Succes!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:35 schreef Weemz het volgende:
Nou, vandaag weer *fijn* werken van 1200-2030... Hopen dat het beter gaat dan afgelopen donderdag...
vakantie?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:26 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Ik ga de komende 4 weken helemaal niet werken!Ik ga lekker vakantie vieren, en niet in Nederland!
Hoe groot is bij jullie de diepvriescel?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zo. Ik ga zo langzamerhand ook maar eens op zoek naar ander werk. Ik heb het echt helemaal gehad met die boslul van een teamleider van ons. Ongelooflijk wat die gast weet te presteren. We zijn een redelijk klein filiaaltje. Echter heeft hij wel bijna 2 volle dagen nodig om een planning te maken. Dan presteert hij het ook nog eens om mensen in te plannen die vrij hebben gevraagd die week.
De druppel was pas vorige week. Ik had vier weken vakantie gehad, en zag tot mijn verbazing dat de diepvries een grote teringbende was. Vier volle weken is er niets nagevuld, niets geteld. Er werd alleen twee uurtjes gevuld. Vervolgens gooien die vulsjonnies het ongesorteerd weer terug in de cel.
Dus ik kom het voorstel om de boel weer op orde te maken. Daar willen ze niet aan omdat ze naar eigen zeggen niet teveel onnodige uren in willen plannen. Toen ben ik kwaad weggelopen. Vandaag was het nog steeds een grote teringbende. Ik heb denk ik wel voor 50 euro producten afgeschreven omdat die doorweekt van gesmolten ijs onverkoopbaar zijn geworden. Dat hebben ze blijkbaar liever dan die paar uurtjes om de winkel en de cel op orde te maken. Die hele cel zit vol met ijs. Je moet echt aardig oppassen, want anders ga je nog eens flink op je bek.
Ook een leuk weetje: in die vier weken is de omzet van diepvries met gemiddeld 15% gedaald in vergelijking met voorgaande weken. Dat krijg je ook als je 4x zoveel nee-verkoop hebt.
zoals al eerder gezegd, gaat er pas belasting vanaf als er meer dan 160uur binnen een p[eriode word uitbetaaldquote:Op donderdag 31 juli 2008 11:32 schreef -Sum- het volgende:
weet iemand hoeveel belasting eraf gaat als je vakantie uren worden uitgekeerd ipv opgenomen?
mijn contract was 60 uur per periode en dat was tijdelijk verlaagd naar 4 vanwege stage. dat is dus niet terug gezet omdat ze dachten dat dat wel aan het eind van de zomer zou komen, ik krijg nu immers alle overuren uitbetaald.
maar ik heb ontslag genomen en dit is mijn laatste periode. ik heb nu 2 weken vakantie en normaal zou ik dus 30 uur opnemen. maar nu wordt dat gewoon uitgekeerd en gaat daar waarschijnlijk belasting vanaf. maar als dat echt veel scheelt wil ik dat ze dat alsnog aanpassen ik heb hier het contract liggen waarin staat dat de contracturen per vorige periode alweer terug gezet hadden moeten worden.
tnx!
Er gaat inderdaad zoals zuivelman zegt pas extra belasting af als je boven de 160 uur zit.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:32 schreef -Sum- het volgende:
weet iemand hoeveel belasting eraf gaat als je vakantie uren worden uitgekeerd ipv opgenomen?
mijn contract was 60 uur per periode en dat was tijdelijk verlaagd naar 4 vanwege stage. dat is dus niet terug gezet omdat ze dachten dat dat wel aan het eind van de zomer zou komen, ik krijg nu immers alle overuren uitbetaald.
maar ik heb ontslag genomen en dit is mijn laatste periode. ik heb nu 2 weken vakantie en normaal zou ik dus 30 uur opnemen. maar nu wordt dat gewoon uitgekeerd en gaat daar waarschijnlijk belasting vanaf. maar als dat echt veel scheelt wil ik dat ze dat alsnog aanpassen ik heb hier het contract liggen waarin staat dat de contracturen per vorige periode alweer terug gezet hadden moeten worden.
tnx!
aaaaaaaaah oke, dan heb ik gelukkig nog niet gebeld en de SM voor niets lastig gevallenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Er gaat inderdaad zoals zuivelman zegt pas extra belasting af als je boven de 160 uur zit.
hmmm....ik dacht toch echt dat het pas boven de 180 was!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Er gaat inderdaad zoals zuivelman zegt pas extra belasting af als je boven de 160 uur zit.
naaah, al heb ik daar volgens mij ook wel eens overheen gezeten:P maar goed.. (A)quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:50 schreef biel het volgende:
[..]
hmmm....ik dacht toch echt dat het pas boven de 180 was!
12 uur in de maand maar wel 28 tot 50 werken?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:54 schreef Babbatuur het volgende:
Beste collega's, zit met een vraagje
Ik heb een aardig aantal vakantieuren gekweekt, nu had ik dat bij de bedrijfsleidster gemeldt, die zei dat ik die uitbetaald kon krijgen conform mijn contracturen (12 uur in de maand), maar het was niet mogelijk alle uren ineens uitbetaald te kunnen krijgen en gewoon mijn normale uren 28-50 uur in de maand ingepland te blijven. Dit vind ik een nogal vreemde gang van zaken en ik heb er mijn bedenkingen bij.
Is er iemand hier die mij van respons en een duidelijk antwoord kan voorzien?
Het staat duidelijk in de handboeken dat vakantieuren niet eerder dan bij het aflopen van het contract mogen worden uitbetaald.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:54 schreef Babbatuur het volgende:
Beste collega's, zit met een vraagje
Ik heb een aardig aantal vakantieuren gekweekt, nu had ik dat bij de bedrijfsleidster gemeldt, die zei dat ik die uitbetaald kon krijgen conform mijn contracturen (12 uur in de maand), maar het was niet mogelijk alle uren ineens uitbetaald te kunnen krijgen en gewoon mijn normale uren 28-50 uur in de maand ingepland te blijven. Dit vind ik een nogal vreemde gang van zaken en ik heb er mijn bedenkingen bij.
Is er iemand hier die mij van respons en een duidelijk antwoord kan voorzien?
Waarom vraag je trouwens niet een hoger contract? Na 3 periodes boven contract gewerkt te hebben heb je recht op een hoger contract als je dat zou willen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:30 schreef Babbatuur het volgende:
Hmm oke, dat is vrij zuur danWant dan willen ze natuurlijk alleen die 12 contracturen uit betalen, en dat is geen normaal inkomen voor mij dus dat is geen optie, helaasch
Mijn contract is gewoon weer verlengt dit jaar, ik sta voor 12 uur ingepland en werk altijd 26 uur in de maand, dus ik snapte dat ook niet echt. Ik zal het ze voorleggen:)quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:24 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Waarom vraag je trouwens niet een hoger contract? Na 3 periodes boven contract gewerkt te hebben heb je recht op een hoger contract als je dat zou willen.
Mij hadden ze afgelopen loon wel 40 vakantieuren uitbetaald in overleg (Ik had er 100 ).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:50 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Het staat duidelijk in de handboeken dat vakantieuren niet eerder dan bij het aflopen van het contract mogen worden uitbetaald.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zo. Ik ga zo langzamerhand ook maar eens op zoek naar ander werk. Ik heb het echt helemaal gehad met die boslul van een teamleider van ons. Ongelooflijk wat die gast weet te presteren. We zijn een redelijk klein filiaaltje. Echter heeft hij wel bijna 2 volle dagen nodig om een planning te maken. Dan presteert hij het ook nog eens om mensen in te plannen die vrij hebben gevraagd die week.
De druppel was pas vorige week. Ik had vier weken vakantie gehad, en zag tot mijn verbazing dat de diepvries een grote teringbende was. Vier volle weken is er niets nagevuld, niets geteld. Er werd alleen twee uurtjes gevuld. Vervolgens gooien die vulsjonnies het ongesorteerd weer terug in de cel.
Dus ik kom het voorstel om de boel weer op orde te maken. Daar willen ze niet aan omdat ze naar eigen zeggen niet teveel onnodige uren in willen plannen. Toen ben ik kwaad weggelopen. Vandaag was het nog steeds een grote teringbende. Ik heb denk ik wel voor 50 euro producten afgeschreven omdat die doorweekt van gesmolten ijs onverkoopbaar zijn geworden. Dat hebben ze blijkbaar liever dan die paar uurtjes om de winkel en de cel op orde te maken. Die hele cel zit vol met ijs. Je moet echt aardig oppassen, want anders ga je nog eens flink op je bek.
Ook een leuk weetje: in die vier weken is de omzet van diepvries met gemiddeld 15% gedaald in vergelijking met voorgaande weken. Dat krijg je ook als je 4x zoveel nee-verkoop hebt.
ik weet gelukkig zelf hoe ik eraan komquote:Op woensdag 6 augustus 2008 05:18 schreef biel het volgende:
trouwens.......aan al mijn "vrienden"......zit nu in het vliegtuig,mocht ik niet terug komen,jeffrey mag mijn dvd's!:P
Mja in elke winkel vind je wel iets over code.. enne ik snap ook niet waarom ze altijd zoveel van die gore mozzarella willen hebben :p maar goed die vakantie vullers die we hebben zijn ook niet echt hoge kwaliteitquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:48 schreef Weemz het volgende:
Nou, met die mozzarella... Dan wordt er dus duidelijk:
1) Niet goed gevuld (echt hoeveel moeite is het nou om alles even naar voren te halen)
2) Niet goed codeboek gelopen
Oh ja, en natuurlijk is het ook de schuld van de klanten die altijd maar alles van achter grabbelen![]()
. Ik heb wel eens gevraagd aan een klant waarom hij dat deed. Omdat hij de meest verse wilde, ok. Maar toen ik vroeg wanneer hij het ging gebruiken was het diezelfde avond nog... Ik bedoel, dan kun je toch prima de voorste nemen??
naja, er zijn wel winkels waar je beter de voorste kan pakkenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:05 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Mja in elke winkel vind je wel iets over code.. enne ik snap ook niet waarom ze altijd zoveel van die gore mozzarella willen hebben :p maar goed die vakantie vullers die we hebben zijn ook niet echt hoge kwaliteit.
Bij pan klare groente enzo pak ik ook altijd de achterste... kwaliteit verschilt zeker wel als het een paar dagen nieuwer is.
Tja bij ons op panklaar ook wel inderdaad... Stom ook trouwens dat de splitsers alle vers vracht gewoon in het magazijn laten staan en niet even de moeite nemen om het in de cel te zetten... Wisten jullie dat 1 uur buiten de koeling gelijk staat aan 1 dag van de THT af?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:05 schreef Kadooosh het volgende:
Mja in elke winkel vind je wel iets over code.. enne ik snap ook niet waarom ze altijd zoveel van die gore mozzarella willen hebben :p maar goed die vakantie vullers die we hebben zijn ook niet echt hoge kwaliteit.
Bij pan klare groente enzo pak ik ook altijd de achterste... kwaliteit verschilt zeker wel als het een paar dagen nieuwer is.
hmm soms staan containers wel 2-3 uur uit de koeling hierquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:25 schreef Weemz het volgende:
[..]
Tja bij ons op panklaar ook wel inderdaad... Stom ook trouwens dat de splitsers alle vers vracht gewoon in het magazijn laten staan en niet even de moeite nemen om het in de cel te zetten... Wisten jullie dat 1 uur buiten de koeling gelijk staat aan 1 dag van de THT af?
Ik kijk ook naar de datum natuurlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:27 schreef zuivelman het volgende:
[..]
naja, er zijn wel winkels waar je beter de voorste kan pakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |