Dat Grol het hele Olympisch traject boven Elco van der Geest stond klopt niet. Het Olympisch traject begon al in 2007 omdat ook de resultaten van de world cups uit dat jaar meetelden voor de Europese ranking. Grol kwam toen nog uit in de klasse tot 90 kilogram en had daardoor een flinke achterstand op Van der Geest toen hij overstapte naar de -100.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:21 schreef TheArt het volgende:
Leuk stuk thewarrior82![]()
Alleen met één kanttekening. Grol stond zowat het hele olympische traject al boven Elco van der Geest, die eigenlijk amper in beeld is geweest, omdat hij amper resultaten heeft neergezet. Grol is steeds beter gaan judoën en mag zich met recht kandidaat voor de olympische titel noemen.
Oh dat zeker, maar ik heb het dan ook over de periode dat Grol eindelijk gesetelled was in de klasse tot 100 kg. Vanaf het moment dat Grol begon te scoren, heeft hij altijd boven Elco gestaan, omdat die zowat niets presteeerde.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:51 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Dat Grol het hele Olympisch traject boven Elco van der Geest stond klopt niet. Het Olympisch traject begon al in 2007 omdat ook de resultaten van de world cups uit dat jaar meetelden voor de Europese ranking. Grol kwam toen nog uit in de klasse tot 90 kilogram en had daardoor een flinke achterstand op Van der Geest toen hij overstapte naar de -100.
De strijd tussen Elco en Henk was open en was afhankelijk van de resultaten in 2008, dus dat Elco amper in beeld is geweest klopt ook niet.
Wat wel zo is is dat Grol vanaf het moment dat hij was overgestapt naar de -100 steeds betere resultaten wist neer te zetten dan Elco van der Geest. Maar pas door zijn world cup zege in Hamburg dit jaar, waar Van der Geest derde werd wist hij dat zich zeker van kwalificatie.
Dan is dat een verschil tussen hoe wij het bekijken. Ik had het over het hele kwalificatietraject, en dat liep vanaf 2007. Doordat Grol pas later is overgestapt moest hij een inhaalslag maken. En Elco heeft nog wel enkele medailles gewonnen op de World Cups in 2008, alleen presteerde Grol inderdaad veel beter en dus ook zeer terecht dat hij naar Peking gaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh dat zeker, maar ik heb het dan ook over de periode dat Grol eindelijk gesetelled was in de klasse tot 100 kg. Vanaf het moment dat Grol begon te scoren, heeft hij altijd boven Elco gestaan, omdat die zowat niets presteeerde.
Ik hoop dat Mark gelijk krijgt, meer dan 4 medialles halen bij het judo is het meer dan geslaagd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:29 schreef thewarrior82 het volgende:
tvp
Huizinga denkt aan medailleoogst
Mark Huizinga heeft veel vertrouwen in de Nederlandse judoploeg die acte de présence geeft op de Olympische Spelen. De judoka ziet niet alleen medaillekansen voor zichzelf.
"In 1996 was ik bij de mannen de enige Nederlandse judoka met een plak. In 2000 hield ik als enige medaillewinnaar het judo in Nederland op de kaart. In 2004 leverden we met vier judomedailles, de grootste olympische oogst ooit, een substantiële bijdrage aan het medailleklassement. Dit keer zouden we zomaar meer dan vier medailles kunnen pakken", ziet Huizinga de Spelen in Peking in het onder de smog bedekte Peking vol vertrouwen tegemoet.
www.telegraaf.nl
Nee, alleen de judoka's die er tegen een halve finalist uitvliegen, komen nog uit in de herkansingen. Hiervoor is gezorgd zodat twee toppers, die toevalligerwijs tegen elkaar moeten vroeg in het toernooi, nog een herkansing krijgen om een medaille te pakken. Het zorgt er alleen maar voor dat ook echt de besten van een toernooi een medaille halen. NIet dat je eigenlijk zilver had kunnen pakken, maar in de tweede ronde eruit vloog tegen de latere gouden medaillewinnaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:18 schreef marcodej het volgende:
Er zijn ook nog herkansingen. Judoka's die er in de beginfase uitvliegen krijgen nog een kans in de herkansingen. Als ze die winnen, krijgen ze ook brons, naast degene die de reguliere strijd om de 3e/4e plaats wint
Best vaag eigenlijk.
Preciesquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:31 schreef DutchSL het volgende:
Ook zo bij taekwando geloof ik.
Stom idd, laat die twee bronzen winnaars nog een kleine finale tegen elkaar vechten voor 1x brons.
quote:Peking duck no light matter for Dutch judoka
Reuters, Wednesday August 6 2008 By Ian Ransom
BEIJING, Aug 6 (Reuters) - Peking duck probably is not listed on most dieticians' recommendations for athletes watching their weight, but Dutch world champion judoka Ruben Houkes is hooked on the fatty Chinese specialty.
"I'm really a fan of the Peking duck. In the village's eating area there are small portions of it, and they are really nice!" the 28-year-old from Haarlem told Reuters after training on Wednesday.
The succulent dish, served to Chinese emperors as far back as the Yuan Dynasty (1271-1368), makes a pleasant, if rare, diversion for Houkes, who fights a constant battle to whip his wiry, 1.76 metre-frame beneath 60 kg for the extra-lightweight class.
"I just have a small portion ... I don't want to know how they make it," said Houkes, whose last days of tournament preparation generally mean a far less decadent regime of fruit and long saunas to sweat out weight.
Houkes, who promised all dietary bets would be off after his competition on Saturday, is part of a strong 10-member team from the Netherlands, boasting no less than four Olympic medallists and four current and former world champions.
The Netherlands proud record of 15 judo medals, including four gold, has largely been reaped through the efforts of heavyweight fighters, including Willem Ruska, who won two golds at Munich in 1972 and Antonius Geesink at Tokyo in 1964.
Houkes wants to change that.
"Holland's a country with big guys. Now the lightweights are coming," he said.
While losing weight has been a battle, Houkes said losing in general had always been a challenge, ever since he was a little boy.
"My parents put me into judo because I couldn't handle losing. So we couldn't play any family games at home," he said.
"I was a small guy. They said it'll be good for me to learn to cope with losing."
And has he learnt?
"No, but I can handle my emotions better now," he said.
The Olympics judo tournament starts on Saturday Aug. 9. (Editing by Alison Williams)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |