De jeugd is daar nu al mee bezig en dat lees ik terug op b.v. FOK! als ik zie hoe er gereageerd wordt. Tevens merk ik op straat e.d. ook dat de jeugd verhardt qua uiting.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:31 schreef postmortum het volgende:
Op ieder forum en (niet alleen Fok! dus) valt het me op hoe makkelijk het is om iemand af te zeiken , zonder naar de tegenargumenten van iemand te luisteren of zich enigszins in te leven in de persoon waarmee men een discussie te voeren.
Hierdoor lijkt er een cultuur te ontstaan waarbij kwetsen gelijk staat een discussiëren. Hoewel dit nu nog grotendeels op forums gebeurt , ben ik bang dat de huidige internetgeneratie (de 15-jarigen van nu ) in hun latere studie- en arbeidsloopbaan , steeds meer en meer gaat kwetsen om hun argumenten door te laten dringen en luisteren en normale discussies voeren iets iets van vorige generaties
Ze Hij is je ex, omdat?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:41 schreef Leandra het volgende:
Beetje onderling afzeiken in een dolletje mag altijd, zelfs als anderen dan niet meer begrijpen dat het een dolletje is (m'n ex en ik waren daar erg goed in, en achteraf hoorde ik soms van mensen "jullie hadden altijd ruzie". We hebben nooit ruzie gehad en hebben nog steeds goed contact)
Het vervelende is echter wel als het kwetsen om het kwetsen wordt. Aan de andere kant kun je je afvragen waarom je je gekwetst zou voelen door een opmerking van een onbekende op een forum.
Mensen die niet verder komen dan in ieder willekeurig topic een BS opmerking plaatsen met voornamelijk kwetsen of een topic verneuken mogen wat mij betreft dan ook opzouten, maar ik denk dat degenen die hier de grootste mond hebben IRL hun mond amper open durven te doen...
Dat zie je wel vaker op fora en chatrooms en dergelijke
Tut tut...quote:Op maandag 21 juli 2008 19:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
De jeugd is daar nu al mee bezig en dat lees ik terug op b.v. FOK! als ik zie hoe er gereageerd wordt. Tevens merk ik op straat e.d. ook dat de jeugd verhardt qua uiting.
het kan ook stoerdoenerij zijn , loop op zo'n jochie van 10 af en vraagt waarom die kanker roept en hij zal met zijn mond vol tanden staan , vaak genoeg meegemaaktquote:Op maandag 21 juli 2008 19:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
De jeugd is daar nu al mee bezig en dat lees ik terug op b.v. FOK! als ik zie hoe er gereageerd wordt. tevens merk ik op straat e.d. ook dat de jeugd verhard qua uiting.
Dat ook, maar ik heb toch ook al regelmatig meegemaakt dat er geen normaal gesprek mee te voeren valt met zulke persoontjes en dat er altijd gevloekt en getierd moet worden. Normaal discussiëren is er niet meer bij.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:43 schreef postmortum het volgende:
[..]
het kan ook stoerdoenerij zijn , loop op zo'n jochie van 10 af en vraagt waarom die kanker roept en hij zal met zijn mond vol tanden staan , vaak genoeg meegemaakt
als ze in een groepje zijn , in dat geval isoleer diegene van de groep met de grootste mond en kijk hij heeft geen grote mond meerquote:Op maandag 21 juli 2008 19:45 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik heb toch ook al regelmatig meegemaakt dat er geen normaal gesprek mee te voeren valt met zulke persoontjes en dat er altijd gevloekt en getierd moet worden. Normaal discussiëren is er niet meer bij.
Groepsgedrag.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:50 schreef postmortum het volgende:
[..]
als ze in een groepje zijn , in dat geval isoleer diegene van de groep met de grootste mond en kijk hij heeft geen grote mond meer
kletsen op het internet.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:42 schreef makkie88 het volgende:
ketsen op internet
en je ziet het in elke leeftijdgroepquote:
Ach, zo gaan die dingen, een relatie hebben vergt wat meer inzet dan het alleen goed met elkaar kunnen vindenquote:
Ik weet het, dat vind ik ook leuk aan op een terrasje zitten in de stad een beetje kijken hoe mensen zich gedragen als individu en als groep.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:52 schreef postmortum het volgende:
[..]
en je ziet het in elke leeftijdgroepLoop maar eens middagje door de stad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |