Ik heb een tijdje geleden met mijn zwager een laminaat vloertje gelegd (over de complete eerste verdieping). Dit ging op zich prima, maar het laatste stuk had ie alleen gelegd. En nou had ie het laminaat op 1 stuk strak tegen een deurpost aan gelegd, dit moest hij nog wel weg zagen (met een speciale zaag, die alleen nog niet voor handen was)
In de tussentijd ging het laminaat bol staan (vakantie zat er tussen.. 2 weken.. iedere dag zon er op), dit was natuurlijk te wijten aan het feit dat er weken niets aan gedaan is (En het laminaat begon te werken), mijn zwager en zuster waren dat niet met me eens, en vonden dat het aan de kwaliteit van de vloer ligt. (er zitten nu op verschillende plaatsen lucht 'bubbels' in de vloer.. het komt dus omhoog)
Verder wil ik daar niet over in discussie gaan, ik heb al heel wat laminaat gezien en denk vrij goed te weten hoe het wel en niet werkt
HET PUNT: in de randen, tussen laminaat en deurposten hebben 'we' witte kit gespoten om het het netjes af te werken. (andere deurpost dan in de bovenste 2 alinea's beschreven),aangezien de vloer ook wit is.. (ikea tundra: wit)
Dit zag er super netjes uit (ik heb het zelf persoonlijk nooit gebruikt, geen ervaring mee), strakke afwerking ..
Maar nou vraag ik me af, belemmerd dit verder de werking van het laminaat? (het kan immers geen kant meer op?) is het af te raden / iemand die hier ervaring mee heeft?
(PS: gelieve de discussie over gebruik van kit bij laminaat vloeren te houden, en niet bij laminaat van merk A / B... en het gaat hier dus ook niet over montage kit...)
[ Bericht 0% gewijzigd door dgbw op 27-07-2008 16:04:53 ]