abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2008 @ 22:49:28 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_60385850
Ik krijg dus net mijn laatste cijfer terug voor mijn pedagogiek (minor SPH) dit cijfer is een 5,7 maar is dit een voldoende of een onvoldoende (met andere woorden kan ik mij alsnog in het zweet werken?)
Alvast bedankt!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_60385990
Normaal gesproken wel ja, maar de regels zijn zeker niet op elke instelling hetzelfde. Ter plekke navragen helpt dus .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 27 juli 2008 @ 22:56:21 #3
190186 hierissieweer
pi_60386027
Heb de mail al uitgedaan
maar het zal wel erg lekker zijn met een 5,7 het halen
  zondag 27 juli 2008 @ 22:57:16 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60386050
Op HBO is een 3 toch al voldoende?
pi_60386197
voor zover ik weet is dat normaal een voldoende.
pi_60386424
5,5 is op mijn HBO al een voldoende, maar vraag het nog even voor de zekerheid na.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60386558
Hangt echt af van hun eigen regels, maar op de uni heb je iets met een 5,5 gewoon gehaald.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_60386593
Maar goed, het is een hele prestatie om een heel jaar lang deze opleiding te volgen zonder 't antwoord op deze vraag te weten . Niemand in je omgeving heeft ooit 't cijfer 5.5 - 6.0 gehaald .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 27 juli 2008 @ 23:31:46 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_60386711
quote:
Op zondag 27 juli 2008 23:23 schreef Naamah het volgende:
Hangt echt af van hun eigen regels, maar op de uni heb je iets met een 5,5 gewoon gehaald.
Verschilt voor zover ik weet per vak, als een docent wil dat je minimaal een acht haalt dan kan ie dat gewoon stellen. (Moet ie daar wel een verdomd goede reden voor kunnen overleggen naar de examencommissie maar toch).
Sommige docenten ronden af, anderen eisen een 6.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_60386752
Indien je ook het bij de HVA volgt kan ik je bevestigen dat het een voldoende is (ook SPH op hva), ze kijken bij de HVA op 1 cijfer achter de komma, 5,4 onvoldoende, 5,5 voldoende.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60386880
quote:
Op zondag 27 juli 2008 23:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Verschilt voor zover ik weet per vak, als een docent wil dat je minimaal een acht haalt dan kan ie dat gewoon stellen. (Moet ie daar wel een verdomd goede reden voor kunnen overleggen naar de examencommissie maar toch).
Nee hoor, docenten kunnen hun eigen eisen stellen voor het behalen van een vak. natuurlijk niet erg logisch, want ze kunnen ook simpelweg het tentamen moeilijker maken.
  zondag 27 juli 2008 @ 23:40:07 #12
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_60386892
Als je na één jaar (op de HHS twee jaar?) nog niet weet of het eindcijfer 5.7 wel of niet voldoende is dan verdien je het om een onvoldoende te krijgen.
pi_60386913
quote:
Op zondag 27 juli 2008 23:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja.. daar heb je gelijk in idd. Al heb ik echt nog nooit meegemaakt dat het anders was dan met een 5,5 gehaald..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 27 juli 2008 @ 23:42:25 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_60386931
quote:
Op zondag 27 juli 2008 23:39 schreef erikkll het volgende:
Nee hoor, docenten kunnen hun eigen eisen stellen voor het behalen van een vak. natuurlijk niet erg logisch, want ze kunnen ook simpelweg het tentamen moeilijker maken.
Niet hun eigen eisen stellen bedoel je dus? Vreemd, omdat ze inderdaad hun tentamen gewoon moeilijker kunnen maken, en ze mogen wel eisen dat bijvoorbeeld elk deelcijfer voldoende moet zijn.

Edit- het zou inderdaad goed kunnen dat een universiteitsraad stelt dat bij een voldoende je altijd het vak gehaald hebt, ik weet alleen niet of het per se zo is dat je naar boven moet afronden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 27 juli 2008 @ 23:43:37 #15
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60386948
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:57 schreef Zwansen het volgende:
Op HBO is een 3 toch al voldoende?
Neen, dat is alleen zo bij de master bachelor Science , business and innovation (hoe bedoel je zweverig?!)

The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60386995
Ja, voldoende. Met minimaal een 4 kan je bij sommige studies dat cijfer compenseren met bijvoorbeeld een 7, zodat het gemiddeld weer voldoende (5,5) is.
pi_60387018
quote:
Op zondag 27 juli 2008 23:45 schreef BabblingBrook het volgende:
Ja, voldoende. Met minimaal een 4 kan je bij sommige studies dat cijfer compenseren met bijvoorbeeld een 7, zodat het gemiddeld weer voldoende (5,5) is.
SPH op de HVA niet inieder geval, moet je alles voldoende, ook geen compensatiemogelijkheden met verslagen erbij of iets, alles voldoende dan krijg je je punten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 28 juli 2008 @ 00:05:32 #18
190186 hierissieweer
pi_60387418
Ik heb ooit eens een werkstuk moeten inleveren dat bestond uit 3 cijfers, en gemiddelde van die cijfers was een 5,6 maar ik had daarvan 1 cijfer dik onvoldoende en moest voor alles bij elkaar gemiddeld een 6 staan... (maar maakte dus niet uit of er dus 1 onvoldoende was...) Agja ik zal het van de week wel merken
pi_60389156
Hierissieweer, heb je geen moduleboeken o.i.d.? Daar staat vaak het minimum cijfer in waarmee je de studiepunten krijgt. Voor sommige vakken is dit een 5,5, voor anderen een 6,0. Lijkt me dat je dat bij jouw opleiding ook ergens kunt vinden? Bv bij de toetseisen van het betreffende vak?

Ennuh...bij ons was een 5,6 geen 6, maar een 5,6. Dikke pech dus bij ons als je een 5,9 had en een 6 moest halen...

Succes ermee!
pi_60391469
quote:
Op zondag 27 juli 2008 23:23 schreef Naamah het volgende:
Ik heb toch anders twee blokken niet gehaald omdat ik er een 5.92 en een 5.88 voor had. Bij ons (geneeskunde maastricht) moet het onafgeronde cijfer minimaal 6,0 zijn.

ot: kan dus allemaal anders zijn. Beste voor ts is dus om even contact op te nemen met school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop