Goed, ik was dus laatst weer eens in de supermarkt voor een paar kratten bier dat ik dacht, bij vocht hoort voedsel. Zodoende ik de, voor mij onbekende, schappen afstruinen naar wat voedsel. Ik zag die Shaker staan en dacht "Hey, er staat Speciaal op. Dat moet wel speciaal." Dus ik die verpakking wat inspecteren blijkt het een plastic flesje te zijn waar je melk in kan donderen en door flink schudden zo pannekoekenbeslag te krijgen.
Mooi, meegenomen en zonet rond een uur of 7 die melk erin gegooid, geshaked als een malle. Ik dacht, laat ik eens ruiken aan mijn overheerlijke pannekoekenbeslag. Nou, ik kan je vertellen, doe dat dus _niet_. Het stonk naar de kots van een boer met te veel bier. Afijn, optimist die ik ben en met een pot bier erbij, even doorzetten. Vervolgens pan op heet vuur en wat beslag gaan bakken.
Ging allemaal prima, mooi goudbruin zoals op dat flesje vermeld stond. Even flink wat stroop erover heen en toeslaan.
Ik neem een hap. Niet te vreten.

Afijn, ik dacht, die beslag moet toch op anders heb ik weer die schuldgevoelens dankzij een ander verlept mens die mij dingen aanpraat over het milieu.
Flesje leeg, dankzij de stroop toch nog beetje fatsoenlijk kunnen eten.
Nog geen 20 minuten later buikkramp als nooit tevoren. Alles er weer uit dus.
Klacht 1: Kotslucht van dat 'pannekoekenbeslag'.
Klacht 2: Vieze pannekoeken.
Klacht 3: Buikkramp dankzij die rommel.
Subklacht: Behang in het toilet naar de tiefus.