abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60296737
Ik overweeg een koffer voor vakanties van enkele weken aan te schaffen. Heb nu een backpack (75 liter), maar dat is niet praktisch, omdat ik ook een rugzak met m'n fotografiespullen meeneem. Voorbeeld van vakantie is m'n trip van bijna 3 weken Ierland in september. Ik huur daar een auto, dus echt veel zeulen met bagage hoef ik niet.

Vraag is dan welke maat een beetje praktisch is. Ik hoef geen koffer waar ik zelf ook in kan kruipen . Maar er moet wel genoeg bagage voor een week of 3 in kunnen; ik heb een kleinere koffer voor stedentrips van een paar dagen. Ik kom bijvoorbeeld Samsonite Aeris Upright van 71 cm tegen. 87,5 liter bagageruimte. Ziet er strak uit, is van Samsonite (dus betrouwbaar). Kom ik daar gemakkelijk 23 (max. toegestaan) - 5 (gewicht koffer) = 18 kilo bagage in kwijt?
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:33:43 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60296762
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik overweeg een koffer voor vakanties van enkele weken aan te schaffen. Heb nu een backpack (75 liter), maar dat is niet praktisch, omdat ik ook een rugzak met m'n fotografiespullen meeneem. Voorbeeld van vakantie is m'n trip van bijna 3 weken Ierland in september. Ik huur daar een auto, dus echt veel zeulen met bagage hoef ik niet.

Vraag is dan welke maat een beetje praktisch is. Ik hoef geen koffer waar ik zelf ook in kan kruipen . Maar er moet wel genoeg bagage voor een week of 3 in kunnen; ik heb een kleinere koffer voor stedentrips van een paar dagen. Ik kom bijvoorbeeld Samsonite Aeris Upright van 71 cm tegen. 87,5 liter bagageruimte. Ziet er strak uit, is van Samsonite (dus betrouwbaar). Kom ik daar gemakkelijk 23 (max. toegestaan) - 5 (gewicht koffer) = 18 kilo bagage in kwijt?
87,5 liter is zat. Heb er zelf ook een. Zijn behoorlijk grote koffers.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:35:29 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60296794
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:33 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

87,5 liter is zat. Heb er zelf ook een. Zijn behoorlijk grote koffers.
http://www.bagagespeciali(...).%20spinner?id=48271

Heb je trouwens een American Tourister die groter en goedkoper is. Komt uit dezelfde fabriek als Samsonite.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:38:21 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60296861
Heb zelf een nog grotere, is geen probleem zolang je maar niet over het maximale gewicht heengaat (Europese regel = 30 kilo geloof ik (bagageboys mogen niet zwaarder tillen), maar dan moet je wel bijbetalen voor het verschil).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_60296910
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:35 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

http://www.bagagespeciali(...).%20spinner?id=48271

Heb je trouwens een American Tourister die groter en goedkoper is. Komt uit dezelfde fabriek als Samsonite.
Die Aeris 71cm kan ik bij de Postbank op de rentepunten krijgen + 77,50 euro bijbetalen, dus da's goedkoper dan waar dan ook . Thnx voor de info .
pi_60296940
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:38 schreef static het volgende:
Heb zelf een nog grotere, is geen probleem zolang je maar niet over het maximale gewicht heengaat (Europese regel = 30 kilo geloof ik (bagageboys mogen niet zwaarder tillen), maar dan moet je wel bijbetalen voor het verschil).
Hmja, heeeeel groot moet 't koffer ook weer niet zijn. Dan ben je al een gedeelte van het toegestane gewicht aan 't koffer kwijt en je neemt ook nog es meer mee .
pi_60297215
2000 liter
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:14:34 #8
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_60297741
Ik neem altijd een container mee, veel praktischer.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:15:13 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60297759
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die Aeris 71cm kan ik bij de Postbank op de rentepunten krijgen + 77,50 euro bijbetalen, dus da's goedkoper dan waar dan ook . Thnx voor de info .
Niet gek.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:24:59 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60298028
Afgezien van de grootte is het vooral handig om even na te denken wat je precies wilt. Ik ben zelf een grote fan van upright, omdat het minder snel "kiept" bij het lopen. Ook handig: vier wieltjes in plaats van twee (Samsonite heeft een mooi systeem). Verder: kijk even wat je prettig vindt qua hardshell of softshell. Ik heb halfhard, wat handig is als je een beetje moet proppen en het is toch stevig. Je koffer wordt niet zo'n circus van stickers als je veel vliegt, maar ze zijn wel lastiger schoon te maken.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:37:49 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60298329
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:24 schreef Hik het volgende:
Ook handig: vier wieltjes in plaats van twee (Samsonite heeft een mooi systeem).
Klopt, ik heb ook zo'n upright met vier wieltjes; maakt niet uit hoe zwaar hij is, maar je kunt hem zowat met je pink laten rijden. Maar ik moet wel zeggen dat ik voor drie tot zes maanden aan kleding en spul moet meenemen, dus een grotere (is geloof ik een black label) moet ik wel hebben.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:40:09 #12
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60301244
Uit de reacties hierboven lijkt 't alsof upright per definitie vier wieltjes zou hebben, maar da's niet altijd 't geval. Bij 't koffer dat ik in de TS aanhaal (ook een Upright van Samsonite), zijn 't er twee .
pi_60308363
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
De modellen van American Traveller verkopen ze ook bij VenD. Van deze grootte zijn ze ongeveer 70 euro. En het zijn dus de oude Samsonite modellen (die volgens de plaatselijke verkoper betere en makkelijker vervangbare onderdelen hebben ten opzichte van de nieuwe Samsonites die ze daar ook verkopen)
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:08:49 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60314476
Nee, niet alle uprights hebben vier wietjes inderdaad. Ik heb ook een trolley (voor in de cabin dus, voor korte tripjes) van Samsonite. Die is ook upright, maar heeft maar twee wieltjes. Loop altijd te sjorren aan dat ding omdat ik zo aan die andere gewend ben...
(Met vier wietjes zijn ook spinners, die wieltjes kunnen dus alle kanten op, de tweewielige koffers kunnen alleen rechtuit).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:09:08 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60316823
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:08 schreef Hik het volgende:
Nee, niet alle uprights hebben vier wietjes inderdaad. Ik heb ook een trolley (voor in de cabin dus, voor korte tripjes) van Samsonite. Die is ook upright, maar heeft maar twee wieltjes. Loop altijd te sjorren aan dat ding omdat ik zo aan die andere gewend ben...
(Met vier wietjes zijn ook spinners, die wieltjes kunnen dus alle kanten op, de tweewielige koffers kunnen alleen rechtuit).
Ik heb inderdaad ook een upright van Samsonite met twee wielen. en 2 touristers met vier wielen, de zogenaamde spinners.
Ik moet zeggen dat ik die spinners echt ideaal vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')