abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60342700
Hallo,

Ik woon in een woonwijk (achterstandsbuurt) in een stad en nu hebben we nieuwe bewoners in de wijk gekregen. Deze mensen hebben een haan meegenomen die het normaal vindt om om de 10 minuten te kraaien.

Mag je zomaar een haan houden als je in een woonwijk woont?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:54:26 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_60342780
Ja. Dat mag.
Een kat die in ieders tuin schijt mag ook.
Een hond die continu blaft mag ook.

Je mag geen boerderij in een woonwijk beginnen, maar een haan en een paar kippen gelden als hobby. En dat mag.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_60343118
Wat hij zegt.
pi_60343233
Ja?
Ik dacht juist dat je geen haan mocht in een woonwijk.... want veel mensen dicht bij elkaar, kraaiende haan vooral sochtends irritant.
pi_60343617
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:13 schreef Kekaa het volgende:
Ja?
Ik dacht juist dat je geen haan mocht in een woonwijk.... want veel mensen dicht bij elkaar, kraaiende haan vooral sochtends irritant.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:36:09 #6
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60343737
Hoezo ' '. Het is toch volkomen logisch dat je je stoort aan zo'n beest.
Ik ga naar huis.
pi_60343778
Je zou de vraag aan de gemeente kunnen stellen ipv op fok.
pi_60343945
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:50 schreef Plant77 het volgende:
Hallo,

Ik woon in een woonwijk (achterstandsbuurt) in een stad en nu hebben we nieuwe bewoners in de wijk gekregen. Deze mensen hebben een haan meegenomen die het normaal vindt om om de 10 minuten te kraaien.

Welkom in Ondiep
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:28:04 #9
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_60344832
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:36 schreef nietzman het volgende:
Valt tov honden nog mee. Een haan heeft 2 kraaimomenten per dag
honden keffen de godganse dag / nacht

Hanen
Honden
The best firms advertise the least...
pi_60345814
Gewoon de honden bij de hanen zetten. Dan ben je van de hanen af, en met wat mazzel stikken die keffertjes ook nog in de botjes.
pi_60347982
hanen zijn juist tof
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60350731
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:50 schreef Plant77 het volgende:
Hallo,

Hallo.

Ja, dat mag en dat hoeft niet perse een dode haan in de vriezer te zijn.

En je kunt je er, als volbloed Nederlander , natuurlijk weer aan gaan ergeren, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat je aan dat soort geluiden went.
pi_60353109
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:36 schreef nietzman het volgende:
ja dat is wel logisch maar niet logisch dat hanen verboden zouden zijn maar honden katten postduiven slangen en parkieten niet...... :\

ik stoor me aan paupers die met veel te harde muziek in hun auto door de straat rijden als een mongool en er is geen haan die daar naar kraait.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:57:27 #14
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_60353250
Ik woon verdomme naast een kinderboerderij....'s morgens om 6 uur begint het gezeik al...

Lang leve....:
pi_73582438
Misschien informeren bij de politie wat de regels zijn m.b.t. "geluidsoverlast" (van dieren)?
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:07:05 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73582895
bagger weg, en schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73583055
Ik zou de haan eens wijzen op het abnormale gedrag.

Wellicht staat de haan open voor een oplossing. Succes.
pi_73583508
Moet je ff checken bij de gemeente, sommigen hebben regelgeving hiervoor. Ik had er ook een op te dichte afstamd maar ik denk dat hij helaas overleden is ofzo want hij houdt al weken z'n kop
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_73583766
Heb nog nooit een haan meegemaakt die iedere tien minuten kraait eerlijkgezegd... Klinkt een beetje overdreven.

Over het algemeen hoor je zo'n beest 's ochtends even en misschien nog een handvol keren op een dag. En tenzij het beest recht onder je raam zit maakt het ook niet zo'n enorme herrie vind ik.

Heb ook weleens overburen gehad met een haan en vond het geen probleem. Je went ook aan het geluid als ie 's ochtends kraait, dus na een tijdje merk je er echt niks meer van. Waar ik nu woon zitten veel wilde vogels, daar heb ik meer last van. Als er een ekster over m'n balkon aan het springen is, maakt dat herrie alsof er een vent van honderd kilo aan het inbreken is. Snap niet hoe zo'n klein beest het voor elkaar krijgt. En bij m'n vorige woning zaten we bij een park met sloot vol kikkers. De hele nacht door hoorde je die beesten "bwaarrrrrrrrrrrrrrr", alsof er iemand vlak naast je bed stond te kotsen.

En daarvoor woonde ik tussen drie ziekenhuizen, twee politiebureaus, een brandweerkazerne en drie kerken.

Echt, één haan, wees blij.
Sanity is (not) statistical
pi_73612854
waarom, in hemelsnaam, zou iemand voor de lol een haan houden? Daar heb je dus serieus geen fuck aan, er komen geeneens eieren uit zo'n beest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')