En 90% tot 50kquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:05 schreef Its_Muppet het volgende:
Nope, maar die bankgarantie is dan ook maar tot 20.000 euro en aangezien een groot percentage mensen in het rood staat bij een bank, dekt dat de lading dan wel
?? ik begrijp jouw zin niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als een grote bank omvalt worden eerst de eerste 2-3-5k gegarandeerd onder het motto van de sterkste schouders kunnen de zwaarste lasten dragen en ben je 80-90% van je geld kwijt
Nu heb je hier natuurlijk een prachtige bron voor, of is dit jou mening?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als een grote bank omvalt worden eerst de eerste 2-3-5k gegarandeerd onder het motto van de sterkste schouders kunnen de zwaarste lasten dragen en ben je 80-90% van je geld kwijt
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nu heb je hier natuurlijk een prachtige bron voor, of is dit jou mening?
Ik ga er van uit dat hij bedoeld dat de DNB het niet kan dragen als er een echt grote bank valt en dat daarom alleen de eerste 5k uitgekeerd worden aan iedereen. (tenminste dat denk ik dat hij bedoeld, begreep de zin verder ook niet echt)quote:
Ok, gewoon een op niets gebaseerde aanname, duidelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, geen bron gewoon, hoef je alleen voor te kunnen nadenken
Dat ja, tot zover het geld rijkt. De staat kan ook niet zomaar ineens miljarden ophoesten. Er zal vast wel wat hulp komen vanuit de ECB/Europa als het daar niet al te slecht gaat maar dat wordt natuurlijk nooit geen 20kquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat hij bedoeld dat de DNB het niet kan dragen als er een echt grote bank valt en dat daarom alleen de eerste 5k uitgekeerd worden aan iedereen. (tenminste dat denk ik dat hij bedoeld, begreep de zin verder ook niet echt)
Waar moet de 10 miljard vandaan komen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, gewoon een op niets gebaseerde aanname, duidelijk.
Er is ook nog zoiets als de ECB die nog wel even bij zal springen mocht er een reus als de ABN/Fortis zal vallen. Je denkt toch niet dat iedereen zijn geld kwijt zal zijn. Dan haalt spontaan iedereen zijn geld van zijn eigen bank af in angst dat die in het geval van een falliesement nooit meer zijn geld ziet. En als dat gebeurd hebben we een crisis van ongekende omvang. Dus, nadenken?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, geen bron gewoon, hoef je alleen voor te kunnen nadenken
Je kan niet in zo´n situatie even je geld opeisenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als de EU die nog wel even bij zal springen mocht er een reus als de ABN/Fortis zal vallen. Je denkt toch niet dat iedereen zijn geld kwijt zal zijn. Dan haalt spontaan iedereen zijn geld van zijn eigen bank af in angst dat die in het geval van een falliesement nooit meer zijn geld ziet. En als dat gebeurd hebben we een crisis van ongekende omvang. Dus, nadenken?
Nou ja, je hebt er recht op dus waarom kan je dat niet opeisen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan niet in zo´n situatie even je geld opeisen
Voor een deel uit de boedel van de omgevallen bank bijvoorbeeld. Of denk je dat alle vorderingen van de bank ook wegvallen? Nee, die worden door andere banken overgenomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar moet de 10 miljard vandaan komen?
Wel bij een andere bank, als je het systeem niet meer vertrouwt. Dat zal ook zeker gebeuren, waardoor als 1 bank omvalt, de andere grote banken ook problemen krijgen, de reden voor centrale banken en politiek om dat te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan niet in zo´n situatie even je geld opeisen
Omdat je bankpas maar tot 1250 euro per dag gaat? Of omdat je maar 1000 euro kan opnemen met je creditcard?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt er recht op dus waarom kan je dat niet opeisen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |