De vraag is of je astma op sportgebied moet zien als een ziekte waar men iets mag aan doen natuurlijk. Ik zie dat eerder als een tekortkoming , een gebrek aan talent op dat vlak ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik bedoel, sommige sporters zijn astmapatiënten. Ik zit nog steeds te wachten (hoe treurig ook) op de eerste sporter die een astma-aanval oploopt en vervolgens voor zijn leven moet vechten.
Ja, en jij mist bijvoorbeeld het talent. Geen reden om jezelf daarom vol te gooien met rotzooi om dat te compenseren. Belemmert je astma je om topsport te bedrijven: jammer, maar helaas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik bedoel, sommige sporters zijn astmapatiënten. Ik zit nog steeds te wachten (hoe treurig ook) op de eerste sporter die een astma-aanval oploopt en vervolgens voor zijn leven moet vechten.
quote:Twee Russische snelwandelaars testen positief
De Russische snelwandelaars Vladimir Kanaikin en Valery Borchin zijn betrapt op het gebruik van doping, zo raakte zopas bekend. "Valery Borchin en Vladimir Kanaikin hebben een positieve test afgelegd. De kans dat ze aan de Olympische Spelen zullen deelnemen is dan ook onwaarschijnlijk", zegt een bron binnen de Russische atletiekbond die anoniem wil blijven.
Borchin en Kanaikin waren medaillekandidaten voor respectievelijk de 20 en 50 km. Overigens testte nog een derde snelwandelaar, Alexei Voevodin, positief, maar hij is niet geselecteerd voor de Olympische Spelen. (belga/dea)
Het staat niet op de dopinglijst, dus het mag. Ik snap het probleem van dat soort dingen niet zo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik las vanmorgen dat de Nederlandse atleten massaal aan de cafeïne-kauwgom zitten, verhoogt de prestaties met 11% en werkt beter als koffie omdat het direct in het bloed wordt opgenomen... als dat maar goed gaat
Stond vroeger nog wel op de dopinglijst, alleen moet je een zo hoge dosis innemen, dat de koffie/red bull/cola uit je neus komt..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het staat niet op de dopinglijst, dus het mag. Ik snap het probleem van dat soort dingen niet zo.
* Sportlife cafeïne kauwgomquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:02 schreef TheVulture het volgende:
Oh ok, ik dacht dat cafeïne nog steeds op de dopinglijst stond, dan lijkt het me sowieso geen kwaad te kunnen
Iemand met een A status, is een sporter die volgens het NOC/NSF bij de wereldtop (Top 8) hoort.quote:
Dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:06 schreef DeeBee het volgende:
Als snelwandelaars al positief testen...
Het zal niet de eerste zijn, als iemand op 400m van de finish een rode vlag krijgt, voor een foutieve stap. Conditioneel is het zwaarder dan een marathon, dus epo ook een perfect doping hiervoor.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan?
Ik denk dat snelwandelen één van de moeilijkste sporten is. Conditioneel echt wel zwaar, en bovendien moet je de hele wedstrijd geconcentreerd blijven zodat je ook echt blijft snelwandelen, anders is het snel over.
En als ik zie dat het wereldrecord 20 km snelwandelen op de 1 uur 16 minuten ligt, dat is bijna 16 km/h...Zo hard ren ik geen eens 5 kilometer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan?
Ik denk dat snelwandelen één van de moeilijkste sporten is. Conditioneel echt wel zwaar, en bovendien moet je de hele wedstrijd geconcentreerd blijven zodat je ook echt blijft snelwandelen, anders is het snel over.
nogal,quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:23 schreef Leatherface het volgende:
Gaat lekker.
Die Russen hebben al aardig wat dopinggevallen nu.
Topje van de ijsberg?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:23 schreef Leatherface het volgende:
Gaat lekker.
Die Russen hebben al aardig wat dopinggevallen nu.
quote:Indiase gewichthefster tegengehouden
NEW DELHI - De Indiase gewichthefster Monica Devi is dinsdag in plaats van naar Peking uit de olympische selectie gevlogen wegens het gebruik van verboden spierversterkende middelen. Ze kreeg het slechte nieuws vlak voor haar vertrek van de luchthaven van New Delhi te horen. Devi was op 29 juni gecontroleerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |