Op de 200m lopen ze gemiddeld sneller.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:14 schreef Akwableet het volgende:
Geweldig nummer ditEen titel met zoveel eer, "snelste man ter wereld".
Nog 7 honderdsten eraf en de 100 is ook gemiddeld snellerquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:47 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Op de 200m lopen ze gemiddeld sneller.
Wie zal het zeggen. Bolt heeft dit jaar natuurlijk wel een paar hele snelle 200meters gelopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef oxylus11 het volgende:
Wie weet verbeterd bolt wel het record op de 200m? Het staat natuurlijk uberscherp, maar je weet maar nooit.
Die Jamaicaan zoekt steeds de schuld bij iemand anders waarom hem een medaille is ontnomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:46 schreef wimderon het volgende:
Powell klaagt dat hij teveel bloed heeft moeten afstaan voor dopingcontroles, waardoor hij verzwakt aan de start zou staan.
Powell sinds die is aangekomen in Peking al 5x getest, en altijd met bloed erbij.quote:Powell presenteerde deze week de spikes waarop hij komende weken de olympische titel zal proberen te bemachtigen. De Zoom Aerofly heeft een bovenkant die voorzien is van de nieuwe Flywire-technologie. Deze bestaat uit een net 65 van 65 supersterke draden van Vectran, een polymeer die sterker is dan staal. De spikeplaat is dezelfde waarop hij de afgelopen twee jaar al gelopen heeft.
Ook het uiterlijk van de spikes is helemaal toegespitst op Powell. De schoen is voorzien van een vlekkenpatroon dat is afgeleid van de huid van een cheetah, het snelste dier op aarde. Daarna zijn de Jamaicaanse kleuren zichtbaar. Daarnaast zijn er nog een aantal andere symbolen in de schoen verwerkt die een speciale betekenis hebben voor Powell. Zo zijn er onder andere een afbeelding van Jamaica, een kogel, een basgitaar, het silhouet van een reggae-ster en de namen van zijn twee overleden broers Vaun en Michael te zien.
Op de dag dat hij zijn nieuwe schoenen presenteert laat hij zich ook eerst uit over de aanstaande confrontatie met de twee andere titelkandidaten Usain Bolt en Tyson Gay. Hij laat merken dat hij de confrontatie met vertrouwen tegemoet ziet. ‘Veel mensen zeggen dat Bolt en Gay een sterk slot hebben. Maar als ik eenmaal een voorsprong heb zullen ze me niet meer te pakken krijgen.
Uiteraard van losseveter.nl, die nu echt de troon van atletiek.nl heeft overgenomen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wanneer is deze wedstrijd? De finale dus
quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:20 schreef borisz het volgende:
Zaterdag 16 augustus 22.30 lokale tijd, dus 16.30 NL tijd is de finale.
Bedanktquote:
Het lijkt meer een spike gemixt met een basketbalschoen. 5x keer getest worden is inderdaad erg overdreven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:13 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Powell sinds die is aangekomen in Peking al 5x getest, en altijd met bloed erbij.
Sorry maar dat vind ik ook overdreven, hij zal nu iets van anderhalve week oid daar zijn?
Powell (student geneeskunde) is slim genoeg om als die al gebruikt dat niet te doen op de Spelen zelf.
Trainen met doping is veel effectiever dan een wedstrijd op dope lopen.
Ik dacht al.. Want op de website van NikeLabs zag de spike er heel anders uitquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:09 schreef Brownietje het volgende:
Op deze foto valt het wel mee. Het is nog altijd het oude Superfly model en volgens mij is het ook nog dezelfde spikeplaat. Vreemd dat die in al die jaren niet is doorontwikkeld. En de Superfly, daar liep ik een jaar of 6 geleden al op.
[ afbeelding ]
En in de baan naast Powell staat iemand uit Tonga wiens PR bijna 1,5 seconde langzamer is dan Powell. Dat maakt de Spelen ook zo leuk, dat zie je anders nooit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:07 schreef PieterBas het volgende:
het leukste bij de 100m zijn toch de series.. met exotische landen zoals American Samoa, waarvan je nooit weet wat voor tijd ze lopen..
Zoals in serie 5 (met Tyson Gay) de uit Amerikaans Samoa komende Shanahan Sanitoa, waarvan geen gegeven zijn
Volgens mij was dat in Athene (kan ook Sydney geweest zijn) dat een kogelstoter door zijn OC per ongeluk op de 100m was ingedeeld.. en dan toch starttequote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:17 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
En in de baan naast Powell staat iemand uit Tonga wiens PR bijna 1,5 seconde langzamer is dan Powell. Dat maakt de Spelen ook zo leuk, dat zie je anders nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |