quote:“Zien we deze man binnenkort in het Polman?”
Naar verluidt schijnt zoon van topvoetballer en trainer Klaus Toppmöller binnenkort aanstalten te gaan maken om in het Polman zijn best te gaan doen. Dino Topmoller, geboren op 23 november 1980, middenvelder, speelde het afgelopen seizoen voor Kickers Offenbach. De 28-jarige kwam onder andere ook uit voor Jahn Regensburg, Eintracht Frankfurt, Vfl Bochum en Manchester City.
Als betrokkene de kwaliteiten van zijn ouwe heer heeft overgenomen, kan dit wel eens een aangenamen versterking zijn voor de Almelose club.
www.wijzijnheracles.nl
Ja. Redelijk lange vent. Zal wel eventueel de 3e spits worden, zoveel heeft hij niet gepresteerd de laatste jaren.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:13 schreef Damzkieee het volgende:
[quote]Op zaterdag 26 juli 2008 21:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
[/quote
Euh? Waar speelt die gast? Aanvallert?
lijkt op Van Bommelquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja. Redelijk lange vent.
http://www.transfermarkt.(...)llerdino/profil.html
Zou wel multifunctioneel zijn. Die Bajer staat ook overal als middenvelder weergegeven en Heracles heeft hem als rechtsbuiten gehaald.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:56 schreef Damzkieee het volgende:
In jouw bericht staat dat het een middenvelder is trouwens
Heb je de OP voor komend seizoen al af Inco?
nee denk dat ik deze week wel effe wat tijd heb er voorquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:44 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zou wel multifunctioneel zijn. Die Bajer staat ook overal als middenvelder weergegeven en Heracles heeft hem als rechtsbuiten gehaald.
quote:Dino Toppmüller op proef
HERACLES.NL - Heracles Almelo heeft vandaag en morgen de Duitse speler Dino Toppmüller op proef. De 27-jarige spits speelde afgelopen seizoen voor Kickers Offenbach dat uitkomt in de 2de Bundesliga. Dino Toppmüller heeft onder anderen gespeeld voor Eintracht Frankfurt, VFL Bochum en Manchester City.
Hij is in eerste instantie gehaald voor het 2e elftal, daar zal hij zich dus eerst moeten bewijzen.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel opvallende move van die Overtoom.
Eerstedivisie > Amateurs > Eredivisie
Ben benieuwd of hij het niveau aan kan.
Hij kan wel voetballen, dat is tijdens de training wel duidelijk geworden. Ook zag hij er fit uit, hij viel in ieder geval niet buiten de boot bij het conditionele gedeelte van de training.quote:Op maandag 28 juli 2008 16:26 schreef Charles.Darwin het volgende:
Btw, die Toppmuller heeft bij mij in FM08 de bundesliga (en europees) gehaald met Kickers Offenbach. Maar de dag dat ik spelers ga scouten middels FM is de dag dat Blawh me mag bannen
Ik dacht dat hij transfervrij was.quote:Lukas Bajer naar Heracles Almelo
HERACLES.NL - Lukas Bajer (23) zal het komende jaar voor Heracles Almelo spelen. De Tsjech wordt voor een seizoen gehuurd van SK Sigma Olomouc. Na de huurperiode heeft Heracles Almelo het eerste recht op koop. “Wanneer we de koopoptie lichten dan hebben we daarna een contract met Lukas voor een jaar met een optie voor nog een jaar”, legt Algemeen Directeur Nico-Jan Hoogma uit. “Hij is gehaald voor de rechterkant. Lukas is zeer getalenteerd, technisch goed, snel, beweeglijk en op meerdere posities inzetbaar.”
De speler zelf is verguld met de overgang naar Almelo. “Ik ben blij met Heracles Almelo. Ik ben zeer goed opgevangen en de club heeft een goede selectie. Daarnaast vind ik Almelo een mooie stad. Ik wil me graag in de Nederlandse competitie bewijzen om eventueel in de toekomst een stap hogerop te maken. Maar eerst telt Heracles Almelo.”
quote:Op maandag 28 juli 2008 22:50 schreef Incolumis het volgende:
lol op de twente site staat een filmpje van het nieuwe stadion. op een van die borden "dont tots this" rofl
Hahquote:
ben er met de kerst geweest, treurig daar, maar ook veel mooie huizenquote:Op maandag 28 juli 2008 22:57 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Hah
aan de andere kant, wij weten niet waar hij in Tjechië woonde, laten we niet te snel oordelen
"mooier" dan almelo?quote:Op maandag 28 juli 2008 23:08 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ben er met de kerst geweest, treurig daar, maar ook veel mooie huizen
Denk dat hij wel mee mag doen, als alle formaliteiten nog niet zouden zijn afgerond dan was hij denk ik ook niet op de training.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:25 schreef pfaf het volgende:
Kan onze Tsjechische vriend vanavond al mee doen? Ik ben zeer benieuwd naar de selectie en met name Maertens.
quote:Denis Mangafic op proef
HERACLES.NL - Denis Mangafic is deze week op proef bij Heracles Almelo. De 18 jarige Duitser is een rechtsback die zijn opleiding genoot bij Eintracht Frankfurt. Algemeen Directeur Nico Jan Hoogma: “We gaan hem deze week eens rustig beoordelen. Denis is een talent, technisch vaardig en bovendien erg snel. Het zou een speler voor de toekomst kunnen zijn.”
Dat ie snel is ligt natuurlijk aan zijn naam he!quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:23 schreef pfaf het volgende:
Die Overtoom is een vliegensvlugge zeg. Of hij tegen profs ook zo kan spelen is natuurlijk de vraag, maar hij heeft aardig indruk gemaakt. Steur was bagger zeg.
Alles beter dan Bridji, mijn god wat is die slecht zeg.quote:
Die is te licht, gisteren was hij wel goed opzich, maar dat is tegen amateurs. Op trainingen afgaand denk ik dat ze hem niet halen, zeker niet voor '10'. Neemt niet weg dat hij wel een goede actie, techniek en snelheid heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:21 schreef Charles.Darwin het volgende:
Hoe was Jhonatan??
Johnatan? Jonathan? zoals het hierboven geschreven staat, stond het op VZ, maar het ziet er fout ui^t ^_^
Jammer, het is een belangrijke positie. Zou prettig zijn als we die al op zouden kunnen vullen, maar het ziet er dus naar uit dat er verder gezocht moet worden :/quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:24 schreef Blawh het volgende:
[..]
Die is te licht, gisteren was hij wel goed opzich, maar dat is tegen amateurs. Op trainingen afgaand denk ik dat ze hem niet halen, zeker niet voor '10'. Neemt niet weg dat hij wel een goede actie, techniek en snelheid heeft.
Dat had je al kunnen lezen. Maar is inderdaad zijn grote kwaliteit. Verder nog opvallende spelers?quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:23 schreef pfaf het volgende:
Die Overtoom is een vliegensvlugge zeg. Of hij tegen profs ook zo kan spelen is natuurlijk de vraag, maar hij heeft aardig indruk gemaakt.
Dost viel mij positief op. Bajer deed nog niet mee.Misschien dat Blawh ook al wat kan zeggen over de training van onze nieuwe testspeler?quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat had je al kunnen lezen. Maar is inderdaad zijn grote kwaliteit. Verder nog opvallende spelers?
