Een paar uur geleden...
Een paar uur geleden is er wat ergs gebeurd. Ik werk als bezorger bij een snackbar en mij werd de opdracht gegeven om 2 hamburgers en een paar kroketten ergens aan de rand van de stad te bezorgen. Dit is een best beruchte buurt met veel Polen. Maar goed, er wordt van je verwacht dat je je werk doet.
Toen het pakketje klaar voor de bezorging was, stapte ik op mijn brommer en verliet de snackbar. Met de gedachte nog in mijn hoofd of ik wel of niet overvallen zou worden, maar het zou míj toch niet overkomen? Voordat ik verder vertel wil ik iets over mijzelf vertellen, wat wel belangrijk is voor het begrijpen van dit verhaal en de situatie.
Ik ben iemand die heel snel agressief en bang kan worden, waardoor ik af en toe rare dingen doe. Hetgeen niet echt te verklaren is. Het ligt aan het moment en hoe ik me op dat moment voel. Op het moment toen ik onderweg was, was ik erg opgefokt. Ik hoopte gewoon dat er niks zou gebeuren. Wat ook een factor speelde was, dat ik net mijn loon ontvangen had en we op het werk geen kluisjes of whatever hebben, en ik deze gewoon in mijn eigen portemonnee had.
Aangekomen en wel, merkte ik al lichtelijk dat er iets niet klopte. Ik moest iets bezorgen in een flat. Opzich is er niks mis met flats, maar er worden veel overvallen gepleegd in flat óp bezorgers omdat deze hier dan een makkelijke prooi zijn. De overvallers zien het slachtoffer aankomen en weten meteen wanneer ze moeten toeslaan.
Ik kwam aan bij het adres waar ik de bestelling moest bezorgen, zette mijn brommer neer, deed mijn helm af en pakte de bestelling. Toen ik de bestelling pakte merkte ik dat mijn achterband leeg was en dat dat waarschijnlijk kwam door een afgebroken stoeprand.
Toen liep ik de trappen op, het huis wat ik moest hebben, zat op de derde verdieping. Toen ik me op de tweede verdieping bevond hoorde ik al wat stemmen. Maar ik moest en zal de derde verdieping bereiken, het liefst was ik terug gegaan en gewoon naar huis.
Toen zag ik een (volgens mij) Pool staan, ik kon niet plaatsen waarom deze persoon hier stond? Hij stond er niet te hangen omdat hij in zijn eentje stond. Ik liep, met mijn hart in mijn keel, langs hem.
En opeens voelde ik iets scherps in mijn zij en hoorde een stem zeggen: 'Geef me alles wat je hebt en hoop dat je hier normaal wegkomt. Op dat moment knapte iets, ik zag een stapel bakstenen, en in paniek pakte ik hier een van en mepte de pool vol op zijn gelaat, tot bloedens toe. Ik kon er niet mee stoppen, ik ben heb hem een enkele keer geraakt. Tot dat ik niks meer hoorde...
Ik rende naar beneden, wilde op mijn brommer stappen maar was vergeten dat mijn achterband lek was. Ik ben naar huis gerend, niet wetende wat ik met de situatie aan moet.
Mijn vraag is nu ook, kan ik gemeente aansprakelijk stellen voor achterstallig onderhoud van de straat en dan met name van de stoep? En kan ik dan mijn schade vergoed krijgen?