Heb nog nooit een haan meegemaakt die iedere tien minuten kraait eerlijkgezegd... Klinkt een beetje overdreven.
Over het algemeen hoor je zo'n beest 's ochtends even en misschien nog een handvol keren op een dag. En tenzij het beest recht onder je raam zit maakt het ook niet zo'n enorme herrie vind ik.
Heb ook weleens overburen gehad met een haan en vond het geen probleem. Je went ook aan het geluid als ie 's ochtends kraait, dus na een tijdje merk je er echt niks meer van. Waar ik nu woon zitten veel wilde vogels, daar heb ik meer last van. Als er een ekster over m'n balkon aan het springen is, maakt dat herrie alsof er een vent van honderd kilo aan het inbreken is.

Snap niet hoe zo'n klein beest het voor elkaar krijgt. En bij m'n vorige woning zaten we bij een park met sloot vol kikkers. De hele nacht door hoorde je die beesten "bwaarrrrrrrrrrrrrrr", alsof er iemand vlak naast je bed stond te kotsen.
En daarvoor woonde ik tussen drie ziekenhuizen, twee politiebureaus, een brandweerkazerne en drie kerken.
Echt, één haan, wees blij.