Ik ben gisteren even snel een helft gaan kijken bij de beloften, die rechtsback zag er op het eerste gezicht wel aardig uit. Een voetballende rechtsback met aardig wat inzicht, al oogt hij nog een beetje onwennig. Ik moet wel zeggen dat de tegenstander niet echt een sterk team hadden, het was vooral een schopploeg.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:56 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dost viel mij positief op. Bajer deed nog niet mee.Misschien dat Blawh ook al wat kan zeggen over de training van onze nieuwe testspeler?
quote:Willie Overtoom blij met kans
HERACLES.NL - In Willie Overtoom heeft Heracles Almelo vanmiddag een snelle, technische vleugelspits vastgelegd. De 22-jarige Alkmaarder tekende een contract voor een jaar in Almelo, met een optie voor nog een seizoen. ,,Ik ben blij met deze stap. Afgelopen seizoen wist ik dat Heracles Almelo me in de slotfase van de competitie heeft gevolgd. Ik begreep dat er vier keer een scout is komen kijken tijdens het algemeen kampioenschap bij de Zondagamateurs. Duels waarin ik ook goed speelde.’’
Dat leverde hem anderhalve week geleden een uitnodiging op voor een stageperiode. ,,Ik besefte dat ik het moest laten zien. Maar dat geldt ook voor het komende seizoen. Het publiek kent me nog niet. Het vormt even weer een omschakeling, van drie keer naar acht keer trainen per week. Hopelijk kan ik veel mooie dingen laten zien. Heracles Almelo is een mooie club. Ik begin me hier steeds lekkerder te voelen.’’
Overtoom doorliep de jeugdopleiding van AZ. In het seizoen 2006/07 werd hij uitgeleend aan Stormvogels Telstar. ,,Dat jaar heb ik niet veel gespeeld. Ik kreeg weinig kansen, maar misschien heb ik het zelf ook niet laten zien. Ik mocht blijven, maar in overleg met mijn zaakwaarnemer koos ik ervoor om even een stapje terug te doen. Hollandia uit Hoorn was lekker dichtbij en in de Hoofdklasse vond ik weer snel mijn draai. Dat jaar heb ik ook benut om na te denken over hetgeen ik nu eigenlijk wilde, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik nog veel ambities heb.’’
Met zijn stap naar Stormvogels Telstar raakte hij twee jaar geleden ook zijn status van jeugdinternational kwijt. ,,Ik heb gespeeld in verschillende lichtingen. Onder 17, onder 18, onder 19 en het Olympisch elftal. Daar speelde ik nog samen met Robbert Schilder.’’ Overtoom werd overigens geboren in Kameroen. ,,Op mijn derde ben ik naar Nederland verhuisd, dus van die periode weet ik eigenlijk niets meer.’’ Komend seizoen zal hij gebruikt worden als vleugelspits. ,,Van origine ben ik rechtsbuiten, maar bij Telstar en in het Olympisch elftal werd ik op links uitgespeeld. Eigenlijk maakt het me niet uit. Zolang ik maar speel. Ik ben hartstikke blij met deze kans.’’
quote:Geslaagde persdag Heracles Almelo
HERACLES.NL - Vanmiddag vond in het zonovergoten Polman Stadion de jaarlijkse persdag van Heracles Almelo plaats. Na de officiële persconferentie van directeur Nico-Jan Hoogma en trainer Gert Heerkes was het tijd voor de teamfoto en individuele foto's. Hieronder treft u de speeches van Hoogma en Heerkes aan.
Algemeen Directeur Nico-Jan Hoogma
“Heracles Almelo werkt er hard aan de komende jaren een stabiele middenmoter in de Eredivisie te worden. We zijn er trots op dat we voor het vierde seizoen op rij present zijn op het hoogste niveau. We handhaafden ons afgelopen seizoen zonder het spelen van Nacompetitie waarmee de doelstelling gehaald werd. Daarnaast bereikten we de halve finale van de KNVB beker, waarin we schlemielig onderuit gingen na strafschoppen.
Mede door het behalen van de halve bekerfinale en de tussentijdse verkoop van Eddie Bosnar aan JEF United in Japan kwam onze begroting vorig seizoen uit op ¤ 8,7 miljoen. De doelstelling aan het begin van vorig seizoen was een begroting van ¤ 8 miljoen, maar door de genoemde incidentele baten viel dit bedrag zeven ton hoger uit. Voor komend seizoen is de doelstelling om de begroting van het vorige seizoen (¤ 8,7 miljoen) minimaal te handhaven. Daarmee zitten we in het huidige Polman Stadion aan ons plafond. De begroting verder opkrikken is in de huidige situatie niet mogelijk. Dat brengt ons op de uitbreiding van het stadion. Het Polman Stadion is altijd uitverkocht en we hebben inmiddels een wachtlijst met ongeveer 500 mensen. Een werkgroep buigt zich over de mogelijkheden, waarbij een reële optie is het huidige stadion een kwartslag te draaien om fasegewijs door te bouwen aan een stadion dat uiteindelijk plaats moet bieden aan zo’n 19.000 toeschouwers. Heracles Almelo leeft als nooit tevoren en heeft veel aanhang in de regio. Deze mensen willen we allemaal een plaats kunnen aanbieden in het vernieuwde onderkomen. Helaas zal stadion- en veiligheidsmanager Alex Korte deze uitbreiding niet meer meemaken. Zijn plotselinge overlijden heeft de club geschokt en de vele steunbetuigingen hebben iedereen erg goed gedaan. Afgelopen zomer ontviel ons ook oud-voorzitter Gerard Tusveld. Met Alex en Gerard zijn twee rasechte clubmensen overleden, we zullen ze missen.
Alex was ook nauw betrokken bij de realisatie van het nieuwe kunstgrassysteem, het meest geavanceerde ter wereld. Het is nauwelijks te onderscheiden van natuurgras en met behulp van speciale sensoren beschikt het over een systeem dat gegevens bijhoudt over onder meer het aantal speeluren, de veldbelasting op verschillende plaatsen en de fysieke gesteldheid van de mat. We zijn erg blij dat onze hoofdsponsor TenCate dit kunstgrassysteem in ons stadion heeft neergelegd. We zijn verheugd dat Koninklijke TenCate ook komend jaar onze hoofdsponsor zal zijn. Overigens is er een optie voor verlenging na het komende seizoen. Ter Stal, Asito en Grolsch zijn als Partner in Business aan Heracles Almelo verbonden. Daarnaast hebben wij Opel als nieuwe autosponsor (samenwerkingsverband tussen drie partijen, te weten Kamp Automobielbedrijf, Lease Unlimited en Levers Ter Braak). We mogen Riwald Recycling Almelo en De Vrije Energie Producent begroeten als nieuwe diamantsponsoren, Assen Projekten stapte halverwege vorig seizoen al in op deze plaats in de sponsorpiramide. Schoonebeek Accountants, Zuithof Autobedrijf en Maxx Vastgoed zijn de nieuwe co-sponsoren. Al onze sponsoren en Businessclubleden maken het mogelijk dat de commerciële begroting kan worden opgetrokken van ¤ 4,1 naar ¤ 4,7 miljoen.
Een andere bron van inkomsten vormen de televisierechten. Zoals bekend zijn de rechten voor de samenvattingen weer terug bij de NOS en zetten de clubs zelf met de komst van Eredivisie Live hun rechtstreekse wedstrijden in de markt. Een goede constructie, waarbij het succes van het kanaal rechtstreeks ten goede komt aan de clubs. Vanaf 29 augustus is Eredivisie Live breed toegankelijk voor iedereen, de vele professionals en prominenten die hun medewerking aan Eredivisie Live hebben toegezegd zorgen voor een uitstekende kwaliteit.
Zoals bekend heeft Heracles Almelo onlangs een investeringsfonds opgericht, waarbij de doelstelling is om de selectie gericht te kunnen versterken. Alle contractspelers zijn onderdeel van dit Spelersfonds en het fonds is een oplossing om buiten de begroting om geld beschikbaar te hebben voor de selectie. Op dit moment is er via het Spelersfonds ¤ 1,6 miljoen binnengekomen, waarbij er nog steeds gesprekken lopen. De doelstelling is om via het Spelersfonds ¤ 2,5 miljoen te genereren. Onze nieuwelingen Jørg van Nieuwenhuyzen, Sebastiaan Steur, Mark-Jan Fledderus, Birger Maertens, Bas Dost, Lukas Bajer, Qays Shayesteh en Dennis Telgenkamp zijn mede vanwege de investeerders naar Heracles Almelo gekomen. Vanochtend zijn we er tot onze grote tevredenheid ook in geslaagd om Willie Overtoom aan ons te binden. Hij tekende een contract voor één seizoen met een optie voor nog een jaar.
Deze nieuwelingen maken deel uit van een selectie die uiteindelijk uit 30 spelers zal bestaan, 22 eerste selectiespelers en 8 beloften. De 8 beloften krijgen één of twee jaar de mogelijkheid om zich bij de eerste 22 te spelen. Op deze wijze verwachten we het niveau op te krikken en gerichter te kunnen trainen. De doelstelling voor de beloften is dan ook om dit seizoen kampioen te worden in de eerste divisie. Voor het eerste team blijft de doelstelling onveranderd: rechtstreeks handhaven in de Eredivisie en zo ver mogelijk komen in het bekertoernooi. Ik ben er van overtuigd dat we deze doelstelling kunnen halen met deze spelersgroep en technische staf.”
Trainer-coach Gert Heerkes
“Het afgelopen half jaar is voor ons prima verlopen. Rechtstreekse handhaving en de halve finale van de beker vormen daar het bewijs van. De samenwerking binnen de staf en de spelersgroep heb ik als zeer positief ervaren. Het was duidelijk dat ik graag hoofdtrainer van deze club wilde blijven en ik ben blij dat de club dezelfde intentie uitsprak. Dit is een club die bij mij past, zowel in het bestuur als in de andere geledingen van de club zijn mensen werkzaam met het clubhart op de juiste plaats.
Heracles Almelo is een club waar gemoedelijkheid en presteren samengaan, daar voel ik me goed bij.
De eerste weken van de voorbereiding verlopen goed. We hebben voor een aansluitende voorbereiding van zes weken gekozen. Een week waarin iedereen elkaar leert kennen en waar het opbouwen van conditie centraal staat door veel duurtrainingen, vervolgens een week waarbij de partijvorm aan bod komt en er veel met de bal wordt getraind, en een derde week waarin de oefenwedstrijden volgen, we aan de tactische vaardigheden sleutelen en spelers op elkaar ingespeeld raken met aansluitend het trainingskamp van komende week in Billerbeck. In de laatste periode kunnen we de puntjes op de i zetten.
Er staat een groep waar we vertrouwen in hebben. We hebben de tijd genomen bij het aantrekken van nieuwe spelers. We willen de lat weer iets hoger leggen, iets dat aansluit op de professionalisering binnen de club. We zijn er van overtuigd dat er bij de start van de competitie een goede ploeg staat. De doelstelling blijft onveranderd: rechtstreekse handhaving. Op dit moment meer verwachten is niet realistisch. Daarnaast willen we zo ver mogelijk komen in het bekertoernooi. Het is moeilijk dar een ronde aan te koppelen, het zijn natuurlijk altijd wedstrijden op zich en AZ uit is ook een lastige loting. Met de nieuwelingen die we tot nu toe hebben aangetrokken ben ik enorm tevreden. Jørg van Nieuwenhuyzen is een prima stand-in voor Martin Pieckenhagen, Birger Maertens is een ervaren verdediger, Mark-Jan Fledderus heeft zich bij FC Groningen al bewezen als eredivisiespeler, Lukas Bajer heeft een goede indruk achtergelaten bij zijn stage, Sebastiaan Steur is een talentvolle aanvaller en hetzelfde geldt voor Bas Dost. Qays Shayesteh en Dennis Telgenkamp zijn beloften voor de toekomst en vandaag hebben we Willie Overtoom aan de selectie kunnen toevoegen. We hopen daar de komende tijd nog een aantal nieuwelingen aan toe te voegen, en dan staat er samen met de jongens die er al waren een goede groep. We hebben op papier een pittige seizoenstart, maar de volgorde van tegenstanders vind ik niet zo belangrijk. Die duels moeten toch gespeeld worden en we raken al aardig compleet. Het zou mooi zijn als we na de eerste vijf duels al een aantal punten achter onze naam hebben.
Het komende seizoen zullen we met 30 spelers gaan trainen, waarbij acht Beloftenspelers de komende tijd de kans krijgen zich bij de eerste 22 te spelen en trainen. Ze moeten ook het gevoel hebben dat ze volwaardige spelers zijn, daarom zullen ze normaliter ook met het eerste meetrainen. Daar wordt iedereen beter van, want op deze wijze kunnen we meer trainingsvormen inplannen. Dat geldt ook voor de wedstrijden van de Beloften. Spelers die niet bij het eerste hebben meegedaan zullen, binnen de mogelijkheden van de leeftijdsgrens, in de Beloften spelen. Ze behouden dan hun spelritme en het tweede wordt versterkt. Dat maakt de doelstelling, kampioen worden met de Beloften, haalbaar.
We krijgen de gelegenheid om, met dank aan onze hoofdsponsor TenCate, te trainen en te spelen op een gloednieuw kunstgrassysteem. We hebben er inmiddels een aantal keren op gewerkt en het resultaat is fantastisch. Alle spelers en trainers zijn er enorm positief over. Dat brengt ons bij de technische staf. Naast de bekende gezichten van Hendrie Krüzen, René Kolmschot en Eddie Pasveer is John Stegeman aan de technische staf toegevoegd. John is een oud speler van de club die zich graag verder wil ontwikkelen in het trainersvak. Daarnaast is Dick Rosink aangesteld als Scoutingcoördinator, hij werkt er hard aan om ons netwerk nóg verder uit te breiden. Allemaal goede stappen in het kader van de verdere professionalisering van Heracles Almelo. In dat kader zijn we ook blij met Ab de Boer. Hij wordt onder meer ingezet voor de analyses van tegenstanders.
Samenvattend kan ik zeggen dat ik enorm tevreden ben met de gang van zaken tot nu toe. Ik ga ervan uit dat we een mooi seizoen tegemoet gaan. Daar hoort ook een goede samenwerking met de pers bij, gezien de goede ervaringen van afgelopen seizoen heb ik er alle vertrouwen in.”
De spelers zelf hebben natuurlijk ook een stem in een eventuele verhuur, in het geval van Arnautovic kan ik me het voorstellen dat hij liever traint en langzaam gebracht wordt bij een team dat perfect draaide dan dat hij bij een Heracles komt dat het vooral moet hebben van vechtvoetbal (tijdperk Brood) en waar weinig voetbal in zit.quote:Op donderdag 31 juli 2008 18:15 schreef Charles.Darwin het volgende:
Wat ik graag zou zien is een betere samenwerking met FC Twente. Vooral als Twente de ambitie weet waar te maken om structureel mee te draaien om europees voetbal zou dit voor Heracles erg waardevol zijn. De gezamenlijke jeugdopleiding heeft tot nu toe nog niet veel opgeleverd, maar de jongens die uit die opleiding zijn voortgekomen zijn nu pas oud genoeg om goed mee te draaien. Ik ken onze huidige jeugdspelers niet, maar ik verwacht wel een aantal eredivisie waardige spelers in de komende jaren. Als ik kijk naar mogelijkheden tot samenwerking, een speler als Arnautovic, toch zeer duidelijk een toptalent, had bijvoorbeeld vorig jaar goed met ons team mee kunnen draaien. Ik ken de dynamiek en het niveau van samenwerking tussen Heracless en Twente niet, maar als ik Smit was, of Munsterman, zou ik om de tafel gaan zitten!
Niet geheel een verrassing. Helaas verder zoeken voor de beleidsbepalers.quote:Heracles gaat niet in zee met de Braziliaan Jonathan. De middenvelder was in de voorbije twee weken op proef in Almelo. Ondanks dat hij een prima indruk achterliet, ziet de clubleiding nog geen directe versterking in hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |