abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60270895
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:46 schreef Brad het volgende:

[..]

Welke schulden is de overheid niet nagekomen?
Waar haal je schulden nu weer in een keer vandaan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60270940
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar haal je schulden nu weer in een keer vandaan?
Jij hebt het over afspraken. Waar haal je afspraken nu weer in 1x vandaan?

Je hebt het hier over een schuld. De Nederlandse overheid is eigenaar van DNB en neemt dus de schulden op zich als deze failliet gaat.
pi_60270973
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vertrouwen en niet op geld, daarom gaan er altijd mensen gruwelijk genaaid worden als een grote bank omvalt
Je mag echt bidden dat het niet in Nederland gebeurt, en niet alleen voor het spaargeld dat je op een Nederlandse bank hebt staan
Gelukkig heb je daar ondertussen een bron voor gevonden! En wat wil je met dat verhaal van de directeur van de Rabobank? Ik had het gezien bij 2vandaag (of nova) en die zat dat daar een beetje te huilen over dat zijn bank geen hoge rente's kan bieden omdat hun leningen al bij 5% beginnen.

En doemdenken kunnen we allemaal maar het rationaliseren kan jij blijkbaar niet.
pi_60271001
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Gelukkig heb je daar ondertussen een bron voor gevonden! En wat wil je met dat verhaal van de directeur van de Rabobank? Ik had het gezien bij 2vandaag (of nova) en die zat dat daar een beetje te huilen over dat zijn bank geen hoge rente's kan bieden omdat hun leningen al bij 5% beginnen.

En doemdenken kunnen we allemaal maar het rationaliseren kan jij blijkbaar niet.
Deze topic is er omdat ik kan rationaliseren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60271008
DAM heeft een klok horen luiden, maar kan de klepel totaal niet vinden, dus heeft hij er zelf maar 1 gemaakt van papier mache... Dus laat hem maar lekker in de waan dat hij helemaal gelijk heeft en dat er een ramp zou gebeuren...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_60271032
Waar zeg ik dat er een ramp gebeurd?
pi_60271095
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Deze topic is er omdat ik kan rationaliseren
Reageer eens in volledige zinnen met uitleg. Wat is het nut van je verhaal van die directeur en waar precies ben je rationeel bezig? Ik ben ook niet alwetend dus ik wacht nog steeds op geweldige argumenten die mij overhalen om in te zien dat ik me geld dalijk kwijt ben (als ik bij de rabobank zou zitten). Dat is namelijk zo mooi van een forum, je kunt zinnige discussies voeren met goede argumenten!
pi_60271309
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

[..]

Uit je eigen post, nota bene.
Ja, en als ie niet te betalen is dan krijg je dat geld gewoon niet.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:05:21 #84
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_60271393
Geld in de sok dan maar?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_60271535
Gewoon rekeningen openen tot 20.000.

Dat is het enige de wereld naast de dood dat 100% gegarandeerd is
pi_60271558
De Europese richtlijn schrijft voor dat de overheid minimaal 20.000 moet vergoeden. Daar kan de Nederlandse overheid niet zomaar onderuit. Bovendien is de overheid eigenaar van DNB en dus ook eigenaar van die schuld. Met andere woorden, pas als Nederland failliet is, krijg jij je geld niet meer.

Je probeert je in alle bochten te wringen, maar de Nederlandse overheid is verplicht dat geld aan jou te geven. Desnoods haal je je recht via de rechtbank van het Europese hof. Je blijft echter overtuigd dat de Nederlandse overheid dat eenzijdig kan opheffen. Als je daadwerkelijk overtuigd bent dat dat kan gebeuren, heb je geen vertrouwen in de overheid of EU. In dat geval moet je geen 20.000 euro op de bank zetten. Investeren in goud is dan het beste. Nu maar hopen dat goud zijn waarde niet verliest... want die waarde is ook maar door anderen bepaald.
pi_60271560
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon rekeningen openen tot 20.000.

Dat is het enige de wereld naast de dood dat 100% gegarandeerd is
Eehh dat was sarcasme of ben je ineens om?
pi_60271625
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:11 schreef Brad het volgende:
De Europese richtlijn schrijft voor dat de overheid minimaal 20.000 moet vergoeden. Daar kan de Nederlandse overheid niet zomaar onderuit. Bovendien is de overheid eigenaar van DNB en dus ook eigenaar van die schuld. Met andere woorden, pas als Nederland failliet is, krijg jij je geld niet meer.

Je probeert je in alle bochten te wringen, maar de Nederlandse overheid is verplicht dat geld aan jou te geven. Desnoods haal je je recht via de rechtbank van het Europese hof. Je blijft echter overtuigd dat de Nederlandse overheid dat eenzijdig kan opheffen. Als je daadwerkelijk overtuigd bent dat dat kan gebeuren, heb je geen vertrouwen in de overheid of EU. In dat geval moet je geen 20.000 euro op de bank zetten. Investeren in goud is dan het beste. Nu maar hopen dat goud zijn waarde niet verliest... want die waarde is ook maar door anderen bepaald.
Als de Nederlandse overheid het geld niet heeft kun je hoog en laag springen maar dan krijg je het ook niet
pi_60271652
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als de Nederlandse overheid het geld niet heeft kun je hoog en laag springen maar dan krijg je het ook niet
werkelijk interesante manier van discussie voeren heb je.... namelijk geen.
pi_60271664
quote:

[..]

Nou als de Nederlandse overheid geen 10 miljard op kan hoesten moeten ze dat maar niet verder vertellen want dan staan wel toch wel een beetje aan de rand van de afgrond van Nederland.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:17:52 #91
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60271692
quote:

[..]

http://www.dnb.nl/openboek/extern/id/nl/ki/40-117052.html#N100EF
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60271767
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou als de Nederlandse overheid geen 10 miljard op kan hoesten moeten ze dat maar niet verder vertellen want dan staan wel toch wel een beetje aan de rand van de afgrond van Nederland.
Bij de Rabobank gaat het om heel wat meer geld dan 10 miljard. Bij de nummer 2 en 3 vast ook
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:22:01 #93
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60271800
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bij de Rabobank gaat het om heel wat meer geld dan 10 miljard. Bij de nummer 2 en 3 vast ook
Om hoeveel dan?
pi_60271858
Ik weet niet hoeveel % van de markt nummer 2 en 3 hebben. Rabo in elk geval 40%
pi_60271859
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ze hoeven MAXIMAAL maar 38000 euro per persoon uit te betalen, nu er zijn er meer dan genoeg rekeningen die dat bij lange na niet eens halen. En tuurlijk zijn er ook wel mensen met een miljoen of meer, maar die zijn niet gegarandeerd. Van mijn part gaat er 100 miljard in om, denk je dat als alle panden van een Rabobank verkocht worden dat dat niets opleverd, schulden die worden overgenomen, dat soort dingen leveren al enorm veel geld op.

Edit: Nu heb je natuurlijk het jaarverslag van de Rabo erbij gepakt om te zien hoevel reserve ze hebben, het eigen vermogen, vreemd vermogen en dat soort dingen en op basis daarvan een prachtige concuslie gemaakt over hoe veel ze nog overhouden om te verdelen aan de spaarders. Toen heb je bij de DNB gekeken hoeveel geld die hebben liggen en uiteraard een mailtje gestuurd naar hoe het zou zijn als de DNB het onverhoopt niet uit kan betalen?
pi_60272133
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ze hoeven MAXIMAAL maar 38000 euro per persoon uit te betalen, nu er zijn er meer dan genoeg rekeningen die dat bij lange na niet eens halen. En tuurlijk zijn er ook wel mensen met een miljoen of meer, maar die zijn niet gegarandeerd. Van mijn part gaat er 100 miljard in om, denk je dat als alle panden van een Rabobank verkocht worden dat dat niets opleverd, schulden die worden overgenomen, dat soort dingen leveren al enorm veel geld op.

Edit: Nu heb je natuurlijk het jaarverslag van de Rabo erbij gepakt om te zien hoevel reserve ze hebben, het eigen vermogen, vreemd vermogen en dat soort dingen en op basis daarvan een prachtige concuslie gemaakt over hoe veel ze nog overhouden om te verdelen aan de spaarders. Toen heb je bij de DNB gekeken hoeveel geld die hebben liggen en uiteraard een mailtje gestuurd naar hoe het zou zijn als de DNB het onverhoopt niet uit kan betalen?
40.000 euro per persoon per instelling, ongeacht hoeveel rekeningen
http://www.dnb.nl/openboek/extern/id/nl/ki/40-117052.html#N100CA

Natuurlijk kan dat hoog oplopen. Maar ach, DAM zal toch nooit geld op geen enkele rekening zetten. Immers is er geen garantie...
pi_60272194
Ik wel en alles op een bank. Alleen heb ik niet de illusie dat ik veel terugzie als die bank klapt. Maar dan is alles weg, dus das lekker makkelijk
pi_60272210
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:34 schreef Brad het volgende:

[..]

40.000 euro per persoon per instelling, ongeacht hoeveel rekeningen
http://www.dnb.nl/openboek/extern/id/nl/ki/40-117052.html#N100CA

Natuurlijk kan dat hoog oplopen. Maar ach, DAM zal toch nooit geld op geen enkele rekening zetten. Immers is er geen garantie...
Even goed je eigen bron lezen 20.000 - 40.000 wordt 90% vergoed. En ik bedoelde per rekeninghouder inderdaad.

En ik las in het grote rentetopic dat hij zijn geld op de Rabobank heeft staan en dat de meest veilige bank vind!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:38:26 #99
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60272217
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet hoeveel % van de markt nummer 2 en 3 hebben. Rabo in elk geval 40%
Dat vroeg ik niet, ik vroeg hoe veel de DNB zou moeten uitkeren als de Rabobank om zou vallen.
pi_60272251
30 miljard of zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')