Mijn fiscalist heeft me juist aangeraden om dat níet te doen (de werkmaatschappij is zo leeg mogelijk uiteraard, de holding echter houdt het geld gewoon in de BV).quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:08 schreef ManAtWork het volgende:
(De meeste DGA's proberen juist het vermogen uit de BV en naar privé te halen.)
ik zou investeren in kunstquote:Op donderdag 24 juli 2008 08:16 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Mijn fiscalist heeft me juist aangeraden om dat níet te doen (de werkmaatschappij is zo leeg mogelijk uiteraard, de holding echter houdt het geld gewoon in de BV).
Het lijkt me dat het spaardeel van je hypotheek is vrijgesteld van vermogensrendementsheffing.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:46 schreef tinny het volgende:
@M.A.W
Maar stel dat ik 60K spaar geld heb en ik los daarvan 20K in op de hypotheek.
Zegt de fiscus dan niet... ja meneer Tinny u moet wel degelijk vermogensrendementheffing betalen over die 20K want dat zit in uw huis?
Nee, je betaalt geen vermogensrendementsheffing over de woning die kwalificeert als eigen woning. Deze zit immer in box 1, niet in box 3.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:46 schreef tinny het volgende:
@M.A.W
Maar stel dat ik 60K spaar geld heb en ik los daarvan 20K in op de hypotheek.
Zegt de fiscus dan niet... ja meneer Tinny u moet wel degelijk vermogensrendementheffing betalen over die 20K want dat zit in uw huis?
Er stond ook: de meeste DGA's. Uitzonderingen zijn er altijd. Dit is afhankelijk van de persoonlijke situatie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:16 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Mijn fiscalist heeft me juist aangeraden om dat níet te doen (de werkmaatschappij is zo leeg mogelijk uiteraard, de holding echter houdt het geld gewoon in de BV).
Klopt, als je geen fiscaal partner hebt is het tot 20.000 euro (en een klein beetje) samen kom je boven de 40.000 euro.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:06 schreef servus_universitas het volgende:
Er wordt toch al belasting geheft na de 20K grens?
Oke, tijd voor mij om ook eens met dit onderwerp aan de slag te gaanquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:10 schreef Gibson het volgende:
[..]
Klopt, als je geen fiscaal partner hebt is het tot 20.000 euro (en een klein beetje) samen kom je boven de 40.000 euro.
Het gaat om het gemiddelde van de peildata (1 januari en 31 december). Met (bijvoorbeeld) ¤ 10.000,- op 1 januari en ¤ 25.000,- op 31 december, zit je nog steeds niet in de 'rode zone'.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:06 schreef servus_universitas het volgende:
Er wordt toch al belasting geheft na de 20K grens?
ik heb er nog over zitten denken om de topic titel te maken:quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:32 schreef dyna18 het volgende:
Kom op mensen, als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet. driekwart van de 'adviezen' die hier gegeven zijn kloppen niet (met uitzondering van ManAtWork).
TS: laat je aub voorlichten door een goede adviseur, en leg de adviezen van deze thread naast je neer.
Dan was mijn advies geweest: geniet ervan.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:55 schreef tinny het volgende:
[..]
ik heb er nog over zitten denken om de topic titel te maken:
"He Man At Work, wat moet ik doen met meer dan 40K spaargeld"![]()
Hoezo is dit een probleem dan?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:01 schreef veldmuis het volgende:
Ik wou dat ik met ditzelfde probleem zat
Tsja, dat is een groot probleem,...quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
het probleem dat je niet weet wat je er mee moet doen
ik ook niet overigensquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:08 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tsja, dat is een groot probleem,...![]()
* ManAtWork heeft geen probleem met een beetje overliquiditeit.
No way!quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:05 schreef pentas het volgende:
Investeer het in je eigen woning, m.a.w. los extra af, je betaalde rente is altijd hoger dan de ontvangen rente.
Gelukkig klopt je post niet!quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:05 schreef pentas het volgende:
Investeer het in je eigen woning, m.a.w. los extra af, je betaalde rente is altijd hoger dan de ontvangen rente.
Gelukkig klopt jouw post ook niet.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:41 schreef agter het volgende:
[..]
Gelukkig klopt je post niet!
De te betalen rente van een groot aantal hypotheken die de afgelopen paar jaar afgesloten zijn is lager dan wat je nu aan rente kunt vangen.
Rente minus belanstingvoordeel in box 1.
Dus bijv. hyp van 5%, en je valt in het 52% tarief, dan betaal je 2,5%.
Zet je je spaargeld op bijv. Icesafe dan krijg je daar 5.25% minus 1,5% vermogensheffing (als je boven de grens zit).
En maak je gewoon winst op je geld!!!
Heerlijk toch!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |