http://www.telegraaf.nl/b(...)iegtaks__.html?p=1,1quote:Den Haag - De VVD helpt Nederlanders de grens over om de vliegtaks te ontvluchten. De oppositiepartij huurt een luxetouringcar in om vakantiegangers die de belastingtoeslag omzeilen naar het vliegveld in het Duitse Düsseldorf te brengen.
Het reisgezelschap dat de slagzin 'Wij vliegen vanaf Düsseldorf naar onze vakantiebestemming omdat...' het origineelst afmaakt, wint een volledig verzorgde trip vanaf hun huisadres. Met de protestactie willen de liberalen het 'anti-vakantiekabinet met de neus op de feiten drukken'. "Er wordt niet minder gevlogen, maar mensen wijken uit naar buitenlandse luchthavens", aldus Tweede Kamerlid Paul de Krom, die met alle inzendingen het 'vluchtgedrag' in kaart wil brengen. "De vliegtaks werd zogenaamd om milieuredenen door dit kabinet ingevoerd, maar vakantievierend Nederland wil naar de zon en het liefst zo snel en voordelig mogelijk. Voor het milieu helpt deze idiote belastingmaatregel helemaal niets, maar is het zelfs schadelijker omdat mensen de auto pakken. Ondertussen zijn Schiphol en de Nederlandse vliegmaatschappijen de dupe."
De op 1 juli ingevoerde vliegtaks bedraagt 11 euro extra voor vluchten binnen Europa en 45 euro extra per ticket voor daarbuiten. Schiphol maakte eerder bekend dat het dit jaar ruim 50.000 reizigers minder verwacht.
"De werkgelegenheid en economische groei verkwanselt het kabinet aan het buitenland en het draagvlak voor het milieubeleid haal je op deze manier ook helemaal onderuit", aldus De Krom. "Alleen minister Bos en straatssecretaris De Jager van Financiën profiteren van de belastingdrift van het kabinet." De partij hoopt dat het kabinet zich alsnog sterk maakt voor alternatieven, zoals de internationale invoering van luchtvaartemissierechten of een systeem waarbij vervuilende vliegtuigen hogere parkeertarieven moeten betalen..
Ohhh waarom is het dan veel goedkoper als je via Duitseland boektquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tja sorry hoor. Maar als ik naar bijvoorbeeld naar Madrid wil vliegen, ga ik echt niet 3 uur in een bus zitten om 11 euro uit te sparen.
Omdat iedereen in nederland rijk wilt worden aan vakantie gangers, ook de vakantie bedrijven, en reisburos.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:31 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ohhh waarom is het dan veel goedkoper als je via Duitseland boekt
Nee ze gebruiken dat taxgeldquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:29 schreef Basp1 het volgende:
Huurt de VVD met gemeenschapsgeld een touringcar?
Als die familie in Den Helder woont, lijkt mij het niet echt handig. Maar als het ze 4 x 45 euro uit kan sparen, zullen ze als rechtgeaarde Nederlanders die busrit nog wel voor lief nemen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef Slappy het volgende:
Maar als je met je hele familie naar Amerika gaat,is wel handig om via Duitseland te gaan
Ja, maar dat is een lange afstand vlucht en dan maakt die paar uur extra relatief niet zoveel uit. Als je echter binnen europa moet vliegen dan ga ik voor die paar euro mijn reisduur om er te komen echt niet verdubbelen door vanaf Duitsland te vliegen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:59 schreef Anniie het volgende:
Haa.. Ik ben laatst naar Thailand gevlogen van Dusseldorf, scheelt wel 'n hoop.
Mijn lieve ouders brengen mij meestal weg en naar dusseldorf is het korter rijden dan naar schiphol. Dus aankomende woensdag vlieg ik weer, nu binnen Europa.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:09 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een lange afstand vlucht en dan maakt die paar uur extra relatief niet zoveel uit. Als je echter binnen europa moet vliegen dan ga ik voor die paar euro mijn reisduur om er te komen echt niet verdubbelen door vanaf Duitsland te vliegen.
Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar je in Nederland woont.
Ja, maar dan zou ik in jouw geval sowieso -met of zonder vliegtax- via Dusseldorf vliegen. Voor mij is het naar Dusseldorf 2.5 uur rijden en ca 40 euro benzine kosten dus dat schiet niet op.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:11 schreef Anniie het volgende:
[..]
Mijn lieve ouders brengen mij meestal weg en naar dusseldorf is het korter rijden dan naar schiphol. [..]
Ja, maar als je 'n weekend weg wil binnen Europa dan wil ik wel de trein pakken, en dan is schiphol weer beter bereikbaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:17 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, maar dan zou ik in jouw geval sowieso -met of zonder vliegtax- via Dusseldorf vliegen. Voor mij is het naar Dusseldorf 2.5 uur rijden en ca 40 euro benzine kosten dus dat schiet niet op.
Dat deden die mensen vroeger toch ook al, wie dicht bij de grens woont, Oost of Zuid, ging bij de buren kijken of die daar niet goedkoper kan vliegen, qua reistijd/kosten om naar de luchthaven te komen maakt het immers weinig verschilquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef Slappy het volgende:
Maar als je met je hele familie naar Amerika gaat,is wel handig om via Duitseland te gaan
we wonen niet allemaal in het Grote Westen..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tja sorry hoor. Maar als ik naar bijvoorbeeld naar Madrid wil vliegen, ga ik echt niet 3 uur in een bus zitten om 11 euro uit te sparen.
Sorry, Groningers ? Maastrichtenaren ? Middelburgers ?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
we wonen niet allemaal in het Grote Westen..
zit wat in zeker, het is ook meer van de noodzaak om iets te moeten betalen. Als jij een goede maaltijd nuttigt op je vakantieadresje zal je geen problemen hebben met een mooie fooi of een aardig prijsje omdat het zo goed smaakte. Dat is natuurlijk heel wat anders dan die diefstalpraktijken van het kabinet, dan wring je je wel in een bochtje al is het maar vanwege het principe.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vind het alleen weer zo´n rare Nederlandse redenatie. Men gaat op vakantie om ikweetniethoeveel geld stuk te slaan, en voor 11 (binnen europa) cq 45 (buiten europa) euros gaat men zich in allerlei bochten wringen.
Dat is idd het geval, veel nederlanders zijn het zo spuugzat van al die diefstal belastingen, dat ze zelfs bereid zijn een omweg te maken c.q. meer geld uit te geven om niet deze heffingen te betalen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:56 schreef kawotski het volgende:
zit wat in zeker, het is ook meer van de noodzaak om iets te moeten betalen. Als jij een goede maaltijd nuttigt op je vakantieadresje zal je geen problemen hebben met een mooie fooi of een aardig prijsje omdat het zo goed smaakte. Dat is natuurlijk heel wat anders dan die diefstalpraktijken van het kabinet, dan wring je je wel in een bochtje al is het maar vanwege het principe.
Maar voor veel mensen is de trein slecht bereikbaarquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:10 schreef Slappy het volgende:
Mensen die zeuren over slecht bereikbaarheid dat viel wel mee als je met de trein gaat.
Exact. Daarom hebben ze de vliegtax ook ingevoerd. Er is echt helemaal niemand die om die paar euro afziet van een vakantie van een paar honderd euro. Dus, dan maar 11 euro extra betalen voor de schatkist...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Precies, dus dat gejammer van KLM en VVD slaat nergens op. En dat weten ze allebei waarschijnlijk donders goed.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:16 schreef HenryHill het volgende:
Exact. Daarom hebben ze de vliegtax ook ingevoerd. Er is echt helemaal niemand die om die paar euro afziet van een vakantie van een paar honderd euro. Dus, dan maar 11 euro extra betalen voor de schatkist...
quote:Ondanks de invoering van de vliegtaks en de hoge brandstofprijzen zijn er dit jaar toch meer vliegvakanties buiten Europa geboekt.
Bron: http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8ECBC1DF6C330.html
De SP zou zo'n actie nooit doen want die zijn wel tegen de luxe taxquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:53 schreef geenID het volgende:
Weer zo'n kansloze ludieke actie. Laat de SP die maar doen.
Tuurlijk KKquote:Op donderdag 24 juli 2008 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Tering VVD. Belastingbetalen is leuk.
Zeker als je het milieu helpt.
Nog meer belastingen graag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |