abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60293077
off topic vraagje trouwens maar nu wil ik graag Isa's ticker ook zo onderin mijn handtekening krijgen maar ik krijg de code er niet goed in wie weet hoe het precies moet?

Edit al voor elkaar!

[ Bericht 8% gewijzigd door marlieske op 23-07-2008 13:06:36 ]
Mama van Isa en Ties
  † In Memoriam † woensdag 23 juli 2008 @ 12:52:49 #52
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60293106
Stiemie wij gaven hier eerst ook om ca. 16.00 uur zijn warme hap, maar dit werkt een stuk relaxter. Hoeven we ook geen potjes mee te geven naar de oppas of het kdv . En Milo doet een moord voor zijn yoghurtje of kwark dus dat zit helemaal goed. Zelfs als hij ziek is en eigenlijk niets wil eten, gaat dat er altijd nog in.

Brent aan de koffie Milo is ook altijd zeer geinteresseerd in onze kopjes koffie, maar het blijft tot nu toe nog bij wijzen en in het kopje kijken. Nu is Brent natuurlijk ook een stoere piraat, dus die lust wel een bakkie
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 juli 2008 @ 13:07:44 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60293433
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:50 schreef marlieske het volgende:
off topic vraagje trouwens maar nu wil ik graag Isa's ticker ook zo onderin mijn handtekening krijgen maar ik krijg de code er niet goed in wie weet hoe het precies moet?
er staat een haakje verkeerd in je sig
als je deze erin plakt
Mama van [url=http://b2.lilypie.com/aEUWp2.png]http://b2.lilypie.com/aEUWp2.png]Isa[/url ]
dan wel even de laatste spatie bij url weghalen zou het moeten kloppen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:08:39 #54
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_60293454
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
Brent aan de koffie Milo is ook altijd zeer geinteresseerd in onze kopjes koffie, maar het blijft tot nu toe nog bij wijzen en in het kopje kijken. Nu is Brent natuurlijk ook een stoere piraat, dus die lust wel een bakkie
Ah dat zal het zijn! Ach, zo nu en dan een slokje kan toch geen kwaad? Of krijgt ie dan rood haar? Dat verklaart gelijk het rossige. Zelfs espresso's drinkt ie zonder blikken of blozen weg. Hij vindt het echt lekker... 's Avonds na zessen krijgt ie het niet meer, heur
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:10:25 #55
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60293500
's avonds alleen nog decafe voor Brent
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:10:35 #56
190853 RockabeIIa
pi_60293502
grrrr.... mijn pc doet vreemdachtig! (Gaaf, kon ik eindelijk dat woord eens gebruiken!)
pi_60294566
vreemdachtig...das een woord dat ik niet vaak bezig
pi_60294631
Meike krijgt nog 3 flessen

sochtends, tussen de middag en savonds.
Mag van het bureau

Jeetje Damian heeft het behoorlijk te pakken he, sneu zeg
Knuffel hem maar lekker dan!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_60294779
Wij hebben gewoon lekker helemaal geen schema
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:08:17 #60
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60294913
Vreemdachtig, da's inderdaad nogal...eh...apart

Ik merk trouwens dat ik meteen helemaal los ga hier

Linde wil graag zelf gaan eten (eten met een lepeltje). En oke ze moet het toch een keer gaan oefenen, maar waarom moet dat met zoveel zooi? Hebben jullie nog tips? Ik ben van plan haar met kinderstoel en al op een stuk tafelzeil te zetten en haar zo'n sillybillieslab met mouwen aan te trekken. Iemand nog andere handige tips?

(idee: bij mooi weer alleen in luier op het balkon, kan ik alles daarna zo afspoelen. Wel eerst mijn ramen afplakken met kranten natuurlijk )
pi_60294988
Meike kan wel alleen eten met een vorkje, bijv met fruit, dan prikt ze er zelf stukjes aan, tenminste dat probeert ze. Savonds zit ze bij ons aan tafel, en wij doen het eten op het lepeltje, en dan pakt ze het aan om het vervolgens vlak voor haar mond om te keren.....
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:22:48 #62
190853 RockabeIIa
pi_60295332
Brent maakt ook altijd zooi. Get used to it Stiemie. Koop een hond, dat worden heel dankbare beestjes als ze onder de stoel mogen zitten
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:27:41 #63
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60295436
Gewoon tijd inplannen om de zooi op te ruimen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60295520
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:17 schreef Memmel het volgende:

Slaapmeisje, wij zitten in Hammamet en Tunis. Da's wel effies 3 uur rijden van Sousse. Ik zie ook erg op tegen de vliegreis. Ik denk dat ik Anna in de doek probeer te houden tijdens het vliegen, misschien slaapt ze wel lekker verder.
Je hebt het over die Bokito ? Die gister poffertjes heeft gegeten met mijn flensjes ? Die Bokito die op haar kop in de zandbak lag samen met haar soortgenoot ? Die Anna ??

