Dat van die vaste marges is bij veel uitzendbureaus niet waar, daar valt best over te onderhandelen. Het gebeurd vaak genoeg dat de inlener niet akkoord gaat het met het salaris van de werknemer, zelf niet wil betalen en waardoor het bureau dus marge in moet leveren als ze toch zaken willen doen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:00 schreef Roy_T het volgende:
[..]
En als dat niet zo is? Tegen Randstad zeggen dat je wilt dat de werknemer 5 euro per uur meer krijgt, zodat jij 30 euro kunt betalen?
Uitzendbureaus/detacheerders hanteren nu eenmaal bepaalde marges. Als je het vervelend vindt om meer te betalen dan de werknemer krijgt, dan kun je ook gewoon iemand in dienst nemen. Maar daar heeft de werkgever vaak nog minder zin in
Er zit wel degelijk een onderhandelingsmarge in de tarieven van de uitzendbureau's. Dus een werknemer kan best meer betaald krijgen zonder dat het tarief dat je aan het uitzendbureau moet betalen omhoog hoeft.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:00 schreef Roy_T het volgende:
[..]
En als dat niet zo is? Tegen Randstad zeggen dat je wilt dat de werknemer 5 euro per uur meer krijgt, zodat jij 30 euro kunt betalen?
Ik doe het ook zeker niet meer.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:16 schreef Roy_T het volgende:
Ik weet dat het niet zo zwart/wit is, knuppel in hoenderhok enzo
Mijn punt was vooral dat werkgevers er zelden over zeuren, maar werknemers het "oneerlijk" vinden. Ga dan niet via een detacheerder werken zou ik zeggen.
Dus een tarief van ¤ 40 voor een magazijnmedewerkerquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:01 schreef fotostarter het volgende:
Misschien een brakke berekening, maar een uitzendkracht kostte mij destijds een krappe 1600 netto per week (40 uur).
Hiervan hield hijzelf 320 netto over.
Die 1600 netto was de factuur van het UZB.
En het was maar een simpele magazijnmedewerker.
Dat is nogal een tarief inderdaad, bij een gemiddeld uitzendbureau ben je denk ik de helft kwijt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus een tarief van ¤ 40 voor een magazijnmedewerker
Wij zitten daar een stuk lager in dan
Voor een volwassen werknemer, die verdient minimaal ¤ 8,51 per uur, ben je gemiddeld genomen ¤ 19,15 kwijt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is nogal een tarief inderdaad, bij een gemiddeld uitzendbureau ben je denk ik de helft kwijt.
Lijkt me reeeler dan 1600e/week.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:26 schreef sanger het volgende:
Voor een volwassen werknemer, die verdient minimaal ¤ 8,51 per uur, ben je gemiddeld genomen ¤ 19,15 kwijt.
45 euro per uur. Cheapquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:39 schreef Emu het volgende:
ze vragen voor mij 360 euro per dag (België). Werkdag is hier 8 uren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |