Ja wat een ergerlijke terugreis was dat van Friesland naar Limburg. Allereerst de busreis in Friesland. Die bus hoorde te vertrekken om 12.08 en de bus vertrok om 12.20. Oké, kan gebeuren denk je dan, 12 minuten vertraging. Maar hallo, die halte waar ik opstapte was de eerste halte van die buslijn, dus die buschauffeur zat gewoon nog lekker 3 bakjes koffie en 2 peuken weg te werken in dat domme pijphok! Alsof ik nog geen genoeg vertraging heb opgelopen door die staking. En ja hoor, ik miste vervolgens de aansluitende trein.
Eenmaal eindelijk in de trein aangekomen ga ik zitten in een stilteruimte om even mijn lichte woede te laten bekoelen door mijn ogen te sluiten. Dat lukt aanrdig voor ongeveer 40 minuten, maar na die 40 minuten komen er een stel associale kinderen in die stilteruimte zitten. Voeten op de bank, vooral veel kabaal maken en nog leuker is dat die ouders gezellig meededen. Ik er wat van zeggen > de ouders zeggen het tegen hun kinderen en het is stil voor 10 minuten. Daarna begint het kabaal opnieuw en ik verplaats me naar een normale coupe waar het nog stiller is.
In Utrecht Centraal ren ik me wild om een aansluiting te halen, maar dit wordt behoorlijk moeilijk gemaakt door twijfelende oudjes. Stilstaan, lopen, stilstaan, lopen, nadenken. Meer doen ze niet daar op het station. Ook op die roltrap vinden ze het leuk zo breed mogelijk te gaan staan, maar na enig vraagwerk en duwkracht kom ik optijd in mijn dubbeldekstrein. Ja ik wilde boven zitten, dus ik loop die trap op. Staat daar zo'n oud vrouwtje te kijken naar haar man die nog op het tussenstuk staat. 'Gaan we naar boven?', denkt ze. 'Ga toch ergens zitten', denk ik. Uiteindelijk wil ze toch weer naar beneden en moet ik opzij om die dikke reet langs te laten.
Ik ga zitten in de trein en kan 2 uur zorgeloos reizen, dacht ik. Ik kijk op de klok en de trein had al 2 minuten weg moeten zijn. Ik kijk uit mijn raam en zie 3 machinisten lekker met elkaar kletsen. Ga toch varend vliegen met die trein man! Uiteindelijk vertrekken we 4 minuten later en kan ik alsnog 2 uur zorgeloos reizen, afgezien van een marokkaan die opvallend veel (treinkaartloos?) op en neer liep in de trein en een conducteur die door de trein liep maar niet controleerde.
Klacht: Buschauffeurs, machinisten, oudjes en kinderen op terugreis willen je die rit zo chagrijnig mogelijk maken.
Samenvatting: Buschauffeurs, machinisten, oudjes en kinderen op terugreis hebben duidelijk geen oog voor de medemens.
Tip voor de buschauffeurs en machinisten: WERK=WERK, VRIJE TIJD=ONDER ANDERE KLETSEN EN LANGZAAM AAN DOEN.
Zo, dat lucht op. Stelletje terugreis-verpesters.
Drink geen bier, je doet al gek genoeg