abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60257721
Ik heb een aantal weken terug een geweldig leuke meid leren kennen. Begon haar echt heel leuk te vinden. Maar waar bij mij de interesse groeide, is bij haar de interesse gedaald.
Dit is duidelijk geworden op een avondje stappen met haar, een vriend van haar en een hele goede maat van mij, zo niet mijn beste maat.

Ik heb dus een blauwtje gelopen die bepaalde avond. Dat was/is balen voor mij, maar er is over heen te komen. Afgesproken om wel leuke dingen te blijven doen. Was nog niet verliefd, dus dat was niet zo'n groot probleem voor mij.
Tijdens dat avondje stappen had ik al het idee van, mijn maat ziet haar wel zitten. Verder niet veel aandacht aan geschonken. Is een goeie maat van je, neem je mee in goed vertrouwen en had niet gedacht dat ik mij ergens zorgen over hoefde te maken.

Een dag later ontdek je door wat dingen bij elkaar op te tellen dat 1+1+1+1+1+1+1+1+1 = 9.
En dat het meisje en je maat ondertussen heel snel een goed contact opgebouwd hadden. Vervolgens ontdek je dat ze gaan afspreken zodat ze elkaar beter kunnen leren kennen.

Dit is bij mij heel erg verkeerd gevallen. Ik zat/zit er behoorlijk mee dat het niks is geworden. En dat in combinatie met een hele goede maat van me die er met haar vandoor gaat, voelde ik me echt kut.
Niet dat ik hem geen geluk en blijdschap gun, maar dit viel gewoon helemaal verkeerd bij mij. Ik zou namelijk uit respect voor mijn maat niks met de meid gaan doen. Althans niet zo snel! Geef het even de tijd om het allemaal te kunnen verwerken.

Ik heb het bij hem aangegeven dat ik me er totaal niet lekker bij voel. Afgesproken om de dag erna erover te praten. Vanavond is dat gesprek geweest. Beiden ons verhaal gedaan. Ik heb hem verteld wat ik ervan vind en hoe ik mij er daarbij voel. Goed, hij snapte het wel zei hij. Maar hij gaat nog wel met haar afspreken. En hieruit gaat waarschijnlijk meer volgen. Ik heb dan zoiets van, duidelijk dat jij het dus totaal niet snapt.

Ik heb het meisje verteld dat ik al het contact met haar verbreek. Ik had voor mijzelf iets van, ik ga een meid niet tussen ons in laten staan. Er zijn zat anderen.

Maar nu hij toch met haar gaat afspreken is er bij mij een deuk ontstaan. En nog een behoorlijke ook. En die zal niet snel kleiner worden ben ik bang. Mijn vertrouwen en gevoel over hem zijn er momenteel heel slecht aan toe. Ik kan ook heel erg onaardig over hem praten zonder enige spijt.

Maar ik ga hem ook niet vertellen dat hij het niet moet doen. Dit moet hij zelf aanvoelen. Dit doet hij helaas alleen niet. Of wel en heeft er maling aan.

Feitje: kennen elkaar al 17 jaar, in die 17 jaar altijd hele goede vrienden geweest. Onlangs nog met veel plezier op vakantie geweest met hem.

Nog een feitje: Hij kent haar 3 dagen en 1x gezien. Ik ken haar een aantal weken en wat meer gezien.

Nu ben ik wel benieuwd wat buitenstaanders hiervan vinden.

Ikzelf vind het duidelijk not done om zo snel met een meisje van een maat aan te pappen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:14:26 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60257766
hieronder komen 5 voorspelbare reacties denk ik...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:16:21 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60257806
Ik zie je nergens zeggen tegen die vriend van je dat jij een oogje op d'r had? Wist 'ie het wel?

En oh, tipje om heteroseksueel over te komen, schrap het woord 'maat' uit je vocabulaire.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:16:31 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_60257809
Het meisje zag niks in jou, je kunt haar dus onmogelijk gaan claimen. Ik zou mij erbij neerleggen en op zoek gaan naar iemand die wil interesse in jou toont.
Long live music.
pi_60257827
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:14 schreef Re het volgende:
hieronder komen 5 voorspelbare reacties denk ik...
(1)Je kan er gewoon niet mee omgaan?
(2)TS is jaloers
(3)TS stinkt uit ze mond
(4)TS is homo
(5)Huilie

Deze?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:18:32 #6
158452 IQM
I am the one
pi_60257840
quote:
Ik kan ook heel erg onaardig over hem praten zonder enige spijt.
Nu misschien, ja, maar ik denk dat je daar over een tijdje wél spijt van gaat krijgen, hij is niet voor niets 17 jaar lang een hele goede vriend van je geweest.

Gevoelens kun je niet tegenhouden. Hij die van hem dus ook niet. Natuurlijk is het voor jou best pijnlijk om dat leuke meisje opeens te zien daten met je vriend, maar je zal het toch moeten accepteren. En haar niet tussen jullie in laten komen. Dat betekent m.i. dus ook dat je de situatie gewoonweg accepteert en haar ook geen speciale rol toedicht. Zie haar gewoon als een meisje waar je vriend het leuk mee heeft en niet als het meisje waar jij zo gek op was/bent.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_60257846
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:16 schreef nietzman het volgende:
Ik zie je nergens zeggen tegen die vriend van je dat jij een oogje op d'r had? Wist 'ie het wel?

En oh, tipje om heteroseksueel over te komen, schrap het woord 'maat' uit je vocabulaire.
Ja dat wist hij donders goed!

Ach en het zal mij een zorg zijn hoe ik overkom hier op het forum. Maar toch bedankt voor de tip
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:19:08 #8
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_60257849
Je zegt zelf dat je niet verliefd bent, dus niet te moeilijk doen. Je kan niet na 'een aantal weken' een claim leggen op een meisje waar vervolgens iedereen vanaf moet blijven ('meisje van een maat' is dus geen sprake van). Moet hij dan tegen dat grietje zeggen dat het even 'on hold' gaat, zodat jij over je blauwtje heen kan komen? Zo werkt het wat mij betreft niet. Als zij die klik wel hebben, gun het ze dan, en laat ze uitzoeken of het iets zou kunnen worden. Als ik het goed begrijp is dit namelijk nog niet het geval.
Het zou overigens wel sociaal zijn, als ze niet voor jouw ogen gaan zitten kleffen de komende tijd.
Are these the nazis, Walter?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:25:36 #9
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_60257957
Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties eigenlijk. Zou zelf nooit iets beginnen met een meisje waarvan ik weet dat een vriend er een crush op heeft. Soort ongeschreven code.

Wat mij betreft not done dus...
pi_60257961
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:18 schreef IQM het volgende:

[..]

Nu misschien, ja, maar ik denk dat je daar over een tijdje wél spijt van gaat krijgen, hij is niet voor niets 17 jaar lang een hele goede vriend van je geweest.

Gevoelens kun je niet tegenhouden. Hij die van hem dus ook niet. Natuurlijk is het voor jou best pijnlijk om dat leuke meisje opeens te zien daten met je vriend, maar je zal het toch moeten accepteren. En haar niet tussen jullie in laten komen. Dat betekent m.i. dus ook dat je de situatie gewoonweg accepteert en haar ook geen speciale rol toedicht. Zie haar gewoon als een meisje waar je vriend het leuk mee heeft en niet als het meisje waar jij zo gek op was/bent.
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in.

Maar het is erg lastig om het op dit moment te accepteren. Dat zal dan met de tijd moeten komen. Misschien moet ik hem gewoon een tijdje met rust laten. Dan word ik er ook niet echt aan herrinnerd.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:19 schreef WalterSobchak het volgende:
Je zegt zelf dat je niet verliefd bent, dus niet te moeilijk doen. Je kan niet na 'een aantal weken' een claim leggen op een meisje waar vervolgens iedereen vanaf moet blijven ('meisje van een maat' is dus geen sprake van). Moet hij dan tegen dat grietje zeggen dat het even 'on hold' gaat, zodat jij over je blauwtje heen kan komen? Zo werkt het wat mij betreft niet. Als zij die klik wel hebben, gun het ze dan, en laat ze uitzoeken of het iets zou kunnen worden. Als ik het goed begrijp is dit namelijk nog niet het geval.
Het zou overigens wel sociaal zijn, als ze niet voor jouw ogen gaan zitten kleffen de komende tijd.
Het is idd nog niet veel op dit moment, behalve wat digitaal contact denk ik.
Maar ben het aan de ene kant met je eens. Heb zelf zoiets van, ja ik gun het hem wel, ik kan ook heel goed begrijpen waarom hij haar leuk vind. Maar aan de andere kant heb ik iets van, hij weet dat ik gek was op die meid en er behoorlijk wat moeite in heb gestopt. Ik zou dan zoiets hebben van, ik doe het lekker rustig aan en zie het over een tijdje wel.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:27:48 #11
158452 IQM
I am the one
pi_60257993
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Daar heb je denk ik helemaal gelijk in.

Maar het is erg lastig om het op dit moment te accepteren. Dat zal dan met de tijd moeten komen. Misschien moet ik hem gewoon een tijdje met rust laten. Dan word ik er ook niet echt aan herrinnerd.
Tuurlijk is het lastig voor jou om het te accepteren. Maar dat is - at the end - toch het beste wat je kan doen in my humble opinion. Al zal het moeilijk worden.
Scio Melius
Gelul.
pi_60258098
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties eigenlijk. Zou zelf nooit iets beginnen met een meisje waarvan ik weet dat een vriend er een crush op heeft. Soort ongeschreven code.

Wat mij betreft not done dus...
Zo voel ik het nu ook precies. Ik kan me (deels) wel wat voorstellen bij de andere reacties, maar dat is niet mijn manier.
Als je iemand eigenlijk niet kent moet het toch niet zo moeilijk zijn om je gewoon in te houden.
pi_60258125
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:27 schreef IQM het volgende:

[..]

Tuurlijk is het lastig voor jou om het te accepteren. Maar dat is - at the end - toch het beste wat je kan doen in my humble opinion. Al zal het moeilijk worden.
Ik zal mijn best gaan doen, maar eerst ga ik hem een tijdje niet zien. Tot ik me gedachten wat meer op een rijtje heb. Nu zou ik niet zo aardig tegen hem zijn. Dat moet je ook niet hebben.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:38:30 #14
158452 IQM
I am the one
pi_60258147
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:36 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Ik zal mijn best gaan doen, maar eerst ga ik hem een tijdje niet zien. Tot ik me gedachten wat meer op een rijtje heb. Nu zou ik niet zo aardig tegen hem zijn. Dat moet je ook niet hebben.
Dat siert je. Als je weet dat je hem zo de huid vol zou kunnen schelden en er dan voor kiezen om dat te voorkomen. Uiteindelijk sal alles reg kom. Genoeg leuke chickies op de wereld maar een handjevol goede vrienden.
Scio Melius
Gelul.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:42:56 #15
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_60258199
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:35 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Zo voel ik het nu ook precies. Ik kan me (deels) wel wat voorstellen bij de andere reacties, maar dat is niet mijn manier.
Als je iemand eigenlijk niet kent moet het toch niet zo moeilijk zijn om je gewoon in te houden.
Dat was duidelijk ja, dat jij het zo voelde. Maar een meerderheid hier ziet het blijkbaar toch iets anders, en waarschijnlijk jouw vriend ook.
Kijk, leuk is anders natuurlijk, maar dat komt doordat jij een blauwtje hebt gelopen, en niet doordat je vriend hetzelfde meisje leuk vindt.
Verplaats je eens in hem, hij kan het best wel redelijk te pakken hebben ondertussen. Moet hij nu gaan zitten wachten totdat jij groen licht geeft? Terwijl ze eigenlijk allebei graag elkaar wat willen leren kennen.. Even doorbijten, niet teveel aandacht er aan besteden.
Are these the nazis, Walter?
pi_60258257
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:38 schreef IQM het volgende:

[..]

Dat siert je. Als je weet dat je hem zo de huid vol zou kunnen schelden en er dan voor kiezen om dat te voorkomen. Uiteindelijk sal alles reg kom. Genoeg leuke chickies op de wereld maar een handjevol goede vrienden.
Het is wel in mij opgekomen om het te doen hoor. Maar wat los ik ermee op? Dan gaat hij nog steeds met dat chickie ervandoor. En waarschijnlijk hebben we dan allebei een deuk opgelopen. Nee daar gaat het sowieso niet beter van worden.

En chickies zijn er inderdaad zat. Maar daarom vind ik het ook lastig, waarom net dat ene chickie waar ik mee aan de gang ben geweest.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:53:35 #17
158452 IQM
I am the one
pi_60258322
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:47 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Het is wel in mij opgekomen om het te doen hoor. Maar wat los ik ermee op? Dan gaat hij nog steeds met dat chickie ervandoor. En waarschijnlijk hebben we dan allebei een deuk opgelopen. Nee daar gaat het sowieso niet beter van worden.
Inderdaad.
quote:
En chickies zijn er inderdaad zat. Maar daarom vind ik het ook lastig, waarom net dat ene chickie waar ik mee aan de gang ben geweest.
Tsja, zoals ik al zei, gevoelens kun je niet zomaar tegenhouden. En je moet maar zo denken (hoe cru het ook klinkt): ook al was je vriend niet op haar gevallen, dan nog had jij haar niet voor je kunnen winnen. Het is dus een boek dat je moet sluiten.
Scio Melius
Gelul.
pi_60258378
Volgens mij ben je gewoon jaloers en stel je je een beetje aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60258515
Het helpt wel dat ik het op internet gepost heb. De mensen om mij heen waren mij alleen maar naar de mond aan het praten. Daar werd het ook niet beter van.

Hier lees je wat varierende meningen/ideeen. Dat zet je aan het denken, terwijl je zelf in een bepaalde gedachte had blijven hangen.

Ik heb hem net een bericht gestuurd, dat ik het nog steeds klote vind, maar dat ik het van zijn kant wel kan snappen. En dat hij maar goed ze best moet doen voor haar.
Heb hem ook verteld dat ik wel even op afstand blijf.

Was niet echt makkelijk om het te sturen, maar lucht opzich ook wel op.
Nu maar even afwachten hoe ik er over een poosje tegen aankijk.
Dat het met een meisje niet gaat zoals ik wil is niet nieuw voor mij, maar dat dan een maatje ermee door gaat is wel nieuw.

Ach de tijd gaat het me leren. Bedankt voor de hulpzame reacties. Had ik even nodig om mijn gedachten wat te organiseren.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:12:19 #20
158452 IQM
I am the one
pi_60258552
You're welcome! En mijns inziens heb je puik gehandeld!
Scio Melius
Gelul.
pi_60258741
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het 'not done' is om een vrouw te regelen waar een vriend al mee bezig is.

Toch is dit geval weer anders. Jullie hadden immers nog helemaal niets. Er waren geen aanwijzingen dat je haar binnenkort voor je zou winnen. Integendeel, ze had je afgewezen.

Daar komt nog eens bij dat jij nog niet verliefd op haar was. Het was nog zo pril tussen jullie dat er eigenlijk niets was.

Hij daarentegen vind haar ook wel leuk. Als hij dan door heeft dat het toch nooit iets gaat worden tussen jullie vind ik dat hij best wel voor eigen succes mag gaan. Zij had al duidelijk gemaakt dat het niets zou worden tussen jullie.

Ook vind ik dat er toch nog een soort van competitie/strijd hoort te zijn hoor. Zo is het wat mij betreft heel goed mogelijk om onderling als vrienden om een vrouw te strijden. Pas als duidelijk word dat ze gevoelens heeft voor één van beide en het toch wel serieus dreigt te worden vind ik dat de ander zich kalm moet houden.

Wel erg goed dat je je vriend er gewoon op aanspreekt. Ook goed dat je er nog eens rustig over na hebt gedacht en hem ook gelijk kan geven op bepaalde punten. Je hebt hem er niet direct op aangevallen, maar je hebt wel duidelijk gemaakt dat je ermee zit . Jou vriend geeft aan dat het misschien niet helemaal netjes heeft gehandeld. Dat doet hij ook alleen maar om jou als vriend te respecteren. Dat hij het niet uitmaakt is natuurlijk logisch. Zij hebben wel iets dat jij nooit met haar zou kunnen hebben. Moeilijk, maar dat heb je maar te accepteren.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_60259276
Wat niet is kan komen

Ik zou hem ook effe negeren, kijken hoe lang je dat volhoudt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60260172
Kan me wel voorstellen hoe je je voelt.

Op zich vind ik het een kutstreek van die maat van je, maar aangezien het nooit echt iets geworden is tussen jullie en hij haar misschien helemaal geweldig vind, is het ergens ook wel weer te begrijpen dat hij zijn kans waagt.

Het zal misschien in het begin even hard zijn wat je nu doormaakt, maar over een tijdje dan zit je er niet meer zo mee, en dan zijn jullie weer gewoon goeie vrienden als vanouds. Het voordeel van man zijn/mannen onder elkaar is dat je zulke dingen (op termijn) kan 'laten gaan'. En het voordeel is dan dat je beste maat een leuke vriendin heeft waar jij ook goed mee op kan schieten. In the end kan dat een groot pluspunt worden. En als het over een tijdje niets lijkt te worden tussen hun dan kunnen jullie er -als het goed is- samen om lachen.

Dus kutstreek: ja.
Kwaad blijven/contact verbreken/vriendschap opgeven: nee.

Over een tijdje dan lach je erom
onzin?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 07:45:44 #24
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60260191
Suck it up and be a man!!

Je kan nu wel zeggen dat jij zoiets nooit zou flikken bij je vriend, maar dat weet je niet. Verliefdheid laat zich nu eenmaal niet sturen.
Nu heb je tenminste een leuk verhaal voor op hun bruiloft. Hoe hij haar van je heeft gestolen enzo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60260219
Goed gehandeld als ik het zo lees, als je echt al een uitgesproken liefde voor haar had was het wel stapje erger. Maar zoals ik het nu lees is het een begin geweest, of nog nieteens misschien. Want wist je maat wel dat je gek op haar was?

En ach, zij heeft jou afgewezen, en gun het je maat
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')