tjah erg duf en verlangend naar de vakantiequote:
ach jah, ik mag maandag weer "beginnen"quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:47 schreef tripack het volgende:
[..]
tjah erg duf en verlangend naar de vakantie
én wanneer ga je ?quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:47 schreef tripack het volgende:
[..]
tjah erg duf en verlangend naar de vakantie
das altijd goedquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:31 schreef Dr.Droxz het volgende:
Zo, droxz is @ vrienden met Whiskey = goed
WEEEEEEEEEEKENNNNNNNNNNddddddddddd!!!!
11 augustus ben ik vrijquote:
Op mijn verjaardag weer, iedereen die "te" vroeg komt moet mee BBQ'enquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:42 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
das altijd goednu nog een bbq
Later jongen!!quote:
De kaart zit er nu in (Linksys PCI Adapter - WMP54G), en is ook herkent door de desktopquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:11 schreef WhiteLightning het volgende:
is het nog gelukt met je pc beller ? met wifi
Nu heb ik alleen problemen met de beveiligingsinstellingen tussen de WiFi Adapter en Access Pointquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:20 schreef WhiteLightning het volgende:
ah beter man!kan soms echt frustrerend zijn heh ? maar des te leuker dat het is gelukt natuurlijk
Geen flauw ideequote:
WPA PSK (PreSharedKey) is goed genoeg hoorquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:47 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Geen flauw ideeDie staat nog bij mijn ouders.
Even een harde reset uitgevoerd op de draadloze modem.
Nu heb ik dus wel toegang tot de modem met zowel mijn desktop (daar verstuur ik dit bericht mee) als mijn bedrijfslaptop.
Encryptie is echter alleen nog WPA, houden zo? Of voor WEP beveiliging gaan?
WPA2 + macadres filter + niet uitzenden van je SSIDquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:47 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Geen flauw ideeDie staat nog bij mijn ouders.
Even een harde reset uitgevoerd op de draadloze modem.
Nu heb ik dus wel toegang tot de modem met zowel mijn desktop (daar verstuur ik dit bericht mee) als mijn bedrijfslaptop.
Encryptie is echter alleen nog WPA, houden zo? Of voor WEP beveiliging gaan?
heb ik ookquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:03 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
WPA2 + macadres filter + niet uitzenden van je SSID
MAC filtering is een beetje overkill. Telkens als je een pc'tje wil toevoegen aan het netwerk moet je weer helemaal het MAC adres van de betreffende pc in de router sodemieteren. Leuk als er iemand op bezoek komtquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:03 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
WPA2 + macadres filter + niet uitzenden van je SSID
Als het me meer oplevert dan de tijd die ik eraan kwijt ben, over 4 weken heb ik evt wat tijd voor jequote:Op woensdag 23 juli 2008 19:07 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
heb ik ook
ec ht machtige security
probeer daar maar doorheen te komen
WoW heeft niks met tech te maken, ik ken WoW'ers die net aan weten hoe de computer aan/uit moetquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:07 schreef WhiteLightning het volgende:
mijn god , wat een Techpraat. ik lijk wel een WOW speler
Punt mac filter: Eensquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:08 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
MAC filtering is een beetje overkill. Telkens als je een pc'tje wil toevoegen aan het netwerk moet je weer helemaal het MAC adres van de betreffende pc in de router sodemieteren. Leuk als er iemand op bezoek komt
En kwa beveiliging stelt het geen hol voor. Met software als Airsnort, Ethereal (of WireShark heet dat nu geloof ik...) kun je vrij makkelijk wireless pakketjes capturen met MAC adres en al erbij. De 'hacker' wijzigt z'n eigen MAC adres van een apparaat wat daar ook in de buurt staat, en hoppa, dag MAC filtering
SSID uitzetten is leuk voor de paranoia medemens, maar brengt ook meer last van profijt met zich mee. Airsnort vind het netwerk sowieso wel, en weer zit je met het gezeik dat evt. visite niet met z'n laptoppie kan internetten bij jou thuis
Gewoon een lang wachtwoord bij WPA(2) PSK is echt wel genoeg hoor, met 20 karakters ben je (met een gemiddelde hoeveelheid dataverkeer via wireless) toch een goede 12 uur zoet om de WPA code te kunnen achterhalen
ja, wat tijdquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:10 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Als het me meer oplevert dan de tijd die ik eraan kwijt ben, over 4 weken heb ik evt wat tijd voor je
Hangt er vanaf, met de standaard Windows wireless software gaat dat gewoon niet lukken. Intel PROset for Wireless driver dan weer welquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:10 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Punt mac filter: Eens
Punt SSID: Bezoek kan gewoon op je netwerk hoor. Bezoek gebruiken als excuus om een beveiliging af te kraken vind ik niet kloppenSSID niet uitzenden zorgt alleen voor dat je niet gelijk opvalt.
Punt 3: Eens
ja ok, maar elke beetje technisch iemand gebruikt niet de windows wireless softwarequote:Op woensdag 23 juli 2008 19:12 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, met de standaard Windows wireless software gaat dat gewoon niet lukken. Intel PROset for Wireless driver dan weer wel
En ja, excuus, net hoe je het ziet natuurlijk.... Veiligheid gaat altijd ten koste van gemak, het is net welke afweging je daarin wilt maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |