liiszle | dinsdag 22 juli 2008 @ 16:56 |
Hallo, ik ga vrijdag ochtend vroeg (0600) op vakantie.. nu stond er in mijn mail dat online inchecken mogeniljk was.. scheelt dit in tijd? en is dit slim om te doen? hoe gaat dit verder in werking? tevens zijn er 2 vrienden die dit niet willen, en die willen appart van ons, bij de balie inchecken. maar kan dit als ik de hoofdboeker ben? dan kun je toch niet afzonderlijk inchecken? alvast bedankt | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 22 juli 2008 @ 17:11 |
Online inchecken scheelt zeker in tijd. Je hoeft dan niet perse 2 uur voor vertrek al op de luchthaven aanwezig te zijn. Het enige wat je moet doen zijn je koffers afgeven bij een "drop off" punt en daarna kun je gelijk door de security. Je hebt dus geen last van de wachtrij bij de incheckbalie. Heb zelf alleen ervaring met online inchecken met handbagage, dus hoe dat met zo'n "drop off" punt in zijn werk gaat, kan ik je niet vertellen. | |
liiszle | dinsdag 22 juli 2008 @ 17:20 |
dankjewel ![]() ik heb inderdaad weinig zin om te wachten en zo vroeg op het vliegveld te zijn. ik ben in mei op vakantie egweest met vliegtuig.. en je zit 2 uur niets te doen... dus het scheelt zeker? | |
cw2cu | dinsdag 22 juli 2008 @ 17:49 |
Zeker doen! Ook omdat iedereen online kan inchecken en dus zo de goede plaatsen voor je weggekaapt worden. | |
Christiaan | dinsdag 22 juli 2008 @ 17:52 |
Bij de meeste maatschappijen kun je zo ook een eigen plek kiezen. | |
LangeTabbetje | dinsdag 22 juli 2008 @ 17:52 |
Bij KLM kan je dus geen stoelen meer bij de nooduitgang online inchecken tenzij je meer wilt betalen. Tevens is de KLM balie bij Schiphol een dermate chaos dat het qua tijd niet eens zoveel tijd uitmaakt. (Bovendien, bij inchecken aan de balie heb je nog 0,0001% kans dat je wordt geupgraded ![]() | |
liiszle | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:30 |
hmm. oke, dankje | |
DutchTrain | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:34 |
Hangt af van de luchthaven van vertrek, je reisdoel en de airline ![]() Aanstaande vrijdag is wel de bijna drukste dag van Schiphol, dus wees wel ruim op tijd. Het is dus zeker slim om online in te checken, zodat je ook alleen maar je bagage hoeft af te geven. En zelfs dat kan nu bij een automaat ![]() Upgrade gaat aan de gate, dus bij de balie heb je erg weinig kans als je daar al denkt kans op te maken. | |
liiszle | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:42 |
quote:ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos. het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen? | |
PieterBas | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:44 |
quote:Gewoon naar bagagebalie lopen, die scant je online boardingpas.. en klaar ben je. ![]() | |
DutchTrain | woensdag 23 juli 2008 @ 23:06 |
quote:Ja, dan zeker. Bagage drop off van Transavia is zo veel beter dan eerst voor een enkele balie lang in de rij te moeten staan (mits je vertrekt vanuit vertrekhal 4). Niet te laat komen inderdaad, want het kan erg druk zijn en anders is er genoeg te doen op Schiphol. Veel plezier ![]() | |
staticdata | donderdag 24 juli 2008 @ 08:01 |
quote:Boven scheelt het ook een hoop irritatie. Als je op schiphol komt zal je alsnog eerst via een computer zelf moeten inchecken en dan je koffers afgeven. Dus of je het nu thuis doet of op schiphol. Tevens zal je op schiphol wachtrijen krijgen als het druk is terwijl je thuis op je dooie gemak kan doen. Enige waar je dan nog in de rij hoeft te staan is bij de bagage drop off. Ik vind het wel ideaal hoor online inchecken ![]() | |
ozzietukker | donderdag 24 juli 2008 @ 08:27 |
![]() En mocht je bijvoorbeeld met KLM vliegen, deze maatschappij (maar ook andere maatschappijen), boeken vaak vluchten over, als je dan niet online inchecked heb je kans dat je aan de balie alleen een 'tijdelijke' boardingpass krijg en aan de gate wordt dan gekeken of je alsnog meekunt. Naast het feit dat dit stress oplevert omdat het 'niet zeker is dat' je meekan, zijn de plaatsen die overblijven natuurlijk niet de meest fijne, een middenplaats tussen 2 vreemden in behoort niet tot mijn favorieten. (Hoe later je inchecked, hoe groter de kans dat je niet direct een boardingpass kunt krijgen). | |
Hik | donderdag 24 juli 2008 @ 11:08 |
quote:Je kunt deze stoelen wel online inchecken, in elk geval wel als je een FF bent (boven een bepaald level?). Wellicht is dit niet op alle vluchten het geval, maar transatlanstisch en Afrika gaat in elk geval zonder enig probleem. Dat het een chaos zou zijn bij de KLM balie komt mij helemaal niet bekend voor en ik vlieg 8-10 keer per jaar KLM. ![]() Ook upgrades krijg je wel als je online incheckt. Ik heb een keer gehad dat ik bij het online inchecken een business class plek kreeg toegewezen en soms worden reizigers op het laatste moment bij de boarding van plaats veranderd. Kortom: ik zie alleen maar voordelen voor online inchecken, behalve dan dat de site van KLM zoooo slecht is voor online inchecken! ![]() | |
Radjesh | donderdag 24 juli 2008 @ 11:12 |
Kom op tijd morgen ![]() | |
U | donderdag 24 juli 2008 @ 11:15 |
Bij Continental vorige maand had ik ook online ingecheckt, en op zich was die wachtrij (bagage drop-off) wel korter, maar door zeurende en niet begrijpende mensen duurde het alsnog langer dan normaal inchecken.. | |
-J-D- | donderdag 24 juli 2008 @ 11:26 |
Net gedaan ![]() We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent. Groeten ![]() PS. Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer). Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen. Lekker handig ![]() | |
Hik | donderdag 24 juli 2008 @ 11:31 |
quote:Je mág ook naar de gewone balie hoor... ![]() | |
DABAMaster | donderdag 24 juli 2008 @ 11:52 |
online inchecken is geniaal, gewoon vanuit je luie stoel een stoel kiezen die beschikbaar is, bij de luchthaven je bagage afdroppen en klaar is de reiziger! | |
U | donderdag 24 juli 2008 @ 11:57 |
quote:Weet ik, maar daar stond ook alweer 'n rij toen we erachter kwamen dat er zulke tragerds voor ons stonden ![]() | |
LangeTabbetje | donderdag 24 juli 2008 @ 12:25 |
Volgens mij is het alleen heel veel sneller als je alleen handbagage hebt. | |
liiszle | donderdag 24 juli 2008 @ 14:18 |
quote:toch gewoon je reserverings nr? | |
dutchdevil | donderdag 24 juli 2008 @ 21:43 |
Online inchecken werkt prima. Je kan dit echter alleen doen voor je gehele reserveringsnummer (als je een pakketreis hebt geboekt). Ook is het zo dat als je met kleine kinderen of een grote groep reist er vaak al stoelen voor je zijn afgeblokt die je niet meer kan wijzigen. Ik heb een paar weken geleden m'n schoonmoeder geholopen met online inchecken via Transavia.com (geboekt bij Neckermann). Ze gingen met 5 personen en de stoelnummers waren voor hun al vastgelegd en konden niet meer gewijzigd worden. Er was 1 los ticket geboekt via Transavia zelf en voor dit ticket kon je wel gewoon een stoelnummer kiezen. Volgens m'n schoonmoeder maakt het qua wachttijd niet zoveel uit. De wachtrij voor de drop-off point was net zo lang als voor de incheckbalie ![]() | |
F04 | vrijdag 25 juli 2008 @ 05:19 |
Op schiphol heb je wel beperkingen bij Eva, en China airlines, want daar kan het niet aangezien zij van het klm systeem gebruik maken. | |
UIO_AMS | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:21 |
Noem me maar ouderwets, maar ik vind het altijd wel wat hebben om gewoon bij de balie in te checken. En de langste wachtrij op Schiphol is toch bij de securitycheck na het inchecken. Zoveel maakt het volgens mij niet uit. Maar goed, ik reis dan ook bijna nooit op de drukste dagen van het jaar. ![]() | |
-J-D- | donderdag 7 augustus 2008 @ 12:44 |
quote:Het leek dus ideaal en goed te gaan. Ik had 2 stoelen bij de nooduitgang geregeld via internet. Stap ik in het vliegtuig, blijkt dat die rij die ik had niet bij de nooduitgang was (en dus geen ruimere plekken). Terwijl dat toch echt duidelijk op de inchecksite stond. | |
liiszle | donderdag 7 augustus 2008 @ 12:49 |
bij mij is het inchecken ook super gegaan! relaxde plekken, en niet in een super lange rij hoeven staan. ideaal dus | |
Blik | donderdag 7 augustus 2008 @ 12:52 |
heb ook een vraagje over online inchecken. Ik ga eerst met British Airways (BA) naar London, om vervolgens met American Airlines (AA) naar Miami te gaan. Kan ik online inchecken en komt mijn tas dan in Miami aan als ik online incheck bij BA en AA, of moet ik naar de balie om in te checken om te zorgen dat mijn bagage doorgaat naar Miami? | |
Fogel | donderdag 7 augustus 2008 @ 13:07 |
quote:In ieder geval vanaf zilver al mag je deze stoelen kiezen. In check vrijwel nooit bij de balie in (af en toe in het buitenland als ik geen internetverbinding heb gehad binnen 30u voor vertrek), en krijg toch af en toe een upgrade. Soms is de klasse al omhoog gedaan voordat ik uberhaupt in ga checken online (maar het is niet zo heel vervelend dat je alleen de eertste 3 rijen kan kiezen ![]() De KLM site ligt er inderdaad vaak uit, jammer genoeg. | |
TravelCharlie | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:41 |
Online inchecken is wel ideaal als de luchtvaart maatschappij een baggage drop off heeft op het vliegveld. Vloog een paar weken geleden naar Barcelona, ook online ingechecked, bleek er geen bagage drop off te zijn, kon ik alsnog in de rij staan voor de check-in. De andere kant op (BCN-ASD) werkt wel overigens en dit scheelt vrij veel tijd. | |
Hik | vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:46 |
quote:Is het een code sharing ticket (als in: een ticket dat je gewoon in één keer hebt gekocht maar dat door twee verschillende maatschappijen wordt uitgevoerd)? In dat geval: Als Miami net is als andere airports in de VS dan check je inderdaad gewoon in tot je eindbestemming (je hebt dan boardingpassen tot aan Guatemala). Je bagage gaat vanuit London zelfstandig door naar Miami, in Miami moet je je bagage ophalen, zelf door de douane dragen en weer afdroppen. | |
Jaguarized | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:24 |
Ideaal dat online inchecken. Uurtje voor vertrek op Schiphol aankomen, je spul afleveren en door richting de bar. ![]() | |
Blik | zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:52 |
quote:Is idd een codesharing ticket, dus als ik online zou inchecken voor de eerste vlucht check ik ook meteen in voor al mijn andere vluchten. | |
DutchTrain | zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:01 |
quote:Hoe vaak ga je die vraag nou nog stellen ![]() | |
Blik | zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:25 |
quote: ![]() verkeerd geformuleerd, is meer ter conclusie voor mezelf ![]() | |
ruby | vrijdag 12 september 2008 @ 14:18 |
Krijg ik vandaag een mailtje van KLM dat ik online kan inchecken (ik vlieg morgen). Ik denk dat doen we even, kent het systeem m'n reservering niet. Ik heb toch echt een e-ticket beschikbaar met de juiste gegevens. Gebeurt dat vaker bij KLM? ![]() | |
Fogel | vrijdag 12 september 2008 @ 14:35 |
quote:Ja, helaas. Gebruikte je de link uit de e-mail? Zo ja, en dat werkte niet, vul dan gewoon alles in via www.klm.nl. Als het dan nog niet werkt, eerst je cookies deleten, of een andere browser gebruiken en dan komt het meestal helemaal goed. Mijn ervaring is ook dat je bij sommige bestemmingen niet online in kan checken... waar vlieg je heen? | |
Jaguarized | vrijdag 12 september 2008 @ 14:42 |
Bij online inchecken bij de KLM is het vreemd genoeg ook zo dat als je exact 30 uur van tevoren gaat inchecken, de meeste stoelen al zijn vergeven. Vreemd genoeg geloof ik niet dat iedereen precies 30 uur van tevoren in de startblokken staat om te kunnen inchecken. ![]() | |
LangeTabbetje | vrijdag 12 september 2008 @ 15:47 |
quote:Komt volgens mij door de mensen die jouw vlucht gebruiken als doorgaande vlucht en dus eerder dan jouw kunnen inchecken/ingechecked hebben. M.a.w., stell ik kom uit New York en wilt naar Barcelona. En jij wilt alleen van Amsterdam naar Barcelona. Ik heb dus een overstap in Amsterdam waar jij dus je reis pas begint. Dan heb ik dus ongeveer 12 uur ´voorsprong´ op jouw om online in te checken. Dus in vergelijking met jou, heb ik dus voor het stukje Amsterdam Barcelona 42 uur om in te checken. Zoiets zou het volgens mij moeten zijn, anders kan ik het ook niet verklaren. Of het zou moeten zijn dat ze aan bepaalde stoelen prijsklassen hangen. Dat je dus met je goedkope ticket maar uit een bepaald segment stoelen kan kiezen. | |
Fogel | vrijdag 12 september 2008 @ 19:11 |
quote:Dat en frequent flyer status. Het komt regelmatig voor dat collegas (zonder FB of Ivory) en ik dezelfde vluchten pakken, maar dat bij het online inchecken (tegelijk vanaf 2 PCs) de indeling van de bezette stoelen er heel anders uitziet. | |
ruby | vrijdag 12 september 2008 @ 19:13 |
quote:Ik vlieg naar Newcastle. Maar ondertussen weet ik al wat er aan de hand is. Een medewerkser van de KLM stond namelijk vanmiddag op m'n voicemail met de mededeling dat m'n vlucht geannuleerd is wegens "technische redenen". Ze had m'n vlucht ondertussen verzet naar later op die dag maar dan moest ik eerst nog ff gezellig naar Heathrow vliegen om vervolgens weer door te gaan naar Newcastle. Ik heb KLM maar gebeld en toen kreeg ik een medewerkster aan de lijn die het nogal vreemd vond dat ze me geen rechtstreekse vlucht had aangeboden, terwijl die er wel bleek te zijn. Nuja, dit terzijde eigenlijk maar ik wou het toch even kwijt. ![]() Maar ik had het ook op "jouw" manier geprobeerd, om het gewoon via de site te doen maar dat werkte ook niet. Wellicht heeft het er mee te maken dat de vlucht geannuleerd is. | |
Fogel | vrijdag 12 september 2008 @ 21:29 |
Annulering van de vlucht is inderdaad een hele goede reden om niet meer in te kunnen checken. Al hadden dan eigenlijk wel gewoon de nieuwe route kunnen laten zien online... Maar, een annulering die minder dan 7 dagen vantevoren aangekondigd wordt, kan je normaal gesproken geld uit slepen. Een 'technische reden' die al vele uren vantevoren bekend is voor een vlucht die vanaf hun 'home base' vertrekt en dan geen vervangend vliegtuig kunnen vinden klinkt niet echt plausibel... | |
ruby | vrijdag 12 september 2008 @ 21:38 |
Ik heb overigens wel de andere aangeboden vlucht (die dus rechtstreeks gaat ipv via Heathrow) genomen hoor. Nu vlieg ik een paar uurtjes later. Goed dat ik alsnog even nagebeld had, anders was ik dus onnodig uren onderweg geweest. De term "technische reden" vind ik ook wel een beetje vaag overigens. ![]() | |
Fogel | vrijdag 12 september 2008 @ 21:42 |
Kijk hier eens of paragraaf 2.1 van toepassing is voor je. Zo lang vantevoren gaat de vlieger 'force majeure' waarschijnlijk niet op. | |
ruby | vrijdag 12 september 2008 @ 21:56 |
Ik ben bang dat niet van toepassing is op mij, want ze schrijven in dat tweede stukje, dat als je binnen twee weken op de hoogte bent gesteld tot de dag van vertrek, dat je geen recht hebt op compensatie. Plus dat ze wel een vlucht hebben gevonden wat soort van redelijk dichtbij komt bij m'n originele vliegtijden. Weliswaar een paar uur later...maar toch. Ik kan het altijd even navragen natuurlijk. Nooit geschoten is altijd mis. ![]() In case the passenger is not informed of the cancellation at least two weeks before departure, passengers are entitled to cancellation compensation (when the cancellation is not caused by force majeure). This cancellation compensation cannot be paid at the airport and therefore passengers need to contact KLM Customer Care (see Chapter 4). When passengers are informed between two weeks before departure and the day of departure, passengers are not entitled to this compensation, provided that departure and arrival times of the new flight are close to the original departure and arrival times: | |
Fogel | vrijdag 12 september 2008 @ 22:09 |
Het relevante deel is hoeveel vertraging je nu hebt, want deze regel is op je van toepassing: "max. 1 hour for departure and max. 2 hours for arrival when informed between seven days before departure and the day of departure." Je hebt tussen 7 en 1 dag voor vertrek gehoord dat je vlucht niet doorgaan en indien de nieuwe vlucht meer dan een uur verschilt met je oorspronkelijke vertrektijd of je komt maximaal 2 uur later aan op de plek van bestemming, mag KLM dokken. Alleen force majeure is een reden voor ze om hier onder uit te komen, en dat is een technisch defect wat zo lang vantevoren bekend is natuurlijk niet (als het nu op een klein vliegveld zoals Trondheim zou zijn waar maar 2 KLM vluchten per dag komen, dan zou ik er in kunnen komen, maar vanaf Schiphol waar de hele vloot steeds bijeen komt is het redelijk om aan te nemen dat ze een ander vliegtuig zouden kunnen regelen). | |
ruby | vrijdag 12 september 2008 @ 22:26 |
Het lijkt mij ook stug dat ze geen ander vliegtuig zouden kunnen regelen. Ik heb er niet veel hoop in vanwege de "force majeure", maar ik kan het wel aankaarten natuurlijk. Stel je toch eens voor dat ik geld terug zou kunnen krijgen. ![]() | |
Fogel | vrijdag 12 september 2008 @ 22:43 |
Mochten ze het met je eens zijn, kan je kiezen tussen cash of een voucher. Die vouchers zijn vrij lastig in te lossen (er is een moeizame procedure voor waarbij je vannalles per post moet opsturen), maar hebben wel veel meer waarde dan cash. Als je van plan bent om binnen een jaar een dure reis met de KLM te maken, zou ik voor de voucher gaan, anders voor zakgeld (zelfs al is dat minder). | |
Technoviking | vrijdag 12 september 2008 @ 22:44 |
Het kost veel meer tijd dan normaal, werkt voor geen meter en is absoluut niet handig. Als ik jou was zou ik gewoon 3 uur van tevoren naar Schiphol gaan. Gewoon voor de zekerheid! ![]() Goeie kick ook, topic van 22-7 | |
ruby | vrijdag 12 september 2008 @ 23:12 |
Ik ga eens kijken wat ze te zeggen hebben Fogel! Bedankt voor je info. ![]() | |
Fogel | vrijdag 12 september 2008 @ 23:27 |
Als je ze het toch gaat vragen herinner ze er dan ook even aan dat ze volgens de richtlijnen van de EU (EC 261/2004) verplicht zijn om je deze informatie te verstrekken zonder dat je er om vraagt en dat het feit dat ze dat niet deden op zich al genoeg is om een klacht in te dienen ![]() Veel plezier met je vlucht morgen in ieder geval, en met het proberen te krijgen van wat cash natuurlijk (ik heb al meer dan 1000¤ van ze gehad in de vorm van vouchers, beetje aandringen helpt af en toe ![]() | |
Blues | maandag 15 september 2008 @ 00:52 |
Dus als ik het goed begrijp en we gaan ![]() ( we vliegen woensdag 14 uur een intercontinentale vlucht, Van schiphol met Cathay pacific naar hongkong en dan door naar Sydney ) [ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 15-09-2008 01:05:35 ] | |
Blik | maandag 15 september 2008 @ 07:59 |
quote:Je hoeft sowieso al niet 3 uur vantevoren aanwezig te zijn. 3 uur vantevoren gaat de incheckbalie open en alle luchthavens en luchtvaartmaatschappijen vinden het wenselijk dat je op tijd inchecked en op tijd aanwezig bent. Als jij 2 uur of 1,5 uur voordat de vlucht vertrekt aan komt kakken is het ook prima, alleen is je kans op een plek aan het raam waarschijnlijk wel verkeken. Maar idd, je kunt dan gewoon wat later op Schiphol aankomen, en je bagage bij een drop-off point gooien. | |
ozzietukker | maandag 15 september 2008 @ 19:20 |
quote:Tegenwoordig geven luchtvaartmaatschappijen 3 uur van te voren aan om er zeker van te zijn dat je genoeg tijd hebt om in te checken en door de beveiliging te gaan. Als ze zetten 1,5 uur van te voren aanwezig zijn en iedereen zou dit doen zal het lastig worden om optijd te kunnen vertrekken. Ikzelf kom voor Europese vluchten tot 1 uur voor vertrek aan, voor verre vluchten wel 1,5 - 2 uur van te voren, ten eerste kom ik met de trein, en als die uitvalt of vertraging heeft kan ik nog alternatieve manieren vinden om naar het vliegveld te komen. Tegenwoordig check ik altijd online thuis in zodat ik of de gewenste zitplaats heb, of in ieder geval in een positieve boardinggroep (Easyjet bijvoorbeeld) zit. Niet dat dat laatste zin heeft, ik ben niet zo van in de boardingarea 45 minuten stilstaan, dan maar een plek aan het gangpad voor een vlucht van 1 uur. | |
Blues | maandag 15 september 2008 @ 20:25 |
We hebben online ingechecked vanmiddag, dus gaan we gewoon 2 uur vantevoren ![]() Tnxx voor de tips en trucs. | |
titanio | dinsdag 16 september 2008 @ 00:20 |
quote:Zo werkt het dus niet. In USA kun je hoogstens 24 uur vantevoren on line inchecken. Maar ook bij 30 uur hebben alle Platinum, Gold en Silver FB members dan al een voor geselecteerde plaats toegewezen gekregen die ze naar wens ook nog kunnen wijzigen. Voor de goekopere tickets is alleen de achterste helft van de rijen beschikbaar voor on line inchecken. Dus hoef ik me nooit druk te maken wanneer ik met een KLM 777-300 vlieg. Altijd stoelnummer ... nee zeg ik lekker niet maar hij is wel veel ruimer dan een gewone Y class stoel en beenruimte gelijk aan Business Class. | |
titanio | dinsdag 16 september 2008 @ 00:25 |
quote:Gewoon bij KLM blijven zeiken om die 250 euro en anders via de EU Claim desk op Schiphol (hal 1 geloof ik) een claim formulier invullen. No cure no pay basis en kost je 30% van de uitkering. Nee heb je, ja kun je krijgen. | |
WooZ | woensdag 17 september 2008 @ 07:47 |
Fijn, wil ik net online inchecken kent KLM m'n boekingsnummer niet. Ik dacht het zal wel goed zijn, misschien toch even bellen... Wat blijkt, heb ik dus nog helemaal geen ticket voor m'n vlucht die morgen vertrekt, ja lekker ![]() Nou hoeft dit geen ramp te zijn, maar blijkbaar zijn ze van KLM vergeten geld van m'n CC af te schrijven (terwijl ze wel alle gegevens opgeslagen hebben ![]() ![]() en nu moet ik dus eerst gaan slapen en morgenochtend terugbellen grrrrrrrrrrrrrrrr ![]() | |
titanio | woensdag 17 september 2008 @ 09:27 |
quote:Jaha en je had al zo'n fijne avond achter de rug. Ga je naar Madrid vlieguh dan? ![]() | |
Fogel | woensdag 17 september 2008 @ 09:50 |
quote:Hebben ze bij mij in juni ook eens gedaan, is allemaal netjes opgelost en kreeg een upgrade (niet dat het veel uit maakt als je binnen europa vliegt, maar toch). | |
liiszle | woensdag 17 september 2008 @ 12:26 |
quote:och ik ga de 30e weer vliegen, dus tips mogen altijd ![]() al is het de laatste keer bij mij wel érg bevallen | |
WooZ | woensdag 17 september 2008 @ 20:23 |
het is 11:22, ik ben 1 minuut wakker en ik zie dat ik nog steeds geen ticket heb voor m'n vlucht van 18:45. fijn ![]() | |
ruby | woensdag 17 september 2008 @ 21:56 |
Zo, ik ben ondertussen weer terug van trip naar Newcastle. ![]() Wat betreft het halen van mijn nieuwe ticket...dat was ook nog even leuk. Moest sowieso een eeuwigheid wachten bij de KLM balie, maar dat terzijde. Nu bleek dat ze me voor m'n nieuwe vlucht (die eerste was dus geannuleerd wegens "technische redenen") op standby oftewel overgeboekt hebben gezet. Dat hield dus in dat de kans aanwezig was dat ik niet met de vlucht mee kon als iedereen op kwam dagen. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik daar op z'n zachtst gezegd, niet zo gelukkig mee was. ![]() Ik moest dus ook wachten op het definitieve antwoord tot het inboarden was begonnen. De vrouw achter de desk bij de gate zei al dat er iemand van KLM zelf mee zou vliegen en dat er een mogelijkheid was dat die persoon eventueel bereid was om zijn of haar plek af te staan door in de cockpit te zitten of plaats te nemen op een klapstoeltje. Had die persoon dat nou niet zelf gewild, dan had ik dus lekker tot een uur of 10 's avonds mogen wachten op de volgende vlucht terwijl ik al om half 2 's middags aanwezig was. Dus ik zat mooi in de piepzak. Ik heb echt mazzel gehad, want ik was de eerst wachtende... Wel heb ik bij de KLM balie gevraagd of ik nog recht had op compensatie, ook dus wat m'n eerst geannueerde vlucht betreft. En volgens die vrouw achter de balie wel. Zij gaf me een kaartje met hun website (goh, die site kende ik nog niet). Aangezien ik dus lang heb moeten wachten tot dat ik eindelijk aan de beurt was voor m'n ticket ben ik verder niet naar een andere balie gegaan voor meer info m.b.t. de compensatie. Maar uiteraard ga ik het wel checken, want waarom geld mislopen als je er recht op hebt. Nog een pluspuntje was, dat ik wel businessclass zat. Ik kreeg een gratis krant, wat luxer eten en m'n cola light werd geserveerd in een glas. ![]() Overigens ging het online inchecken vanuit Newcastle wel goed. ![]() | |
WooZ | woensdag 17 september 2008 @ 22:38 |
ik heb dus ook geluk, want doordat de vlucht blijkbaar niet vol zat hebben ze net dus een ticket voor me aangemaakt ![]() en waar zijn de tijden gebleven dat je in economy nog een gratis krant kreeg ![]() | |
Fogel | woensdag 17 september 2008 @ 22:48 |
quote:Wel vol in economy, maar niet in business en dus vlieg je business? | |
WooZ | woensdag 17 september 2008 @ 23:04 |
dat zou de grap van de eeuw zijn, toen ik online wilde inchecken stond m'n stoel al op 18a.... iig een windowseat ![]() | |
Jaguarized | woensdag 17 september 2008 @ 23:41 |
Business class in Europa bij KLM is imo niet zo spannend. | |
Fogel | woensdag 17 september 2008 @ 23:43 |
Wooz, je vliegt toch intercontinentaal? Binnen Europa is het inderdaad totaal de moeite niet waard. | |
ruby | donderdag 18 september 2008 @ 00:06 |
quote:Dat was het inderdaad niet. Een hoop extra geld voor een beetje extra service. Maar goed, ik kreeg het deze stoel dus ter vervanging. ![]() | |
WooZ | donderdag 18 september 2008 @ 01:16 |
quote:ja idd ![]() het is overigens gewoon economy, ben net de douane door, nu 3.5u wachten ![]() | |
Buzz129 | donderdag 18 september 2008 @ 09:14 |
quote:Daar had je dus niet over in te zitten want die gast van KLM mag alleen maar mee als er nog plaats is. Betalende passagiers gaan namelijk altijd voor. Wel was het zo geweest wanneer er ook nog een FB Plat of Gold member op de waiting list gestaan had, die altijd voorrang krijgen. En voor die compensatie gewoon even bellen naar KLM. Doen ze echt niet moeilijk over. Bewaar wel je boarding pass. Meestal krijg je binnen een week 250 euro op je rekening gestort. Ik claim altijd bij een vertraging of annulering, want in 9 van de 10 gevallen is dit geen technische storing maar 2 vluchten die beide minder dan half vol zitten. En dan is het goedkoper om er een te annuleren en een paar claims op de koop toe te nemen. Want hoeveel mensen claimen er nu werkelijk? Dit jaar heb ik 2 claims betaald gekregen en vorig jaar 4 x. En dat alles op Europese vluchten. Met dat claimen kun je soms ook nog een leuke truc uithalen. Ik vlieg heel regelmatig naar Brazilie. Boek ik de zondagavond vlucht vanuit Parijs naar Sao Paulo in economy class. Die vlucht is bijna altijd overboekt. Zeg ik aan de gate in Parijs dat ik m'n plaats wel wil opgeven. En wat gebeurt dan: Gratis overnachting in 5* hotel in Parijs met diner + ontbijt, 600 euro cash en volgende morgen een gereserveerde plaats in Business Class voor de dagvlucht ....... Ja, wanneer je het allemaal een beetje uitzoekt, is er zo hier en daar nog wel wat te verdienen. | |
qwerty_x | donderdag 18 september 2008 @ 21:21 |
quote:on-line inchecken op een intercontinentale vlucht ?? er zijn maar weinig mensen die dat voor elkaar krijgen. | |
Buzz129 | vrijdag 19 september 2008 @ 09:59 |
quote:Ik weet niet wat daar nu zo moeilijk aan is. Het ligt er natuurlijk wel aan of de maatschappij waarmee je vliegt deze faciliteit op je luchthaven van vertrek aanbiedt. Zo kun je b.v. in Istanbul bij KLM wel on-line inchecken en je stoelkeuze maken, maar geen boardingpass printen. Met het bevestigings document, waarop reeds je stoelnummer staat, kun je dan ook meestal naar een speciale incheck balie om je bagage te droppen en je document voor een boardingpass in te wisselen. Dit heeft niets met de airline te maken maar alles met de wettelijke bepalingen in het land van vertrek. Oeps, dit ging dus over intercontinentale vluchten. Nou vliegen vanuit Brazilie zelfde laken en pak! Maar ik denk dat je mogelijk doelt op een ticket van een packed tour? Daar heb ik geen ervaring mee anders dan dat dat een electronisch ticket nummer blijkbaar wel eens een groepsticket nummer zou kunnen zijn met een manifest met deelnemersnamen. En dan kun je dus niet on-line inchecken. | |
qwerty_x | vrijdag 19 september 2008 @ 15:56 |
ik bedoel dat er waarschijnlijk maar weinig mensen zijn die intercontinentaal vliegen zonder bagage .... | |
TravelCharlie | vrijdag 19 september 2008 @ 16:54 |
quote:Idd, of je moet al vanaf een vliegveld bij de grens vertrekken en vliegen naar een vliegveld net over de continentale grens. | |
ozzietukker | vrijdag 19 september 2008 @ 19:30 |
quote:Ik vlieg regelmatig intercontinentaal zonder bagage. Vooral richting Azië vanaf Europa zijn er veel mensen die op de heenweg niet zoveel meenemen, en dus prima met alleen handbagage kunnen vliegen. Ik zie regelmatig mensen samen met mij direct naar de uitgang lopen zonder bij de bagageband te wachten, zeker de zakenreizigers. Ik verbaas mij dan ook altijd hoeveel kilo mensen aan bagage meenemen.... | |
Buzz129 | vrijdag 19 september 2008 @ 23:57 |
quote:Het zou inderdaad met veel moeite wel kunnen voor een trip van zondagavond heen en vrijdag middag weer terug. Maar door al het gezeik over zelf een botte schaar in je toilettas sind 9/11 ben ik toch maar overgeschakeld van de 50cm cases naar een van 63 cm en die check ik altijd in. En die maat koffer heb ik ook wel nodig wanneer ik uit Azie of USA terug kom met nogal wat nieuwe aankopen. | |
WooZ | zaterdag 20 september 2008 @ 15:33 |
quote:je bedoelt gewoon dat het weinig tijd scheelt en dat klopt, het scheelt overigens wel iets maar je moet idd nog steeds je bagage afgeven. Ik checkte dan ook in om m'n stoelnummer te kiezen ![]() | |
ruby | woensdag 24 september 2008 @ 00:14 |
En ja wel, gisteren werd ik gebeld door KLM met de mededeling dat mijn verzoek tot compensatie gehonoreerd is! Ik had namelijk via de KLM website een "klacht" verzonden via een speciaal formulier en daar is dus behoorlijk snel op gereageerd. Ik kon kiezen tussen het bedrag van ¤ 250,00 cash of ¤ 350,00 aan credit vouchers. Voor de zekerheid heb ik toch maar voor cash gekozen. Dat kostte m'n reis namelijk ook dus dat heb ik mooi terugverdiend. Op zich is ¤ 350,00 aan credit vouchers ook leuk natuurlijk maar dat moest ik dan binnen een jaar opmaken. En ik weet niet zeker of ik binnen een jaar met KLM vlieg. De kans is op zich wel groot, maar ik moest toch een keuze maken. En cash geld terug is natuurlijk ook wel fijn. ![]() Bedankt voor de goeie tips mensen! ![]() | |
Buzz129 | woensdag 24 september 2008 @ 09:27 |
quote:NOOIT VOOR DE VOUCHERS KIEZEN!!!!!! De truc met die dingen is dat je ze alleen maar kunt besteden op de duurste tickets. In ieder geval niet besteedbaar op tickets in de goedkoopste boekings klassen. | |
Fogel | woensdag 24 september 2008 @ 09:27 |
quote: ![]() En toch heeft de KLM veel verdiend door die vlucht te annuleren, jij bent waarschijnlijk een van de weinigen die deze claim gedaan heeft. | |
Fogel | woensdag 24 september 2008 @ 09:28 |
quote:Je kan prima de vouchers gebruiken op de laagste tarieven, totaal geen probleem en heb dat al meerdere malen zelf gedaan. Het ergste vind ik dat je telefonisch moet boeken en dat je een hele procedure door moet lopen met faxen en opsturen van de vouchers... | |
Jaguarized | woensdag 24 september 2008 @ 12:36 |
quote:Wat een onzin. Zelf al twee keer gedaan voor de laagste tarieven en geen problemen mee gehad. | |
ozzietukker | woensdag 24 september 2008 @ 19:41 |
De vouchers van KLM zijn prima te besteden in alle boekingsklassen en voor alle tickets. Het grootste nadeel aan de vouchers is dat je verplicht bent nog een keer met KLM te vliegen. (Okee, misschien ben ik wat te negatief, maar ik vind de prijs van KLM te hoog voor het product dat ze bieden). Zojuist ingechecked bij Lufthansa, ik had gehoopt in een Airbus 319 te zitten, maar het zal een Airbus 320 zijn, ik vrees dat deze dan ook weer wat vol zal zitten als ze een groter toestel inzetten, en ik zit liever in een wat rustiger vliegtuig. Ik hoop dat ze mijn bagage gelijk door willen checken naar mijn eindbestemming, want ik heb 2 aparte tickets geboekt zodat ik maar 11,25 ticketbelasting betaal en geen 45 euro. Ik vlieg wel verder met een partner in de Star Alliance van LH dus ik zal het meemaken. Telefonisch en aan de balie heb ik nu al gehoord dat het wel mogelijk is, maar ook dat het niet mogelijk is... | |
Fogel | woensdag 24 september 2008 @ 20:42 |
quote:Een collega van me had ook twee aansluitende vluchten met twee verschillende boekingen, beiden met de SAS, en daar was het niet mogelijk om de baggage door te labelen. Aangezien er te weinig tijd was om de baggage op te halen en opnieuw in te checken, moest ze met de volgende vlucht mee (na aankoop van een nieuw ticket...). PS Je weet dat je bij www.seatcounter.com een indicatie kan krijgen van hoe vol de vlucht zit? [ Bericht 5% gewijzigd door Fogel op 24-09-2008 20:48:11 ] | |
ozzietukker | woensdag 24 september 2008 @ 21:24 |
quote:Seatcounter kende ik niet, nu staat mijn specifieke vlucht van Lufthansa daar niet bij genoemd.. zouden er dan geen plaatsen meer over zijn? (Ach wat zeur ik eigenlijk, het is maar 1 uur en 10 minuten, dus daarwerkelijk maar 40 minuten vliegen ofzo). Qua tijd heb ik voldoende, ik kom rond de middag aan, en vlieg om 20:00 uur verder. Ik moet ook nog even in Frankfurt zijn vandaar deze ietwat lange tussenstop. Alhoewel ik ga proberen of ik met de eerdere vlucht naar mijn eindbestemming kan, zal wel niet mogen gezien het goedkope ticket wat ik heb geboekt, maar in het verleden heb ik toch al wat keren succes ermee gehad. (Die vlucht zit zeker niet vol). Wat betreft bagage, ik zal het zien, aan de counter van Lufthansa zat de laatste keer een vriendelijke mevrouw die aangaf dat het zou moeten kunnen omdat je het betreffende ticket wat ik heb geboekt ook in één keer kan boeken, ook met mijn lange tussenstoptijden, en dan kan de bagage ook gelijk door. (Het enige nadeel in dit geval is dat als mijn vlucht is vertraagd zij geen verantwoordelijkheid (lees schadevergoeding) nemen als de bagage de volgende vlucht niet haalt, maar met 8 uur tussenstop durf ik dat risico wel te nemen). | |
Fogel | woensdag 24 september 2008 @ 22:04 |
Als de vlucht zo vol zit dat je er helemaal geen plaatsen meer kan boeken, zelfs niet in business, dan staat die inderdaad niet in de lijst. Het zou ook kunnen dat de vlucht geannuleerd is. Beide gevallen heb ik meegemaakt, maar meestal dus gewoon vol (kan je ook nakijken door bv te proberen om nu nog een vlucht te boeken als wat je al hebt, is dat niet mogelijk, dan zit die vol - of als je dat erg laat probeert kan het ook zo zijn dat die vlucht gewoon niet meer te boeken is omdat het te kort voor departure is). Mooi dat je ruim de tijd hebt, heb je eigenlijk niks om je zorgen over te maken. Een eerdere vlucht nemen is meestal geen probleem, zelfs met een goedkoop ticket, en dan vooral als de vlucht die je wil nemen minder vol zit dan de vlucht die je oorspronkelijk wilde nemen (en dat kan je dus bij seatcounter nakijken). Als je je baggage naar de eindbestemming gelabelled krijgt, wordt het wel wat lastiger om met de eerdere vlucht mee te mogen (maar ook dat is me een keer gelukt, moet er alleen iets meer overtuigingskracht voor gebruiken ![]() | |
Buzz129 | woensdag 24 september 2008 @ 23:33 |
quote:OK, OK ik neem mijn woorden terug. Meende me dat namelijk nog te herrineren uit de tijd van 325 gulden cash of 650 gulden in vouchers bij een overboeking. Overboeking .... dat herrinert mij aan een voorval ooit op London Gatwick in de tijd dat Transavia daar nog een lijnvlucht op uitvoerde. De zogenaamde gevulde koeken vlucht. Transavia was ook de eerste maatschappij die geen maaltijden meer uitdeelde doch slechts gevulde koeken. Komen we op vrijdagavond op Gatwick en voorlaatste vlucht naar Amsterdam overboekt. Grondstewardess vragen wie er voor 100 gulden een volgende vlucht wilde nemen. Waren er een paar die twijfelden van zal ik of zal ik niet. Wij die gasten opstoken dat ze dat wel konden doen maar dat ze, de bij KLM gebruikelijke 200 gulden, moesten vragen. Nou binnen één minuut wisten alle twijfelaars dus dat het normaal was dat je 200 gulden kon incasseren voor 3 uur wachten. Vond die grondstewardess helemaal niet leuk en bij de check-in werd ik er nog door een drie streper van Transavia op aangesproken, of het nodig was om dat zo luid te verkondigen. Ik heb alleen gezegd dat hij die gevulde koek straks wel zelf mocht hebben. ![]() | |
-Muse- | donderdag 25 september 2008 @ 11:53 |
Online inchecken betekend niet dat je niet meer hoeft te wachten, staar je daar niet blind op! Toen ik een paar weken geleden vanuit Keulen vloog, moest ik na het online inchecken toch nog een keer inchecken... waarom? ...dat kon niemand mij daar vertellen. | |
kvdw | donderdag 25 september 2008 @ 16:43 |
Die EU claim organisatie schijnt niet helemaal in orde te zijn, volgens een tv-uitzending (radar ofzo...). Sprak laatst ook iemand die er nooit meer iets van gehoord had. Op zich niet erg (je verliest geen geld: no cure no pay), maar waarschijnlijk hebben ze dan wel kunnen claimen en het geld zelf gehouden... | |
Buzz129 | donderdag 25 september 2008 @ 17:21 |
quote:Wanneer dat echt waar zou zijn, is dat binnen de korste keren bij de betreffende luchtvaartmaatschappijen bekend en zullen die dus absoluut geen zaken meer met hun willen doen. En bovendien lijkt het me dat dit eenvoudig te controleren is voor een organisatie als Radar. Maar ik vermoed dat EU claim heel wat meer claims binnenkrijgt dan ze daadwerkelijk claimen omdat er dan geen reden voor een claim is. En ze kunnen natuurlijk niet iedereen die maar lukraak een claim formulier inlevert, een bevestiging of afwijzing toesturen. Sommige mensen denken namelijk dat bij iedere vertraging van langer dan 2 uur er op een claim ook een uitkering volgt. Maar zo steekt het dus niet in elkaar. Vooralsnog heb ik er wel vertrouwen in, maar hou die 30% commissie liever in m'n eigen zak, dus claim ik wel zelf in voorkomende gevallen. | |
314 | zondag 28 september 2008 @ 10:53 |
quote:dit is niet waar, Flying Blue Gold members kunnen alles kiezen wat ze willen, die hoeven ook geen ¤50 te betalen voor een exit-row seat ![]() | |
314 | zondag 28 september 2008 @ 10:58 |
quote:kan zeker wel, je kunt alleen je boarding pass meestal niet printen. als je gewoon een e-ticket hebt is het zo geregeld | |
LintuxCx | zondag 28 september 2008 @ 11:34 |
quote:Oh, lekker voor je. ![]() Heb wel een keer gehad dat mijn zelf geprinte boarding pass niet herkend werd door een of andere scanner, toen most ik wel een nieuwe halen en het was al <1hr voor de vertrektijd van mijn vlucht. Heb gelukkig een service balie zonder rij gevonden waar iemand het met me eens was dat ik met een noodgeval zat, en die heeft een echte pas voor me geprint. ![]() En uiteindelijk was de vlucht meer dan een uur vertraagd en had ik me nergens druk over hoeven maken. Aer Lingus ![]() | |
liiszle | maandag 29 september 2008 @ 12:52 |
zojuist online ingecheckt, plaatsjes bij het raam ![]() | |
Buzz129 | maandag 29 september 2008 @ 13:00 |
quote:Plaatsje bij het raam is alleen maar prettig in een Embraer 140 -170. En dan alleen nog wanneer je een A seat hebt. Want die toestellen hebben een 1-2 indeling. Er is niets zo prettig als een Aisle Seat met alle voordelen vandien. Nou OK dan, elke seat in een KLM 777-200 in World Business Class is ook wel OK! En de beste stoelen heeft Air France in First maar misschien zijn die van Singapore Airlines in die A380 nog wel beter. | |
liiszle | maandag 29 september 2008 @ 13:03 |
quote:t kan mij ook écht niet schelen. ik ben niet lang/dik dus pas ideaal in de stoelen, uit t raam kijken bij zons opgang is relaxed ![]() | |
LintuxCx | maandag 29 september 2008 @ 21:21 |
quote:Virgin Premium Economy beviel ook best wel. Niet eens zo veel duurder maar behoorlijk wat extra ruimte en iets te drinken voor de deuren ook maar dicht gaan. ![]() | |
Blik | dinsdag 30 september 2008 @ 08:17 |
Ik heb even een vraagje over online inchecken Ik ga komende zaterdag op vakantie. Heb eerst een vlucht naar Londen en dan naar Miami en dan naar Guatemala. Als ik online incheck voor de vlucht naar Londen - Miami - Guatemala, kunnen ze me dan bij de drop-off meteen doorlabelen naar Guatemala of moet ik alsnog naar de incheckbalie om de tassen door te laten labelen? En hoe werkt het precies in Miami, tassen ophalen van de bagageband, door de douane, opnieuw naar de incheckbalie (of is dit een speciale balie??) en weer terug door de douane? [ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 30-09-2008 11:22:19 (verduidelijking) ] | |
Buzz129 | dinsdag 30 september 2008 @ 10:56 |
quote:Je vraag is een beetje onduidelijk. Je zegt dat je naar Miami gaat maar uit de rest begrijp ik dat je nog een aansluitende(binnenlandse?) vlucht maakt vanuit Miami. Wanneer je AMS-LHR-MIA code shared vliegt zullen ze op Schiphol je bagage kunnen doorlabelen naar Miami. Hoef je daar op Heathrow, of Gatwick niet meer naar om te kijken. In Miami moet je je bagage zowiezo van de belt afhalen, en met je douane declaratie formulier (wat je tijdens de vlucht moet invullen, dus zorg voor een pen bij de hand) een keuze maken door of door de douane bij de uitgang te gaan of de borden transfers te volgen naar een andere douane post en daar je bagage weer op een belt te zetten. Maar dan moet je bagage wel zijn doorgelabeld naar je eindbestemming. Anders zul je op Miami alsnog voor een volgende vlucht moeten inchecken. Nou veel plezier dan op je vakankantie. Wat is je eindbestemming? | |
Blik | dinsdag 30 september 2008 @ 11:19 |
quote:Sorry, je hebt gelijk. Ik vlieg door naar Guatemala code-shared. Dus ik kan op Schiphol mijn bagage doorlabelen naar Guatemala? Maar dat is voor Miami in ieder geval duidelijk, ik moet er dus voor zorgen dat ik op Schiphol voor heel mijn vlucht ingechecked wordt zodat ik niet opnieuw hief in te checken. Dus het lijkt me ook slim om bij de balie in te checken op Schiphol [ Bericht 2% gewijzigd door Blik op 30-09-2008 11:24:53 ] |