FOK!forum / Klaagbaak / Polderbaan - Schiphol
MIster911woensdag 23 juli 2008 @ 23:52
Denk je snel de lucht in te gaan na het boarden moet je nog eens meer dan een kwartier taxiën naar de polderbaan met zo'n jumbo. Kan gebeuren zou je denken, maar als je vaker vanaf Schiphol op die baan vertrekt begin je er toch aan te ergeren.


Klacht: Gun mensen die op zakenreis of vakantie willen een snelle en comfortabele afhandeling i.p.v. een rally-rit van een kwartier

Afbeelding:
-_Guitarist_-woensdag 23 juli 2008 @ 23:53
Klopt, daar kwam ik ook aan toen ik terug kwam uit Edinburgh.
ilona-scuderiawoensdag 23 juli 2008 @ 23:56
Ja gek hè als de Zwanenburgbaan gesloten is...
MIster911woensdag 23 juli 2008 @ 23:58
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Klopt, daar kwam ik ook aan toen ik terug kwam uit Edinburgh.
Vooral als je daar begint te landen word het luguber, je hebt het gevoel dat je midden op een weiland land als je uit het raam kijkt
Adelantewoensdag 23 juli 2008 @ 23:59
Ruimte zat voor nog meer banen zo te zien.
Againzenderdonderdag 24 juli 2008 @ 00:03
http://polderbaan.hyves.nl/
pfefferkatzedonderdag 24 juli 2008 @ 00:03
Verkapt ''kijk mij eens een succesvolle baan hebben waarvoor je zoveel moet reizen dat je je gaat ergeren aan het vliegen'' topic?
pfefferkatzedonderdag 24 juli 2008 @ 00:04
Ik las ''Klaagbaan'' zo daar rechtsonder in het plaatje uit de OP!
Pilesdonderdag 24 juli 2008 @ 00:04
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:56 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja gek hè als de Zwanenburgbaan gesloten is...
Polderbaan heeft altijd de voorkeur

Door al die klagers die bij Schiphol wonen
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:59 schreef Adelante het volgende:
Ruimte zat voor nog meer banen zo te zien.
Liggen nog 2 hele vage plannen
Die vast nooit doorgaan
-_Guitarist_-donderdag 24 juli 2008 @ 00:07
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef MIster911 het volgende:

[..]

Vooral als je daar begint te landen word het luguber, je hebt het gevoel dat je midden op een weiland land als je uit het raam kijkt
Klopt
Dos37donderdag 24 juli 2008 @ 00:11
Helemaal mee eens wat een zooi is dat, ok jammer dat je het niet kan zien vanaf Schiphol zelf
MIster911donderdag 24 juli 2008 @ 00:17
Het beste is natuurlijk dat ze een nieuwe terminal bouwen vlakbij die baan met een magneettrein verbinding naar de normale terminal. Dat is het beste voor iedere partij, maar ja wie gaat het betalen.
Da_p00pb0xdonderdag 24 juli 2008 @ 00:50
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:17 schreef MIster911 het volgende:
Het beste is natuurlijk dat ze een nieuwe terminal bouwen vlakbij die baan met een magneettrein verbinding naar de normale terminal. Dat is het beste voor iedere partij, maar ja wie gaat het betalen.
Een losse terminal vind ik juist uberlelijk. Het mooiste van Schiphol vind ik juist dat je vanuit 1 hal overal kunt komen.
elfzesendertigdonderdag 24 juli 2008 @ 01:00
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:04 schreef RacerDKB het volgende:
Ik las ''Klaagbaan'' zo daar rechtsonder in het plaatje uit de OP!
Ik wou het net posten, maar toen zag ik jouw post M'n hersenen zijn in de war

Het taxiën is inderdaad best irritant. Het is echter nog altijd beter dan wat ik op Heathrow had. We waren een half uur aan het taxiën en toen meldde de kapitein eventjes dat alle bagage opnieuw handmatig geteld moest gaan worden. We reden dus weer helemaal terug en we hebben daar nog ongeveer anderhalf uur gestaan voordat we eindelijk richting JFK vertrokken Op de terugweg via Heathrow stonden we in een file van 10 vliegtuigen
Pilesdonderdag 24 juli 2008 @ 01:01
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:50 schreef Da_p00pb0x het volgende:

[..]

Een losse terminal vind ik juist uberlelijk. Het mooiste van Schiphol vind ik juist dat je vanuit 1 hal overal kunt komen.
En anders gaat iedereen weer lopen klagen als ze van die terminal naar de Kaag- / Aalsmeerbaan moeten
Lariekoekdonderdag 24 juli 2008 @ 20:18
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:01 schreef Piles het volgende:

[..]

En anders gaat iedereen weer lopen klagen als ze van die terminal naar de Kaag- / Aalsmeerbaan moeten
Ben je nou echt zo dom?
Pilesdonderdag 24 juli 2008 @ 20:18
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:18 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom?
Ja, vertel eens. Wat snap ik niet
Lucifer_Doosjedonderdag 24 juli 2008 @ 20:25
Een kwartiertje taxieen naar de Polderbaan valt nog reuze mee
jordeeehdonderdag 24 juli 2008 @ 20:28
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn

Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk?
Pilesdonderdag 24 juli 2008 @ 20:30
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef jordeeeh het volgende:
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn

Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk?
Heeft alles met de wind te maken
Een vliegtuig heeft de meeste lift met tegenwind, dus wordt er zoveel mogelijk geland en gestart tegen de wind in. En hier in Nederland kan de wind overal vandaan komen, dus vandaar zoveel banen

En landen met teveel zijwind (crosswind) en windstoten in dit geval:

BaraCudadonderdag 24 juli 2008 @ 20:31
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef jordeeeh het volgende:
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn

Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk?
Omdat je met windrichtingen te maken hebt.
jordeeehdonderdag 24 juli 2008 @ 20:32
Ah op die manier
LoggedIndonderdag 24 juli 2008 @ 20:51
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef jordeeeh het volgende:
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn

Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk?
..
Buzz129donderdag 24 juli 2008 @ 21:09
Met die Polderbaan begint Schiphol aardig op Charles de Gaulle te lijken. Ik begrijp wel dat het niet uitmaakt wanneer je een of twee keer per jaar voor je plezier vliegt, maar als je dat bijna wekelijks doet, baal je als er op de Polderbaan geland wordt. Aankomst vanmorgen op de Kaagbaan was daarom een prettige verrassing na 11 uur in dat ding gezeten te hebben. Dan wil je er ook zo snel mogelijk uit! Tenminste, ik wel!
Adelantedonderdag 24 juli 2008 @ 21:22
Er was toch ook ooit een voorstel om extra banen in zee te bouwen, dan moet je bijna een uur extra uittrekken
DanielSmithdonderdag 24 juli 2008 @ 21:35
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:09 schreef Buzz129 het volgende:
Met die Polderbaan begint Schiphol aardig op Charles de Gaulle te lijken. Ik begrijp wel dat het niet uitmaakt wanneer je een of twee keer per jaar voor je plezier vliegt, maar als je dat bijna wekelijks doet, baal je als er op de Polderbaan geland wordt. Aankomst vanmorgen op de Kaagbaan was daarom een prettige verrassing na 11 uur in dat ding gezeten te hebben. Dan wil je er ook zo snel mogelijk uit! Tenminste, ik wel!
Je kan het ook anders bekijken: na 11 uur maakt dat ene kwartiertje ook niet meer uit...

Zwanenburgbaan is weer open btw
MIster911donderdag 24 juli 2008 @ 22:42
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Heeft alles met de wind te maken
Een vliegtuig heeft de meeste lift met tegenwind, dus wordt er zoveel mogelijk geland en gestart tegen de wind in. En hier in Nederland kan de wind overal vandaan komen, dus vandaar zoveel banen

En landen met teveel zijwind (crosswind) en windstoten in dit geval:


In principe zou een vliegtuig dat op de Zwanenburgbaan landt door een crosswind opzij geblazen worden en "kunnen" landen op de A5 !

Maar goed dat die banen namen hebben gekregen ipv de nummering net als snelwegen.
Pilesdonderdag 24 juli 2008 @ 22:46
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:42 schreef MIster911 het volgende:
Maar goed dat die banen namen hebben gekregen ipv de nummering net als snelwegen.
Die namen worden verder niet gebruikt hè
In de luchtvaartwereld zijn het wel gewoon nummers
Zwanenburgbaan is de 18C/36C
MIster911donderdag 24 juli 2008 @ 22:49
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Die namen worden verder niet gebruikt hè
In de luchtvaartwereld zijn het wel gewoon nummers
Zwanenburgbaan is de 18C/36C
Zou ook te Hollands zijn om een naam te geven aan een baan
n00cL30nvrijdag 25 juli 2008 @ 20:05
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:56 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja gek hè als de Zwanenburgbaan gesloten is...
Mensen in Zwanenburg zijn blij.
de_bosbosbosvrijdag 25 juli 2008 @ 20:06
Paint?
Lariekoekvrijdag 25 juli 2008 @ 20:13
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:05 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Mensen in Zwanenburg zijn blij.
Totdat hij weer open gaat als het onderhoud gedaan is
maartenavrijdag 25 juli 2008 @ 20:16
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:17 schreef MIster911 het volgende:
Het beste is natuurlijk dat ze een nieuwe terminal bouwen vlakbij die baan met een magneettrein verbinding naar de normale terminal. Dat is het beste voor iedere partij, maar ja wie gaat het betalen.
Dat was ook het idee...... de 4e terminal of "west terminal" zou komen ten westen van de A5, tussen de Zwanenburgbaan en de Polderbaan in, met een "people mover" tussen Terminals 3 en 4. - Check in zou dan nog steeds bij Vertrek 3 zijn (die terminal is ook al uitgebreid hiervoor).

Alleen zou die terminal voornamelijk zijn voor de budget vliegers, die kunnen dan snel landen, iedereen uit het vliegtuig jagen, nieuwe passagiers naar binnen jagen, en hop, meteen weer weg..... die budget vliegers halen hun winst ook door een snelle omkeer tijd, en die terminal zou dan ook goedkopere landingsrechten hebben ofzo.

Helaas is dat idee in 2002 geschrapt, nadat de vliegindustrie in 2001 inklapte..... maar er zijn alweer nieuwe ideeen volgens mij voor een extra terminal met peoplemover.
Lariekoekvrijdag 25 juli 2008 @ 20:20
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:16 schreef maartena het volgende:


Helaas is dat idee in 2002 geschrapt, nadat de vliegindustrie in 2001 inklapte..... maar er zijn alweer nieuwe ideeen volgens mij voor een extra terminal met peoplemover.
Maar die kunnen wellicht ook weer de prullenbak in aangezien de groei van Schiphol terug loopt.
n00cL30nvrijdag 25 juli 2008 @ 20:23
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Totdat hij weer open gaat als het onderhoud gedaan is
Geboren en getogen Zwanenburgers horen de vliegtuigen toch niet meer.
Lariekoekvrijdag 25 juli 2008 @ 20:37
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:23 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Geboren en getogen Zwanenburgers horen de vliegtuigen toch niet meer.
Nee die zijn inmiddels allemaal doof.
frenchfriesvrijdag 25 juli 2008 @ 22:17
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:59 schreef Adelante het volgende:
Ruimte zat voor nog meer banen zo te zien.
Valt tegen. Met de indeling van de banen houden ze voornamelijk rekening met de bebouwing (woonwijken) onder de aanvliegroutes. En die is er best veel in dat deel van het land.