Wat nog erger is is als de wijk niet eens hun wereld is maar hun pc, om via internet allemaal anime te kijken.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:26 schreef NMY1 het volgende:
Ik bedoel, als je jong bent (en ook als je ouder bent, maar dan heb je meestal een gezinnetje) wil je toch eens zien wat er in de wereld nog meer te beleven is?
Van die mensen die nog nooit Nederland uit zijn geweest en denken dat hun wijk en hun simpele belevingswereldje 'de wereld' is
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:27 schreef Slarioux het volgende:
Vaak zijn het die mensen die de grootste bek hebben over europa, new york of wat dan ook
Dat zou dan voor elke topic-opener hier in KLB geldenquote:Op zondag 27 juli 2008 13:33 schreef Edwinuss het volgende:
Wat een kutklacht, ik zou maar eens hulp gaan zoeken als je hier mee zit
quote:Op zondag 27 juli 2008 13:35 schreef Rikketik het volgende:
Jeetje he, mensen die niet denken zoals jij; wat moet dat een hel voor je zijn.
Waarvoor dank, dat zouden er meer moeten doen....quote:Op zondag 27 juli 2008 13:37 schreef Slappy het volgende:
Ik ken iemand op school die is nooit buiten Friesland geweest
En wat dan nog? Die mensen mogen misschien niet nadenken, maar ze hebben in elk geval wel lol op een camping in Bakkum. Terwijl jij met je messiascomplex ('mijn levensstijl is de beste en iedereen moet doen zoals ik') helemaal naar de achterlanden van Afrika moet afreizen om nog een beetje lol uit je vakantie te kunnen halen.quote:
Ook daar ben ik geweest ja, maar ook in Amerika, Aruba en Australiequote:Op zondag 27 juli 2008 13:43 schreef Drasss het volgende:
Scheelt natuurlijk als jij het buitenland, Ibiza, turkeye of Griekenland vindt.... Dat ik vind ik nog veel triester dan in je eigen landje blijven.
Dus volgens jou zijn mongooltjes ook gezegend omdat ze altijd blij zijn?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:44 schreef Rikketik het volgende:
[..]
En wat dan nog? Die mensen mogen misschien niet nadenken, maar ze hebben in elk geval wel lol op een camping in Bakkum. Terwijl jij met je messiascomplex ('mijn levensstijl is de beste en iedereen moet doen zoals ik') helemaal naar de achterlanden van Afrika moet afreizen om nog een beetje lol uit je vakantie te kunnen halen.
Ik weet wel wie ik zou willen zijn.
Zoals?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:45 schreef N.icka het volgende:
Ik blijf ook graag in Nederland , genoeg te zien hier
Ik heb het niet persé over vakanties naar toeristische gebieden hoor. Meer in het algemeen. Ik gebruikte vooral m'n stage's om naar het buitenland te kunnenquote:Op zondag 27 juli 2008 13:46 schreef BaronPils het volgende:
Ik zou willen dat er meer mensen waren die nooit naar het buitenland op vakantie gingen, dan heb ik niet zo'n last van luidruchtige Nederlandse toeristen.
quote:Op zondag 27 juli 2008 13:45 schreef N.icka het volgende:
Ik blijf ook graag in Nederland , genoeg te zien hier
Ik vind het een beetje jammer dat je nu zelfs zo ver gaat om simpele mensen met mongooltjes te vergelijken.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:46 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Dus volgens jou zijn mongooltjes ook gezegend omdat ze altijd blij zijn?
Molens.. ennuh koeien... en weilanden natuurlijk... en... ach jah.. beetje nederland denk ik..quote:
Wat is daar triest aan?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:43 schreef Drasss het volgende:
Scheelt natuurlijk als jij het buitenland, Ibiza, turkeye of Griekenland vindt.... Dat ik vind ik nog veel triester dan in je eigen landje blijven.
Ik bedoelde dus dat jij simpel zijn blijkbaar als een goed iets ziet, omdat je dan sneller 'gelukkig' bent.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:49 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje jammer dat je nu zelfs zo ver gaat om simpele mensen met mongooltjes te vergelijken.
