quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:31 schreef F1Bas het volgende:[..]
Niemand lag contractueel vast, ja in de praktijk wel maar er zijn er wel meer weggaan die een contract hadden. Kuhlmann oa, als ze echt wegwillen mogen ze dat.
Het ging met meer om de achtergrond van meneer Angstgegner, die is minstens zo'n enge man als Wesseling, maar goed dat niet iedereen zijn achtergrond hier kent.
En tuurlijk is het allemaal erg onzeker maar dat geldt voor iedereen met veel nieuwe spelers. De laatste jaren zijn er altijd veel nieuwe spelers gehaald trouwens.
De hoogste tijd om eens even op jou te reageren. F1Bas schijnt mij nogal goed te kennen, terwijl ik de beste jongen nog nooit heb gesproken. Hij komt ook niet eens uit Spakenburg, dus van de hoed en de rand weet hij al sowieso niet. Het is me al vaker opgevallen dat hij maar een eind weglult en regelmatig zijn rode vriendjes achterna lult. Je kent ze wel, dat zijn dezelfde mensen die op het IJsselmeervogels-forum vorig seizoen om de haverklap Harry van den Ham hebben afgebrand op een mensonterende manier. Toen de prestaties onder Wesseling enorm tegenvielen, waren dit dezelfde mensen die redeneerden in de trant van: hadden we Harry nog maar, toen deden we tenminste nog mee om de titel.
Ik zal je even uit de droom helpen, Basje. Jullie zijn vorig seizoen nooit een serieuze titelkandidaat geweest en Dennis van der Steen maakte zich in een interview voor het seizoen onsterfelijk belachelijk met de woorden dat de nieuwe doelstelling was om ongeslagen kampioen te worden. Helaas voor Dennis was dit na één competitieduel al niet meer mogelijk.
En omdat ik toevallig een insider ben, zal ik hier eens even melden dat Roy Wesseling het liefst trainer van Spakenburg zou zijn geworden. Zolang de huidige TC van Spakenburg aan het bewind is, zal dat echter nooit gebeuren. Daarom heeft hij in de winterstop van het afgelopen seizoen eieren voor zijn geld gekozen en voor de rooien gekozen. Alle blauwen hopen dat deze man nog jaren aan het bewind blijft bij de rooien. Want dan zijn conflicten met spelers verzekerd (meneer Rijsdijk wilde hem na afloop van de laatste derby Spakenburg-IJsselmeervogels -hoeveel was het ook alweer Bas - niet voor niets een enorme hijs geven, omdat Roy zijn vriendje Dennis Knüppe onheus had bejegend). En zo kan ik nog wel even doorgaan. De conflicten die Roy heeft gehad met spelers van Huizen, Haarlem en Cambuur zijn niet op de vingers van één hand te tellen. Mede daarom zal IJsselmeervogels in het nieuwe seizoen met vijftien nieuwe spelers - zoveel heeft Spakenburg er zelfs nog nooit gehad - opnieuw geen potten kunnen breken. Ik voorspel dat Roy na vijf duels met twee nederlagen tegen GVVV en Sparta Nijkerk al geen trainer meer is aan de rode zijde van De Westmaat.
Ondertussen heeft onze Basje ook wel door dat Roy een hele enge man is, maar vervolgens noemt hij Angstgegner minstens net zo eng. Hoe kom je daar nu toch bij, Basje. Ik ben de ideale schoonzoon. Maar misschien mag ik van Bas niet voor mijn mening uitkomen en kritiek leveren op het heilige IJsselmeervogels. Jammer dan, als er aanleiding toe is, uit ik ook op geheel eigen wijze kritiek op mijn eigen club. Gelukkig hebben die hun zaakjes na enkele seizoenen weer keurig voor elkaar. Onze helaas veel te vroeg overleden hoofdsponsor en suikeroom Izaak Veerman zei vroeger eens: ik ben pas tevreden als we IJsselmeervogels helemaal te gronde gericht en er op hun velden koeien grazen. Als deze man er nog was geweest, dan hadden jullie in de afgelopen jaren geen enkele titel binnengehaald, neem dat maar van mij aan..
Nog wat anders, Bas. Schrijf niet zo achterlijk over een werkloze speler die momenteel bij Spakenburg meetraint, terwijl er in de persoon van Lion Axwijk ook een speler van het VVCS-team bij jullie rondloopt. Veel plezier in de achtervolging op het blauwe bolwerk in het nieuwe seizoen. Ik hoop nog veel gefrustreerde stukjes van je te mogen lezen en zal vanaf nu regelmatig reageren, zodat je ook eens wat tegengas krijgt.