abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:49:02 #51
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60496993
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik bedoel, sommige sporters zijn astmapatiënten. Ik zit nog steeds te wachten (hoe treurig ook) op de eerste sporter die een astma-aanval oploopt en vervolgens voor zijn leven moet vechten.
De vraag is of je astma op sportgebied moet zien als een ziekte waar men iets mag aan doen natuurlijk. Ik zie dat eerder als een tekortkoming , een gebrek aan talent op dat vlak ...

(zeker als het om inspanningsastma gaat)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:29:04 #52
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60497883
Dat kan, een attest is voldoende.
pi_60500225
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik bedoel, sommige sporters zijn astmapatiënten. Ik zit nog steeds te wachten (hoe treurig ook) op de eerste sporter die een astma-aanval oploopt en vervolgens voor zijn leven moet vechten.
Ja, en jij mist bijvoorbeeld het talent. Geen reden om jezelf daarom vol te gooien met rotzooi om dat te compenseren. Belemmert je astma je om topsport te bedrijven: jammer, maar helaas.
pi_60570243
quote:
Twee Russische snelwandelaars testen positief

De Russische snelwandelaars Vladimir Kanaikin en Valery Borchin zijn betrapt op het gebruik van doping, zo raakte zopas bekend. "Valery Borchin en Vladimir Kanaikin hebben een positieve test afgelegd. De kans dat ze aan de Olympische Spelen zullen deelnemen is dan ook onwaarschijnlijk", zegt een bron binnen de Russische atletiekbond die anoniem wil blijven.

Borchin en Kanaikin waren medaillekandidaten voor respectievelijk de 20 en 50 km. Overigens testte nog een derde snelwandelaar, Alexei Voevodin, positief, maar hij is niet geselecteerd voor de Olympische Spelen. (belga/dea)
pi_60572115
Als snelwandelaars al positief testen...

Jack does it in real time...
pi_60572150
Alle Russen ''opeens'' aan de doping
pi_60572324
Ook zoiets ja...al die atleten zijn zeker 'één-lingen' die op eigen houtje hebben gehandeld...

Jack does it in real time...
pi_60572896
wel raar dat je positief kan testen op een maskeringsmiddel?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_60573673
Ik las vanmorgen dat de Nederlandse atleten massaal aan de cafeïne-kauwgom zitten, verhoogt de prestaties met 11% en werkt beter als koffie omdat het direct in het bloed wordt opgenomen... als dat maar goed gaat
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_60573852
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik las vanmorgen dat de Nederlandse atleten massaal aan de cafeïne-kauwgom zitten, verhoogt de prestaties met 11% en werkt beter als koffie omdat het direct in het bloed wordt opgenomen... als dat maar goed gaat
Het staat niet op de dopinglijst, dus het mag. Ik snap het probleem van dat soort dingen niet zo.
pi_60573967
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:20 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het staat niet op de dopinglijst, dus het mag. Ik snap het probleem van dat soort dingen niet zo.
Stond vroeger nog wel op de dopinglijst, alleen moet je een zo hoge dosis innemen, dat de koffie/red bull/cola uit je neus komt..

Simpelste manier is nog wel een volle maar geopende fles cola een nacht lang in de koelkast zetten en dat voor de wedstrijd leeg drinken... maar dan zit je weer met zo'n klotsmaag.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60575038
Oh ok, ik dacht dat cafeïne nog steeds op de dopinglijst stond, dan lijkt het me sowieso geen kwaad te kunnen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_60576334
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:02 schreef TheVulture het volgende:
Oh ok, ik dacht dat cafeïne nog steeds op de dopinglijst stond, dan lijkt het me sowieso geen kwaad te kunnen
* Sportlife cafeïne kauwgom
Om tijdens kortdurende inspanning, zoals bij sprintnummers in atletiek of zwemmen, of bij judo, gewichtheffen of de schietsport, nog beter te presteren, heeft Sportlife in opdracht van NOC*NSF een nieuw soort kauwgom ontwikkeld. Met cafeïne verhoog je je alertheid, en slaap en vermoeidheid worden verdreven. Ongeveer vijftien minuten voor de inspanning moet je de kauwgom innemen.

De kauwgom zit per acht stuks in een pakje, en ze worden per achttien pakjes in een doos verzonden. NOC*NSF gaat er vanuit dat je maximaal twee pakjes per maand gebruikt, dus je kunt er negen maanden mee vooruit!

De kauwgom is, net als de Lafti Probiotica, alleen op medisch voorschrift te verkrijgen. Je kunt er naar vragen bij je voedingsbegeleider, je teamarts of een van de andere (para)medische begeleiders van de bond. De Sportlife cafeïne kauwgom kan worden verkregen via sportartsen en sportdiëtisten die zijn verbonden aan NOC*NSF. Zij kunnen het kosteloos bestellen voor A-, B- en HP-sporters, waarbij je alleen de verzendkosten van 5 euro zelf hoeft te betalen. Het wordt je aangeboden door Sportlife. Ook de Sportlife cafeïne kauwgom is NZVT-getest, waardoor je er zeker van kunt zijn dat er geen dopinggeduide stoffen in voorkomen.
pi_60576455
wtf zijn a, b en hp sporters?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_60576734
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:49 schreef sbientje het volgende:
wtf zijn a, b en hp sporters?
Iemand met een A status, is een sporter die volgens het NOC/NSF bij de wereldtop (Top 8) hoort.
Iemand met een B status, is een sporter die volgens het bovenstaande bij de top 16 van de wereld hoort
Een HP status zijn de High Potentials..
pi_60577231
weer wat geleerd!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:22:51 #68
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_60577282
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:06 schreef DeeBee het volgende:
Als snelwandelaars al positief testen...

Dan?

Ik denk dat snelwandelen één van de moeilijkste sporten is. Conditioneel echt wel zwaar, en bovendien moet je de hele wedstrijd geconcentreerd blijven zodat je ook echt blijft snelwandelen, anders is het snel over.
pi_60577294
Gaat lekker.

Die Russen hebben al aardig wat dopinggevallen nu.
pi_60577360
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dan?

Ik denk dat snelwandelen één van de moeilijkste sporten is. Conditioneel echt wel zwaar, en bovendien moet je de hele wedstrijd geconcentreerd blijven zodat je ook echt blijft snelwandelen, anders is het snel over.
Het zal niet de eerste zijn, als iemand op 400m van de finish een rode vlag krijgt, voor een foutieve stap. Conditioneel is het zwaarder dan een marathon, dus epo ook een perfect doping hiervoor.
pi_60577396
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dan?

En als ik zie dat het wereldrecord 20 km snelwandelen op de 1 uur 16 minuten ligt, dat is bijna 16 km/h...Zo hard ren ik geen eens 5 kilometer.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:36:02 #72
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_60577550
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:23 schreef Leatherface het volgende:
Gaat lekker.

nogal,

en gusev niet naar de TT omdat ze hem zelf wat verdacht vinden.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:11:31 #73
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60578329
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:23 schreef Leatherface het volgende:
Gaat lekker.

Topje van de ijsberg?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_60580360
Niet dat iemand er wakker van zal liggen, maar voor de volledigheid:

De Braziliaanse handballer Jaqson Kojoroski is uit de olympische selectie gelaten omdat hij betrapt is op het gebruik van doping.

Het Braziliaans olympisch comité bracht het nieuws pas dinsdag naar buiten. Wat de 29-jarige hoekspeler heeft gebruikt, werd niet bekendgemaakt. De naam van Kojoroski kon op de definitieve lijst voor de Olympische Spelen, die 27 juli binnen moest zijn, nog net door die van Alexandre Rodrigues vervangen worden.

Kojoroski, die in 2004 met Brazilië als tiende eindigde bij de Spelen, vertrok " om persoonlijke redenen" begin vorige week al uit het trainingskamp van de Brazilianen in Japan.
pi_60588712
quote:
Indiase gewichthefster tegengehouden

NEW DELHI - De Indiase gewichthefster Monica Devi is dinsdag in plaats van naar Peking uit de olympische selectie gevlogen wegens het gebruik van verboden spierversterkende middelen. Ze kreeg het slechte nieuws vlak voor haar vertrek van de luchthaven van New Delhi te horen. Devi was op 29 juni gecontroleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')