Niets, vrijwel elke normale jongere gaat minimaal 1 keer in z'n leven naar een dergelijk vakantieoord, leuk toch?quote:
Dat zal best aardig zijn, maar in het buitenland is de natuur natuurlijk vele malen mooier en grootschaliger.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:47 schreef N.icka het volgende:
Ik wandel zomers het hele land door/ rond . moet je ook eens doen
Noorwegenquote:Op zondag 27 juli 2008 13:51 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat zal best aardig zijn, maar in het buitenland is de natuur natuurlijk vele malen mooier en grootschaliger.
Dan ga ik daar eens kijken als ik Nederland gezien hebquote:Op zondag 27 juli 2008 13:51 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat zal best aardig zijn, maar in het buitenland is de natuur natuurlijk vele malen mooier en grootschaliger.
Nee nee, het ligt compleet aan het referentiekader. Ik ben liever simpel dan een elitair mannetje, maar ik ben liever mezelf dan simpel. Snappie?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:50 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus dat jij simpel zijn blijkbaar als een goed iets ziet, omdat je dan sneller 'gelukkig' bent.
Toen haalde ik maar even een extreem voorbeeld aan.
Have fun.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:53 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dan ga ik daar eens kijken als ik Nederland gezien heb
Elitair mannetje, ik?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:53 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Nee nee, het ligt compleet aan het referentiekader. Ik ben liever simpel dan een elitair mannetje, maar ik ben liever mezelf dan simpel. Snappie?
Nee, omdat je hier gaat zitten klagen over de mensen die dat niet vinden.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:55 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Elitair mannetje, ik?Omdat ik vind dat elk mens best een beetje moeite mag doen voor z'n algemene ontwikkeling?
Boeiend, 't is maar waar je je aan kunt storen...quote:Op zondag 27 juli 2008 13:48 schreef NMY1 het volgende:
Overigens hoeft niet iedereen de hele wereld af te reizen (dat is idd aan jezelf), maar van die mensen uit Drenthe die Frankrijk al ver vinden
Dus als je klaagt over mensen die fraude plegen, iemand verkrachten, keihard muziek draaien of iets dergelijks moet je ook maar je mond houden omdat dat toevallig je mening is?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:56 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Nee, omdat je hier gaat zitten klagen over de mensen die dat niet vinden.
Leuke voorbeelden, maar ze zijn nauwelijks vergelijkbaar met deze 'klacht'. Of wilde je zeggen dat niet naar het buitenland op vakantie gaan strafbaar is en ze er jou persoonlijk mee lastig vallen?quote:Op zondag 27 juli 2008 13:58 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Dus als je klaagt over mensen die fraude plegen, iemand verkrachten, keihard muziek draaien of iets dergelijks moet je ook maar je mond houden omdat dat toevallig je mening is?
Niet direct het in Nederland blijven, maar in Nederland blijven en denken dat de wereld Nederland (of zelfs je woonplaatsje) is. Daardoor krijg je een vervormd beeld en zul je ook eerder de neiging hebben om alle allochtonen en iedereen die een andere cultuur heeft direct als crimineel/raar/fout te beschouwen, om dit vervolgens ook weer aan je kinderen door te geven waardoor Nederland steeds simpeler wordt. We kunnen nog veel leren van andere culturen (en die mensen ook van ons hoorquote:Op zondag 27 juli 2008 13:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Boeiend, 't is maar waar je je aan kunt storen...
Als diegene uit Drenthe nog nooit naar het buitenland is geweest, of er nog, als zo iemand nog maar nauwelijks buiten z'n eigen provincie is geweest, dan is Frankrijk voor inderdaad behoorlijk ver.
Ik vind 't eerlijk gezegd nog veel triester om jezelf verheven te voelen boven mensen die nooit naar het buitenland gaan.Ik bedoel, zelf ben ik ook een reizer en uiteindelijk wil ik zo veel mogelijk van de wereld gezien hebben, maar het zou mij echt aan m'n reet roesten dat andere mensen liever gewoon in Nederland blijven hoor.
Indirect wel aangezien ze stemrecht hebben en een mening willen hebben over b.v. andere culturen.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:01 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Leuke voorbeelden, maar ze zijn nauwelijks vergelijkbaar met deze 'klacht'. Of wilde je zeggen dat niet naar het buitenland op vakantie gaan strafbaar is en ze er jou persoonlijk mee lastig vallen?
Oh, wat het vervormde wereldbeeld betreft ben ik het zeker met je eens.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:02 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Niet direct het in Nederland blijven, maar in Nederland blijven en denken dat de wereld Nederland (of zelfs je woonplaatsje) is. Daardoor krijg je een vervormd beeld en zul je ook eerder de neiging hebben om b.v. te denken dat alle allochtonen en iedereen die een andere cultuur heeft direct als crimineel/raar/fout te beschouwen, om dit vervolgens ook weer aan je kinderen door te geven waardoor Nederland steeds simpeler wordt.
Maar dan kan ik me er ook wat bij voorstellen.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:05 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Indirect wel aangezien ze stemrecht hebben en een mening willen hebben over b.v. andere culturen.
Het gaat er niet om dat ze hem moeten zien zoals ik hem zie, dat zou maar saai zijn. Het gaat erom dat ze eens rond moeten kijken en anders gewoon geen mening over zaken moeten hebben waar ze niets van weten.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:09 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oh, wat het vervormde wereldbeeld betreft ben ik het zeker met je eens.
Het punt is alleen dat jij je blijkbaar aan ergert aan mensen die de wereld niet zien zoals jij hem ziet, terwijl dat mij (en veel anderen) gewoon geen zak uitmaakt. Ik bedoel, een groot deel van de Nederlandse bevolking bestaat gewoon uit mensen met een bekrompen wereldbeeld, maar met die lui heb jij toch totaal niets te maken? Waarom zou je je er dan druk om maken.
Lees eens naar bovenquote:Op zondag 27 juli 2008 14:10 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Maar dan kan ik me er ook wat bij voorstellen.![]()
Ik vind het alleen vrij kort door de bocht om te stellen dat je alleen kennis over andere culturen kunt opdoen door naar ze toe te gaan. Het is wel de beste manier, maar dan moet je langer gaan dan die paar weekjes vakantie elk jaar.
Lees het topic eens door, en niet alleen de OPquote:Op zondag 27 juli 2008 14:10 schreef BobbyB het volgende:
Men, laat die mensen. De 1 gaat gewoon graag naar het buitenland, de ander wil gewoon graag lekker thuisblijven of iig in Nederland. Waarom moeten mensen perse naar het buitenland terwijl er in Nederland ook genoeg te beleven is? Beetje het milieu vervuilen met die vliegtuigen. Dat kunnen zij net zo goed zeggen.
Het is maar waar je je aan kan ergeren zeg.Als je je daar al aan ergert is jouw belevingswereldje ook wel erg klein.
Dat heb ik gedaan en het blijft een stomme klacht. Sommige mensen houden nu eenmaal niet van reizen. Niet iedereen is hetzelfde, leer er mee te leven.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:14 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Lees het topic eens door, en niet alleen de OP
Je hebt het dus niet gelezen. Ik zeg 2 keer dat het niet om het reizen opzich gaat, maar over mensen die een vervormde mening hebben over het buitenland/andere culturen.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan en het blijft een stomme klacht. Sommige mensen houden nu eenmaal niet van reizen. Niet iedereen is hetzelfde, leer er mee te leven.
quote:Op zondag 27 juli 2008 14:02 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Niet direct het in Nederland blijven, maar in Nederland blijven en denken dat de wereld Nederland (of zelfs je woonplaatsje) is. Daardoor krijg je een vervormd beeld en zul je ook eerder de neiging hebben om alle allochtonen en iedereen die een andere cultuur heeft direct als crimineel/raar/fout te beschouwen, om dit vervolgens ook weer aan je kinderen door te geven waardoor Nederland steeds simpeler wordt.
Zoals het volk dat terug komt uit een willekeurig land en niet verder komen dan: "Ja... het was heel warm en mooi daarquote:Op zondag 27 juli 2008 14:10 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Maar dan kan ik me er ook wat bij voorstellen.![]()
Ik vind het alleen vrij kort door de bocht om te stellen dat je alleen kennis over andere culturen kunt opdoen door naar ze toe te gaan. Het is wel de beste manier, maar dan moet je langer gaan dan die paar weekjes vakantie elk jaar.
Maar je bent dan wel goed op de hoogte van alle culturen en dat ga je ook overbrengen op je kinderen en zo wordt de wereld mooierquote:Op zondag 27 juli 2008 14:23 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zoals het volk dat terug komt uit een willekeurig land en niet verder komen dan: "Ja... het was heel warm en mooi daarveel gezien ook
Kijk hoe bruin ik ben!?
We hadden wel veel last van proppers enzo
maar verder was het erg leuk
"
Als je 30+ bent en nog steeds alleen zulke vakanties boekt kun je idd beter in Nederland blijven en een documentaire kijken ofzoquote:Op zondag 27 juli 2008 14:23 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zoals het volk dat terug komt uit een willekeurig land en niet verder komen dan: "Ja... het was heel warm en mooi daarveel gezien ook
Kijk hoe bruin ik ben!?
We hadden wel veel last van proppers enzo
maar verder was het erg leuk
"
Nu niet ineens over een ander topic gaan beppen he? Dan kan ik er ook wel een topic uit sho bij gaan halen , of beter uit Culquote:Op zondag 27 juli 2008 14:23 schreef NMY1 het volgende:
Waarom je riem zo ?
Wat ik nou niet snap, is dat hier opeens iedereen wel loopt af te geven op notabene iemands kledingAls er iets is waar je een ander niet mee lastig valt is het wel je kledingstijl (mits je die kleding een week draagt en stinkt) en dan mogen die mensen het opeens niet meer zelf weten?
Precisie jaquote:Op zondag 27 juli 2008 14:24 schreef N.icka het volgende:
[..]
Maar je bent dan wel goed op de hoogte van alle culturen en dat ga je ook overbrengen op je kinderen en zo wordt de wereld mooier
Dan moet je DAT in je OP zetten. Wees duidelijk en niet pas na 30 posts je echte klacht naar voren laten komen.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:19 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Je hebt het dus niet gelezen. Ik zeg 2 keer dat het niet om het reizen opzich gaat, maar over mensen die een vervormde mening hebben over het buitenland/andere culturen.
Alles wat in deze post staat wilde ik ook gaan zeggen, maar die moeite kan ik me nu dus besparen.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan moet je DAT in je OP zetten. Wees duidelijk en niet pas na 30 posts je echte klacht naar voren laten komen.
Maar om in te gaan op je klacht: De hele wereld zit vol met van die onwetende en kortzichtige mensen dat ik me daar niet eens meer aan kan storen en dan laat ik ze maar een eind in de ruimte lullen, als je zelf toch weet dat het anders is. Daarbij zijn de meeste ook nog eens zo eigenwijs dat ze toch niks van een ander aannemen, want wat in de media gezegd word, dat klopt altijd.
Ik bedoel meer dat daar een beetje de sfeer heerst "iedereen die een riem zo heeft, MOET er anders bij gaan lopen" terwijl hier de meeste reacties een beetje in de trand zijn van "laat iedereen zelf weten wat ie doet" en dat over een veel serieuzer/belangrijker onderwerp.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:26 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nu niet ineens over een ander topic gaan beppen he? Dan kan ik er ook wel een topic uit sho bij gaan halen , of beter uit Cul
Heb je daar ook al een topic geopend over mensen die alleen maar aardappels groente en een stukje vlees eten zodat ze nooit op de hoogte kunnen zijn over andere cultturen...... bla bla bla
Nederlanders zijn samen met de Amerikanen een van de meest reislustige volken ter wereld.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:33 schreef NMY1 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat daar een beetje de sfeer heerst "iedereen die een riem zo heeft, MOET er anders bij gaan lopen" terwijl hier de meeste reacties een beetje in de trand zijn van "laat iedereen zelf weten wat ie doet" en dat over een veel serieuzer/belangrijker onderwerp.
Van die mensen die nog nooit uit sint-kuttekerkseveen zijn geweest maar mij wel denken te kunnen vertellen waarom de EU zo slecht is voor de economie.quote:
Om over de EU mee te kunnen lullen moet je op zijn minst wereldreiziger zijn ja.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:13 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Van die mensen die nog nooit uit sint-kuttekerkseveen zijn geweest maar mij wel denken te kunnen vertellen waarom de EU zo slecht is voor de economie.
Precies, maar ja dan heb je de hokjesgeest weer, om maar jouw voorbeelden te nemen:quote:Op zondag 27 juli 2008 15:41 schreef edcetera het volgende:
Mensen moeten lekker zelf weten waar en of ze op vakantie gaan. Iedereen heeft zijn eigen interesses en of dat nu een
Cultuurrukkerquote:museum
"Mensen die het nodig vinden ver weg te gaan op vakantiequote:reizen
Kutnerdsquote:pc's
Milieuvervuilersquote:auto's
Boomknuffelaarsquote:natuur
quote:of kantklossen is, je kunt niemand een interesse opdwingen.Het argument, dat iemand zich meer zou moeten verdiepen om ergens een mening over te hebben klopt weliswaar, maar met dat argument kun bij van veel discussies hier ook een dooddiener maken: Iedereen weet over een bepaald onderwerp wel iets meer dan een ander of kent een ander gedeelte van het "hele verhaal"
Reizen maken naar het buitenland zegt niks. Iemand, die (via vrienden / werk) veel in andere provincies in nl komt, zou weleens meer kunnen weten over de mensen in hun eigen land, dan iemand, die een safari in afrika maakt en alleen natuurparken, lodges en een touristische tribal dance heeft gezien weet van zowel Nederlanders als Afrikanen bij mekaar
quote:Op zondag 27 juli 2008 16:24 schreef tong80 het volgende:
Ben ooit één keer naar Spanje geweest.
Het eten was niet te vreten, ik was gebroken na de busreis, ze spraken geen woord Engels, het was er veel te warm, de mensen waren lelijk, geen actuele krant te koop, je mocht niet op straat pissen, het strant was kut met alleen maar kiezelstenen, mijn bagage kon ik niet vinden, geen ontbijt meer na 11 uur, geen sex-partner meenemen het hotel in, ze hadden geen internet.
Nee geef mij maar Terschelling
Ja maar dan kan je er wel interessant over vertellen, hoe informatief enz.. als het maar ver weg is. Het is overal hetzelfde, only shit.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:06 schreef tong80 het volgende:
Gaan ze naar het Dali museum in Madrid terwijl ze nog nooit naar het stedelijk zijn geweest
Haha kijk een VMBO'erquote:Op zondag 27 juli 2008 17:03 schreef Bobby18 het volgende:
Flikker je toch lekker met je kinderen van een berg af al je denkt dat het gras groener is aan de overkant. Some people learn slow, jij moet heel gelukkig zijn met buitenlandse reisjes. Idiot. The word is full of shit, you are in it, stay home, before you trap in it, verwend kind.
Before you trap in itquote:Op zondag 27 juli 2008 17:03 schreef Bobby18 het volgende:
Flikker je toch lekker met je kinderen van een berg af al je denkt dat het gras groener is aan de overkant. Some people learn slow, jij moet heel gelukkig zijn met buitenlandse reisjes. Idiot. The word is full of shit, you are in it, stay home, before you trap in it, verwend kind.
Nietusquote:Op zondag 27 juli 2008 18:24 schreef DrDentz het volgende:
Basisschooldiscussie
Het zou iig schelen als je meer leest dan het lokale sufferdje.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:27 schreef cheqy het volgende:
[..]
Om over de EU mee te kunnen lullen moet je op zijn minst wereldreiziger zijn ja.
quote:
Geil.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:37 schreef pietkanarie het volgende:
Ook in Nederland kun je best verdiepend bezig zijn.
haha, zo kun je het ook opvatten natuurlijkquote:
Moet ik ook een keer proberen, maar voorlopig kan ik nog niet.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:52 schreef Slappy het volgende:
[..]
Noorwegenof in Oostenrijk of Zwitserland
Dan hoef je dus niet te reizen.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:30 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Het zou iig schelen als je meer leest dan het lokale sufferdje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |