87,5 liter is zat. Heb er zelf ook een. Zijn behoorlijk grote koffers.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik overweeg een koffer voor vakanties van enkele weken aan te schaffen. Heb nu een backpack (75 liter), maar dat is niet praktisch, omdat ik ook een rugzak met m'n fotografiespullen meeneem. Voorbeeld van vakantie is m'n trip van bijna 3 weken Ierland in september. Ik huur daar een auto, dus echt veel zeulen met bagage hoef ik niet.
Vraag is dan welke maat een beetje praktisch is. Ik hoef geen koffer waar ik zelf ook in kan kruipen. Maar er moet wel genoeg bagage voor een week of 3 in kunnen; ik heb een kleinere koffer voor stedentrips van een paar dagen. Ik kom bijvoorbeeld Samsonite Aeris Upright van 71 cm tegen. 87,5 liter bagageruimte. Ziet er strak uit, is van Samsonite (dus betrouwbaar). Kom ik daar gemakkelijk 23 (max. toegestaan) - 5 (gewicht koffer) = 18 kilo bagage in kwijt?
http://www.bagagespeciali(...).%20spinner?id=48271quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
87,5 liter is zat. Heb er zelf ook een. Zijn behoorlijk grote koffers.
Die Aeris 71cm kan ik bij de Postbank op de rentepunten krijgen + 77,50 euro bijbetalen, dus da's goedkoper dan waar dan ookquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:35 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
http://www.bagagespeciali(...).%20spinner?id=48271
Heb je trouwens een American Tourister die groter en goedkoper is. Komt uit dezelfde fabriek als Samsonite.
Hmja, heeeeel groot moet 't koffer ook weer niet zijn. Dan ben je al een gedeelte van het toegestane gewicht aan 't koffer kwijt en je neemt ook nog es meer meequote:Op woensdag 23 juli 2008 15:38 schreef static het volgende:
Heb zelf een nog grotere, is geen probleem zolang je maar niet over het maximale gewicht heengaat (Europese regel = 30 kilo geloof ik (bagageboys mogen niet zwaarder tillen), maar dan moet je wel bijbetalen voor het verschil).
Niet gek.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die Aeris 71cm kan ik bij de Postbank op de rentepunten krijgen + 77,50 euro bijbetalen, dus da's goedkoper dan waar dan ook. Thnx voor de info
.
Klopt, ik heb ook zo'n upright met vier wieltjes; maakt niet uit hoe zwaar hij is, maar je kunt hem zowat met je pink laten rijden. Maar ik moet wel zeggen dat ik voor drie tot zes maanden aan kleding en spul moet meenemen, dus een grotere (is geloof ik een black label) moet ik wel hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:24 schreef Hik het volgende:
Ook handig: vier wieltjes in plaats van twee (Samsonite heeft een mooi systeem).
De modellen van American Traveller verkopen ze ook bij VenD. Van deze grootte zijn ze ongeveer 70 euro. En het zijn dus de oude Samsonite modellen (die volgens de plaatselijke verkoper betere en makkelijker vervangbare onderdelen hebben ten opzichte van de nieuwe Samsonites die ze daar ook verkopen)quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die Aeris 71cm kan ik bij de Postbank op de rentepunten krijgen + 77,50 euro bijbetalen, dus da's goedkoper dan waar dan ook. Thnx voor de info
.
Ik heb inderdaad ook een upright van Samsonite met twee wielen. en 2 touristers met vier wielen, de zogenaamde spinners.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:08 schreef Hik het volgende:
Nee, niet alle uprights hebben vier wietjes inderdaad. Ik heb ook een trolley (voor in de cabin dus, voor korte tripjes) van Samsonite. Die is ook upright, maar heeft maar twee wieltjes. Loop altijd te sjorren aan dat ding omdat ik zo aan die andere gewend ben...![]()
(Met vier wietjes zijn ook spinners, die wieltjes kunnen dus alle kanten op, de tweewielige koffers kunnen alleen rechtuit).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |