Ok voor een deel klopt dit wel. Maar je kan ook eens nadenken wat de prijs is van al die vrijheid en blijheid. Ik denk dat de economie van de VS op papier al helemaal kapot is namelijk. De regering aldaar leeft op geleend geld. Vrijheid heeft derhalve ook een prijs. En eens zal die betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 05:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nou, het is wat, drie tiende punt verschil. Alsof NL het zoveel beter doet in die lijst... laatste in Europa? En dan gaat het ook nog eens alleen maar over de privacy, waarop de VS zogenaamd zo bar slecht scoort. Kijk eens naar de rest van de vrijheden die je in de VS hebt, dan slaat de balans zo ver door dat het werkelijk verbazingwekkend is. Ik hoef me hier niet in te schrijven, ik hoef m'n auto niet te laten keuren, ik betaal geen wegenbelasting, ik mag een wapen dragen, ik mag stemmen voor werkelijke alle functies (chief of police, fire chief, mayor, noem maar op), ik mag m'n huis verven zoals ik dat wil, noem maar op. Kies een willekeurige Nederlander op dit forum die in de VS woont en die zal ongetwijfeld beamen dat de "vrijheid" die je in NL hebt een lachertje is vergeleken met hier.
Niet meer dan veel andere overheden, relatief gezien dus.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ok voor een deel klopt dit wel. Maar je kan ook eens nadenken wat de prijs is van al die vrijheid en blijheid. Ik denk dat de economie van de VS op papier al helemaal kapot is namelijk. De regering aldaar leeft op geleend geld. Vrijheid heeft derhalve ook een prijs. En eens zal die betaald moeten worden.
Je had het over de EU als geheel, niet enkel over NL. Dat het met NL niet de goede kant opgaat hoef je me niet te vertellen, gelukkig woon ik er dan ook niet. Het is een jammere vaststelling dat zowel in sommige landen van de EU als in de VS in een snel tempo en onder valse voorwendselen steeds meer vrijheden ingeperkt worden maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de VS hier verder in gaat dan de EU. Zo worden de vrijheden die je hier boven schetst slechts schijnvrijheden, een lapje voor het bloeden (En dan kan je je bij sommige nog vragen stellen zoals bv. geen wegenbelasting. De ingestorte bruggen al vergeten?)quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 05:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nou, het is wat, drie tiende punt verschil. Alsof NL het zoveel beter doet in die lijst... laatste in Europa? En dan gaat het ook nog eens alleen maar over de privacy, waarop de VS zogenaamd zo bar slecht scoort. Kijk eens naar de rest van de vrijheden die je in de VS hebt, dan slaat de balans zo ver door dat het werkelijk verbazingwekkend is. Ik hoef me hier niet in te schrijven, ik hoef m'n auto niet te laten keuren, ik betaal geen wegenbelasting, ik mag een wapen dragen, ik mag stemmen voor werkelijke alle functies (chief of police, fire chief, mayor, noem maar op), ik mag m'n huis verven zoals ik dat wil, noem maar op. Kies een willekeurige Nederlander op dit forum die in de VS woont en die zal ongetwijfeld beamen dat de "vrijheid" die je in NL hebt een lachertje is vergeleken met hier.
Het probleem doet zich idd voor bij beide partijen. Sommige democraten in het Congress behoren tot de grootste criticasters van de unitary executive theory en het imperial presidency van Bush jr, terwijl zij Bill Clinton wel verstrekkende bevoegdheden schonken (bijvoorbeeld de inmenging in Kosovo ging per EO). Er zijn (van beide partijen) ook congressleden (sens. Leahy en Feingold worden genoemd) die deze opvatting over het presidentschap afkeuren en zich ertegen verzetten. Neemt niet weg dat er bewijs is (je kunt dit ook lezen in het boek The Bush Tragedy van Jacob Weisberg) voor de stelling dat Dick Cheney's doctrine mbt unitary executive power van grote invloed is geweest op het acteren van de Bush regering.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:46 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Jimmy Carter (1977-1981) EO's 11967-12286
Dat zijn dus 319 EO's in 4 jaar.
George W. Bush EO's 13198 - 13421 (Through December 28, 2006)
In 5 jaar 223 EO's
Ja tuurlijk maakt dat uit, want dan kunnen we met z'n allen die richting op wijzen en de rest vergeten!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maakt het wat uit waar we de burgerrechten harder kapot maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |