abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60299941
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

En als jullie beide een compromis sluiten wat betreft wensen, op een losse manier samenwonen, zou dat niet werken? Want als ik het goed begrijp wil jij het niet omdat je het benauwd vindt, maar dat kun je toch zelf doseren?
Wat is dat, op een losse manier samenwonen? Een appartement huren in hetzelfde gebouw?
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:44:30 #42
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60299954
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:35 schreef MdMa98 het volgende:
ik heb twee jaar samengewoond.. woon nu alweer anderhalf jaar op mijzelf .. zegt genoeg toch?
Integendeel, dat zegt he-le-maal niets!
Ik ga naar huis.
pi_60299959
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:43 schreef Re het volgende:

[..]

en dus modder je maar wat aan ...
Ja Mijn leven gaat wel door en zijn leven ook wel, alleen hoe dat een beetje te combineren is, weet ik nog niet.
pi_60299976
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:37 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Yep, je bent heel typerend voor de gehele Nederlandse samenleving. Oh grote, wat moeten we vandaag eten?
nou.. zeker geen aardappelen..

maar ik ben weer samen met dezelfde dame, dus wie weet over een paar jaar weer samen in hetzelfde huisje
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:46:07 #45
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60299991
Overigens ben ik ook samen gaan wonen terwijl ik er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor was, had nog veel voor mezelf te ontdekken en volwassen worden en dergelijke ongein. Relatie liep dus uiteindelijk stuk, maar we zijn goed uit elkaar gegaan, ik zit nog in 'ons' oude huis. Ik zie het nog altijd maar als een mooi maar mislukt experiment. Heb er wel enorm veel van geleerd in ieder geval.
Ik ga naar huis.
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:46:11 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60299993
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:44 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Ja Mijn leven gaat wel door en zijn leven ook wel, alleen hoe dat een beetje te combineren is, weet ik nog niet.
ja dan zou ik me eerst gaan afvragen of je wel wil combineren, en dan gewoon eerlijk zijn naar jezelf toe...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60300004
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:39 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Ik hou erg veel van hem. Ik wil ook niet negatief over hem klinken, want dat verdient hij niet, maar qua veel grote dingen des levens gaan we nogal langs elkaar heen, maar dat komt door verschillende wensen en idealen.
En daar gaat het fout bij jullie.. Je respecteert niet elkaars wensen en idealen. Zolang dat er niet is (van beiden kanten) moet je niet gaan samenwonen. Uiteraard zijn er dingen van m'n vriendin waarbij ik zoiets heb van, waarom? Maar ik respecteer haar ideeen/gedachtengang daarover en maak er geen punt van. Ik hoor je alleen maar dingen zeggen over hem en dat vind ik wel typerend. Bedoel, zo'n rare gedachtegang van hem om te gaan samenwonen is het niet (simpel voorbeeldje). Je bent er nog niet aan toe omdat HIJ dit doet en HIJ dat zo ziet.. Het gaat dus meer over hem dan het samenwonen. Als ik jou was zou ik eens goed gaan nadenken wat je nu echt wilt en verwacht in een relatie, want zo gaat het niet werken ben ik bang..
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:46:53 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60300007
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:43 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Wat is dat, op een losse manier samenwonen? Een appartement huren in hetzelfde gebouw?
Zoals ik al eerder schreef, wel in één huis, maar ieder veel eigen dingen doen. Niet álles samen samen samen, zoals in je OP. Ik kan me wel voorstellen namelijk dat je dat benauwd, maar zo hoeft het niet te zijn, dat hangt van jezelf af.
pi_60300010
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:43 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Nouja dan moet ik het misschien anders formuleren. Hij wil volwassen doen door te samenwonen, maar ik vermoed dat hij nog klaar is (qua geldbesteding vooral) om samen te wonen. Ik woon alweer ff op mezelf en weet nu ook wat het inhoud om huur te betalen, je kosten en uitgaven bij te houden enz. terwijl hij geld verdient om het op te maken aan wat hij ook leuk vindt, want hij heeft geen financiele verplichtingen.
Ok, maar daar zijn afspraken voor.

Maak een gezamelijke rekening, stort daar allebei een bedrag voor de huur op (incasso autom.) en een deel huishoudgeld. Kortom alle lasten gecovered door beide voor 50/50 (of naarmate inkomen). Ik doe dit al 6 jaar en het bevalt prima. Je houd geld over voor je eigen dingen en betaald je huur en boodschappen. Maarja.. Hij moet het ooit eens een keer gaan doen, en of hij het solo doet of met jou... De ervaring blijft hetzelfde.
pi_60300042
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Re het volgende:

[..]

ja dan zou ik me eerst gaan afvragen of je wel wil combineren, en dan gewoon eerlijk zijn naar jezelf toe...
Heb je gelijk in.
pi_60300092
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Hansjoh het volgende:

[..]
Je bent er nog niet aan toe omdat HIJ dit doet en HIJ dat zo ziet.. Het gaat dus meer over hem dan het samenwonen. Als ik jou was zou ik eens goed gaan nadenken wat je nu echt wilt en verwacht in een relatie, want zo gaat het niet werken ben ik bang..
uhuh, ik denk meer dat het bij jou ligt dan bij zijn "onervarenheid" qua uitgaven en zelfstandig wonen.
pi_60300109
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

En daar gaat het fout bij jullie.. Je respecteert niet elkaars wensen en idealen. Zolang dat er niet is (van beiden kanten) moet je niet gaan samenwonen. Uiteraard zijn er dingen van m'n vriendin waarbij ik zoiets heb van, waarom? Maar ik respecteer haar ideeen/gedachtengang daarover en maak er geen punt van. Ik hoor je alleen maar dingen zeggen over hem en dat vind ik wel typerend. Bedoel, zo'n rare gedachtegang van hem om te gaan samenwonen is het niet (simpel voorbeeldje). Je bent er nog niet aan toe omdat HIJ dit doet en HIJ dat zo ziet.. Het gaat dus meer over hem dan het samenwonen. Als ik jou was zou ik eens goed gaan nadenken wat je nu echt wilt en verwacht in een relatie, want zo gaat het niet werken ben ik bang..
Misschien denk ik wel te ingewikkeld Ik vind het moeilijk dat hij met zo weinig genoegen neemt. Hij kan een veel leuker/liever/gemakkelijker vriendinnetje krijgen en toch blijft ie bij mij, met alle gevolgen van dien, want zo kan hij een hoop niet doen wat hij eigenlijk wel wil op t gebied van relaties.
pi_60300119
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Integendeel, dat zegt he-le-maal niets!
shit... u got me
pi_60300140
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ok, maar daar zijn afspraken voor.

Maak een gezamelijke rekening, stort daar allebei een bedrag voor de huur op (incasso autom.) en een deel huishoudgeld. Kortom alle lasten gecovered door beide voor 50/50 (of naarmate inkomen). Ik doe dit al 6 jaar en het bevalt prima. Je houd geld over voor je eigen dingen en betaald je huur en boodschappen. Maarja.. Hij moet het ooit eens een keer gaan doen, en of hij het solo doet of met jou... De ervaring blijft hetzelfde.
Snap ik maar zoals ik al door liet schemeren ben ik niet zo zeker of ik daar wel aantoe ben.
pi_60300170
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder schreef, wel in één huis, maar ieder veel eigen dingen doen. Niet álles samen samen samen, zoals in je OP. Ik kan me wel voorstellen namelijk dat je dat benauwd, maar zo hoeft het niet te zijn, dat hangt van jezelf af.
Hij wil juist samenwonen om meer dingen samen te doen. Het idee dat ik de rest van mn leven aan iemand vast zit, daar krijg ik geen fijn gevoel door.
pi_60300174
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:50 schreef Aneurism het volgende:

[..]

uhuh, ik denk meer dat het bij jou ligt dan bij zijn "onervarenheid" qua uitgaven en zelfstandig wonen.
En zo gaat het dus vaak fout in een relatie, want de ander doet het altijd verkeerd. Maar wat je van een ander verwacht is een weerspiegeling van wat je zelf mist in het leven.. Moeilijke zin, maar oh zo waar..
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:54:33 #57
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60300193
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:50 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Misschien denk ik wel te ingewikkeld Ik vind het moeilijk dat hij met zo weinig genoegen neemt. Hij kan een veel leuker/liever/gemakkelijker vriendinnetje krijgen en toch blijft ie bij mij, met alle gevolgen van dien, want zo kan hij een hoop niet doen wat hij eigenlijk wel wil op t gebied van relaties.
Dat geldt ook voor jou, jij blijft ook bij hem terwijl je vast wel een vriend kunt krijgen die 'sneller' is, enerverender en ambitieuzer, waardoor ook jij niet in de relatie zit zoals je het zou willen (alle twijfels bijvoorbeeld).
pi_60300243
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

En zo gaat het dus vaak fout in een relatie, want de ander doet het altijd verkeerd. Maar wat je van een ander verwacht is een weerspiegeling van wat je zelf mist in het leven.. Moeilijke zin, maar oh zo waar..
Je hebt gelijk hoor Maar alle dingen die ik gemist heb/mis wil ik graag zelf nog inhalen, maar dat zijn meer ervaringen i.p.v. eigenschappen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:56:39 #59
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60300247
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Hij wil juist samenwonen om meer dingen samen te doen. Het idee dat ik de rest van mn leven aan iemand vast zit, daar krijg ik geen fijn gevoel door.
Vandaar dat ik een compromis opperde, wel in één huis, maar niet zozeer meer dingen samen doen dan je tot nu toe doet. Maar wél lekker samen wakker worden. Tenzij je dát al benauwd natuurlijk.
pi_60300312
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor jou, jij blijft ook bij hem terwijl je vast wel een vriend kunt krijgen die 'sneller' is, enerverender en ambitieuzer, waardoor ook jij niet in de relatie zit zals je het zou willen (alle twijfels bijvoorbeeld).
Klopt, maar het gras is altijd groener aan de overkant denk ik Is er niet een bepaald moment dat je gewoon tevreden moet zijn met wat je hebt.
pi_60300493
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:59 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Klopt, maar het gras is altijd groener aan de overkant denk ik Is er niet een bepaald moment dat je gewoon tevreden moet zijn met wat je hebt.
Ik denk het niet en zeker niet als je begin 20 bent!! Zoals je over hem praat klinkt het niet alsof het de liefde van je leven is.
pi_60300625
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:06 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik denk het niet en zeker niet als je begin 20 bent!! Zoals je over hem praat klinkt het niet alsof het de liefde van je leven is.
Dat vermoed ik ook niet. We hebben al best een knipperlicht verleden, maar dat vind ik op dit moment niet zo belangrijk om te melden. Ik weet ergens ook wel dat t handig is om er een punt achter te zetten aangezien dit nu al 4 jaar doormoddert, maar ja het is gewoon ongecompliceerd gezellig en leuk als het gezellig en leuk kan zijn en die momenten zijn erg leuk. Maar ik blijf dat essenciele onderdeel missen, dat extraatje waardoor ik wél wil samenwonen en er het volle vertrouwen in heb. Op dit moment voel ik me meer zijn verzetje en iemand waar hij tegenop kijkt dat een gelijkwaardige partner (hoe arrogant het misschien ook klinkt)

Maar goed, knopen doorhakken blijft moeilijk, zeker als het "gewoon" best gezellig is verder.
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:12:20 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60300631
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:59 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Dat moet niet, maar dat zou een keuze kunnen zijn die je maakt. Het zou niet mijn keuze zijn, maar er zijn genoeg mensen die zo denken. En het gras is niet altijd groener aan de overkant, er zijn genoeg mensen die een partner hebben waar geen ander aan kan tippen.
pi_60300703
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat moet niet, maar dat zou een keuze kunnen zijn die je maakt. Het zou niet mijn keuze zijn, maar er zijn genoeg mensen die zo denken. En het gras is niet altijd groener aan de overkant, er zijn genoeg mensen die een partner hebben waar geen ander aan kan tippen.
Dat snap ik maar zelfs mensen die "de ware" hebben gevonden kunnen verliefd worden op een ander.

Ik ga nu even eten maken, er komt zo een vriendin eten! Tips, visies, suggesties en ervaringen lees ik graag! Allemaal bedankt iig
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:17:56 #65
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60300767
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:12 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook niet. We hebben al best een knipperlicht verleden, maar dat vind ik op dit moment niet zo belangrijk om te melden. Ik weet ergens ook wel dat t handig is om er een punt achter te zetten aangezien dit nu al 4 jaar doormoddert, maar ja het is gewoon ongecompliceerd gezellig en leuk als het gezellig en leuk kan zijn en die momenten zijn erg leuk. Maar ik blijf dat essenciele onderdeel missen, dat extraatje waardoor ik wél wil samenwonen en er het volle vertrouwen in heb. Op dit moment voel ik me meer zijn verzetje en iemand waar hij tegenop kijkt dat een gelijkwaardige partner (hoe arrogant het misschien ook klinkt)

Maar goed, knopen doorhakken blijft moeilijk, zeker als het "gewoon" best gezellig is verder.
Daarmee heb je je eigen vraag uit de OP beantwoord Je bent dus niet flauw, je zou er op zich wel aantoe zijn, maar niet met hem.

En mijn ervaring is: bij twijfel niet doen. Hak knopen door en creeer je eigen geluk.
pi_60301481
Het lijkt erop dat hij jullie relatie ziet als eindpunt, als zaligmakend, en de vervulling van zijn wensen, die blijkbaar een stuk bescheidener zijn dan die van jou.
Jij hebt een leven in ontwikkeling, een sociaal leven waarin hij een grote rol speelt, maar niet de hoofdrol, en daarin zit 'm het pijnpunt imo.

Zijn geluk hangt dan min of meer af van jou en jullie relatie, jij haalt je kicks uit veel meer diverse dingen.
Dat is de aard van het beestje, en ik heb geen glazen bol, maar ik zie dat op de langere termijn niet werken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60301567
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Marrije het volgende:
Je bent dus niet flauw, je zou er op zich wel aantoe zijn, maar niet met hem.

Psies.
Als betreffend vriendje een zelfstandige, niet zo afhankelijke man was geweest met een eigen leven naast dat van hun samen, dan zou ze het misschien een stuk minder eng en zelfs leuk hebben gevonden om te gaan samenwonen.
Zo krijgt ze het gevoel alsof zij verantwoordelijk is voor zijn levensgeluk, brr.

Maar los daarvan, samenwonen is geen must, het moet van niemand, hoor, sommige mensen vinden het veel prettiger om te LAT-ten voor de rest van hun leven, is helemaal niks mis mee, al denk ik dat op TS m'n eerste stukje meer van toepassing is.
pi_60301782
Betwijfel of ze eraan toe is, als ze spreekt over netwerken en een tijdje buitenland dan lijkt het me dat je JUIST niet aan samenwonen toe bent.
pi_60301888
Maar als je samenwoont betekent dat toch ajb niet dat je dat niet meer zou kunnen doen?
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:20:08 #70
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60302056
Ow dit klinkt zo bekend he

Maak een goede keuze voordat jullie gaan samen wonen. Lieg jezelf niet voor dat je met hem wil samenwonen. Hoe graag je hem ook tevreden wil zien.

Als je hem wel verteld dat je samen wil wonen, maak het dan niet een maand daarna uit met de melding dat het "niet werkt" tussen jullie en dat jullie beter uit elkaar kunnen gaan Dat is mij dus overkomen

Laat hem inderdaad eerst op zichzelf gaan wonen. Kijk daarna maar weer verder
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:25:30 #71
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_60302206
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Doe wat aan je egoisme of begin anders geen relatie.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_60302387
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:25 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Doe wat aan je egoisme of begin anders geen relatie.
Ze is egoistisch omdat ze belang hecht aan wat ze zelf voelt?
Moet ze uit altruïsme maar met hem gaan samenwonen, of de dingen die ze in haar leven nog wil doen doorstrepen, omdat ze (nog) geen zin heeft om zo aan iemand vast te zitten?
pi_60302401
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:11 schreef shmoopy het volgende:
Maar als je samenwoont betekent dat toch ajb niet dat je dat niet meer zou kunnen doen?
Tijdje buitenland? Ik dacht het niet.
pi_60302420
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:31 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ze is egoistisch omdat ze belang hecht aan wat ze zelf voelt?
Moet ze uit altruïsme maar met hem gaan samenwonen, of de dingen die ze in haar leven nog wil doen doorstrepen, omdat ze (nog) geen zin heeft om zo aan iemand vast te zitten?
En net geef je nog aan dat ze best samen kan wonen. Je zegt het eigenlijk zelf al met deze post: Ze heeft nog geen zin om aan iemand vast te zitten. Dus > Niet samenwonen.
pi_60302569
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:32 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Tijdje buitenland? Ik dacht het niet.
Serieus?
Jij zou iemand waar je heel veel van houdt beletten zich te ontwikkelen als dat betekent dat er even wat afstand tussen jullie zit?
Waarom in vredesnaam?
pi_60302594
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:33 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En net geef je nog aan dat ze best samen kan wonen. Je zegt het eigenlijk zelf al met deze post: Ze heeft nog geen zin om aan iemand vast te zitten. Dus > Niet samenwonen.
Niet samenwonen idd, dat geef ik aan.
pi_60302600
Jah moeilijk ik vind het al moeilijk nu ik een paar dagen met mn vriendin naar het buitenland ga.. Soms trek ik dat dicht opelkaar zitten de hele tijd erg slecht...
pi_60302679
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:38 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Serieus?
Jij zou iemand waar je heel veel van houdt beletten zich te ontwikkelen als dat betekent dat er even wat afstand tussen jullie zit?
Waarom in vredesnaam?
Ik krijg het idee dat het "normaal" is om na samenwonen, trouwen of kinderen krijgen te stoppen met algemene ontwikkeling, nog een reden om t nog niet te willen. Ik wil graag nog een hoop dingen doen, heel graag met iemand van wie ik houd, maar een studie ga je toch vooral doen voor jezelf.
pi_60302727
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:40 schreef Bombshell het volgende:
Jah moeilijk ik vind het al moeilijk nu ik een paar dagen met mn vriendin naar het buitenland ga.. Soms trek ik dat dicht opelkaar zitten de hele tijd erg slecht...
Heb het er met haar over.

En TS: als het niet goed aanvoelt, moet je niet gaan samenwonen. Je bent er nog niet klaar voor. Komt vanzelf.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_60302778
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:43 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat het "normaal" is om na samenwonen, trouwen of kinderen krijgen te stoppen met algemene ontwikkeling, nog een reden om t nog niet te willen. Ik wil graag nog een hoop dingen doen, heel graag met iemand van wie ik houd, maar een studie ga je toch vooral doen voor jezelf.
Doen!
Doe alsjeblieft alles waar je zin in hebt, en zorg dat áls je samenwoonkriebels krijgt, dat dat is met iemand die genoeg van je houdt (lees: zeker genoeg is van zichzelf en jullie relatie) om je de ruimte te geven je evt verder te ontwikkelen.
Dát is liefde, imo.
Ik heb zelf kinderen en ben op dit moment bezig met een omslag in mijn 'carriére', en ik ben nog lang niet uitgedingest, en dat hoop ik ook nooit te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')