quote:
Welja, laten we relaties dan ook gelijk afschaffen

.
Ontopic: ik heb een aantal jaar samengewoond met iemand die totaal geen ambitie had. Iemand die een heel ander toekomstbeeld had dan ik. Iemand die een heel andere kijk op de wereld had dan ik. Iemand zonder ambitie, terwijl ik ambitieus was. Het was precies zoals TS nu schrijft over haar relatie: gewoon gezellig. Er zat niet iets echt verkeerd ofzo, en ik dacht dat je dan gewoon maar bij elkaar hoorde te blijven. We hadden ook alleen maar elkaar, we hadden (alletwee hoor) geen behoefte aan contact met anderen. Het benauwde me wel eens, maar zo gingen de zaken nu eenmaal.
Bij mij kwam de omslag destijds toen ik stopte met de anticonceptiepil. Toen steeg mijn libido enorm, en ontdekte ik dat ik wel opgewonden raakte van andere mannen, maar niet van de jongen met wie ik toen samenwoonde. Na veel wikken en wegen heb ik er toen een punt achter gezet. Voor iedereen kwam dat onverwachts, maar achteraf voelde het als een enorme bevrijding.
Mijn ex is gelijk daarna (ik geloof dat het nog geen twee weken heeft geduurd) een nieuwe relatie begonnen, en intussen woont hij samen met zijn nieuwe vriendin. Via-via heb ik ooit nog eens begrepen dat hij niet gelukkig is met dit meisje, maar de situatie niet nog eens ingrijpend wil veranderen, en niet alleen wil zijn.
Zelf heb ik na de breuk de tijd genomen om mijn eigen leven weer op de rit te krijgen, mensen te leren kennen, uit te gaan, dingen te doen, mijn hart te volgen. Uiteindelijk leidde dit tot de kennismaking met mijn huidige vriend, met wie ik sinds kort samenwoon. Ik kan nu wel met grote eerlijkheid zeggen dat ik nog geen moment dat zelfde benauwende gevoel heb gehad als in mijn vorige relatie. Het grote verschil is denk ik, dat ik nu iemand heb gevonden op wie ik echt verliefd ben. Bij wie mijn hart een sprongetje maakt als ik hem zie of spreek. Het is niet langer een 'och, we hebben het wel gezellig, dus we blijven samen', maar een bewuste keuze om bij elkaar te zijn. Uit liefde. En om van daaruit elkaar ook vrij te laten en ruimte te geven voor een eigen leven met eigen hobbies, eigen vrienden, eigen bezigheden.
Nu vind ik het heerlijk

.
Lang verhaal geworden, maar wellicht heb je wat aan mijn ervaring

.