Natuurlijk gaat die op uiterst relaxte wijze in een draagdoek slapen.....
  † In Memoriam † woensdag 23 juli 2008 @ 14:36:48 #65
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60295637
De hond van mijn ouders is ook altijd erg blij als Milo op visite komt Milo kan al best goed met een vorkje prikken. Vooral rijstwafeltjes en gisteren zelfs doperwtjes. Hij combineert dat vaak nog wel met zijn handjes, dat gaat toch een stuk sneller. Met een lepeltje eten gaat steeds beter al heb ik de keukenrol nog wel binnen handbereik. Het meeste valt namelijk nog naast zijn mondje. Nu had ik als tip gelezen dat als je een kindje zelf wil laten eten, dat je dan ook twee bordjes en lepeltjes kunt nemen. Een setje voor je kindje waarmee hij kan knoeien en het andere setje voor jezelf zodat je hem/haar nog zelf hapjes kunt geven zodat je kindje genoeg binnen krijgt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_60296011
Wij hadden 1 bordje en 3 lepeltjes! . Eén voor de linkerhand, één voor de rechterhand, en één voor mama. Als Eva niet in elke hand al een lepeltje had, probeerde ze die van mij ook vast te houden. Gedoe en geklieder...
Maar echt schoonhouden konden wij het ook niet hoor. Leve een gladde vloer.

Nu lukt het Eva aardig om - als ze eet - haar lepel in haar mond te krijgen.
Eva en Maria
pi_60296084
Even binnenpiept met een vraagje aan de niet-rapley’ende moeders van dreumesjes:

Wij dachten net van geplet met een vork naar fijngesneden stukjes over te gaan. Maar ik zie niet helemaal hoe dat dan moet als ze zelf met een vorkje/lepeltje wil/moet gaan leren eten. Moet het dan weer niet terug kleiner/smeuïger zodat ze zelf kunnen scheppen?

Vanaf wanneer deden jullie de eerste dappere zelf-eet-pogingen? (Stiemie nu dus zie ik, maar bvb Meike en Milo?)
De tip van zelf nog voederen terwijl ze experimenteren kende ik ook.
pi_60296248
Uhm voor ze een jaar was al
met als gevolg...

de lepel had ze al op de grond geparkeerd

inmiddels kan het "iets" netter
Met bijv een raketje redt ze zich ook al heel goed!
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:07:45 #69
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60296273
Aan kreeg met een half jaar zelf eten in handen. En het wisselt hoe het gaat. In het begin vloog alles per ongeluk door de kamer. Nu weet ze prima dat je niet met eten mag gooien en doet ze het bewust.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:18:59 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60296469
Ah Meike met een raketje Dat doet ze al netjes zeg! Linde probeert het raketje met stokje overdwars in haar mond te vouwen

We hebben 2 katten en 1 is al verdacht veel in de buurt als Linde zelf brood met kaas of kipfilet gaat eten Nou ja scheelt weer brokjes voor de poes als ie andere bijvoeding krijgt.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:42:33 #71
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60296968
Stiemie, Anna krijgt 's ochtends ook of een papfles of een boterham en melk. Dat vindt ze prima.

En poffertjes in Tunesie? Nou....ik kan je vertellen dat ik altijd met 3 pakken poffertjesmix in mijn tas daarheen ga, zodat ik voor onze kennissen daar poffertjes kan bakken! (de pan hebben ze al!)
Maar ze hebben er genoeg andere dingen die Linde vast heul lekker zal vinden!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:46:39 #72
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60297060
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:31 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Je hebt het over die Bokito ? Die gister poffertjes heeft gegeten met mijn flensjes ? Die Bokito die op haar kop in de zandbak lag samen met haar soortgenoot ? Die Anna ??

Natuurlijk gaat die op uiterst relaxte wijze in een draagdoek slapen.....
Ahum...die bokito is nog altijd mijn bokito he...Grappig dat je het zegt trouwens, wanneer Anna huilt (en toen ze kleiner was nog meer), noemen J en ik haar altijd onze mini-bokito. Dat bekkie dat ze dan trok.
En ja, ze heeft best veel haar ja....
En die soortgenoot heeft in zijn woonkamer een mega-bokito staan. Dus eh....we weten van wie die het heeft!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60297536
wij bokito in de woonkamer? nee toch

pi_60298680
Tja zelf proberen te eten.... dan lust Isa niets, moeders moet het met de lepel nog binnen schuiven dan smaakt het wel. Vorige week nog geprobeerd met boontjes in stukjes, van de lepel heerlijk maar zelf in de mond stoppen dat vind ze nog niks. Wat ze weer wel super leuk vind is samen naar de appie hein en dan stukjes worst/kaas of ander lekkers uit het handje eten Maar dat moet ik dan wel aangeven, Isa begint nu een beetje aan me te hangen... is dat normaal dat dat nu al gebeurt meende dat kindjes dan ouder waren als ze dat gingen doen?

Overigens terugkomend op het fles verhaal, ik vind het jammer dat Isa de fles niet meer wil, het was handig het was praktisch en snel en het mag nog..... maar ja ze wil zelf niet meer, en ik mis de flesdrinkperiode wel hoor.
Mama van Isa en Ties
pi_60298690
Vind trouwens alle kleine bokito's er wel schattig uitzien vergeleken bij de echte.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:10:08 #76
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60299048
Pssst Pepijn! Niet meteen omkijken hoor maar er zit een mega-aap naast je op de foto
pi_60300627
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:10 schreef Stiemie het volgende:
Pssst Pepijn! Niet meteen omkijken hoor maar er zit een mega-aap naast je op de foto
Nee joh, das zijn vader
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:05:48 #78
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60303323
Brent! Hihi!

En wat eet Meike al netjes een raket, Simon snapt het idee van waterijsjes niet zo geloof ik, die kan beter uit de voeten met een hapijsje zoals softijs.

Welkom Isa!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60303916
Isa welkom

Ik heb de foto's van de minimeet gezien, erg leuk

Beterschap voor alle zieke!

Jet heeft voorlopig haar laatste prikjes gehad en voor de rest was ze weer helemaal oke Ze weegt nu 9200 gram en is 77 cm lang.
Met eten en drinken gaat het op het moment heel goed Haar melk drinkt ze nu ook koud

aankomend weekend lekker naar het strand

Brent koffie??!! hahahaha Pepijn met aap
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:35:49 #80
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60304110
Oke het was vanavond zover... Linde heeft zelf kwark gegeten
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:45:48 #81
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60304389
Nog even een applausje voor Storm die een poemel op het potje doet... Wat is dat kind toch snél Suug!
Het was zeker een héééééle grote drol die hij had gefabriceerd....

Stiemie, dat geknoei hoort er toch gewoon bij
Het schijnt juist goed voor hun ontwikkeling te zijn als kinderen ook lekker met hun handen mogen eten en de structuur van het eten kunnen onderzoeken.
Thies eet nog steeds niet echt met een vork. Ja, zo af en toe, als ik het vraag. Dan probeert hij te prikken, als dat niet lukt pakt hij een stukje met zijn handen. prikt het aan zijn vork en eet het dan op. Of andersom, het prikken lukt wel, maar dan haalt hij het er eerst weer met zijn handen af en stopt het dan in zijn mond.
Ik maak me er totaal niet druk om. Als hij 18 is zal hij heus wel netjes kunnen eten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:46:03 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60304395
Oh, en welkom Isa!
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:49:36 #83
94046 PM-girl
pi_60304517
Inderdaad moonah! We leggen het bestek voor de vorm neer, maar meestal wordt dat met een rotvaart weggegooid voordat meneer ook maar gezien heeft wat we eten. Net zoals dat hij momenteel met alles gooit, zijn bus, knuffels, stoeltje en loopkarretje.
Met de handen gaat veel sneller, zelfs rijst!
*
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:49:45 #84
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60304525
Moonah tuurlijk hoort het erbij en van mij mag ze lekker knoeien hoor Maar het is toch wel een (kleine) stap om je vanuit je werk weer een heleboel nieuw werk op de hals te halen zeg maar. Dan heeft zo'n hapje bij haar naar binnen lepelen toch ook wel wat. Als ik het echt erg had gevonden was het resultaat niet zo geweest hoor (er zat nu zelfs kwark in haar neus en oor ) en het was ook meer verbazing omdat ze dit voor het allereerst deed.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:52:06 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60304602
Even knop omzetten na je werk Stiemie!
Ik heb een poos een plastic kleed onder Thies zijn stoel gelegd. Vooral bij rijst en couscous erg handig!

PM, ik heb Thies echt afgeleerd met bestek te gooien. Ik was dat zó zat.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:55:29 #86
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60304707
* Morgen even een stukje tafelzeil kopen *

Linde mag morgen kleine stukjes banaan met een lepeltje proberen
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:58:00 #87
94046 PM-girl
pi_60304791
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:52 schreef Moonah het volgende:
PM, ik heb Thies echt afgeleerd met bestek te gooien. Ik was dat zó zat.
Wij doen ook verwoedde pogingen, maar vooralsnog tevergeefs.
*
pi_60305251
Een stukje tafelzeil, dat ik daar zelf niet aan denk!

Hier verschilt het met eten. De ene keer krijgt Damian zijn eten in stukken en de andere keer met lepel of vork. Hij kan inmiddels redelijk goed met een vorkje eten en oefenen met een lepel doen wij ook. 1 bordje en 2 lepels dus.

Weet iemand nog het antwoord op mijn vraag of karnemelk ook goed is in plaats van halfvolle melk?
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:17:52 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60305326
Voor zover ik weet is karnemelk zelfs beter Appelsap.
Schijnt beter voor de darmen te zijn oid.
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:19:20 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60305359
Anna gooit maar zelden met bestek, ze weet goed dat het niet mag. Ze vindt eten op het moment 'vies', dan wil ze het zelf niet aanraken. Totdat ze iets heel lekkers krijgt, of gebakken aardappeltjes. Dan propt ze het naar binnen. Ze kan goed eten met een lepel of vork, maar daar moet ze net zin in hebben. Vaak prikt ze iets op een vorkje en haalt het er dan af om het met de hand te eten.

De wvk opperde wel karnemelk appelsap, omdat Anna geen halfvolle melk wil drinken. Maar dat zegt niks natuurlijk.
*OUD heilige*
pi_60305521
Appelsap, Ik heb er een poosje geleden naar gekeken. En heel veel verschil is er niet. Karnemelk is iets minder vet (en lagere calorieen) en wat minder calcium maar dat scheelt niet zoveel. per beker: 70 vs 110Kcal , 290 vs 310 mg calcium

(tenminste op voedingscentrum.nl wordt beide genoemt als 1e keuze qua zuivelproducten..
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:25:21 #92
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60305536
Yppy, zocht jij nou ondergoed in kleinere maten? Bij de Makro heb ik vandaag een hemdje en broekje in 74 gekocht. Hebben ze ook in 80 en 86. 4,70 voor een stelletje.
pi_60305893
Ik heb toevallig net even op de pakken melk gekeken en kwam inderdaad tot dezelfde conclusie als Deepfreeze. Ik denk dat ik maar gewoon karnemelk ga geven, want halfvolle en volle melk vindt hij niet lekker.

Nu was ik ook even aan het googlen en ik lees vanalles over dat volle melk én volle yoghurt beter is voor jonge kinderen ivm met de vetten.
Damian kreeg altijd halfvolle melk en magere yoghurt. (door het CB aangeraden)
Maar ik twijfel nu of ik dan niet beter volle yogurt kan gaan geven. Wat geven jullie?
pi_60306131
Wat doen jullie als jullie kindjes geen of weinig avondeten willen?
Geef je dan wat anders of niks?
Ik zat te denken aan een stuk fruit ofzo.
Meike eet slecht de laatste week, maar nu voelde ik in haar mondje zowel onder als boven puntjes doorkomen, EINDELIJK! Blijft ze toch niet eeuwig steken op 4 tandjes..... denk ook dat ze daardoor slecht eet.
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:46:57 #95
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60306180
ik geef halfvolle melk, dat drink ik zelf ook?
pi_60306769
Bij ons op het CB zeiden ze: halfvolle kindjes krijgen volle melk (producten) volle kindjes halfvolle melk (producten).
Isa krijgt dus alles vol omdat ze met gewicht onder de curve zit en met de lengte er boven.
Denk dat het weinig verschil maakt want van een bordje yoghurt of een beker melk heb ik nog niemand dik zien worden

Isa heeft trouwens graag een toetje alleen merk ik dat ze moet spugen als ze yoghurt of kwark op heeft, heb al het e.e.a. geprobeerd maar ze spuug er na zuur.... als ze dus een toetje krijgt dan is het vanille vla.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:18:45 #97
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60307103
Hai Marlieske en Isa, gefeliciteerd nog!

Stiemie, wat knap van Linde, ik vind dat ze best netjes gegeten heeft
Hier mag meneer ook wel eens aanklooien met kwark en een lepel, daar komt veeeeel meer geknoei bij kijken
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:17:30 #98
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_60311194
quote:
kapitein_pannekoek schreef het volgende:
Nee joh, das zijn vader
Hey pas op jij ! Grrr...

Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_60313431
Makro *check*

Karin, als ze niet wil, dan wil ze niet. We proberen het wel, maar gaan niet dwingen. Ze krijgt niet iets heel anders omdat ze niet eet. We koken wel vaak iets dat ze goed eet. Zoals lasagne. Meestal eet ze 1 of 2 maaltijden op een dag wel goed. 's Avonds krijgt ze altijd yoghurt of vla. Heeft ze weinig op, dan krijgt ze daarvan wat extra. Ze krijgt ook eerst groente en aardappels en daarna pas vlees. Anders eet ze alleen het vlees op.
*OUD heilige*
pi_60317420
Pepijn liep vandaag voor het eerst 3 stappen los

om in de speeltuin een bal uit de handen van een ander kindje te kunnen pakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')