als er zo weinig mensen voor het OV kiezen, hoe kan het dan zijn dat jij als vee vervoerd wordt?quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het volstrekt debiel dat je tegenwoordig de hoofdprijs moet betalen om vervoerd te worden als een stuk vee. "Nee, u hebt geen plaatsbewijs, u hebt een vervoersbewijs." En het dan vreemd vinden dat zo weinig mensen voor het OV kiezen.
Omdat er op bepaalde trajecten en op bepaalde tijden veel te weinig treinen beschikbaar zijn. Wel eens geprobeerd om in de spits heen en weer te reizen tussen bijvoorbeeld Rotterdam en Den Haag? Dat is een regelrechte hel.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:30 schreef Herald het volgende:
[..]
als er zo weinig mensen voor het OV kiezen, hoe kan het dan zijn dat jij als vee vervoerd wordt?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:42 schreef Rekkie het volgende:
Conducteur had gelijk, en je kan ook gaan staan
Ja dat mag. Ik reis wel eens met een collega mee en dan zitten we gewoon in de 2de klasquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Mag je met een eersteklas kaartje eigenlijk in de tweede klas zitten?
Ik reis vrijwel dagelijks op dat traject, ook in de spits en ik heb werkelijk nog nooit hoeven staan. Altijd plek gehad, als je maar bereid bent om een paar stappen te lopen en niet meteen te staan bij de eerste deur die je binnenkomt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Omdat er op bepaalde trajecten en op bepaalde tijden veel te weinig treinen beschikbaar zijn. Wel eens geprobeerd om in de spits heen en weer te reizen tussen bijvoorbeeld Rotterdam en Den Haag? Dat is een regelrechte hel.
Nou zo weinig mensen zullen niet voor het OV kiezen als de treinen stampvol zittenquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het volstrekt debiel dat je tegenwoordig de hoofdprijs moet betalen om vervoerd te worden als een stuk vee. "Nee, u hebt geen plaatsbewijs, u hebt een vervoersbewijs." En het dan vreemd vinden dat zo weinig mensen voor het OV kiezen.
Ga kersen plukken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:23 schreef Isegrim het volgende:
Nee, maar de tram of metro is dan ook stukken goedkoper. Als iemand ¤ 41,30 moet betalen om van Rotterdam naar Leeuwarden en weer terug te reizen (om maar een voorbeeld te nemen), dan vind ik het niet meer dan normaal dat daar enig comfort bij hoort. De trein is in Nederland naar rato duurder dan het vliegtuig en dáár zit je wel comfortabel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ga kersen plukken.
Je koopt inderdaad een vervoersbewijs. Je verwacht in een tram/bus/metro toch ook geen zitplaats in de spits?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:42 schreef Rekkie het volgende:
Conducteur had gelijk, en je kan ook gaan staan
je kaartje is een vervoersbewijs, geen plaatsbewijsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:54 schreef MrDrako het volgende:
als ik een kaartje heb wil ik zitten, kan ik niet zitten? dan ga ik richting 1ste klas, BS dat je maar wacht tot het volgende station, doe mij m'n geld maar terug dan, hadden ze maar voor voldoende treinstellen moeten zorgen.
Nee, die kregen het betaald.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:14 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Die hoefden er niet dik voor te betalen.
Rare vergelijkingquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De trein is in Nederland naar rato duurder dan het vliegtuig en dáár zit je wel comfortabel.
Als je een stoel hebt, heb je idd meer beenruimte. En in het vliegtuig is je koffie gratis, dat heb ik nog liever dan mijn eigen koffie meenemen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Rare vergelijking
Voor een vliegtuig moet je reserveren, meestal lang van te voren, en comfortabel is het er echt niet.
In de trein heb je meer beenruimte en je mag gewoon je eigen koffie meenemen.
Niet bij Transavia.com hoorrrrrrrrquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als je een stoel hebt, heb je idd meer beenruimte. En in het vliegtuig is je koffie gratis, dat heb ik nog liever dan mijn eigen koffie meenemen.
Eensch. Doorgaans één persoon per tien stoelen in de eerste klas...quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:16 schreef McKillem het volgende:
Dit slaat trouwens wel de spijker op de kop wat betreft de eerste klas...
Veel te veel eerste klas tegenwoordig. Zijn niet zo veel mensen meer die dat nog doen.
50% kan volgens mij wel geschrapt worden zonder enige moeite.
Heb ik in de ochtendspits ook eens een keer een zitplek.
Koninginnedagquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:21 schreef Herald het volgende:
[..]
dat is elk jaar eind augustus weer het geval als de nieuwe studenten voor het eerst naar school gaan in een andere stad. Gelukkig zijn de meeste studenten van die paupers die na de eerste 7 weken besluiten standaard de eerste twee lessen over te slaan.
Ja, en met die mentaliteit kunnen we alle stoelen er wel uit trekken en gewoon gaan doen aan veevervoer.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:34 schreef Walter81 het volgende:
1e klasse is voor de mensen die extra ervoor betalen. Dan is het niet terecht als iemand een 1e klasse kaartje koopt om rustig te zitten, en de coupe zit vol met mensen met goedkoper kaartje.
De regel dat je in 1e klasse mag zitten als 2e vol is bestaat niet. Dit mag hoogstens als ze het omroepen bij bv extreem volle treinen. Maar dat komt weinig voor dat ze dat omroepen.
In de 2e klasse kan je altijd wel ergens staan. Je koopt ook een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs. Dus niemand zegt dat je recht hebt op een zitplaats.
En buiten de spits rijden ze dan met treinen van een halve kilometer lang waar geen hond inzit...quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar ik me wel aan erger is als je sochtends om half 9 samen met 50 anderen op je trein staat te wachten. En en de NS heeft zo'n klein kuttreintje ingezet met anderhalve coupe die dan ook nog voor de helft uit eerste klasse plaatsen bestaat. En de trein dan ook al vol zit met zwakzinnigen met een gangpadfobie die dus lekker met zn allen in het tussenstukje gaan staan, waardoor jij er niet fatsoenlijk in kunt
HOAX!quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:16 schreef McKillem het volgende:
Dit slaat trouwens wel de spijker op de kop wat betreft de eerste klas...
Veel te veel eerste klas tegenwoordig. Zijn niet zo veel mensen meer die dat nog doen.
50% kan volgens mij wel geschrapt worden zonder enige moeite.
Heb ik in de ochtendspits ook eens een keer een zitplek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |