abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:12:46 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60341780
Heb dus onlangs ander mobo in mijn pc gezet, oude was niet helemaal jofel. Na het opnieuw aanzetten, liep hij niet eens vast en ging ook niet tijdens de boot over zijn nek. Was hier bang voor, omdat het oude en nieuwe mainboard een andere (Intel) chipset hebben. Dus dat ging allemaal goed.

Maar: XP begon wel te bitchen dat het opnieuw gevalideerd bij Microsoft moet worden en wel binnen 3 dagen. Is helaas al 4 dagen geleden en niet toe meer gekomen om dit te regelen.

Nu heb ik dus het probleem dat als ik de pc aanzet, ik er niet meer in kom, maar bij Microsoft op het matje moet komen. Helaas heb ik dus ook geen kans gehad de drivers te updaten, dus contact maken met Microsoft zit er ook niet in.

Ik wil trouwens GVD helemaal niet opnieuw registeren/valideren/whatever op het moment dat ik iets aan mijn configuratie wijzig, zijn die knakenpoetsers nou helemaal gek geworden?!

Dus; wat nu? Zijn hier patches voor? Hoe kan ik die fokking re-validatie omzeilen? Zou het helpen eerst de clock in de BIOS een paar dagen terug te zetten om de afsluiting te voorkomen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_60342300
Als het legaal is moet je het gewoon kunnen doen, anders kun je ze altijd bellen.

Als hij niet legaal is denk ik niet dat je de oplossing hier gaat krijgen..
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:53:54 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60342772
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:32 schreef c0nd0r het volgende:
Als het legaal is moet je het gewoon kunnen doen, anders kun je ze altijd bellen.

Als hij niet legaal is denk ik niet dat je de oplossing hier gaat krijgen..
100% legaal, en daarom ben ik niet van plan tekst en uitleg aan Microsoft te gaan geven iedere keer als ik iets aan mijn configuratie verander. Straks komen ze weer met zo'n lulkoekverhaal dat je dan eigenlijk een andere computer hebt en dan een nieuwe licentie moet kopen (Vista natuurlijk ).

Oja, Vista Home Premium staat ook (legaal!) op de dual boot dus daar ga ik ook nog geouwehoer mee krijgen
pi_60342789
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Heb dus onlangs ander mobo in mijn pc gezet, oude was niet helemaal jofel. Na het opnieuw aanzetten, liep hij niet eens vast en ging ook niet tijdens de boot over zijn nek. Was hier bang voor, omdat het oude en nieuwe mainboard een andere (Intel) chipset hebben. Dus dat ging allemaal goed.

Maar: XP begon wel te bitchen dat het opnieuw gevalideerd bij Microsoft moet worden en wel binnen 3 dagen. Is helaas al 4 dagen geleden en niet toe meer gekomen om dit te regelen.

Nu heb ik dus het probleem dat als ik de pc aanzet, ik er niet meer in kom, maar bij Microsoft op het matje moet komen. Helaas heb ik dus ook geen kans gehad de drivers te updaten, dus contact maken met Microsoft zit er ook niet in.

Ik wil trouwens GVD helemaal niet opnieuw registeren/valideren/whatever op het moment dat ik iets aan mijn configuratie wijzig, zijn die knakenpoetsers nou helemaal gek geworden?!
Ome Bill vindt dat een nieuw moederbord een nieuwe PC impliceert. En je had natuurlijk direct kunnen activeren (niet valideren, dat is iets anders) nadat je de ombouw had voltooid. Daar zijn helemaal geen 'drivers' voor nodig. Dus ik heb het idee dat je hier een smoesje ophangt omdat je geen gekocht exemplaar hebt en nu op FOK toch een oplossing verwacht. Activeren via internet kan trouwens net zo goed nog als je er niet meer in komt zoals je zegt.
quote:
Dus; wat nu? Zijn hier patches voor? Hoe kan ik die fokking re-validatie omzeilen? Zou het helpen eerst de clock in de BIOS een paar dagen terug te zetten om de afsluiting te voorkomen?
Dacht je nu echt dat ze bij Microsoft niet aan zoiets simpels hadden gedacht?
pi_60342884
- doe eens niet -

Oh, en natuurlijk IBTL

[ Bericht 34% gewijzigd door Jo0Lz op 26-07-2008 13:23:38 ]
pi_60342886
Vraagje : een kant en klare pc gekocht of zelf 1 samen gestelt ?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:03:04 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60342972
even bellen. No problemo.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:10:45 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60343164
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:54 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ome Bill vindt dat een nieuw moederbord een nieuwe PC impliceert. En je had natuurlijk direct kunnen activeren (niet valideren, dat is iets anders) nadat je de ombouw had voltooid. Daar zijn helemaal geen 'drivers' voor nodig. Dus ik heb het idee dat je hier een smoesje ophangt omdat je geen gekocht exemplaar hebt en nu op FOK toch een oplossing verwacht. Activeren via internet kan trouwens net zo goed nog als je er niet meer in komt zoals je zegt.
[..]

Dacht je nu echt dat ze bij Microsoft niet aan zoiets simpels hadden gedacht?
Trust me, het is ECHT een legale install! Na jarenlang de welbekende XP Pro Corporate gebruikt te hebben, heb ik momenteel 3 legale XP's (2 pc's, 1 laptop) en 1 legale Vista in gebruik.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:17:27 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60343315
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:59 schreef Viro het volgende:
Vraagje : een kant en klare pc gekocht of zelf 1 samen gestelt ?
Combinatie.
pi_60343754
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Trust me, het is ECHT een legale install! Na jarenlang de welbekende XP Pro Corporate gebruikt te hebben, heb ik momenteel 3 legale XP's (2 pc's, 1 laptop) en 1 legale Vista in gebruik.
Maar je hebt belvrees, zelfs al is dat met een robot?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:01:33 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60344276
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:36 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Maar je hebt belvrees, zelfs al is dat met een robot?
Neuh, maar de chipset is anders en ook de netwerkkaart wordt niet standaard herkend. Als ik windows nog in kom, moet ik rap de drivers installeren en dan gaat dat misschien lukken. maar de kans is groot dat in windows dus niet meer in kom en blijf hangen in de loop om te valideren, wat niet gaat omdat de netwerkkaart niet goed geinstalleerd is

Bovendien lijkt mij dat als ik ga bellen en een nieuwe code krijg, dan bij Microsoft een labeltje aan mijn install blijft hangen met 'verdacht' ofzo en de volgende keer als er wat loos is, ik voorgoed naar mijn licentie kan fluiten.

Trouwens, het zal me niks verbazen als Micro$oft binnenkort weer eens aankondigt bepaalde services mbt. xp niet meer te ondersteunen. Dat zou een goeie bak zijn
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:46:49 #12
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_60345241
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Bovendien lijkt mij dat als ik ga bellen en een nieuwe code krijg, dan bij Microsoft een labeltje aan mijn install blijft hangen met 'verdacht' ofzo en de volgende keer als er wat loos is, ik voorgoed naar mijn licentie kan fluiten.
Jij denkt echt dat van de miljoenen telefoontjes die MS licensing met precies hetzelfde probleem heeft gekregen, net die van jou opvalt?
Geloof me: dit is routine voor ze.
Zolang de code die jij voorleest in hun systeem aangeeft dat het om een legale XP gaat (niet eentje die al tig keer is geactiveerd) krijg je gewoon een nieuwe activatie string.
Mocht MS later een keer moeilijk gaan doen, laat jij gewoon het originele MS hologram ding zien waarop jouw key staat.
Heb je een OEM licentie, dan zouden ze eventueel vragen kunnen gaan stellen.
pi_60345321
quote:

[..]

Waarom ben je daar bang voor? Je hebt zoals je zelf zegt een volledig legale versie. Of komt nu de aap uit de mouw?

P.S: OEM-versies zijn gebonden aan een moederbord. Officieel mag dit dus alleen met een retailversie. Ik hoor her en der weleens dat een medewerker van MS zelfs bij een OEM-versie gewoon een code geeft als je in al je noobness zegt 'dat ie stuk was en weer gemaakt is en toen kreeg ik dit scherm' (niet specifiek over moederbord hebben) en de vraag 'is dit je enige PC' en 'heb je een sticker op je PC' positief beantwoordt Want een defect willen ze nog weleens als geldige reden zien om je licentie te behouden...

Gewoon bellen dus, ze komen echt niet langs met een arrestatieteam om je van je bed te lichten als ze onraad ruiken.
pi_60345399
quote:

[..]

Neuh, maar de chipset is anders en ook de netwerkkaart wordt niet standaard herkend. Als ik windows nog in kom, moet ik rap de drivers installeren en dan gaat dat misschien lukken. maar de kans is groot dat in windows dus niet meer in kom en blijf hangen in de loop om te valideren, wat niet gaat omdat de netwerkkaart niet goed geinstalleerd is

Trouwens, het zal me niks verbazen als Micro$oft binnenkort weer eens aankondigt bepaalde services mbt. xp niet meer te ondersteunen. Dat zou een goeie bak zijn
En hoe wilde je dan die patch or whatever gaan uitvoeren op je pc? Je komt windows niet in, drivers zijn niet geďnstalleerd en toch denk je dat voor elkaar te krijgen? Je bent imo nu gewoon redenen aan het bedenken om je frustratie te kunnen blijven botvieren, die ik overigens wel begrijp, maar je kunt het ook heel erg moeilijk maken voor jezelf. Mits je natuurlijk wel écht legale licenties hebt
pi_60346110
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:56 schreef Tarabass het volgende:

[..]

En hoe wilde je dan die patch or whatever gaan uitvoeren op je pc? Je komt windows niet in, drivers zijn niet geďnstalleerd en toch denk je dat voor elkaar te krijgen? Je bent imo nu gewoon redenen aan het bedenken om je frustratie te kunnen blijven botvieren, die ik overigens wel begrijp, maar je kunt het ook heel erg moeilijk maken voor jezelf. Mits je natuurlijk wel écht legale licenties hebt
Ja. Aan de andere kant denk ik dat dit soort ervaringen de reden zijn dat VLK versies zo populair zijn (die overigens gewoon via een MSDN subscription zijn te downloaden). Microsoft werkt zelf het gebruik van onbetaalde versies in de hand door gebruikers lastig te vallen met die activatie-ongein.
pi_60346156
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

als et legaal is, bel dan gewoon, wat is je probleem?
ja het vervangen van een mobo wordt gezien als een "nieuw" systeem
nee je wordt niet opgepakt ofzo:
A) te duur
B) Bullshit want je hebt legale licensie

m.a.w.
niet zeiken en activeren
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:59:55 #17
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_60346297
Je kunt bellen en activeren.
No biggie.

Een andere oplossing is er niet, of is niet legaal. (Die gaat hier dus ook niet verschijnen.)
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_60352063
Als het om OEM licentie gaat gewoon zeggen dat je een andere moederbord in heb gezet. OEM Licentie die registreert jou nummer van je bios.
Ik weet dat je een back-up kan maken van je licentie zodat je nooit meer hoef te activeren maar weet niet om welke bestand het gaat.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:35:28 #19
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60352777
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik weet dat je een back-up kan maken van je licentie zodat je nooit meer hoef te activeren maar weet niet om welke bestand het gaat.
Dat zijn wpa.dbl en wpa.bak. Maar volgens mij werkt dat niet bij hardware-wijziging, want in die bestanden wordt informatie bijgehouden over het systeem.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60357598
Nog steeds bezig, en dat terwijl ik het antwoord allang heb gegeven. Zelfs de mod zag het niet, dus TS moet wel zijn best doen
pi_60358819
ik zou gewoon ergens een illegale versie vandaan halen, ik heb ook nog een legale licentie ergens rondslingeren maar een dikke tyfus aan microsoft voor al die activatieshit
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:44:49 #22
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_60359063
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:04 schreef Tarabass het volgende:
Nog steeds bezig, en dat terwijl ik het antwoord allang heb gegeven. Zelfs de mod zag het niet, dus TS moet wel zijn best doen
Ik zag het wel. Dacht trouwens ook dat ik een slotje had gezet... .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')