abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60279146
Vraagje...stel dat je in een situatie zou verkeren waarbij je onnoemelijk veel geld verdiend per jaar, spreken over zo'n 5 ton per jaar netto. (dus na belastingheffingen en alles) hoe zou je je dan voelen daarbij? Ik schets maar iets, maar ik vraag me af hoe dat zou voelen. Jonge leeftijd (rond de 30), eigen bedrijf met wat personeel en een goedlopende toko.
Hoe zou je reageren als je zelf in zo'n situatie zou verkeren? Het is misschien een rare vraag maar ik zat me af te vragen hoe dat zou voelen en of er mensen zijn die dit meemaken of dat zoiets vreselijk uniek zou zijn in het bedrijfsleven.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juli 2008 @ 21:38:13 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60279258
Klinkt meer als R&P topic eerlijk gezegd... Maar goed, ik heb geen flauw idee hoe ik me zou voelen dan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60279368
Ik verdien 5 ton per jaar, en ik voel me over het algemeen redelijk belazerd. Ik krijg namelijk maar een heel klein deel daarvan op mijn rekening.
pi_60281238
Je zal je doodmoe voelen, want 5 ton per jaar komt je nou eenmaal niet aanwaaien. Eigen bedrijf, personeel, etc, vreet tijd en energie. Meestal gaat het dan ook niet meer om die 5 ton per jaar, maar om het runnen van je bedrijf.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:28:07 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60281335
Theoretisch zou het wel goed voelen. Maar in de praktijk zal het er wel op neerkomen dat je baalt omdat het 6 ton had kunnen zijn als je nog aan die paar dingen gedacht had.

Zo is het bij mij in ieder geval altijd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:39:20 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60281862
Zoveel als ik verdien krijg ik nooit van mijn leven.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60282260
5 ton per jaar?? 5/10 jaar werken, rentenieren klaar komt je niet zomaar aanwaaien zoals al gezegt word.
Dan moet je er toch ook lang van genieten dat je niks meer hoeft te doen toch?
Ik zwaai naar dieren.
pi_60286849
Mensen die 5 ton per jaar verdienen kunnen toch niet stil zitten en willen dan 6 ton verdienen en daarna 7

Tot ze een waarschuwing krijgen van moeder natuur
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60289481
Dat lijkt me inderdaad behoorlijk druk.

Daarnaast zijn er heel weinig mensen die dat doen. Eigen zaak prima maar na een periode wordt het een b.v. En dan krijgt de directeur een heel leuk salaris maar geen 500.000 netto. En de winst kan misschien wel op 500.000 euro netto uitkomen maar dat zijn niet de bedrijven die zijn opgericht door iemand van 30 jaar. Vaak duurt het nog 10 jaar extra voordat ze op die winsten uitkomen.
En dan heb je vaak ook alweer meer dan een beetje personeel.
pi_60295093
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:22 schreef HarryP het volgende:

Daarnaast zijn er heel weinig mensen die dat doen. Eigen zaak prima maar na een periode wordt het een b.v. En dan krijgt de directeur een heel leuk salaris maar geen 500.000 netto. En de winst kan misschien wel op 500.000 euro netto uitkomen maar dat zijn niet de bedrijven die zijn opgericht door iemand van 30 jaar. Vaak duurt het nog 10 jaar extra voordat ze op die winsten uitkomen.
Uitzonderingen daargelaten

heb een klant die hun bv hebben verkocht, ze zijn allebei 29 en houden er heel wat miljoentjes aan over, NA belasting!
pi_60295196
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:22 schreef HarryP het volgende:

Als jonge dertiger heb je geen 5 ton nodig, met een 1 ben je dan al een heel eind met een marktconform salaris. Het vermogen heb je toch nodig voor de groei van je onderneming. Later kan je bijvoorbeeld de onroerend goed privé kopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:34:07 #12
222225 3071VN
Rotterdam.
pi_60295579
En uiteindelijk gaat 5 ton per jaar ook gewoon op.
"The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want" - Ben Stein
pi_60295610
Aan?
pi_60295806
Rijk zijn voelt klote. Ik zou het geld onder de armen verdelen: mijn linker-en rechterarm

Maar als je echt wilt weten hoe het voelt om geld te hebben: Robbie Williams kreeg 1 miljoen aangeboden om ergens een half uurtje op te treden. Hij heeft dit geweigerd omdat hij er geen zin in had. Het feit dat je zo'n verzoek kunt weigeren omdat je toch genoeg geld hebt zegt genoeg. Gewoon omdat op die dag een leuke voetbalwedstrijd op tv komt of zo. Zo voelt het dus...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:46:38 #15
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_60295830
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:14 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Uitzonderingen daargelaten

heb een klant die hun bv hebben verkocht, ze zijn allebei 29 en houden er heel wat miljoentjes aan over, NA belasting!
Maar dan zou TS hebben gezegd je HAD een bv.
Een zelfde situatie zou ontstaan als je ouders overlijden en je een duur huis zonder hypotheek nalaten. Na verkoop heb je ook een bedrag maar dat is geen jaarlijks inkomen van 500.000 en een eigen bedrijf.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:51:26 #16
222225 3071VN
Rotterdam.
pi_60295946
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan?
Over het algemeen stijgt je levensstijl mee met je inkomen, vooral als het over zulke bedragen gaat.

Helaas heb ik daar zelf geen ervaring mee overigens.
"The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want" - Ben Stein
pi_60296239
Alleen ga je geen 5 ton verdienen met een uitbundige levensstijl
pi_60297087
Tja....ik ken zo iemand. Man heeft veel stress, werkt zich uit de naad, heeft vele verplichtingen. Dan maar geen 5 ton! Ik doe het liever op mijn eigen manier. Ik heb nu een eigen webshop, voorraad op de plank en geen cent in t rooie! Geen verplichtingen, ik doe wat ik wil. En dat bevalt me prima!
Undesire | Free Your Fashion!
pi_60297567
Dit is een TS met een heleboel utopische beelden in z'n hoofd over hoe het zou kunnen zijn.. en een hoop illusies.
Maar jongen, geloof me, geld maakt echt weinig gelukkig.. zie o.a. de post van JO3Y
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:18:00 #20
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_60297836
Wat voor bv was dat, iamredleader?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_60298001
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:18 schreef _Flash_ het volgende:
Wat voor bv was dat, iamredleader?
Ik ga hier ZEKER geen namen noemen, en ook geen werkgebied, omdat er relatief weinig gebeurt aldaar op dit moment, en mensen te snel tot correcte conclusies zouden kunnen komen

Maar wat ik wel verklap: ze hebben goed zaken gedaan, en om deze heel gewone mensen te begeleiden in het "gewaarwordingsproces" zet je daar een goede bank op. Want je zal maar op je dagafschrift 6 miljoen EUR cash op je rekening hebben staan
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:59:37 #22
222225 3071VN
Rotterdam.
pi_60306580
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:24 schreef iamredleader het volgende:
je dagafschrift 6 miljoen EUR cash op je rekening hebben staan
Is het nou op je bankafschrift of cash?
pi_60307511
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:24 schreef iamredleader het volgende:
Want je zal maar op je dagafschrift 6 miljoen EUR cash op je rekening hebben staan
Ach ik heb voor heter vuren gestaan

20 euro rood b.v.

Nee zonder gekheid, Ik zou er wel even de tijd voor moeten nemen omdat je weet dat het gejaag (ratrace) niet meer noodzakelijk is je moet dus een nieuw doel in je leven stellen daar heb je tijd voor nodig.

Maar helemaal niks doen zou me toch snel gaan tegenstaan dus op een of andere manier zou ik wel aan het werk blijven al is het natuurlijk anders als je weet dat niet meer afhankelijk bent van je arbeid.

*Geef mij aub dit probleem in ruil voor een van mijn huidige problemen
pi_60307745
Het is wel grappig om te lezen wat men hiervan vindt.
Zouden jullie je een voorstelling kunnen maken van een vrouwspersoon van 30 jaar met een eigen bedrijf met een dergelijk inkomen? Zou zoiets uberhaupt kunnen bestaan in Nederland?
Ik probeer me voorstellingen te maken van mogelijkheden, of dingen wel zouden kunnen.
Zou je voor 5 ton per jaar dan bijv. 10 man personeel nodig hebben of zou zoiets met een paar mensen ook bereikt kunnen worden?

Hebben jullie enig idee wat iemand met een eigen zaak (goedlopend) (BV) met pak 'm beet 5 man personeel, per jaar verdient gemiddeld?

Die optie die iemand geeft omtrent 5 a 10 jaar werken, zou dat haalbaar zijn?

En iemand enig idee wat een bedrijf met een omzet van zo'n 2 miljoen euro ex btw waard zou zijn als men het verkoopt?

Ik vind dit wel een grappig topic, al zeg ik het zelf
pi_60308379
Het zou mij even gelukkig maken als een jaarsalaris van 100.000 euro. Ik ga het toch niet over de balk smijten.

Rijkdom is niet alles. Het is leuk, maar meer ook niet. Vermakkelijkt het leven, maar brengt ook zorgen met zich mee.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60308551
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:01 schreef nachtdier2 het volgende:
Het zou mij even gelukkig maken als een jaarsalaris van 100.000 euro. Ik ga het toch niet over de balk smijten.

Rijkdom is niet alles. Het is leuk, maar meer ook niet. Vermakkelijkt het leven, maar brengt ook zorgen met zich mee.
Met de huidige onroerendgoed prijzen is het wel comfortabel als je weet dat je waar dan ook een woning kan kopen/huren als je dat wil.

Zorgen zijn er idd maar die zijn meer van haal ik netto 3 of 3,5 % rendement uit mijn vermogen.

Niet echt de zorgen van de gemiddelde loonslaaf die maar moet zien of hij/zij aan het eind van de maand nog voedsel kan kopen.
pi_60308919
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:35 schreef jollieboer1 het volgende:
Vraagje...stel dat je in een situatie zou verkeren waarbij je onnoemelijk veel geld verdiend per jaar, spreken over zo'n 5 ton per jaar netto.

het went erg snel
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_60309637
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:07 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Met de huidige onroerendgoed prijzen is het wel comfortabel als je weet dat je waar dan ook een woning kan kopen/huren als je dat wil.

Zorgen zijn er idd maar die zijn meer van haal ik netto 3 of 3,5 % rendement uit mijn vermogen.

Niet echt de zorgen van de gemiddelde loonslaaf die maar moet zien of hij/zij aan het eind van de maand nog voedsel kan kopen.
Als je daar met een ton op jaarbasis moeite mee hebt, doe je het toch niet goed.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60309897
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:19 schreef Argento het volgende:

[..]

het went erg snel
Jij praat dan ook uit eigen ervaring, dus dan zal dat vast zo zijn
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:30:33 #30
222225 3071VN
Rotterdam.
pi_60310524
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij praat dan ook uit eigen ervaring, dus dan zal dat vast zo zijn
Geld went snel. Iedereen die wat anders beweert, liegt.
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:49:16 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60310809
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:39 schreef jollieboer1 het volgende:
Hebben jullie enig idee wat iemand met een eigen zaak (goedlopend) (BV) met pak 'm beet 5 man personeel, per jaar verdient gemiddeld?
Gewoon DGA salaris, of misschien 2x DGA salaris als het echt stabiel loopt, lijkt me. Je kan wel alles uit je bedrijf gaan trekken, maar als je zo'n instelling hebt dan zal je bedrijf ook niet snel groot worden. 5 man personeel is trouwens ook best een verantwoordelijkheid. Wat nu als het qua opdrachten even tegenzit of als je bijvoorbeeld een concurrent wil overnemen. 5 ton per jaar mee naar huis nemen als DGA van 30 jaar vind ik dan ook niet echt een realistisch scenario. Als je al in de luxe positie bent dat er zoveel weg KAN, kan je er betere dingen mee doen dan het aan tweede huizen, auto's, boten etc uitgeven. Nieuwe markten, nieuwe kanalen, meer marketing, overnames, naar het buitenland.
quote:
En iemand enig idee wat een bedrijf met een omzet van zo'n 2 miljoen euro ex btw waard zou zijn als men het verkoopt?
Is helemaal afhankelijk van het bedrijf. Een goede accountant kan zo'n berekening wel maken, maar die is daar wel een paar dagen keihard aan bezig
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60311023
De enige realistische mogelijkheid lijkt me dat een dertiger zijn bedrijf verkoopt aan een concurrent oid. In alle andere gevallen is het gezonder om het geld niet privé op te nemen maar om het bedrijf te laten groeien of een potje maken voor het geval het minder gaat met de opdrachten of ziekte personeel etc. Maarja ik spreek niet uit ervaring dus ja wat kan ik ervan zeggen..

Lijkt me wel cool trouwens, eigen bedrijfje met zo'n inkomen..
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:06:38 #33
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_60311034
Veel bier en een ps3 + pussy.
Niet verkeerd lijkt me.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_60315756
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:39 schreef jollieboer1 het volgende:
Het is wel grappig om te lezen wat men hiervan vindt.
Zouden jullie je een voorstelling kunnen maken van een vrouwspersoon van 30 jaar met een eigen bedrijf met een dergelijk inkomen? Zou zoiets uberhaupt kunnen bestaan in Nederland?
Ik probeer me voorstellingen te maken van mogelijkheden, of dingen wel zouden kunnen.
Zou je voor 5 ton per jaar dan bijv. 10 man personeel nodig hebben of zou zoiets met een paar mensen ook bereikt kunnen worden?

Die optie die iemand geeft omtrent 5 a 10 jaar werken, zou dat haalbaar zijn?

Ik vind dit wel een grappig topic, al zeg ik het zelf
Ze zijn er wel, maar mannen zijn inderdaad in de meerderheid. Zoek maar eens op Annemarie van Gaal (bijv op wikipedia)
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:25:40 #35
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60316026
Ik zou balen dat ik in gemeenschap van goederen was getrouwd omdat ik dan ineens de helft moest inleveren zodra je met een lekker wijf van een jaar of 20 verder door het leven wilt gaan.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60327336
Ben zelf van mening dat het afhangt van je achtergrond en ervaringen.
Geld went, absoluut, maar als je zoals ikzelf het ook ronduit financieel heel erg slecht gehad hebt ga je toch wel degelijk relativeren en ook zeker waarderen.

Ik kan uitstekend met geen geld rondkomen en met veel geld heb ik het ook niet verkeerd.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_60327587
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef 3071VN het volgende:

[..]

Geld went snel. Iedereen die wat anders beweert, liegt.
Ik verdien ieder jaar meer en geef ieder jaar minder uit
  donderdag 24 juli 2008 @ 20:55:17 #38
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_60327825
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik verdien ieder jaar meer en geef ieder jaar minder uit
Jat je moeder uit je portemonnee?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_60328142
Nee
pi_60328831
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ze zijn er wel, maar mannen zijn inderdaad in de meerderheid. Zoek maar eens op Annemarie van Gaal (bijv op wikipedia)
Ziet er goed uit, haar carriëre. Hoeveel zou zij nou bijv. verdienen per jaar denk je?

Maar in feite denken jullie dus dat het ondenkbaar is om als dertiger met een eigen zaak, 5 ton netto per jaar over te houden, dat zou een ontzettend uniek verschijnsel zijn?

En als je het geld in je BV laat maar je krijgt een DGA salaris, blijft het geld (de BV) toch van jou? En hoe zit dat dan als je de BV verkoopt, wat gebeurd er dan met het geld wat er in die BV zit op dat moment? Dat ben je dan toch niet kwijt?

En is 2 miljoen euro omzet per jaar ex btw, voor een zaak met 4 a 5 werknemers, goed?

Stel dat je bedrijf een netto winst behaald van 30%, is dat erg hoog?

Ik stel wel veel vragen he? beetje aan het oriënteren wat er allemaal mogelijk is in zo'n 'wereld'. Je hoort hier en daar wel eens wat in je omgeving.
pi_60328905
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:05 schreef Sport_Life het volgende:
De enige realistische mogelijkheid lijkt me dat een dertiger zijn bedrijf verkoopt aan een concurrent oid. In alle andere gevallen is het gezonder om het geld niet privé op te nemen maar om het bedrijf te laten groeien of een potje maken voor het geval het minder gaat met de opdrachten of ziekte personeel etc. Maarja ik spreek niet uit ervaring dus ja wat kan ik ervan zeggen..

Lijkt me wel cool trouwens, eigen bedrijfje met zo'n inkomen..
Ja mij ook, bijzonder cool maar stel dat je zoveel verdiend, vinden jullie dat het dan raadzaam is om dat zoveel mogelijk NIET tegen mensen te zeggen en te laten merken?? Mensen zullen waarschijnlijk snel afgunstig zijn. Ik ken iemand die jong is en onlangs een tamelijk peperdure auto heeft aangeschaft, nieuw. Kijken mensen ook de ogen van uit. Blijft altijd lastig zoiets, van 'hoe kijken mensen er tegen aan'. Maar is het mooi als het kan, uiteindelijk werkt diegene er hard voor denk ik dan maar. Ik gun het mensen wel maar heb soms het idee dat de meeste mensen het een ander juist niet gunnen.

Maar hoe raak je dan je bedrijf kwijt aan de concurrent? Kopen zij je op als ze 'last van je hebben' of benaderen ze je zelf denk je / op termijn?
pi_60328928
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:49 schreef soylent het volgende:

[..]

Gewoon DGA salaris, of misschien 2x DGA salaris als het echt stabiel loopt, lijkt me. Je kan wel alles uit je bedrijf gaan trekken, maar als je zo'n instelling hebt dan zal je bedrijf ook niet snel groot worden. 5 man personeel is trouwens ook best een verantwoordelijkheid. Wat nu als het qua opdrachten even tegenzit of als je bijvoorbeeld een concurrent wil overnemen. 5 ton per jaar mee naar huis nemen als DGA van 30 jaar vind ik dan ook niet echt een realistisch scenario. Als je al in de luxe positie bent dat er zoveel weg KAN, kan je er betere dingen mee doen dan het aan tweede huizen, auto's, boten etc uitgeven. Nieuwe markten, nieuwe kanalen, meer marketing, overnames, naar het buitenland.
[..]

Is helemaal afhankelijk van het bedrijf. Een goede accountant kan zo'n berekening wel maken, maar die is daar wel een paar dagen keihard aan bezig
Is 2 miljoen euro omzet ex btw een hele goede omzet dan vind jij?
pi_60328960
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:25 schreef pisnicht het volgende:
Ik zou balen dat ik in gemeenschap van goederen was getrouwd omdat ik dan ineens de helft moest inleveren zodra je met een lekker wijf van een jaar of 20 verder door het leven wilt gaan.
Ik zou alles inleveren, dat wijf is dan toch binnen 6 maanden overspannen en ik verdien de kost toch wel
pi_60347444
Is er nog iemand die dit topic leest? Is er anders mogelijk een forum over bedrijven en aanverwante zaken, waar ik dit soort vragen ook kan stellen, iemand die dat misschien weet?
thanx
pi_60348613
Jollieboer,
quote:
En is 2 miljoen euro omzet per jaar ex btw, voor een zaak met 4 a 5 werknemers, goed?

Stel dat je bedrijf een netto winst behaald van 30%, is dat erg hoog?
Die omzet zegt in feite helemaal niets. Iemand die helicopters verkoopt heeft onmiddellijk een pak omzet - verkoop er 7 op een jaar en je zit al aan 2 miljoen. Als die persoon daar maar een klein percentje winst op maakt dan verdient die niet veel. Het kan net zo goed dat iemand met een omzet van 250000 dit doet door bv adviesdiensten aan te bieden: hij verkoopt dus werkuren en expertise, en geen goederen zoals die helicopeterverkoper: lage omzet, maar hij maakt misschien bakken meer winst. Uit omzet alleen kan je dus niet afleiden. Of vergelijk de supermarkt met 40 man personeel die hele dagen rekken vullen en achter de kassa zitten, vs een makelaarsbedrijf met 5 mensen dat riante villa's verkoopt.
En een nettowinst van 30% is gigantisch hoog.

Overigens, de meeste bedrijfjes maken niet zoveel winst, omdat jonge bedrijven heel veel investeringen doen. Het bedrijf wordt wel meer waard, maar de oprichter heeft daar niet direct iets aan, tenzij hij verkoopt - iets wat bij een klein bedrijf moeilijk is, want die hangen vaak af van die zaakvoerder die alles draaiende houdt - eens die eruit stapt, stort het bedrijf in elkaar.

enne, 500000 op je 30e? vergeet het. 30 is meestal de leeftijd waarop mensen bedrijfjes beginnen, of net beginnen groeien. Je hoort in de krant wel vaak van jonge twintigers met een miljoenenbedrijfje, maar zo zijn er echt niet veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')