De lang beloofde update

Er moet nog wel echt veel gedaan worden aan kleine dingetjes en een paar eigen klusdingen, maar dit is het op dit moment.
Eerst maar de woonkamer:
![]()
De bank is wel wat groot, maar het valt uiteindelijk mee. De balkondeur kan nog open en het is wel lekker knus. Op termijn willen we wel een andere bank met lounge-gedeelte aan de andere kant, maar voor nu voldoet het meer dan goed. Hoeven we gelukkig nog geen afscheid te nemen van deze heerlijke bank

![]()
De boekenkast, dus Ook niet te groot, eigenlijk te klein voor al mijn boeken, dus ik moet een selectie maken

Hij staat er wel mooi, vinden we
![]()
De eethoek...tja, dat is wel een beetje jammer. Een te iele tafel met niet echt bijzonder mooie stoelen. Deze staat dus op de nominatie om zsm vervangen te worden. We moeten echter nog beginnen met zoeken, dus dat kan nog wel even duren voor het zover is.
En dan de keuken

Hoewel eigenlijk dus niet gekocht op deze indeling van het appartement, bevalt het uitstekend. Al een paar keer gekookt voor gezelschap, en je bent er zo heerlijk gewoon bij, gesprek gaat door en je kunt gewoon meedoen. Ook tussen de gangen door is het veel gezelliger dan de oude keuken die helemaal dicht en afgezonderd was.
![]()
![]()
De hal naar de slaapkamers en badkamer en de trap naar beneden:
![]()
De slaapkamer, nu nog met alleen maar verduisterende voeringgordijnen. De overgordijnen zijn opgehangen en afgespeld, want met ons schuine huis was dat de enige optie om mooi op de grond hangende gordijnen te hebben, zonder een spleet die aan de ene kant 1,5 cm is en aan de andere kant 5

![]()
Boven het bed komt nog een mooie panoramafoto van het Forum Romanum in Rome

We hebben op vakantie echt in heerlijke bedden geslapen, en we gaan ook op zoek naar een nieuw bed. Ook hiermee geen haast, meer wachten tot we tegen een perfect bed aanlopen

![]()
De tv wordt als het goed is aankomende zaterdag opgehangen. Hij staat nu net iets te laag, maar tv kijken in bed is wel weer heerlijk!
![]()
De ladenkast voor alle opgevouwen kleding. We zijn niet al te groot, dus willen geen grote, hoge garderobekast. Hierboven moet nog een mooi spiegel komen hangen, over de hele breedte als het aan mij ligt, maar of we zoiets vinden is nog afwachten. De spullen er bovenop moeten nog naar de badkamer en in de inloopkast die we nog moeten klussen

Aan het terras is vandaag gewerkt, en het hele oppervlak ligt er. De hekken moeten nog geplaatst en dan moet het nog ooit mooi weer worden. Dit was de status afgelopen zaterdag in ieder geval:
![]()
En de badkamer

Iedereen is er enthousiast over
De kleuren komen niet zo goed uit op de foto, maar dit is het idee in ieder geval. Er komt nog zo'n beetje naast de radiator een handdoekrek waar de handdoeken op komen te liggen.
![]()
![]()
![]()
De beugels voor de douche zijn eindelijk klaar, dus als de aannemer deze week tijd heeft, hoop ik dat hij de raindance kan installeren

Geen foto van het kleine kamertje, want daar kan ik niet echt in, staat nog helemaal vol met dozen

Het toilet is nog steeds niet betegeld, want Sanidump komt niet erg over de brug met de ontbrekende tegels. Morgen maar weer een telefoontje aan wagen.
Verder gaan we zaterdag beginnen aan de kapstok. We hebben een paar hele mooie haken, maar die durven wew (de mannen, eigenlijk) niet goed te monteren op de gipsplaten wanden. Het plan is nu om een grote mdf-plaat (van plafond tot net boven de radiator) te behangen met een mooi behangetje, die tegen de gisplaten wanden te monteren en daar de haken op te hangen. Nog geen idee hoe we dat precies gaan aanpakken, maar hoe ik het zou willen, zit wel in mijn hoofd.
Dat was het voor nu, De gordijnen in de slaapkamer komen over een week of 2. De shutters eind november/begin december. De tuinmeubels 5 november (

). En verder moet er nog eea aan afwerkdingen gedaan worden door de aannemer, die helaas vorige week een bijna-hartinfarct heeft gehad en nu rutsig aan moet doen. Even afwachten dus hoe lang het alles bij elkaar nog gaat duren.
Maar we wonen hier echt heerlijk

Ik geniet er nog iedere dag van en het was het wachten en alle gedoe meer dan waard