abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60385605


Wat is Spore?

Spore is het nieuwste spel van Will Wright. U allen welbekend als het genie dat spellen als Sim City en The Sims en bij dat laatste het uitmelken van games uitvond.

Spore is niet zomaar een dertien in een dozijn computerspel. In Spore simuleer je leven. In Spore maak je leven.

Hoezo, ik maak leven. Ben ik dan God?

Zo kan je het min of meer noemen. Een belangrijk onderdeel van het spel is de Creature Creator. Dit is een Creator waar je zelf je wezens kan ontwerpen. Je hebt de beschikking over over tientallen onderdelen waar je je wezen uit kan maken. Je hebt dus o.a de beschikking over verschillende ogen, poten, benen, klauwen, stekels, hoorns, enz. Met al deze dingen kan je dus je eigen wezen maken. Omdat er zoveel combinaties zijn is haast elk wezen uniek. Je zal héél hard moeten zoeken om twee identieke wezens te vinden.

En is die Creature Creator dan het spel?

Ja en neen. Zoals ik al zei vormt het een belangrijk onderdeel van het spel. Echter zal je het grootste deel van je speeltijd niet in de Creature Creator doorbrengen. Je kan pas in de Creature Creator als je genoeg punten verdiend hebt in het spel. Telkens als je dan je wezen hebt verbeterd ga je door naar een volgende stage (level) van het spel.
Je kan je wezens ook uploaden en zodus delen met anderen, maar later daarover meer.

Stage?

Jazeker. Er zijn vijf verschillende stages in het spel. Elke stage kan je vergelijken met de gameplay van een bepaald computerspel.

Wat zijn die stages dan?

Wel je hebt de volgende:

  • Microbial stage (Pac-Man)
  • Creature stage (Diabolo)
  • Tribal stage (Populos)
  • Civilization stage (Civilization, Sim City)
  • Galactic stage (Masters of Orion ed.)

    Kan je me wat uitleg geven over die verschillende stages?

    Natuurlijk kan dat. (schaamteloze c/p van wikipedia )

    Microbial stage

    De speler bestuurt een simpele microbe in een 2D-omgeving, waar hij moet zorgen dat hij zelf genoeg eten krijgt zonder dat hijzelf gegeten wordt. Er zijn veel verschillende celtypes, waarvan velen de microbe van de speler kwaad kunnen doen. Wanneer de microbe verscheidene cellen heeft gegeten, vormt het een ei dat, wanneer erop geklikt wordt, een creature Creator opent die de speler de mogelijkheid geeft het uiterlijk, de vorm en de mogelijkheden van de microbe aan te passen. In Wright's demo van 2005 bijvoorbeeld voegde hij een een kleine angel toe aan zijn wezen, waarmee hij organismen kon aanvallen waardoor hij eerder gegeten zou worden. Elke keer wanneer de microbe voortgaat naar een nieuwe generatie, wordt hij groter.
    Nieuwe video's van de SXSW 2007 en plaatjes uit tijdschriften laten zien dat de Microbial Stage in de loop der tijd sterk is veranderd. In plaats van een microscopisch organisme lijkt de microbe nu meer op een vreemd insect met cartoon-achtige ogen. Het is nu een veel helderder (en kleuriger) geheel. Wanneer de microbe groter wordt komen de wezens die rondzwemmen in de achtergrond steeds meer naar de voorgrond. Wills microbe werd bijvoorbeeld gegeten door een veel grote microbe die eerst in de achtergrond had rondgezwommen. Hoe groter de microbe wordt, hoe meer het land zichtbaar wordt, en uiteindelijk zal de optie om het land op te gaan tevoorschijn komen. Benen zijn niet noodzakelijk om het land op te gaan; wanneer het wezen geen benen heeft, zal het als een slak op het land kruipen.
    De 'valuta' zijn DNA-punten.

    Creature Stage
    Waar de Microbial Stage de speler alleen maar kennis laat maken met het spel en zijn Creator, is de Creature Stage van groot belang voor hoe het wezen van de speler eruit zal zien in latere stages. Het is vergelijkbaar met de Microbial Stage, maar er zijn meerdere belangrijke verschillen. De meest opvallende is dat het hele geheel zich nu afspeelt in een 3D-omgeving. Er zullen andere wezens zijn die de wereld bevolking en de meeste daarvan, zo niet allemaal, zullen zijn gecreëerd door andere spelers. Als er bijvoorbeeld is een tekort aan bedreigende wezens terwijl er overal herbivoren lopen te grazen, zal het spel automatisch een aanvallend ras downloaden dat een andere speler heeft gecreëerd en hem in de wereld van de speler laden om het ecosysteem in balans te houden. Het spel zal ook wezens downloaden in verhouding met hoe sterk het wezen van de speler is. Als de speler een een groter en sterker wezen creëert, zullen de bedreigende soorten automatisch ook sterker zijn dan de gemiddelde bedreigende soort. De karakteristieken zijn geordend in een sterrenstyeem met zes verschillende gebieden: snelheid, handigheid, verdediging, sociaal, schattigheid en aanval. In de IGN "Evolutie" video hadden de wezens namen zoals "Oddy", "Mephistopheles", enzovoort. Dit lijkt aan te tonen dat men de wezens namen kan geven.
    In deze stage is het hoofdidee nog altijd hetzelfde: zorg voor eten om DNA-punten te verdienen, plant jezelf voort en zorg dat je niet gegeten wordt. In tegenstelling tot de vorige stage moet de speler nu een wezen van het andere geslacht vinden om zich voort kunnen planten. Wanneer het wezen een ei gelegd heeft, komt het niet meteen uit; sommige andere soorten die van eieren leven zullen proberen het ei te stelen, en de speler zal het moeten verdedigen. Voordat het ei uitkomt, zal de speler weer in een Creator de mogelijkheid hebben om het wezen voort te laten gaan naar een nieuwe generatie, wat gedaan kan worden door lichaamsonderdelen te kopen met de verzamelde DNA-punten. Wanneer het ei uit komt, wordt de speler eerst een babyversie van het wezen dat hij gecreëerd heeft. Uiteraard zal deze versie een stuk kleiner zijn (maar met bepaalde delen uitvergroot, zoals het hoofd), en zal de stem hoger klinken. Deze substage is van belang voor de sociale vaardigheden, omdat de baby vrienden kan maken en zijn eigen kudde kan vormen. Het is volgens Wright vergelijkbaar met de vrienden-minigame in The Sims. Het uiteindelijke doel van de Creature Stage is het vergroten van de intelligentie van het wezen, door het brein langzaam maar zeker met behulp van DNA-punten te vergroten. Wanneer het wezen intelligent is, gaat het spel door naar de volgende Stage.
    De valuta in deze stage zijn nog altijd DNA-punten.

    Tribal Stage

    Wanneer breincapaciteiten van de soort genoeg zijn geëvolueerd, begint de Tribal Stage. Op dit punt stopt de lichamelijke ontwikkeling (omdat de speler geen directe controle meer heeft over een individueel wezen), maar krijgt de speler een hut en een aantal van zijn wezens. Op dit punt speelt de speler een simpele Real Time Strategy-game, omdat hij de leden van groep kan bevelen te verplaatsen, aan te vallen, etc. De speler kan zijn wezens verschillende dingen geven zoals wapens, muziekinstrumenten en vuur. Het gedrag van de wezens en hun persoonlijkheid wordt aangepast bij de dingen die ze krijgen. Er kan ook contact worden gezocht met andere groepen als de speler dat wil (of dat nou diplomatiek of gewelddadig is). In een van de video's zie je twee groepen die oorlog voeren. Het is dezelfde soort, maar de kleur van de huid verschilt. Als de groep twintig leden heeft bereikt, gaat de speler door naar de Civilization Stage.
    De valuta is in deze stage Voedsel.
    Civilization Stage
    Het kamp van de speler is nu uitgegroeid tot een stad, waarvoor gezorgd moet worden. De spelers kunnen een 'building Creator' gebruiken om het uiterlijk van de gebouwen in hun stad te veranderen. Net als in de Creature Stage zal het spel proberen uit te vinden welke bouwstijl de speler prefereert, en zal het dingen proberen te downloaden in diezelfde stijl en het toevoegen aan het koopmenu. Ook nu kunnen er relaties met andere steden worden gelegd, of dat nu handelsrelaties of oorlogscontacten zijn. Er kunnen ook allianties gevormd worden. Op dit punt kunnen de spelers voor het eerst uitzoomen en hun planeet voor het eerst zien. Er wordt behalve een 'building Creator' ook voor het eerst een 'vehicle Creator' geopend, waarin de speler vele landvoertuigen, vliegtuigen, boten en onderzeeërs kan creëren.
    Het doel van deze stagen is om de hele planeet onder controle te krijgen, en het is aan de speler wat hij hieronder verstaat. Zo kan hij met alle andere wezens op vriendschappelijke voet staan, maar hij mag ook rustig zijn medebewoners tot het laatste mini-insectje uitroeien. Wanneer er genoeg punten zijn verzameld komt de mogelijk vrij om een UFO te bouwen in de UFO-Creator, en voort te gaan naar de volgende stage.
    De valuta is Simoleons.
    Galactic Stage
    In de laatste stage heeft de speler de controle over een ruimteschip, wat je oneindige mogelijkheden geeft. Zo kan je bijvoorbeeld leven creëren op planeten waar dat nog niet aanwezig was, of in het geheim kijken hoe een alienras zich ontwikkeld en ze in het geheim helpen. Ook kunnen de wezens zich voordoen als mysterieuze alwetende goden tegenover een andere soort op een andere planeet, die nog niet zo ver is zijn ontwikkelen. De mogelijkheden zijn eindeloos, wat wordt geïllustreerd in het voorbeeld van een woeste interstellaire ruimte-oorlog tussen de Klingons en bloeddorstige teddybeertjes. In de eerste stages heeft het spel veel meer doelen (overleven, eten, voortplanten), dan in de laatste. In het ruimteschip heb je toegang tot alle Creators en mogelijkheden uit de vorige stages.
    Op dit moment komt het hoofdidee van Will Wright naar boven: leerzaam speelgoed. De spelers leren over hoe het heelal in elkaar zit met zijn zonne- en sterrenstelsels, wat zwarte gaten zijn, hoe een atmosfeer werkt, en er kan zelfs geëxperimeerd worden met het broeikaseffect.
    Ook hier is de valuta Simoleons.
    Dat ziet er leuk uit. Maar wordt dat niet saai na een poosje?

    Neen. Je spelervaring zal nooit twee keer hetzelfde zijn. Dit komt doordat je steeds andere wezens maakt. Andere wezens in je spel worden van het internet gehaald, zodat je spelervaring steeds anders is.

    En waar haal ik die wezens dan vandaan?

    Je haalt die op van de Sporepedia. Dit is de database waarr je je wezen kan uploaden en ook andere wezens kan downloaden. Het is geen hocus pocus, beiden hebben slechts enkele muisklikken nodig. Het neemt ook amper downloadvolume in want Spore maakt intensief gebruik van Procedural Generation (Voor details hoe men het in Spore gebruikt, klik hier

    Ok, ik ben helemaal overtuigd, ik wil aan de slag

    Dan moet ik je teleurstellen. Spore is nu nog niet uit. Je kan je pas op 7 september 2008 uitleven met Spore. Dat is nog lang, héél lang. Om het wachten echter wat draaglijker te maken, heeft EA een demoversie van de Creature Creator vrijgegeven. Hierin kan je een wezen maken en uploaden naar de Sporepedia. Jammer genoeg heb je in de demoversie maar beschikking over 25% van alle onderdelen.

    Als je Spore echter voorbesteld en bereid bent om 9.95$ af te dokken, kan je de volledige versie van de Creature Creator downloaden. Als je The Sim City Box vanaf 23 juni koopt, krijg je daar ook de volledige Creature Creator bij.

    Systeemeisen
    Minimale vereisten voor Spore Creature Creator:
    VOOR WINDOWS XP

  • 2.0 GHz P4-processor of gelijkwaardig
  • 512 MB RAM
  • Een videokaart met 128 MB, compatibel met Pixel Shader 2.0
  • De meest recente versie van DirectX 9.0c
  • Minstens 190MB vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, en extra ruimte voor de gemaakte wezens.
    VOOR WINDOWS VISTA

  • 2.0 GHz P4-processor of gelijkwaardig
  • 768 MB RAM
  • Een videokaart met 128 MB, compatibel met Pixel Shader 2.0
  • Minstens 190MB vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, en extra ruimte voor de gemaakte wezens.
    Voor MAC OS X

  • Mac OS X 10.5.3 Leopard of hoger
  • Intel Core Duo-Processor
  • 1024 MB RAM
  • ATI X1600 of NVidia 7300 GT met 128 MB aan Video RAM, of geïntegreerde Intel GMA X3100
  • Minstens 260MB vrije ruimte op de harde schijf voor de installatie, en extra ruimte voor de gemaakte wezens.
  • Dit spel werkt niet op op de PowerPC (G3/G4/G5) gebaseerde Mac-systemen (PowerMac).

    Links

    Officiële site
    Download de Creature Creator
    Pre order Spore
    Sporepedia
    Fansite
    Nederlandstalige wiki
    Engelstalige wiki

    Vorige delen
    Will Wright's Spore
    Will Wright's Spore #2
    Spore #3 Nu mét Creature Editor

    op door zagevent
    Wie wil deze OP in de FOK!wiki zetten?
  • pi_60385767
    Ik heb er zin in.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_60386028
    Ben ik weer

    Vanavond laat ik mijn moeders vriend even in de bios kijken voor die videokaart
    Hopelijk kan ik het dan ook snel eens uitproberen
    Vivre
      zondag 27 juli 2008 @ 23:10:30 #4
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60386304
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 22:56 schreef Strychnine het volgende:
    Ben ik weer

    Vanavond laat ik mijn moeders vriend even in de bios kijken voor die videokaart
    Hopelijk kan ik het dan ook snel eens uitproberen
    Als het tegenzit heeft die kaart geen ondersteuning voor Pixel Shader 2.0 ,wat nodig is. Dan helpt het verhogen van het geheugen niet.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_60386524
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 23:10 schreef ethiraseth het volgende:

    [..]

    Als het tegenzit heeft die kaart geen ondersteuning voor Pixel Shader 2.0 ,wat nodig is. Dan helpt het verhogen van het geheugen niet.
    Hoe kan ik daar achter komen?
    Vivre
      maandag 28 juli 2008 @ 15:43:55 #6
    132461 SupaMario
    professioneel bierdrinker
    pi_60397509
    TVP
    FEYENOORD FOREVER
    Schumi 7 times world champion...
    pi_60403451
    Als je de Sporepedia raadpleegt kun je -in de EU versie- even een massa creatures inladen door het 'itemsperpage' even op te hogen

    http://eu.spore.com/sporepedia/index.cfm?itemsperpage=500&orderby=rating&submitsearch=Go&page=1

    laat de top 500 zien...zitten echt supermonstertjes tussen. Nu nog een manier om al die .png-tjes in 1x te verzamelen in een directory. Hoe werkt dat eigenlijk met temporary internetfiles? Al die plaatjes moeten ergens al op mijn pc (Vista os) staan toch?
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60405675
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 23:21 schreef Strychnine het volgende:

    [..]

    Hoe kan ik daar achter komen?
    De kaart zou Pixel Shader 3.0 moeten ondersteunen, dus daar kan het dan niet aan liggen.

    Info van nVidia

    Overigens ondersteunen sommige spellen geen geïntegreerde videokaarten. Niet dat dat alles zegt, maar het kan een verklaring geven.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 11:52:00 #9
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60415902
    http://www-1.gamereactor.dk/grtv/index.php?id=2663

    Laat weer wat van de creature fase zien.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 12:15:53 #10
    10710 gday
    propria cures
    pi_60416437
    Die lamlul met z'n praatjes dat het ook meteen op de Wii zou komen, of was dat bullshit?
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_60416757
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:52 schreef ethiraseth het volgende:
    http://www-1.gamereactor.dk/grtv/index.php?id=2663

    Laat weer wat van de creature fase zien.
    Nice Ziet er echt goed uit.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_60416973
    weet iemand hoe dat werkt met wezens van andere downloaden? Er staat op de site dat je gewoon het PNGtje moet downloaden en in je creature creator moet gooien (ik heb de gratis versie) maar dat lukt niet bij mij.

    Moet die CC open staan en dan het plaatje naar de applicatie in het dock slepen?? (zoals bij photoshop) of moet je hem in de map wezens zetten?

    Heb alles al geprobeerd.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 12:45:44 #13
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60417132
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 12:38 schreef Symn het volgende:
    weet iemand hoe dat werkt met wezens van andere downloaden? Er staat op de site dat je gewoon het PNGtje moet downloaden en in je creature creator moet gooien (ik heb de gratis versie) maar dat lukt niet bij mij.

    Moet die CC open staan en dan het plaatje naar de applicatie in het dock slepen?? (zoals bij photoshop) of moet je hem in de map wezens zetten?

    Heb alles al geprobeerd.
    Misschien laden ze niet omdat ze onderdelen gebruiken die niet in de gratis versie zitten?
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_60417295
    TVP

    mn spel doet het nogsteeds niet
    Klote EA met zn klote beveiliging
    Narf!
    pi_60417375
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 12:38 schreef Symn het volgende:
    weet iemand hoe dat werkt met wezens van andere downloaden? Er staat op de site dat je gewoon het PNGtje moet downloaden en in je creature creator moet gooien (ik heb de gratis versie) maar dat lukt niet bij mij.

    Moet die CC open staan en dan het plaatje naar de applicatie in het dock slepen?? (zoals bij photoshop) of moet je hem in de map wezens zetten?

    Heb alles al geprobeerd.
    je moet ze in je spel zelf gooien als je het windowed hebt staan
    dus als je al je eigen creaties ziet en ze er dan tussen smijten
    Narf!
    pi_60418624
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 12:52 schreef Sickert het volgende:
    TVP

    mn spel doet het nogsteeds niet
    Klote EA met zn klote beveiliging
    wat gaat 'r niet goed dan?
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:19:21 #17
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60442061
    tvp
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    pi_60442479
    Geachte heer

    Bedankt voor uw e-mail.

    Ik heb zonet uw gegevens doorgestuurd naar de afdeling accounts, zodat men kan bekijken wat er fout is gegaan. Van zodra ik hierover nieuws heb neem ik terug contact met u op.

    Mochten er nog onduidelijkheden zijn of mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust nogmaals contact met ons op.

    Met vriendelijke groet,

    zojuist terug gehad
    na mijn uiterst onvriendelijke mail..

    hopelijk gaan ze er nu wle wat aan doen

    (heb tot 2x toe windows opnieuw geinstalleerd) en dus 3x spore
    daarna mocht ik mn spel niet meer spelen vanwege de beveiliging..
    toen zeiden ze dat ik 2 weken moest wachten en dat het dan wel zou werken oid
    niet dus
    Narf!
    pi_60443092
    Ach, ze doen er nu wat aan. Dat is al niet-EA's.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_60450871
    Geachte heer
    Bedankt voor uw e-mail.

    We zullen uw aankoop refunden. Vervolgens kan u dan het spel opnieuw aankopen indien u dat wenst.

    Mochten er nog onduidelijkheden zijn of mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust nogmaals contact met ons op.

    Met vriendelijke groet,
    Narf!
    pi_60450894
    in sept heel spore maar kopen dan
    in de winkel!

    moet ik wel even geld wegleggen voor die tijd aangezien ik een huisje gekocht heb en dan de sleutel heb
    Narf!
    pi_60455792


    Zijn loopje
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60458851
    Een van de weinige spellen dat me heeft kunnen boeien nog voordat het uitgekomen is, must have dus
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_60458870
    Ik heb nog steeds geen geschikte grafische kaart
    Zal tot half augustus moeten wachten. Echt jammer, want het spel staat al helemaal klaar, ik heb alleen een goede kaart nodig
    Vivre
    pi_60466209
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 02:57 schreef Strychnine het volgende:
    Ik heb nog steeds geen geschikte grafische kaart
    Zal tot half augustus moeten wachten. Echt jammer, want het spel staat al helemaal klaar, ik heb alleen een goede kaart nodig
    ...maar het spel komt 5 september pas uit
      donderdag 31 juli 2008 @ 14:59:58 #26
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_60467391
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 13:56 schreef Symn het volgende:

    [..]

    ...maar het spel komt 5 september pas uit
    De editor is er al, die is al gaaf op zich zelf
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
    pi_60470375
    ja, maar je moet even naar gamereactor.se gaan want alle 4 de delen staan er nu. Nieuw is dat het doel van de ruimtefase is om bij het centrum van de melkweg/galaxy te komen!
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:42:40 #28
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60482623
    Deze filmpjes geven tot nu toe de beste indruk van het spel imo.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:44:14 #29
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60482639
    Hoe cool is het trouwens dat jouw "robot" creature in het filmpje word gebruikt.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    pi_60494621
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:44 schreef netto_m het volgende:
    Hoe cool is het trouwens dat jouw "robot" creature in het filmpje word gebruikt.
    Wiens robot creature?

    -edit-
    Ah je bedoelt 'het zou zomaar jouw robot creature kunnen zijn'


    Ziet er trouwens behoorlijk uitgebreid uit. Music editor om iedereen honderden liedjes te laten maken en uitwisselen, vehicle editor bijna nog uitgebreider dan de creature editor, elk buildingtype kun je in een building editor maken.... Voor ieder wat wils.

    [ Bericht 39% gewijzigd door Knipoogje op 01-08-2008 19:54:17 ]
    beter een knipoog dan een blauw oog
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:43:25 #31
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60503252
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 18:48 schreef Knipoogje het volgende:

    [..]

    Wiens robot creature?

    -edit-
    Ah je bedoelt 'het zou zomaar jouw robot creature kunnen zijn'


    Ziet er trouwens behoorlijk uitgebreid uit. Music editor om iedereen honderden liedjes te laten maken en uitwisselen, vehicle editor bijna nog uitgebreider dan de creature editor, elk buildingtype kun je in een building editor maken.... Voor ieder wat wils.
    Nee, die creature die in het filmpje gebruikt word, die is door een user gemaakt en gebruikt hij om de 4 (5) stages te laten zien. Hij zegt in het begin ook dat het dev team niet had verwacht zulke robot achtige creatures te zullen.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    pi_60505477
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:44 schreef netto_m het volgende:
    Hoe cool is het trouwens dat jouw "robot" creature in het filmpje word gebruikt.
    in welk filmpje trouwens?
    pi_60505959
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 01:43 schreef netto_m het volgende:

    [..]

    Nee, die creature die in het filmpje gebruikt word, die is door een user gemaakt en gebruikt hij om de 4 (5) stages te laten zien. Hij zegt in het begin ook dat het dev team niet had verwacht zulke robot achtige creatures te zullen.
    Zo moeilijk zijn ze niet achteraf. Heb er ook een paar gemaakt...





    En hier mijn hele serie:
    http://www.spore.com/sporepedia#qry=ast- 500005706023%3Asast-500005706023
    http://www.spore.com/sporepedia#qry=ast-500005701296%3Asast- 500005701296
    http://www.spore.com/sporepedia#qry=ast- 500005697861%3Asast-500005697861
    http://www.spore.com/sporepedia#qry=ast-500005697244%3Asast- 500005697244
    http://www.spore.com/sporepedia#qry=ast- 500005611873%3Asast-500005611873
    http://www.spore.com/sporepedia#qry=ast-500005605663%3Asast- 500005605663
    http://www.spore.com/sporepedia#qry=ast- 500005585048%3Asast-500005585048
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60506255
    het gaat er niet om of ze moeilijk zijn, het gaat erom dat het kán!
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:27:13 #35
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60516198
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 10:36 schreef Misanthropist het volgende:

    [..]

    in welk filmpje trouwens?
    http://gamereactor.se/grtv/?id=2663

    recht staan de delen 2,3 en 4.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:28:46 #36
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60516230
    Btw, nice work knipoogje.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    pi_60521046
    ik heb een bug en kan er nergens wat over vinden, als ik een wezentje wil uploaden krijg ik de mededeling:

    "wezentje" kon niet gedeeld worden

    hebben meer mensen dit?
    pi_60530943
    Kwam deze tegen het browsen tegen
    Die uitdrukking




    en deze... je moet er maar opkomen...

    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60531005
    Of deze.... heel slim gedaan

    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60531176
    tvp
    Children of the night. What music they make.
      zondag 3 augustus 2008 @ 22:09:20 #41
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60536254
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 21:27 schreef netto_m het volgende:

    [..]

    http://gamereactor.se/grtv/?id=2663

    recht staan de delen 2,3 en 4.
    De civilization fase lijkt me de minste na het bekijken van die filmpjes. Ziet eruit als een beetje saaie, versimpelde rts.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      zondag 3 augustus 2008 @ 22:59:04 #42
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_60537596
    tvp
    Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
    SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
    RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
      maandag 4 augustus 2008 @ 00:07:40 #43
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60539613
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 22:09 schreef ethiraseth het volgende:

    [..]

    De civilization fase lijkt me de minste na het bekijken van die filmpjes. Ziet eruit als een beetje saaie, versimpelde rts.
    Er zal vast wel meer te doen zijn dan dat ze in het filmpje hebben laten zien.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    pi_60540140
    Waneer komt Spore nou precies uit?En ik heb gehoord dat je ook eigen wapens enzo kan maken
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_60545106
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 00:29 schreef Slappy het volgende:
    Waneer komt Spore nou precies uit?En ik heb gehoord dat je ook eigen wapens enzo kan maken
    5 september.

    Je kan inderdaad eigen tanks, (oorlogs)vliegtuigen en (oorlogs)boten maken. En je UFO is natuurlijk ook een moordwapen. Ik neem aan dat je de wapens in Tribe ook wel onder handen kan nemen.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:07:34 #46
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_60545147
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 00:29 schreef Slappy het volgende:
    Waneer komt Spore nou precies uit?En ik heb gehoord dat je ook eigen wapens enzo kan maken
    Ja, je kan je eigen tank bouwen, maar volgens mij schiet elke tank op dezelfde manier, dus je kan geen eigen bloederige effecten eraan koppelen.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_60584323
    Een Pegasus gemaakt
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60586948
    Spel is gereserveerd bij Bol.com hier
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_60692473
    Kut
    Heb ik een van mijn beste creaties gemaakt, zit er een bug in zodat ik hem niet kan sharen

    beter een knipoog dan een blauw oog
      zondag 10 augustus 2008 @ 10:05:18 #50
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_60700054
    Wow, ziet er goed uit.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')