Wat is dat, op een losse manier samenwonen? Een appartement huren in hetzelfde gebouw?quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:42 schreef Marrije het volgende:
[..]
En als jullie beide een compromis sluiten wat betreft wensen, op een losse manier samenwonen, zou dat niet werken? Want als ik het goed begrijp wil jij het niet omdat je het benauwd vindt, maar dat kun je toch zelf doseren?
Integendeel, dat zegt he-le-maal niets!quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:35 schreef MdMa98 het volgende:
ik heb twee jaar samengewoond.. woon nu alweer anderhalf jaar op mijzelf .. zegt genoeg toch?
Jaquote:
nou.. zeker geen aardappelen..quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:37 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Yep, je bent heel typerend voor de gehele Nederlandse samenleving. Oh grote, wat moeten we vandaag eten?
ja dan zou ik me eerst gaan afvragen of je wel wil combineren, en dan gewoon eerlijk zijn naar jezelf toe...quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:44 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
JaMijn leven gaat wel door en zijn leven ook wel, alleen hoe dat een beetje te combineren is, weet ik nog niet.
En daar gaat het fout bij jullie.. Je respecteert niet elkaars wensen en idealen. Zolang dat er niet is (van beiden kanten) moet je niet gaan samenwonen. Uiteraard zijn er dingen van m'n vriendin waarbij ik zoiets heb van, waarom? Maar ik respecteer haar ideeen/gedachtengang daarover en maak er geen punt van. Ik hoor je alleen maar dingen zeggen over hem en dat vind ik wel typerend. Bedoel, zo'n rare gedachtegang van hem om te gaan samenwonen is het niet (simpel voorbeeldje). Je bent er nog niet aan toe omdat HIJ dit doet en HIJ dat zo ziet.. Het gaat dus meer over hem dan het samenwonen. Als ik jou was zou ik eens goed gaan nadenken wat je nu echt wilt en verwacht in een relatie, want zo gaat het niet werken ben ik bang..quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:39 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik hou erg veel van hem. Ik wil ook niet negatief over hem klinken, want dat verdient hij niet, maar qua veel grote dingen des levens gaan we nogal langs elkaar heen, maar dat komt door verschillende wensen en idealen.
Zoals ik al eerder schreef, wel in één huis, maar ieder veel eigen dingen doen. Niet álles samen samen samen, zoals in je OP. Ik kan me wel voorstellen namelijk dat je dat benauwd, maar zo hoeft het niet te zijn, dat hangt van jezelf af.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:43 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Wat is dat, op een losse manier samenwonen? Een appartement huren in hetzelfde gebouw?
Ok, maar daar zijn afspraken voor.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:43 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Nouja dan moet ik het misschien anders formuleren. Hij wil volwassen doen door te samenwonen, maar ik vermoed dat hij nog klaar is (qua geldbesteding vooral) om samen te wonen. Ik woon alweer ff op mezelf en weet nu ook wat het inhoud om huur te betalen, je kosten en uitgaven bij te houden enz. terwijl hij geld verdient om het op te maken aan wat hij ook leuk vindt, want hij heeft geen financiele verplichtingen.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Re het volgende:
[..]
ja dan zou ik me eerst gaan afvragen of je wel wil combineren, en dan gewoon eerlijk zijn naar jezelf toe...
uhuh, ik denk meer dat het bij jou ligt dan bij zijn "onervarenheid" qua uitgaven en zelfstandig wonen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
Je bent er nog niet aan toe omdat HIJ dit doet en HIJ dat zo ziet.. Het gaat dus meer over hem dan het samenwonen. Als ik jou was zou ik eens goed gaan nadenken wat je nu echt wilt en verwacht in een relatie, want zo gaat het niet werken ben ik bang..
Misschien denk ik wel te ingewikkeldquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
En daar gaat het fout bij jullie.. Je respecteert niet elkaars wensen en idealen. Zolang dat er niet is (van beiden kanten) moet je niet gaan samenwonen. Uiteraard zijn er dingen van m'n vriendin waarbij ik zoiets heb van, waarom? Maar ik respecteer haar ideeen/gedachtengang daarover en maak er geen punt van. Ik hoor je alleen maar dingen zeggen over hem en dat vind ik wel typerend. Bedoel, zo'n rare gedachtegang van hem om te gaan samenwonen is het niet (simpel voorbeeldje). Je bent er nog niet aan toe omdat HIJ dit doet en HIJ dat zo ziet.. Het gaat dus meer over hem dan het samenwonen. Als ik jou was zou ik eens goed gaan nadenken wat je nu echt wilt en verwacht in een relatie, want zo gaat het niet werken ben ik bang..
shit... u got mequote:Op woensdag 23 juli 2008 17:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Integendeel, dat zegt he-le-maal niets!
Snap ikquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ok, maar daar zijn afspraken voor.
Maak een gezamelijke rekening, stort daar allebei een bedrag voor de huur op (incasso autom.) en een deel huishoudgeld. Kortom alle lasten gecovered door beide voor 50/50 (of naarmate inkomen). Ik doe dit al 6 jaar en het bevalt prima. Je houd geld over voor je eigen dingen en betaald je huur en boodschappen. Maarja.. Hij moet het ooit eens een keer gaan doen, en of hij het solo doet of met jou... De ervaring blijft hetzelfde.
Hij wil juist samenwonen om meer dingen samen te doen. Het idee dat ik de rest van mn leven aan iemand vast zit, daar krijg ik geen fijn gevoel door.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef, wel in één huis, maar ieder veel eigen dingen doen. Niet álles samen samen samen, zoals in je OP. Ik kan me wel voorstellen namelijk dat je dat benauwd, maar zo hoeft het niet te zijn, dat hangt van jezelf af.
En zo gaat het dus vaak fout in een relatie, want de ander doet het altijd verkeerd. Maar wat je van een ander verwacht is een weerspiegeling van wat je zelf mist in het leven.. Moeilijke zin, maar oh zo waar..quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:50 schreef Aneurism het volgende:
[..]
uhuh, ik denk meer dat het bij jou ligt dan bij zijn "onervarenheid" qua uitgaven en zelfstandig wonen.
Dat geldt ook voor jou, jij blijft ook bij hem terwijl je vast wel een vriend kunt krijgen die 'sneller' is, enerverender en ambitieuzer, waardoor ook jij niet in de relatie zit zoals je het zou willen (alle twijfels bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:50 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Misschien denk ik wel te ingewikkeldIk vind het moeilijk dat hij met zo weinig genoegen neemt. Hij kan een veel leuker/liever/gemakkelijker vriendinnetje krijgen en toch blijft ie bij mij, met alle gevolgen van dien, want zo kan hij een hoop niet doen wat hij eigenlijk wel wil op t gebied van relaties.
Je hebt gelijk hoorquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
En zo gaat het dus vaak fout in een relatie, want de ander doet het altijd verkeerd. Maar wat je van een ander verwacht is een weerspiegeling van wat je zelf mist in het leven.. Moeilijke zin, maar oh zo waar..
Vandaar dat ik een compromis opperde, wel in één huis, maar niet zozeer meer dingen samen doen dan je tot nu toe doet. Maar wél lekker samen wakker worden. Tenzij je dát al benauwd natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Hij wil juist samenwonen om meer dingen samen te doen. Het idee dat ik de rest van mn leven aan iemand vast zit, daar krijg ik geen fijn gevoel door.
Klopt, maar het gras is altijd groener aan de overkant denk ikquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor jou, jij blijft ook bij hem terwijl je vast wel een vriend kunt krijgen die 'sneller' is, enerverender en ambitieuzer, waardoor ook jij niet in de relatie zit zals je het zou willen (alle twijfels bijvoorbeeld).
Ik denk het niet en zeker niet als je begin 20 bent!! Zoals je over hem praat klinkt het niet alsof het de liefde van je leven is.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:59 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Klopt, maar het gras is altijd groener aan de overkant denk ikIs er niet een bepaald moment dat je gewoon tevreden moet zijn met wat je hebt.
Dat vermoed ik ook niet. We hebben al best een knipperlicht verleden, maar dat vind ik op dit moment niet zo belangrijk om te melden. Ik weet ergens ook wel dat t handig is om er een punt achter te zetten aangezien dit nu al 4 jaar doormoddert, maar ja het is gewoon ongecompliceerd gezellig en leuk als het gezellig en leuk kan zijn en die momenten zijn erg leuk. Maar ik blijf dat essenciele onderdeel missen, dat extraatje waardoor ik wél wil samenwonen en er het volle vertrouwen in heb. Op dit moment voel ik me meer zijn verzetje en iemand waar hij tegenop kijkt dat een gelijkwaardige partner (hoe arrogant het misschien ook klinkt)quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk het niet en zeker niet als je begin 20 bent!! Zoals je over hem praat klinkt het niet alsof het de liefde van je leven is.
Dat moet niet, maar dat zou een keuze kunnen zijn die je maakt. Het zou niet mijn keuze zijn, maar er zijn genoeg mensen die zo denken. En het gras is niet altijd groener aan de overkant, er zijn genoeg mensen die een partner hebben waar geen ander aan kan tippen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:59 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Klopt, maar het gras is altijd groener aan de overkant denk ikIs er niet een bepaald moment dat je gewoon tevreden moet zijn met wat je hebt.
Dat snap ikquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat moet niet, maar dat zou een keuze kunnen zijn die je maakt. Het zou niet mijn keuze zijn, maar er zijn genoeg mensen die zo denken. En het gras is niet altijd groener aan de overkant, er zijn genoeg mensen die een partner hebben waar geen ander aan kan tippen.
Daarmee heb je je eigen vraag uit de OP beantwoordquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:12 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook niet. We hebben al best een knipperlicht verleden, maar dat vind ik op dit moment niet zo belangrijk om te melden. Ik weet ergens ook wel dat t handig is om er een punt achter te zetten aangezien dit nu al 4 jaar doormoddert, maar ja het is gewoon ongecompliceerd gezellig en leuk als het gezellig en leuk kan zijn en die momenten zijn erg leuk. Maar ik blijf dat essenciele onderdeel missen, dat extraatje waardoor ik wél wil samenwonen en er het volle vertrouwen in heb. Op dit moment voel ik me meer zijn verzetje en iemand waar hij tegenop kijkt dat een gelijkwaardige partner (hoe arrogant het misschien ook klinkt)
Maar goed, knopen doorhakken blijft moeilijk, zeker als het "gewoon" best gezellig is verder.
Psies.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Marrije het volgende:
Je bent dus niet flauw, je zou er op zich wel aantoe zijn, maar niet met hem.
Doe wat aan je egoisme of begin anders geen relatie.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Hij wil juist samenwonen om meer dingen samen te doen. Het idee dat ik de rest van mn leven aan iemand vast zit, daar krijg ik geen fijn gevoel door.
Ze is egoistisch omdat ze belang hecht aan wat ze zelf voelt?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:25 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Doe wat aan je egoisme of begin anders geen relatie.
Tijdje buitenland?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:11 schreef shmoopy het volgende:
Maar als je samenwoont betekent dat toch ajb niet dat je dat niet meer zou kunnen doen?
En net geef je nog aan dat ze best samen kan wonen. Je zegt het eigenlijk zelf al met deze post: Ze heeft nog geen zin om aan iemand vast te zitten. Dus > Niet samenwonen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:31 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ze is egoistisch omdat ze belang hecht aan wat ze zelf voelt?
Moet ze uit altruïsme maar met hem gaan samenwonen, of de dingen die ze in haar leven nog wil doen doorstrepen, omdat ze (nog) geen zin heeft om zo aan iemand vast te zitten?
Serieus?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:32 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Tijdje buitenland?Ik dacht het niet.
Niet samenwonen idd, dat geef ik aan.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:33 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En net geef je nog aan dat ze best samen kan wonen. Je zegt het eigenlijk zelf al met deze post: Ze heeft nog geen zin om aan iemand vast te zitten. Dus > Niet samenwonen.
Ik krijg het idee dat het "normaal" is om na samenwonen, trouwen of kinderen krijgen te stoppen met algemene ontwikkeling, nog een reden om t nog niet te willen. Ik wil graag nog een hoop dingen doen, heel graag met iemand van wie ik houd, maar een studie ga je toch vooral doen voor jezelf.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:38 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Serieus?
Jij zou iemand waar je heel veel van houdt beletten zich te ontwikkelen als dat betekent dat er even wat afstand tussen jullie zit?
Waarom in vredesnaam?
Heb het er met haar over.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:40 schreef Bombshell het volgende:
Jah moeilijk ik vind het al moeilijk nu ik een paar dagen met mn vriendin naar het buitenland ga.. Soms trek ik dat dicht opelkaar zitten de hele tijd erg slecht...
Doen!quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:43 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat het "normaal" is om na samenwonen, trouwen of kinderen krijgen te stoppen met algemene ontwikkeling, nog een reden om t nog niet te willen. Ik wil graag nog een hoop dingen doen, heel graag met iemand van wie ik houd, maar een studie ga je toch vooral doen voor jezelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |