Hopend op de strenge blik van een Indo of een sate liefhebber:, ik heb iets heel ergs gedaan en ja, ik schaam mij.
Normaal is mijn sate echt to die for, arrogant is dat zeker..maar dat interesseert me niet zoveel. Ik doe dingen nu eenmaal graag goed.
Vandaag echter is er iets verschrikkelijks gebeurd. Iets heel ergs en zo erg dat ik het schaamrood op de kaken heb staan, mezelf mijn met hoofd tegen de BBQ wil slaan en eigenlijk nooit meer naar buiten durf.
Mijn recept voor de marinade ( min 8 uur staan )normaal gesproken=
geitenvlees ( met vetjes

)
kaki tiga ketjap
gekneusde knof
lepeltje ketoembar
lepejtje djinten
lepeltje djahe
citroentje ( sap )
Nu was er een hoop op, dus ik heb maar zitten rommelen...en het ergste komt nog: HET WAS ZO GOOR DAT MIJN OMA ZICH OMDRAAIT IN HAAR GRAF!!!!

ik had:
geitenvlees
ketjap van AH eigen merk
lepeltje gebakken sambal ( niet slaan!! )
citroen
geplette knof
Nu zou je denken dat de sate gewoon ranzig zou zijn geweest; maar het was niet eens ranzig, het was ON eetbaar.
Zo zout dat ik het letterlijk uitgespuugd heb.
Omdat ik graag wil weten waar ik dit gruwelijks aan te danken heb, graag uw visie.
Heb ik de doodzonde begaan door de AH eigen merk kecap te gebruiken?
Of moet ik een pak slaag voor de eetlepel gebakken sambal die ik door de marinade gejast heb? En vooral: hoe komt het zo godvergeten zout? Ik heb de zout niet aangeraakt!
Ik wil heel graag weten wat deze blamage heeft veroorzaakt. Alvast heel erg bedankt.
In alle nederigheid en schaamte,
SHE