Dan ben je toch alsnog steeds te laat?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:46 schreef Ener-G het volgende:
Bulb is dat je de sluiter gewoon open laat staan. En dan met een kartonnetje de lens afdekken. Als je verwacht dat er wat los gaat, kartonnetje weghalenDe meeste dslrs kunnen wel in bulb stand denk ik.
Waarom afdekken? de kans dat je een 2e inslag op de gevoelige plaat krijgt is des te groter als je 'm gewoon laat lopen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dan ben je toch alsnog steeds te laat?Voordat je dat kartonnetje hebt weggehaald, is de bliksem al weg... En als je het al weghaalt wanneer je iets 'verwacht', kun je net zo goed met een sluitertijd van 2-3 seconde schieten en pas op dat moment afdrukken. Als je bulb gebruikt zou ik gewoon wachten tot je de bliksem 'gevangen' hebt en daarna meteen afdrukken. Anders gewoon de sluiter 30 sec. open, en eventueel tijdens die 30 sec. de lens afdekken als je al wat te pakken hebt.
Om overbelichting te voorkomen dus inderdaad, al ligt dat ook een beetje aan je instellingen natuurlijk. En aan de hoeveelheid bliksem niet te vergeten.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Waarom afdekken? de kans dat je een 2e inslag op de gevoelige plaat krijgt is des te groter als je 'm gewoon laat lopen.
Of zie ik iets over het hoofd?
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:59 schreef bart13 het volgende:
Mijn camera wil niet verder dan 30s en ik wil hem op bulb! canon 60d Flitser doet het plots ook niet meer?
Same here... was zojuist bij m'n moeder op haar appartement op 7 hoog, maar toen was t nog iets lichter dan nu. Elke miniscule flits (want meer was er niet) werd weer overbelicht door het gewone licht...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:35 schreef Omniej het volgende:
Yup same here, ben inmiddels ook maar gestopt met foto's maken... Te weinig flitsen en veel te onvoorspelbaar nu.
Overigens heb ik net gewoon met sluitertijden van 30 sec. zitten schieten, dat gaat ook prima. Heb geen bulb nodig gehad.
Gave foto man!quote:
Wat maakt het uit? Gewoon doen!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:50 schreef Iemand91 het volgende:
hmm, wilde eerst ook wel neerzetten, maar als ik deze mooie foto's zie...
...nee, dan maar niet...
Prachtig weerlicht!quote:
Ik zie nu pas dat jij hier om de hoek woontquote:
Mee eens! anders leer je het nooit!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:53 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Gewoon doen!
Het gaat niet alleen om het mooie van de foto, maar ook het mooie van de natuur.
Daarnaast zou je wat tips kunnen vragen/ontvangen als je wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |