Rocka, hier moest jongste ook aan de bril. Ik vond het echt heel naar, vooral omdat ik er zelf zo mee gepest ben. Duidelijk is dat het idd ook van mijn kant komt (-8 met forse cylinder). Ik had er echt een knoop in mijn maag van, al weet ik rationeel best dat er veeeeel ergere dingen zijn dan een bril.
In de winkel zei de mevrouw die ons hielp (en waar we nu iedere week de bril weer in model moeten laten buigen

) dat er vaak door de omgeving heel leuk wordt gereageerd om zulke kleintjes met een bril, en dat is idd zo. Wildvreemde mensen die zeggen "Wat heb jij een mooie bril zeg!".
Na twee weken was ik zelf ook helemaal aan gewend (nu "mis" ik ook iets als bril plotseling even afgezet is), en ik merk aan Jongste echt dat het veel zelfvertrouwen geeft. Durft meer, kan meer, kortom, ziet gewoon meer. De eerste dag met bril werd ook alles benoemd en aangewezen (Kijk mama, blaadjes aan de boom, ohhhh ik zie een vlag, enz).
Nog steeds een beetje jammer dat die bril er al zo snel moest komen, maar overall vind ik het wel heel fijn dat het voor het kind zo'n verbetering is.
En de leeftijdsgrens voor lenzen is vervallen

, dus straks hebben ze al snel zelf de keus.