MIster911 | woensdag 23 juli 2008 @ 23:52 |
Denk je snel de lucht in te gaan na het boarden moet je nog eens meer dan een kwartier taxiën naar de polderbaan met zo'n jumbo. Kan gebeuren zou je denken, maar als je vaker vanaf Schiphol op die baan vertrekt begin je er toch aan te ergeren. Klacht: Gun mensen die op zakenreis of vakantie willen een snelle en comfortabele afhandeling i.p.v. een rally-rit van een kwartier ![]() Afbeelding: ![]() | |
-_Guitarist_- | woensdag 23 juli 2008 @ 23:53 |
Klopt, daar kwam ik ook aan toen ik terug kwam uit Edinburgh. | |
ilona-scuderia | woensdag 23 juli 2008 @ 23:56 |
Ja gek hè als de Zwanenburgbaan gesloten is... ![]() | |
MIster911 | woensdag 23 juli 2008 @ 23:58 |
quote:Vooral als je daar begint te landen word het luguber, je hebt het gevoel dat je midden op een weiland land als je uit het raam kijkt ![]() | |
Adelante | woensdag 23 juli 2008 @ 23:59 |
Ruimte zat voor nog meer banen zo te zien. | |
Againzender | donderdag 24 juli 2008 @ 00:03 |
http://polderbaan.hyves.nl/ | |
pfefferkatze | donderdag 24 juli 2008 @ 00:03 |
Verkapt ''kijk mij eens een succesvolle baan hebben waarvoor je zoveel moet reizen dat je je gaat ergeren aan het vliegen'' topic? | |
pfefferkatze | donderdag 24 juli 2008 @ 00:04 |
Ik las ''Klaagbaan'' zo daar rechtsonder in het plaatje uit de OP! ![]() | |
Piles | donderdag 24 juli 2008 @ 00:04 |
quote:Polderbaan heeft altijd de voorkeur ![]() Door al die klagers die bij Schiphol wonen ![]() quote:Liggen nog 2 hele vage plannen ![]() ![]() Die vast nooit doorgaan ![]() | |
-_Guitarist_- | donderdag 24 juli 2008 @ 00:07 |
quote:Klopt ![]() | |
Dos37 | donderdag 24 juli 2008 @ 00:11 |
Helemaal mee eens wat een zooi is dat, ok jammer dat je het niet kan zien vanaf Schiphol zelf | |
MIster911 | donderdag 24 juli 2008 @ 00:17 |
Het beste is natuurlijk dat ze een nieuwe terminal bouwen vlakbij die baan met een magneettrein verbinding naar de normale terminal. Dat is het beste voor iedere partij, maar ja wie gaat het betalen. | |
Da_p00pb0x | donderdag 24 juli 2008 @ 00:50 |
quote:Een losse terminal vind ik juist uberlelijk. Het mooiste van Schiphol vind ik juist dat je vanuit 1 hal overal kunt komen. | |
elfzesendertig | donderdag 24 juli 2008 @ 01:00 |
quote:Ik wou het net posten, maar toen zag ik jouw post ![]() ![]() Het taxiën is inderdaad best irritant. Het is echter nog altijd beter dan wat ik op Heathrow had. We waren een half uur aan het taxiën en toen meldde de kapitein eventjes dat alle bagage opnieuw handmatig geteld moest gaan worden. We reden dus weer helemaal terug en we hebben daar nog ongeveer anderhalf uur gestaan voordat we eindelijk richting JFK vertrokken ![]() ![]() | |
Piles | donderdag 24 juli 2008 @ 01:01 |
quote:En anders gaat iedereen weer lopen klagen als ze van die terminal naar de Kaag- / Aalsmeerbaan moeten ![]() | |
Lariekoek | donderdag 24 juli 2008 @ 20:18 |
quote:Ben je nou echt zo dom? ![]() | |
Piles | donderdag 24 juli 2008 @ 20:18 |
quote:Ja, vertel eens. Wat snap ik niet ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 24 juli 2008 @ 20:25 |
Een kwartiertje taxieen naar de Polderbaan valt nog reuze mee ![]() | |
jordeeeh | donderdag 24 juli 2008 @ 20:28 |
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn ![]() Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk? | |
Piles | donderdag 24 juli 2008 @ 20:30 |
quote:Heeft alles met de wind te maken ![]() Een vliegtuig heeft de meeste lift met tegenwind, dus wordt er zoveel mogelijk geland en gestart tegen de wind in. En hier in Nederland kan de wind overal vandaan komen, dus vandaar zoveel banen ![]() En landen met teveel zijwind (crosswind) en windstoten in dit geval: ![]() | |
BaraCuda | donderdag 24 juli 2008 @ 20:31 |
quote:Omdat je met windrichtingen te maken hebt. | |
jordeeeh | donderdag 24 juli 2008 @ 20:32 |
Ah op die manier ![]() | |
LoggedIn | donderdag 24 juli 2008 @ 20:51 |
quote: ![]() | |
Buzz129 | donderdag 24 juli 2008 @ 21:09 |
Met die Polderbaan begint Schiphol aardig op Charles de Gaulle te lijken. Ik begrijp wel dat het niet uitmaakt wanneer je een of twee keer per jaar voor je plezier vliegt, maar als je dat bijna wekelijks doet, baal je als er op de Polderbaan geland wordt. Aankomst vanmorgen op de Kaagbaan was daarom een prettige verrassing na 11 uur in dat ding gezeten te hebben. Dan wil je er ook zo snel mogelijk uit! Tenminste, ik wel! | |
Adelante | donderdag 24 juli 2008 @ 21:22 |
Er was toch ook ooit een voorstel om extra banen in zee te bouwen, dan moet je bijna een uur extra uittrekken ![]() | |
DanielSmith | donderdag 24 juli 2008 @ 21:35 |
quote:Je kan het ook anders bekijken: na 11 uur maakt dat ene kwartiertje ook niet meer uit... Zwanenburgbaan is weer open btw ![]() | |
MIster911 | donderdag 24 juli 2008 @ 22:42 |
quote:In principe zou een vliegtuig dat op de Zwanenburgbaan landt door een crosswind opzij geblazen worden en "kunnen" landen op de A5 ! Maar goed dat die banen namen hebben gekregen ipv de nummering net als snelwegen. | |
Piles | donderdag 24 juli 2008 @ 22:46 |
quote:Die namen worden verder niet gebruikt hè ![]() In de luchtvaartwereld zijn het wel gewoon nummers ![]() Zwanenburgbaan is de 18C/36C ![]() | |
MIster911 | donderdag 24 juli 2008 @ 22:49 |
quote:Zou ook te Hollands zijn om een naam te geven aan een baan ![]() | |
n00cL30n | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:05 |
quote:Mensen in Zwanenburg zijn blij. ![]() | |
de_bosbosbos | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:06 |
Paint? | |
Lariekoek | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:13 |
quote:Totdat hij weer open gaat als het onderhoud gedaan is ![]() | |
maartena | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:16 |
quote:Dat was ook het idee...... de 4e terminal of "west terminal" zou komen ten westen van de A5, tussen de Zwanenburgbaan en de Polderbaan in, met een "people mover" tussen Terminals 3 en 4. - Check in zou dan nog steeds bij Vertrek 3 zijn (die terminal is ook al uitgebreid hiervoor). Alleen zou die terminal voornamelijk zijn voor de budget vliegers, die kunnen dan snel landen, iedereen uit het vliegtuig jagen, nieuwe passagiers naar binnen jagen, en hop, meteen weer weg..... die budget vliegers halen hun winst ook door een snelle omkeer tijd, en die terminal zou dan ook goedkopere landingsrechten hebben ofzo. Helaas is dat idee in 2002 geschrapt, nadat de vliegindustrie in 2001 inklapte..... maar er zijn alweer nieuwe ideeen volgens mij voor een extra terminal met peoplemover. | |
Lariekoek | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:20 |
quote:Maar die kunnen wellicht ook weer de prullenbak in aangezien de groei van Schiphol terug loopt. | |
n00cL30n | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:23 |
quote:Geboren en getogen Zwanenburgers horen de vliegtuigen toch niet meer. ![]() | |
Lariekoek | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:37 |
quote:Nee die zijn inmiddels allemaal doof. | |
frenchfries | vrijdag 25 juli 2008 @ 22:17 |
quote:Valt tegen. Met de indeling van de banen houden ze voornamelijk rekening met de bebouwing (woonwijken) onder de aanvliegroutes. En die is er best veel in dat deel van het land. |