVM en een aantal andere grote organisaties van makelaars. Als de verkopend makelaar daar niet bij aangesloten is, kan hij dus gewoon met meerdere geïnteresseerden tegelijk onderhandelen.
pi_60403277
Ehm HugoBaas, de verkopende partij mag de onderhandeling ook afbreken hoor.... Ze mogen alleen niet tegelijkertijd in onderhandeling zijn met een andere partij.
Maar zoals de dame boven mij al zegt: het is een gedragsregel, niet meer dan dat. Blijven wel gewoon makelaars he...
Da gao nie nou!
  maandag 28 juli 2008 @ 20:20:15 #5
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_60403415
Nou de meesten zijn daar gewoon bij aangesloten hoor.
Over het algemeen gebeurd alles heel netjes en heeft TS dus niets te vrezen.
Die onderhandeling wordt echt wel voortgezet. Ze willen toch eerst weten hoe hoog je gaat.
Iedereen bied onder de vraagprijs. Mensen die dat niet doen zijn gewoon dom.
Das heel standaard en daar denkt niemand iets raars van.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_60403491
1 Tip: Gooi zelf ook alles in de strijd!
Laat ze niet ruiken dat je het huis ERG graag wil...
(Tuurlijk wil je het anders ben je niet in onderhandeling)
Leun relaxed achterover, zo goed gaat de huizenmarkt niet.
Laat je niet opnaaien.

Smoezen?

Na jou gelijk mensen zetten op afspraak om het huis ook te bekijken....
Want ja, het is zo'n stress gedoe voor de bewoners...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Hoofdredactie Fotografie maandag 28 juli 2008 @ 20:26:03 #7
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60403518
Gezien het hier nog over de onderhandelingsfase/hypotheekfase gaat, schopje naar WGR

K&W --> WGR
pi_60403525
Als je een tegenbod ontvangen hebt dat lager ligt dan de vraagprijs, kun je er van verzekerd zijn dat andere geinteresseerden minder geboden hebben dan jij. Anders had je gewoonweg geen tegenbod onder de vraagprijs ontvangen.

Jij hebt dus het hoogst geboden. Nu even afwachten en billenknijpen of dat bod geaccepteerd wordt. Die makelaar zal de verkoper nu wel proberen te bewerken in de trant van, dat het een goed bod is, en dat het helemaal niet zeker is dat anderen dat bod wel zullen overbieden. Voor die makelaar maakt het namelijk geen reet uit voor hoeveel, als het maar zo snel mogelijk verkocht wordt.
pi_60403688
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:24 schreef Oblivion het volgende:
Laat ze niet ruiken dat je het huis ERG graag wil...
integendeel, zou ik zeggen. Iemand die graag wil, willen ze wel wat langer mee in onderhandeling. Wie zijn neus optrekt en laat merken zo weg te kunnen lopen, laten ze ook sneller schieten.

Vergis je trouwens niet in het sentiment van de verkopers. Die hebben vaak ook een ideaalplaatje in hun hoofd van wie er in HUN huis moet komen wonen. Vooral jonge gezinnen hebben een streepje voor en kunnen wel eens met een lager bod het huis krijgen. "ik gun het ze zo" zegt de verkoper dan.
pi_60403690
Vraag & antwoord
1. Wanneer ben ik in onderhandeling?
U kunt niet afdwingen dat u in onderhandeling bent. U bent pas in onderhandeling als de verkoper
reageert op uw bod. Dus: als de verkoper een tegenbod doet. Ook kan de verkopende makelaar
uitdrukkelijk aangeven dat hij met u in onderhandeling is. U bent niet in onderhandeling als de
verkopende makelaar aangeeft dat hij uw bod met de verkoper zal overleggen.
2. Mag een makelaar doorgaan met bezichtigingen als er al over een bod onderhandeld
wordt?
Dat mag. Een onderhandeling hoeft nog niet tot verkoop te leiden. De verkoper kan daarnaast wellicht
graag willen weten of er meer belangstelling is. De eerste bieder hoeft nog niet de beste te zijn.
Daarom gaan de bezichtigingen door. Vaak zal de verkopende makelaar aan de belangstellende
vertellen dat hij, zoals dat heet, “onder bod” is. Een belangstellende mag dan wel een bod uitbrengen,
maar krijgt daar geen antwoord op tot de onderhandelingen met de eerste geïnteresseerde beëindigd
is. De makelaar zal geen mededelingen doen over de hoogte van de biedingen. Dit zou het
overbieden kunnen uitlokken.

daar staat dat ik pas in onderhandeling ben als de verkopende partij een tegenbod gedaan heeft... ik heb nu weer een nieuw bod gedaan, ben ik dan nog steeds in onderhandeling?
pi_60403898
Yep!

Relaxed!
Dit is wat de makelaar wil. Dat jij zweet...
Nu daar is het warm genoeg voor, heb je heul die verdomde makelaar niet voor nodig.

Bij ons werden alle smoezen die een makelaar maar kan verzinnen op ons bordje gelegd en toch 24.000 van de vraag prijs afgekregen.
Ik vrat bijna mijn schoenen op!
Stay cool! Echt!
pi_60404383
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:33 schreef avonne het volgende:

[..]

integendeel, zou ik zeggen. Iemand die graag wil, willen ze wel wat langer mee in onderhandeling. Wie zijn neus optrekt en laat merken zo weg te kunnen lopen, laten ze ook sneller schieten.

Vergis je trouwens niet in het sentiment van de verkopers. Die hebben vaak ook een ideaalplaatje in hun hoofd van wie er in HUN huis moet komen wonen. Vooral jonge gezinnen hebben een streepje voor en kunnen wel eens met een lager bod het huis krijgen. "ik gun het ze zo" zegt de verkoper dan.
Ja, ik ben het met je eens...
Tot zover....

In den beginnen moet je het niet zo laten blijken, daarna als de onderhandeling is begonnen is het inderdaad (soms) beter om kenbaar te maken dat je toch wel heel erg geïnteresseerd bent...
Maar dan nog wil je niet de hoofdprijs willen betalen. Dat bedoel ik eigenlijk.
pi_60405067
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:20 schreef HugoBaas het volgende:
Nou de meesten zijn daar gewoon bij aangesloten hoor.
Over het algemeen gebeurd alles heel netjes en heeft TS dus niets te vrezen.

Ja, makelaars zijn volkomen te vertrouwen.
pi_60406319
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:30 schreef k_man het volgende:

[..]

mja idd, niet echt nee...

ach ik wacht morgen wel af, hou eerst voet bij stuk op het bedrag dat ik geboden heb en zie daarna wel...
pi_60407273
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Makelaars dienen niet aan bepaalde voorwaarden te voldoen om zich NVM-makelaar te noemen? Het is niet zo dat deze makelaars worden gecontroleerd worden op dit soort praktijken?

Niet dat ik denk dat dit nooit zal voorkomen, maar structureel zal het dan ook wel niet zijn mag ik hopen..
pi_60408442
Structureel misschien niet, maar ik zou het zeker niet uitsluiten.
pi_60411979
Mja, voor ons is het natuurlijk een gok of er ineens andere geinteresseerden zijn... We willen het huis dolgraag hebben...

Hoop dat hij om 9 uur belt... of zal ik hem bellen?
pi_60412018
Maak je niet druk. Het is uiteindelijk maar een huis, zo'n ding met vier muren en een dak erop. En voor dat huis duizenden andere huizen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:25:59 #19
216273 Gibson
Play it loud
pi_60412173
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 07:59 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Hoop dat hij om 9 uur belt... of zal ik hem bellen?
Wacht maar gewoon tot hij belt

succes!
pi_60414379
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:33 schreef avonne het volgende:

Ik heb tot dusver de verkopers zelf nooit gezien voordat er overeenstemming over de prijs was.
Pas bij de bouwtechnische keuring en/of opmeten van dingen.

Ik ken dan de verkopers van een huis waar ik nu interesse in getoond heb. Maar als zij al weten dat wij het zijn is het omdat ze tijdens de bezichtiging op de loer gelegen hebben of het van de buren gehoord hebben.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:04:03 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60417564
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:40 schreef s-sidderaal het volgende:

[..]

Ik heb tot dusver de verkopers zelf nooit gezien voordat er overeenstemming over de prijs was.
Pas bij de bouwtechnische keuring en/of opmeten van dingen.

Ik ken dan de verkopers van een huis waar ik nu interesse in getoond heb. Maar als zij al weten dat wij het zijn is het omdat ze tijdens de bezichtiging op de loer gelegen hebben of het van de buren gehoord hebben.
Er zijn ook van die mensen die hun huis verkopen vóórdat ze vertrokken zijn, hoor.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60419459
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
PS, ik heb trouwens al 2x geboden, 1x de standaard 10% er onder, tegenbod was paar duizend onder vraagprijs, nou heb ik daar weer paar duizend onder geboden.... moet dus tot morgen wachten... :"( wil dat huis zo graag....
maar kennelijk wil je het huis niet zo graag dat je gewoon akkoord gaat met het tegenbod maar in plaats daarvan een beetje in de marge blijft rommelen. Ik bedoel, maakt die paar duizend euro nou werkelijk het verschil?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_60419711
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:23 schreef Argento het volgende:

[..]

maakt die paar duizend euro nou werkelijk het verschil?
We blijven toch Nederlanders he? Al is het maar 50 euro verschil, dan hebben we het gevoel dat we de onderhandeling hebben gewonnen...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_60423060
Ik heb net een huis gekocht, en ben voor andere woningen in onderhandelingen geweest. Algemene opmerkingen: de onderhandelingen zijn gewoon stressvol en irritant. Beide partijen willen het onderste uit de kan halen. Op zo'n groot bedrag lijkt een paar duizend euro niets, maar probeer jij maar ergens zomaar een paar duizend euro winst te pakken... Voor mij betekende het het verschil tussen wel of niet een hypotheek krijgen.

Normaal gesproken doe je een bod om uiteindelijk in het midden van de vraagprijs en jouw bod uit te komen. Dat weet de verkoper ook. Hij/zij doet je dan een tegenbod om er zoveel mogelijk uit te halen. Jij gaat daar weer op in. Hou gewoon rustig je poot stijf en laat je niet teveel leiden door je sentimenten, je bent nu gewoon bezig met zakelijke onderhandelingen. Ik bood zelf 127.000 bij een vraagprijs van 137.000. Ik was bereid ongeveer 133.000 te betalen voor die woning. Het eerste tegenbod dat ik ontving was 135.000. Dat vond ik nog te veel en had aangegeven dat ik een prijs van 132.000 in mijn hoofd had. Vervolgens kreeg ik een nieuw tegenbod van 133.500. Daar kon ik al mee leven, maar ik hield vol dat ik het net niet kon lenen. De volgende dag kreeg ik te horen dat ik hem voor 133.000 kon krijgen. Daar ging ik mee akkoord.

Conclusie: stel je gewoon zakelijk op en laat je niet teveel leiden door je emoties. Je ziet dat ik zelf door 1 dag mijn poot stijf te houden ik alweer 500 euro van de prijs af snoepte. Dat is gewoon een bankstel voor in je nieuwe huis. Op dit moment gaat het ook niet goed op de huizenmarkt. Dat geeft jou ook een sterkere onderhandelingspositie.

Als jij je niet zeker genoeg voelt in de onderhandelingen kan je altijd ook zelf een makelaar in de arm nemen. Die weet harder te onderhandelen, kent de trucjes van de verkoper en heeft vaak ook extra informatie over die woning. Hij kan ook de waarde beter inschatten. Je moet wel betalen voor die makelaar, maar normaal gesproken kan hij dat bedrag er ook weer af onderhandelen.
pi_60423196
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:07 schreef Faar18 het volgende:
Ik heb net een huis gekocht, en ben voor andere woningen in onderhandelingen geweest. Algemene opmerkingen: de onderhandelingen zijn gewoon stressvol en irritant. Beide partijen willen het onderste uit de kan halen.
Ik zit niet in de onderhandelingen om het onderste uit de kan te halen, ik zit in de onderhandelingen om een huis dat ik wil hebben daadwerkelijk in eigendom te verwerven. Ik heb een prijs in mn hoofd en als het me lukt om het voor die prijs te krijgen, dan ben ik tevreden. Het kan me werkelijk geen moer schelen of ik het huis voor een paar duizend euro minder had kunnen hebben als ik de verkoper het figuurlijke mes op de evenzo figuurlijke keel had gezet.

De koper van mijn huis was nog veel extremer: die bood gewoon zonder welke vorm van onderhandeling dan ook, de vraagprijs. Als ie 5.000 euro minder had geboden waren wij ook direct akkoord gegaan. Ach ja...

allemaal off topic.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')