quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:15 schreef BozoNightmare het volgende:
Nieuw van Croky: chips met pindasmaak
die zijn er nog steedsquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:33 schreef Kuukske het volgende:
Chips met pindasmaak. Ieuw. Had je trouwens niet vroeger al van die chipito's?
Mét pindasmaak? Dus zo heel nieuw is het dan niet eens. Nouja, het is in ieder geval niet te eten.quote:
quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:33 schreef Kuukske het volgende:
Chips met pindasmaak. Ieuw. Had je trouwens niet vroeger al van die chipito's?
Chipito met pinda-smaak word niet meer gemaakt. Alleen die goedkope nep-chipito met pindasmaak, niet te vreten overigens.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:40 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Mét pindasmaak? Dus zo heel nieuw is het dan niet eens. Nouja, het is in ieder geval niet te eten.
Mijn onsmakelijke echtgenoot hapt zo een hele zak van die vieze dingen wegquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:56 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
[..]
Chipito met pinda-smaak word niet meer gemaakt. Alleen die goedkope nep-chipito met pindasmaak, niet te vreten overigens.
Oeh dat klinkt wel erg lekker!quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:16 schreef h4x0r het volgende:
StoneWall Kitchen: BBQ-saus en de Country ketchup.
Weer wat nieuws voor de pastaquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:40 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Mét pindasmaak? Dus zo heel nieuw is het dan niet eens. Nouja, het is in ieder geval niet te eten.
Ik heb laatst een nieuw zakje van Knorr meegenomen: kruidenmelange. Het ziet er op het pakje lekker uit.
[ afbeelding ]
Ik laat nog wel weten hoe het smaakte.
Vanavond wordt het geproefd!quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:36 schreef Bartjebart het volgende:
Weer wat nieuws voor de pasta
ben benieuwd hoe het smaakte!
Oh die lijkt me ookquote:Op maandag 28 juli 2008 12:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb net Bar-le duc Framboos gekocht. Ik was al helemaal fan van de citroenvariant, dus ik ben erg benieuwd. Hij staat nu in de koelkast.
Ik ben niet van die hele zoete frisdrankjes, maar alleen maar water wordt ook saai,
Nou, met een potje italiaanse kruiden had het ook wel zo gesmaakt. Niet zo bijzonder dus.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:57 schreef Kuukske het volgende:
Vanavond wordt het geproefd!
die van AH zijn goed te doenquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:56 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
[..]
Chipito met pinda-smaak word niet meer gemaakt. Alleen die goedkope nep-chipito met pindasmaak, niet te vreten overigens.
Bij de "Culishop" in de Akkrum (friesland) of in de stad Groningen. Via internet kun je ook wel bestellen www.culishop.com. Maar ik zou je aanraden om langs de winkel zelf te gaan, je kunt daar namelijk de producten ook proeven!quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel erg lekker!
Waar koop je dat?
Pindaflipsquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn onsmakelijke echtgenoot hapt zo een hele zak van die vieze dingen weg
Tomaat-olijven bestond al jaren (waren eerst flesjes)quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:13 schreef Chielus het volgende:
Ik zag dat Heinz ook nieuwe serie sauzen had. Waaronder Mango-kerrie en Tomaat-olijven.
Maar nog wel in Duitsland. Ben wel blij dat ze de Heinz Barbecue sauce nu ook in NL verkopen. Haalde regelmatig in Duitsland een aantal flessen daarvan. Bij de KFC hebben ze wel van die kleine bakjes exotic sauce. Heb die wel eens gehad samen met hun KFC nuggets. Erg lekkerquote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:05 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Tomaat-olijven bestond al jaren (waren eerst flesjes)
Probleem is dat ze de lekkerste, Exotic sauce, niet meer in Nederland verkopen!!!! Deze saus was een perfecte zoet-zure kipnuggets saus...
Er gaat mij niks boven zelfgeperst sinaasappelsapquote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:21 schreef K-mail het volgende:
Ik heb ook die Excellent sappen geprobeerd. De Druif en Sinaasappel.
De Druif: Je proeft absoluut dat het een andere driuvensoort is dan "gewone" druivensap, echter vind ik het wel te zoet, aanlengen met water kan wel, maar dan stap je eigenlijk af van het 100% sap, ongeconcentreerd idee.
De sinaasappel. Minder zuur dan andere sappen, heb hem vergeleken met de sinaasappel van de Lidl uit de koeling. Deze excellent is een stuk zachter van smaak, maar blijft echt naar sinaasappel smaken.
Conclusie, ik vind het een mooi initiatief, maar het is het nog niet helemaal. Ik zou het niet nog een keer kopen.
je bedoelt pakje van Honig aan de illustratie te zien...quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:40 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik heb laatst een nieuw zakje van Knorr meegenomen: kruidenmelange. Het ziet er op het pakje lekker uit.
[ afbeelding ]
Ik laat nog wel weten hoe het smaakte.
Ja dat bedoel ikquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:13 schreef evert het volgende:
je bedoelt pakje van Honig aan de illustratie te zien...
Ze hadden nog wat Sportlife Alert liggen en stoppen hem in een nieuw jasje?quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:16 schreef evert het volgende:
er is nu ook energy kauwgom:
In 2006 ontwikkelde Sportlife in opdracht van NOC*NSF voor topsporters een cafeïnekauwgom om hen tijdens kortdurende inspanningen te ondersteunen. In september komt er een consumentenversie, Go Energy.
De cafeïnekauwgom voor topsporters van Sportlife bevat 44 milligram cafeïne per kauwgom. Hoewel een kop koffie 80 milligram cafeïne bevat, zijn de effecten van cafeïnehoudende kauwgom veel sneller merkbaar, meent Sportlife. Dat komt doordat de werkzame stoffen snel in het lichaam wordt opgenomen via het wangslijmvlies.
nee, dit is echt een compleet ander productquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:32 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ze hadden nog wat Sportlife Alert liggen en stoppen hem in een nieuw jasje?
Misschien is het een beter idee met een echt innovatief product op de proppen te komen. Alle introducties van Sportlife (eigenlijk vrijwel alle introducties van RBV/Leaf (lakorel kuch)..) zijn geflopt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:00 schreef evert het volgende:
[..]
nee, dit is echt een compleet ander product
Vanaf deze week ook flink op de tv!quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:10 schreef Adelante het volgende:
Lay's Baked Roated Paprika, smaken beter (meer smaak) dan de andere twee baked varianten.
Ik drink ook liters van de citroen variant, je kon met 6 doppen ervan een gratis Bar le duc tasje krijgen, kreeg em vorige zaterdag binnen met een klein flesje Barle duc framboos om uit te proberen! Ik vond em lekker.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb net Bar-le duc Framboos gekocht. Ik was al helemaal fan van de citroenvariant, dus ik ben erg benieuwd. Hij staat nu in de koelkast.
Ik ben niet van die hele zoete frisdrankjes, maar alleen maar water wordt ook saai,
WTF hamburgerpizza dat klinkt als 2 heerlijke dingen in eenquote:Op donderdag 31 juli 2008 13:33 schreef BozoNightmare het volgende:
ik heb net een hamburgerpizza van dr oetker gekocht. vanavond eens uitproberen![]()
hiero dan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:06 schreef Charmian het volgende:
Bij de bakker tasty Bite gekocht. Een gezond soort cake (zeggen ze). Het is in de vorm van een brownie en ik heb de smaken appel en wortelcake geprobeerd. Lekker, maar wat is er nou zo healthy aanDe website geeft ook überveel infomatie
www.tastybite.nl
nah, had daar zelf ook gekeken en dus niet gezienquote:
Klinkt goed, zit er (veel) suiker in? Ik ben nog op zoek naar Lay's popped, een soort vetarme zoutjes. Enig idee waar die te koop zijn?quote:Op donderdag 31 juli 2008 02:26 schreef Clauw het volgende:
[..]
Ik drink ook liters van de citroen variant, je kon met 6 doppen ervan een gratis Bar le duc tasje krijgen, kreeg em vorige zaterdag binnen met een klein flesje Barle duc framboos om uit te proberen! Ik vond em lekker.
Er zit helemaal niks in!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:18 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Klinkt goed, zit er (veel) suiker in? Ik ben nog op zoek naar Lay's popped, een soort vetarme zoutjes. Enig idee waar die te koop zijn?
Nibits smaakt oke. Origineel is lekkerder!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hele hoop c1000 namaak chips.
Hamkaas, mawh wel oke. Origeenl is beter
Wokkels. Lekker, beter dan origineel!
Nibits, moet ik nog proberen.
Ja, laatst dus bij de Jumbo zien staan..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:05 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Tomaat-olijven bestond al jaren (waren eerst flesjes)
Probleem is dat ze de lekkerste, Exotic sauce, niet meer in Nederland verkopen!!!! Deze saus was een perfecte zoet-zure kipnuggets saus...
Als je een product ontwikkelingsblock hebt, prima. Maar ga dan niet andere mensen dingen voor je laten verzinnenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:13 schreef AHAA het volgende:
kennen jullie verwenfruit van HAK ( compote met mango passievrucht, peer kaneel)
weten jullie een goeie smaak om deze twee mee uit te breiden?
Ik vond het brood lekker en de vulling lekker maar de combinatie deed me niks. Doe mij de allereerste versie maar... (met een soort pittige groentenvulling)quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:40 schreef Windigo het volgende:
Albert heijn heeft nu vegetarische fallafel bapao's. Ik dacht, wat een vreemde combinatie, maar goed, toch geprobeerd. En ik moet zeggen dat ze zeker met wat knoflooksaus erg lekker zijn!
Balen. Als ze het in Duitsland nog wel hebben dan moet ik dus eens de grens over. Gelukkig wonen m'n schoonouders dicht bij de Duitse grens.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:05 schreef arj1o1 het volgende:
40% minder calorieen dan vergelijkbare producten, staat gewoon op de sitequote:Op donderdag 31 juli 2008 23:06 schreef Charmian het volgende:
Bij de bakker tasty Bite gekocht. Een gezond soort cake (zeggen ze). Het is in de vorm van een brownie en ik heb de smaken appel en wortelcake geprobeerd. Lekker, maar wat is er nou zo healthy aanDe website geeft ook überveel infomatie
www.tastybite.nl
Nou dat is dus het irritante, je hebt 3 soorten: power, enjoy en slim. Maar welke smaak nu wat is, dat vertellen ze er niet bij.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:45 schreef Blik het volgende:
[..]
40% minder calorieen dan vergelijkbare producten, staat gewoon op de site
Ik ging uit van Slim, maar of dat hem daadwerkelijk is is idd maar de vraagquote:Op zaterdag 6 september 2008 19:48 schreef Charmian het volgende:
[..]
Nou dat is dus het irritante, je hebt 3 soorten: power, enjoy en slim. Maar welke smaak nu wat is, dat vertellen ze er niet bij.
Hij's heerlijk.quote:Op maandag 8 september 2008 14:49 schreef _Arual_ het volgende:
Om morgenvroeg uit te proberen bij het ontbijt: cruesli winterrijk - appeltaart. Met stukje appel, kaneel en noten.
een groot verschil in smaak dus?quote:Op zaterdag 6 september 2008 17:06 schreef Charmian het volgende:
Net een kopje Nescafe Latte Caramel op, best wel lekker.
Van de week ook de light-versie van Fernandes Green punch en Cherry Bouquet op. De Cherry Bouqet was redelijk te doen, de Green punch vond ik smerig.
Heb kort geleden ook een smaak van Pringles Select op. Szechuan Barbecue, hij smaakte lekker maar idd geen 2 euro waard.quote:Op maandag 8 september 2008 18:47 schreef Blik het volgende:
Gisterenavond nieuwe Pringles op, Thai Sweet Chili. Zit een echt lemongrass smaakje aan en op het einde best pittig. Was wel lekker. Maar of ik er 2 euro voor over zou hebben weet ik niet (nu gekocht met 50% korting)
Ja de green punch was echt te chemisch.quote:Op maandag 8 september 2008 17:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
een groot verschil in smaak dus?dan kan ik het wel vergeten om het hier te introduceren, vriendlief stouwt er liters van weg
Wij hadden laatst de paprika variant. Wel lekker, niet wat ik gewend ben van Pringlesquote:Op maandag 8 september 2008 18:47 schreef Blik het volgende:
Gisterenavond nieuwe Pringles op, Thai Sweet Chili. Zit een echt lemongrass smaakje aan en op het einde best pittig. Was wel lekker. Maar of ik er 2 euro voor over zou hebben weet ik niet (nu gekocht met 50% korting)
Lekker inderdaad, maar te weinig appel en noten in verhouding met de cruesli. Het lekkerst vind ik eigenlijk nog de geur die uit de zak komt zelfquote:Op maandag 8 september 2008 14:49 schreef _Arual_ het volgende:
Om morgenvroeg uit te proberen bij het ontbijt: cruesli winterrijk - appeltaart. Met stukjes appel, kaneel en noten.
hier om de hoek staat een quaker fabriekquote:Op dinsdag 16 september 2008 18:14 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Het lekkerst vind ik eigenlijk nog de geur die uit de zak komt zelf![]()
De chips bij de koffie is geweldig! Geen nieuw product overigens.quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:59 schreef Zana het volgende:
hier de Bolletje chips bij de koffie geproefd....lekker maar te duur (~1.85¤)
[ afbeelding ]
en ook koekjes als ontbijt, maar deze vond ik niets
[ afbeelding ]
Ja!!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 07:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zag bij de plus ineens in het schap staan een serie "Mijn" sauzen.
Dus Mijn barbecuesaus, Mijn knoflooksaus. Nog niet eerder gezien
smaken die chips koekjes nou net zoals ijs horentjes wafel?quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:59 schreef Zana het volgende:
hier de Bolletje chips bij de koffie geproefd....lekker maar te duur (~1.85¤)
[ afbeelding ]
en ook koekjes als ontbijt, maar deze vond ik niets
[ afbeelding ]
quote:smaken die chips koekjes nou net zoals ijs horentjes wafel?
De naturel versie is wel lekker vind ikquote:Op zondag 21 september 2008 23:55 schreef Zana het volgende:
[..]
ze smaken net als wafeltjes, maar niet te zoet en wel lekker knapperig en er zit een beetje chocola op, en daar hou ik gewoon van
Ik heb ook de BRÖD IN DE MELK geprobeerd
[ afbeelding ]
in de yoghurt wel lekker knapperig, maar in de verpakking zatten er voor mijn smaak gewoon te weinig stukjes met chocola in (op de afbeelding op de verpakking lijkt de verdeling tussen gewone stukjes en stukjes met chocola bijna 1 op 1, maar in het echt zatten er misschien 5 % met chocola), bovendien kosten deze broodkruimels 2.99¤...dus niet voor herhaaling vaatbar in mijn geval...er loopt nu wel een geld-terug/ probeer gratis actie (voor die mensen die er zin in hebben in het gedoe met kassabonnen terugsturen http://www.bolletje.nl/pr(...)de-koffie-nu-gratis/ ; http://www.bolletje.nl/probeer-brod-in-de-melk-nu-gratis/ )
Ik heb de Roasted(?) Paprika variant gehad, zat een wat zoute nasmaak aan, zeker geen 2 euro waard..quote:Op maandag 8 september 2008 19:03 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Heb kort geleden ook een smaak van Pringles Select op. Szechuan Barbecue, hij smaakte lekker maar idd geen 2 euro waard.
[ afbeelding ]
dat zijn toch dezelfde als die van de bijenkorf?quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:19 schreef arj1o1 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf nu te koop bij C1000. Burts chips in de smaken Sea Salt, Hot Chilli Lemon en nog 1 smaak waarvan ik de naam even kwijt ben..
Morgen even een zak scoren!
Uhuh stukje goedkoper bij de C1000quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat zijn toch dezelfde als die van de bijenkorf?
dat verwachtte ik al jaquote:
Is dit weer anders dan kettle chips?quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:19 schreef arj1o1 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf nu te koop bij C1000. Burts chips in de smaken Sea Salt, Hot Chilli Lemon en nog 1 smaak waarvan ik de naam even kwijt ben..
Morgen even een zak scoren!
Ga daar maar niet van uit.. Het zal nog lang duren voordat je een vinegar variant in een nederlandse supermarkt tegenkomt. Misschien dat AH het ooit aandurft in hun grootste winkels..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat verwachtte ik al jaik hoop dat ze de vinegar variant erbij hebben zitten
de lays light variant verkopen ze wel bijna overal en die is wel met ( balsamico) azijnquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:16 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ga daar maar niet van uit.. Het zal nog lang duren voordat je een vinegar variant in een nederlandse supermarkt tegenkomt. Misschien dat AH het ooit aandurft in hun grootste winkels..
Mwah, Pringles heeft toch echt al een tijdje de smaak salt and vinnegar uit hoor..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:16 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ga daar maar niet van uit.. Het zal nog lang duren voordat je een vinegar variant in een nederlandse supermarkt tegenkomt. Misschien dat AH het ooit aandurft in hun grootste winkels..
Die is idd. erg lekkerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:48 schreef Krln het volgende:
die Lays baked paprika is echt super lekker!
[ afbeelding ]
Ja en waar vind je deze behalve een select clubje.. misschien hooguit in een aantal jumbo's (lees 10) en vroeger bij AH.. Nu zie je ze bijna nooit meer, er is in NL simpelweg geen markt voor.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:44 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Mwah, Pringles heeft toch echt al een tijdje de smaak salt and vinnegar uit hoor..
Deze vandaag ook geprobeerd. Beetje zuur maar wel lekkerquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:05 schreef Adelante het volgende:
Hero Fruit 2 Day Braam Zwarte Bes Winter Edition
en nog gratis ook: klik
In Nederland??quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:55 schreef dutchdevil het volgende:
Afgelopen woensdag de Speculoospasta van Lotus gekocht en vanavond maar eens een boterham hiermee gegeten. Lekker! Smaakt naar brood met bastogne koekjes
Ow... nou dan morgen maar eens op zoek gaan hierquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:25 schreef _Arual_ het volgende:
Zelfs het ******* supermarktje in ons dorp verkoopt het.
Wat klinkt dat viesquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:38 schreef LoudGirl het volgende:
Ik zag bij de AH Heinz breakfast spread. Ziet eruit als Sandwich Spread met fruit. Smaakjes: rode bes met groente of perzik met groente. Iemand al geprobeerd?
Zuur? Helemaal niet. Maar best lekker inderdaadquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:51 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Deze vandaag ook geprobeerd. Beetje zuur maar wel lekker
Ben gelijk ff naar de AH gerend en jeej ze hebben em hier ook!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:07 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Yup, gewoon te koop bij de Albert Heijn
Net gehaald, maar dan met mangosmaak. Ik probeer het morgen uit.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:38 schreef LoudGirl het volgende:
Ik zag bij de AH Heinz breakfast spread. Ziet eruit als Sandwich Spread met fruit. Smaakjes: rode bes met groente of perzik met groente. Iemand al geprobeerd?
Ik heb echt heel Amsterdam afgezocht naar die dingen nadat ze proefzakjes bij de Plus hadden, maar de Bijenkorf ben ik altijd voorbij gelopen... Vanavond gelijk een zak halen, heerlijke chips is datquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat zijn toch dezelfde als die van de bijenkorf?
Eens. Gewoon leuk om eens af te wisselen met de sandwichspreads.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb de heinz breakfast spread rode bes nu op brood, ik geloof dat ik het wel aardig vind.
niet lyrisch, maar dat tikje zuivel vind ik dan wel weer lekker
heb ik laatst ook voor het eerst een keer gegeten. Niet smerig, maar ook niet heel bijzonder, wel lekker door de fruitsalade voor de afwisseling zeg maarquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb net voor het eerst van mijn leven kakifruit op, maar volgens mij kent de rest van de mensheid die vrucht al, dus is dit een nutteloze toevoeging. Ik kies daarom voor een bescheiden lettertype.
Ik vind het in ieder geval wel een praktische vrucht. Kan ik meenemen naar mijn werk. Vorige keer had ik een nasipeer bij me, die was té sappig, collega kwam een doos tissues aandragen zodat ik mezelf schoon kon boenen. Om over het granaatappeldebacle van de week daarvoor nog maar niet te spreken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
heb ik laatst ook voor het eerst een keer gegeten. Niet smerig, maar ook niet heel bijzonder, wel lekker door de fruitsalade voor de afwisseling zeg maar
Heb ik vanochtend gegeten. De variant die ik at leek op het eerste gezicht op cruesli met tropische vruchten - maar het smaakte anders. Veel, veel, veel minder zoet. En ik moest echt flink kauwen. Zou dit voortaan eerder kiezen dan cruesli.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:19 schreef arj1o1 het volgende:
[ afbeelding ]
Volgensmij was het al eerder genoemnd, maar zag het net staan. Onze grootste grootgrutter heeft exclusiviteit afgedwongen op het artikel. Verkrijgbaar in noten of tropisch fruit.
Ik dacht dat AH de grootste grootgrutter was, maar daar heb ik hem nergens gezien..........oehhoe geef eens een tipquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:19 schreef arj1o1 het volgende:
[ afbeelding ]
Volgensmij was het al eerder genoemnd, maar zag het net staan. Onze grootste grootgrutter heeft exclusiviteit afgedwongen op het artikel. Verkrijgbaar in noten of tropisch fruit.
Zou het de Lotus variant zijn?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:20 schreef arj1o1 het volgende:
Overigens is bij C1000 tot het einde van het jaar exclusief de nieuwe bakkerskoek van Peijnenburg te verkrijgbaar. Een goede ontbijtkoek die een stuk smeuiger is als het origineel. A la bolletje...
bronquote:Bourgondische Belg moet aan Hollandse lekkernij
Koekjes van eigen deeg
LEMBEKE (België), dinsdag
Belgen zijn en blijven bourgondiërs. Voor onze boerenkool met worst halen ze hun neus op en een bord dampende erwtensoep vinden ze maar vieze zooi. Toch gaat een Vlaamse koekjesbakker proberen onze zuiderburen alsnog aan de oer-Hollandse ontbijtkoek te krijgen. „Zo sappig en mals als bij jullie maakt niemand ze. Hier moet de Belg toch voor vallen.”
’Hier moeten we toch voor vallen’
Directeur Matthieu Boone van Lotus Bakeries neemt een stevige hap van een dikke plak Peijnenburg, de legendarische Nederlandse koekfabrikant die onlangs door de Belgen werd overgenomen.
„Lekkerder bestaat niet. Het kleine assortiment ’peperkoeken’ dat nu in België wordt verkocht valt er bij in het niet. Veel te taai”, smult Boone, die ervan overtuigd is dat hij goud in handen heeft. Een gemiddelde Nederlander eet op dit moment immers dik twee kilo ontbijtkoek per jaar, maar in België is dat nog geen vijfde. „Bij jullie is ’ontbijtkoek’ echt al generaties een begrip. Niet alleen omdat het lekker is, maar ook omdat het een gezond imago heeft. Vooral door dat laatste nemen de verkopen recent weer enorm toe.”
Sinds kort ligt er daarom ook in de Belgische supermarkten een Lotus-variant van de beroemde Peijnenburg-koek. De eerste signalen zijn volgens Boone zeer positief. „Het lijkt echt aan te slaan.”
Kruiden
Toch zal een Nederlander gek opkijken wanneer hij er een hap van neemt. „Nee, het is inderdaad niet de koek die jullie kennen”, verduidelijkt de directeur. „We hebben namelijk, behalve een vleugje kaneel, alle kruiden eruit gehaald. Daar houden Belgen niet van. Maar deze variant vinden ze heerlijk.”
Om die reden is volgens Boone ook de vreemde situatie ontstaan waardoor in Nederland ’speculaas’ wordt verkocht en in België ’speculoos’.
• Matthieu Boone is gek op onze ontbijtkoek. ,,Lekkerder bestaat niet.”
FOTO: VISUMAR
„Niet alleen is speculoos een bewust gekozen term die in het Vlaams én het Frans kan worden uitgesproken. Daarnaast bevatten de koekjes in plaats van een hele rits kruiden, die de Belg niet lekker vindt, louter gekarameliseerde suiker.”
Iets dat binnenkort wellicht ook in Nederland een begrip is. Want behalve onze zuiderbuur die aan de ontbijtkoek moet, kan ook de Nederlander binnenkort op een koekje van eigen Belgische deeg rekenen. De speculoos komt namelijk naar het noorden.
„Maar dan wel in de vorm van een zoete, smeerbare pasta”, aldus Boone, die trots een ferme pot smeuïge speculoospasta ophoudt. „Sinds deze week liggen ze in de Nederlandse supermarkten. We hopen echt op een stormloop.”
Aanleiding is het megasucces dat de nieuwe vinding dit jaar bij onze zuiderburen veroorzaakte. Vooral nadat de pasta gelauwerd werd in een door Bart Peeters gepresenteerde tv-wedstrijd voor productontwerpers.
„Het is echt een rage. De potten zijn niet aan te slepen”, stelt de Lotus-directeur, die dan ook overtuigd is van een succesverhaal in Nederland.
De Ruijter, Calvé en de Betuwe mogen hun borst dan ook natmaken met de nieuwe concurrent voor hun hagelslag, pindakaas en jam. „Jullie zijn de echte ’zoete’ ontbijters. We hopen op een broodbelegrevolutie.”
Nee. Het is echt van Peijnenburg, grijs/witte verpakking.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Zou het de Lotus variant zijn?
[..]
bron
Ik vond het juist erg lekker!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:29 schreef oceanpony het volgende:
ik vond het barleduc bronwater met frambozen smaak niet zo super. Er zit nauwelijks smaak aan en je proeft heel erg het ietwat zoutige smaakje (dat vind ik altijd) van het bruisend water er doorheen......... voor wie van superrrr naturel houdt is dit een aanrader
En zo makkelijk: even afspoelen, in vieren snijden en dan de oven in met een beetje olijfolie, rozemarijn en knoflook.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:52 schreef Trusten het volgende:
Wat trouwens wel heel erg lekker is zijn de rode herfstaardappeltjes van AH!
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:29 schreef oceanpony het volgende:
ik vond het barleduc bronwater met frambozen smaak niet zo super. Er zit nauwelijks smaak aan en je proeft heel erg het ietwat zoutige smaakje (dat vind ik altijd) van het bruisend water er doorheen......... voor wie van superrrr naturel houdt is dit een aanrader
quote:
Hmm, misschien toch maar aanschaffen. Ben een beetje sceptisch namelijkquote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Troel het volgende:
Die Senseo choco van DE zelf is goed te drinken
Ik vind die andere pads toch lekkerder, veel meer smaak.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Troel het volgende:
Die van de Chocomel bedoel je? Dat gaat bij ons de helft van de tijd mis omdat de boel dan net niet goed aansluit enzo.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:58 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik vind die andere pads toch lekkerder, veel meer smaak.
Die DE pads lijken nog het meest op automaten chocomel.
Dan heb je hem niet goed ingedruktquote:Op donderdag 6 november 2008 14:03 schreef Troel het volgende:
Die van de Chocomel bedoel je? Dat gaat bij ons de helft van de tijd mis omdat de boel dan net niet goed aansluit enzo.
Ik vond ze juist helemaal niet lekkerquote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Troel het volgende:
Dat was het probleem niet, hij zei gewoon klik en de onderkant was ook gewoon open enzo. Gewoon prutsspul.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:50 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dan heb je hem niet goed ingedrukt
Zelfde probleem hierquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat was het probleem niet, hij zei gewoon klik en de onderkant was ook gewoon open enzo. Gewoon prutsspul.
Eindelijk hadden ze hem bij een AH bij mij in de buurt, gelijk uitgeprobeerd.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:19 schreef arj1o1 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het ook niet lekker. Gewoon speculaas op een witte boterham met boter is veel lekkerder.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:54 schreef xminator het volgende:
speculoos is best vies.
Ik heb deze ooit mogen testen voordat die in de handel genomen werd, toen was de verhouding goed, ik vond het erg lekker.quote:Op maandag 17 november 2008 18:16 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag de nieuwe aardappelschotel van Aviko gegeten, de Turkse. Nou, het is dan wel een aardappelschotel, in deze versie zit wel erg weinig vlees en groenten. Ik moest echt zoeken naar de stukjes vlees, en veel meer dan 3 paprikareepjes en 2 uienringen zit er ook niet in. Niet echt een succes dus. Neem in het vervolg wel weer gewoon de Franse ofzo, daar zit tenminste meer vlees en groenten in.
quote:Op maandag 17 november 2008 21:20 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik heb deze ooit mogen testen voordat die in de handel genomen werd, toen was de verhouding goed, ik vond het erg lekker.
Maar nu is het dus slecht gesteld met de inhoud, jammer hoor.
Ik weet het al, al het vlees en groenten zat bij mn vriend in de zak. Die had hem vanavond ook, en daar zat wel voldoende vlees en groenten in...quote:Op maandag 17 november 2008 22:11 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
De samenstelling kan natuurlijk ook gewoon verschillen per zak..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |