Nu mag ik aan Thomas' rug zitten en voel ik wat dochter van dinnetje straks al zei: zijn rug voelt erg raar. Bultig. Dus ik dacht: hij verliest erg veel erg erg erg veel haar, dus dat zal het zijn. Ik begon hem net dus te kammen met mijn eigen borstel met haaktandjes die ik ook voor Rosa gebruikte (kortharig met dikke ondervacht) en nu ook voor Merlijn. Heeeeele bossen en plukken. Niet normaal meer. En nu voel ik ook dat hij idd allemaal bulten op zijn rug heeft. Geen pukkeltjes of insectbeten bulten, maar alsof zijn huis compleet geribbeld is in brede strepen van wel 2 cm dik.
De plukken steken er nog steeds uit, maar ik ben bang dat hij zometeen echt geen haar meer over heeft als ik doorga.
Ik heb het haar bewaard en er een foto van gemaakt voor de DA als dat nodig is. Maar ik ga er wel over bellen.
Vandaag stop ik met borstelen. ik zal het morgen wel herhalen. Hij vond het eerst erg lekker, maar nadat de ergste klit weg was (een hele rits van wel 10 cm lang en ongeveer 2 cm dik) vond hij het niet meer leuk. Het laatste stukje deed hem zeer.
Ik kijk het dus nu aan en zie wat er gebeurt als ik borstel en was daarna mijn handen goed voor de zekerheid.
Hi eet inmiddels wel een beetje, dus ik denk wel dat het niet eten aan de zenuwen ligt en niet aan zijn huid.
Non en of Frobeltje... zou het heel erg gek zijn als ik het telefoonnummer in zijn inentingsboekje zou bellen (met de naam van zijn vorige dame erbij) ?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl