abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60419784
Ben trouwens benieuwd:
quote:
Financieel echec bij Bennekom

door Lex Lammers. dinsdag 29 juli 2008 | 03:19 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 29 juli 2008 | 12:06
BENNEKOM - Het seizoen is nog maar net begonnen of de eerste rel is al geboren. Voetbalclub Bennekom - zaterdag hoofdklasse - verkeert in zware financiële problemen. De contracten voor het nieuwe voetbaljaar kunnen niet betaald worden.

Doelman Matteus Hoop en verdediger Wouter Lamers stapten gisteravond op nog voor de eerste training begon.

De selectie van Bennekom is sinds vorig seizoen ondergebracht in de STE, de Stichting Topvoetbal Eikelhof. Die genereert middelen uit de businessclub Mid4 en de voetbalvereniging en gaat over de betalingen aan de spelers en het begeleidingsteam van de club. De STE geldt als opvolger van de STB. De Stichting Topsport Bennekom ging in de zomer van 2007 failliet vanwege een forse belastingschuld.

Bracht dat de club al grote imagoschade aan, onder nieuw bewind is er opnieuw sprake van financieel wanbeheer. Kort gezegd is er vorig jaar teveel geld uitgegeven. Daardoor kampt de STE nu met zware liquiditeitsproblemen.

"Het is een drama", stelde gisteravond Guus Smit namens de sponsors van Bennekom en de voetbalvereniging met de tranen in zijn ogen. "Maar er is vorig seizoen een groot negatief saldo opgebouwd. En dan hebben we het niet over twintigduizend euro, maar een veelvoud daarvan. We kunnen de lopende afspraken daardoor echt niet meer nakomen. Dan is de stichting in november of december failliet. En dat willen we koste wat kost voorkomen."

Smit gaf de verklaring met Joop Overmeer, die als adviseur van de club en Mid4 optrad. Ze traden naar voren uit clubliefde, niet vanwege betrokkenheid bij het financiële echec. "Maar daarom doet dit niet minder pijn" , zei Smit. "We zijn met grote moeite de verplichtingen van vorig seizoen nog nagekomen. Maar we kunnen niet meer op die oude voet verder. De begroting die is opgesteld staat in geen verhouding tot de uitgaven die zijn gedaan."

Dat werd gisteravond ook de spelersgroep voor de eerste training van het nieuwe voetbaljaar meegedeeld. De selectie kreeg te horen dat 'alle contracten opnieuw werden bekeken'. Na die verklaring werden diverse scenario's geschetst. Allereerst was er de hoop er 'samen met de spelers uit te komen'. Maar als spelers niet verder wilden, werd dat ook geaccepteerd. Daarbij konden nieuwelingen nog terug naar hun oude club, zo werd uitgelegd. En vanuit Bennekom was er tenslotte ook begrip als een advocaat werd ingeschakeld om de huidige contracten te eerbiedigen. "Al zal dat alleen het faillissement van de STE inhouden", zuchtte Smit. " Dat willen we voorkomen, maar er zijn meer problemen. Als de nieuwe afspraken door de spelers niet worden geaccepteerd, ontrolt zich een sportief drama bij Bennekom. Dan moeten we wellicht met het tweede elftal de competitie in."

Wouter Lamers en Matteus Hoop, overgekomen van IJsselmeervogels, namen daar al een voorschot op. Zij stapten na de bijeenkomst in de kleedkamer op. Hoop liet zijn spullen, eerder op de avond nog ontvangen, al symbolisch achter. Zowel de doelman als verdediger Lamers gaan 'een vervolggesprek' aan. Hoofdtrainer Bram Braam beraadt zich ook op zijn positie. "Ik heb met overtuiging afspraken gemaakt", zei hij. "Ik had er ook echt zin in. Dan valt dit je rauw op je dak."

Uiteraard werd gisteren al een schuldige gezocht voor de nieuwste financiële malaise. De STE kent als bestuursleden Wim IJkhout en Arjan Bos. Hun positie is onhoudbaar geworden. IJkhout en Bos hebben hun functie per direct neergelegd.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_60421676
What's new?

Zie o.a. http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=2224.

Wel mooi contrast met http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=1768

Overigens zou de tester bij Spakenburg dus Christy Bonevacia zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60488889
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:31 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Niemand lag contractueel vast, ja in de praktijk wel maar er zijn er wel meer weggaan die een contract hadden. Kuhlmann oa, als ze echt wegwillen mogen ze dat.

Het ging met meer om de achtergrond van meneer Angstgegner, die is minstens zo'n enge man als Wesseling, maar goed dat niet iedereen zijn achtergrond hier kent.

En tuurlijk is het allemaal erg onzeker maar dat geldt voor iedereen met veel nieuwe spelers. De laatste jaren zijn er altijd veel nieuwe spelers gehaald trouwens.

De hoogste tijd om eens even op jou te reageren. F1Bas schijnt mij nogal goed te kennen, terwijl ik de beste jongen nog nooit heb gesproken. Hij komt ook niet eens uit Spakenburg, dus van de hoed en de rand weet hij al sowieso niet. Het is me al vaker opgevallen dat hij maar een eind weglult en regelmatig zijn rode vriendjes achterna lult. Je kent ze wel, dat zijn dezelfde mensen die op het IJsselmeervogels-forum vorig seizoen om de haverklap Harry van den Ham hebben afgebrand op een mensonterende manier. Toen de prestaties onder Wesseling enorm tegenvielen, waren dit dezelfde mensen die redeneerden in de trant van: hadden we Harry nog maar, toen deden we tenminste nog mee om de titel.

Ik zal je even uit de droom helpen, Basje. Jullie zijn vorig seizoen nooit een serieuze titelkandidaat geweest en Dennis van der Steen maakte zich in een interview voor het seizoen onsterfelijk belachelijk met de woorden dat de nieuwe doelstelling was om ongeslagen kampioen te worden. Helaas voor Dennis was dit na één competitieduel al niet meer mogelijk.

En omdat ik toevallig een insider ben, zal ik hier eens even melden dat Roy Wesseling het liefst trainer van Spakenburg zou zijn geworden. Zolang de huidige TC van Spakenburg aan het bewind is, zal dat echter nooit gebeuren. Daarom heeft hij in de winterstop van het afgelopen seizoen eieren voor zijn geld gekozen en voor de rooien gekozen. Alle blauwen hopen dat deze man nog jaren aan het bewind blijft bij de rooien. Want dan zijn conflicten met spelers verzekerd (meneer Rijsdijk wilde hem na afloop van de laatste derby Spakenburg-IJsselmeervogels -hoeveel was het ook alweer Bas - niet voor niets een enorme hijs geven, omdat Roy zijn vriendje Dennis Knüppe onheus had bejegend). En zo kan ik nog wel even doorgaan. De conflicten die Roy heeft gehad met spelers van Huizen, Haarlem en Cambuur zijn niet op de vingers van één hand te tellen. Mede daarom zal IJsselmeervogels in het nieuwe seizoen met vijftien nieuwe spelers - zoveel heeft Spakenburg er zelfs nog nooit gehad - opnieuw geen potten kunnen breken. Ik voorspel dat Roy na vijf duels met twee nederlagen tegen GVVV en Sparta Nijkerk al geen trainer meer is aan de rode zijde van De Westmaat.

Ondertussen heeft onze Basje ook wel door dat Roy een hele enge man is, maar vervolgens noemt hij Angstgegner minstens net zo eng. Hoe kom je daar nu toch bij, Basje. Ik ben de ideale schoonzoon. Maar misschien mag ik van Bas niet voor mijn mening uitkomen en kritiek leveren op het heilige IJsselmeervogels. Jammer dan, als er aanleiding toe is, uit ik ook op geheel eigen wijze kritiek op mijn eigen club. Gelukkig hebben die hun zaakjes na enkele seizoenen weer keurig voor elkaar. Onze helaas veel te vroeg overleden hoofdsponsor en suikeroom Izaak Veerman zei vroeger eens: ik ben pas tevreden als we IJsselmeervogels helemaal te gronde gericht en er op hun velden koeien grazen. Als deze man er nog was geweest, dan hadden jullie in de afgelopen jaren geen enkele titel binnengehaald, neem dat maar van mij aan..

Nog wat anders, Bas. Schrijf niet zo achterlijk over een werkloze speler die momenteel bij Spakenburg meetraint, terwijl er in de persoon van Lion Axwijk ook een speler van het VVCS-team bij jullie rondloopt. Veel plezier in de achtervolging op het blauwe bolwerk in het nieuwe seizoen. Ik hoop nog veel gefrustreerde stukjes van je te mogen lezen en zal vanaf nu regelmatig reageren, zodat je ook eens wat tegengas krijgt.
pi_60488998
Gezellag .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_60489060
Ja, wie kaatst kan die bal een keer terug verwachten, hé.
pi_60489151
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Gezellag .
Niet meer op die gast reageren, niemand neemt hem meer serieus

Ik lees het niet eens meer.
pi_60489264
Dan vergis je toch schromelijk Basje, iedereen die hier het amateurvoetbal volgt, gaat dit stukje lezen. Jij hebt het zojuist al gedaan.Ik zal je het vuur na aan de schenen leggen hier. Je zult nog spijt krijgen dat je je ooit hebt geregistreerd voor dit overigens leuke voetbalforum. En ik ben nog maar net begonnen met wat inside-info, dus let op je woorden. Ga je nu ook al bepalen dat mensen niet moeten reageren op mij. In wat voor bekrompen wereldje leef jij eigenlijk?
pi_60489453
Ik vind je wel wat stoer doen hoor angstgegner. Of je nou inside info hebt of niet, reageer gewoon normaal joh.
In Southern Sun
pi_60489543
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:04 schreef Hoornes het volgende:

[..]

Dat kun je denk ik beter niet doen. Ik verwacht dat hij binnen afzienbare tijd door de mand valt.
Ik denk dat jij beter niet zoveel kunt denken, Hoornes. Ik weet wel waarom je zo reageert, want jullie wilden vorig seizoen of het seizoen ervoor Westera zelf dolgraag inlijven. Maar omdat hij geen enkele belangstelling had voor jouw club, ben je kennelijk gefrustreerd geraakt. Dit is overigens niet de eerste keer dat je je negatief uitlaat over Westera, die een uitstekende naam in het zondagvoetbal heeft en gewoon een prima voetballer is. Zelfs mensen van IJsselmeervogels hebben Spakenburg gecomplimenteerd met deze aankoop.

Ben jij trouwens niet dezelfde persoon die ooit door een lid van de sponsorcommissie van Spakenburg was uitgenodigd om een wedstrijd van Spakenburg te bezoeken met daaraan gekoppeld een bezoek aan het sponsorhome na afloop Op een forum las ik ooit dat je zeer denigrerend uitliet over het sponsorhome van Spakenburg en daarom na een kwartier maar een kroket bent gaan halen in de kantine. Over stank voor dank gesproken. Ik kan je dus niet serieus nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Angstgegner op 01-08-2008 14:45:47 ]
pi_60489668
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind je wel wat stoer doen hoor angstgegner. Of je nou inside info hebt of niet, reageer gewoon normaal joh.
.

Dat mag jij vinden, maar je denkt toch niet dat ik me daar iets van aantrek. Dit heeft helemaal niets met mijn inside-info te maken. Jij komt niet uit Spakenburg, dus je weet helemaal niets van de verhoudingen tussen rood en blauw. Met mijn reactie is niets mis. Nogmaals, wie kaatst moet de bal verwachten, alleen kaats ik iets beter dan F1Bas. En als je dat niet bevalt, lees je het toch lekker niet joh. Ik heb niets met jou te maken.
pi_60489752
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:44 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

.

Dat mag jij vinden, maar je denkt toch niet dat ik me daar iets van aantrek. Dit heeft helemaal niets met mijn inside-info te maken. Jij komt niet uit Spakenburg, dus je weet helemaal niets van de verhoudingen tussen rood en blauw. Met mijn reactie is niets mis. Nogmaals, wie kaatst moet de bal verwachten, alleen kaats ik iets beter dan F1Bas. En als je dat niet bevalt, lees je het toch lekker niet joh. Ik heb niets met jou te maken.
Wat heeft het er nou weer mee te maken of ik uit Spakenburg kom? Thank God gelukkig niet zeg. En je laatste zin .
In Southern Sun
pi_60489782
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:40 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

Ik denk dat jij beter niet zoveel kunt denken, Hoornes. Ik weet wel waarom je zo reageert, want jullie wilden vorig seizoen of het seizoen ervoor Westera zelf dolgraag inlijven. Maar omdat hij geen enkele belangstelling had voor jouw club, ben je kennelijk gefrustreerd geraakt. Dit is overigens niet de eerste keer dat je je negatief uitlaat over Westera, die een uitstekende naam in het zondagvoetbal heeft en gewoon een prima voetballer is. Zelfs mensen van IJsselmeervogels hebben Spakenburg gecomplimenteerd met deze aankoop.

Ben jij trouwens niet dezelfde persoon die ooit door een lid van de sponsorcommissie van Spakenburg was uitgenodigd om een wedstrijd van Spakenburg te bezoeken met daaraan gekoppeld een bezoek aan het sponsorhome na afloop. Op een forum las ik een paar jaar geleden dat je je zeer denigrerend uitliet over het sponsorhome van Spakenburg en daarom na een kwartier maar een kroket bent gaan halen in de kantine. Over stank voor dank gesproken. Ik kan je dus niet serieus nemen.
pi_60489898
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat heeft het er nou weer mee te maken of ik uit Spakenburg kom? Thank God gelukkig niet zeg. En je laatste zin .

Als je logisch nadenkt, zou je dat begrijpen. Dat is kennelijk toch te moeilijk voor je. Mijn laatste zin zal ik helaas voor jou niet terugnemen.
pi_60490067
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:54 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

Als je logisch nadenkt, zou je dat begrijpen. Dat is kennelijk toch te moeilijk voor je. Mijn laatste zin zal ik helaas voor jou niet terugnemen.
, je hebt nog wel wat cursusjes trollen nodig hoor. Dat ik niet uit Spakenburg kom heeft er geen moer mee te maken over hoe je op een forum als deze praat lijkt me. Je hoeft het ook niet terug te nemen hoor, kon er wel om lachen.
In Southern Sun
pi_60491063
Is goed man.
pi_60492883
Verhaal van Wesseling klopt wel gewoon hoor. Alleen dacht ik dat Rijsdijk al in de aanloop naar de laatste derby een handgemeen had gehad met Wesseling, maar dat is een detail.

Maar goed, Wesseling... Wat moet je er van zeggen? De Taxichauffeur is er ooit in geslaagd om de complete aanhang van ASWH - okee, zijn er vergeleken bij andere clubs wellicht niet veel -, tegen zich in het harnas te jagen. Zegt wel wat, want normaal gebeurt zoiets nooit. Zoet was dan ook de wraak toen ASWH in 2006 het Cambuur van Wesseling uit de KNVB-beker knikkerde.

Ik denk dan ook dat als de Vogels mee gaan spelen om de titel, dit eerder ondanks dan dankzij Wesseling is. Want de meeste spelers hebben genoeg kwaliteit natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_60493140
Dat zal ik niet ontkennen, maar ik denk dat de selectie niet evenwichtig genoeg is. Zo tel ik alleen al negen middenvelders. Een man als André Kemper, die door de supporters, (ja, ook door jou Basje, ontken het maar niet!!) nog steeds op een voetstuk wordt geplaatst (en dat terwijl hij het afgelopen seizoen helemaal niets heeft gepresteerd) zie ik niet eens in de basis komen. Dus als de resultaten tegenvallen, zal het gemor tot ver in de omtrek te horen zijn. Kan me niet voorstellen dat Roy binnen een seizoen een eenheid van het nieuwe Vogels kan maken. De ervaring heeft geleerd dat een club die zoveel nieuwe spelers moet inpassen, onmogelijk kampioen kan worden, zeker niet als er ook nog clubs als Spakenburg, Sparta Nijkerk en GVVV op de loer liggen.
pi_60493214
Die scheve verhoudingen noemde ik eerder inderdaad ook. Bij die middenvelders ook nog eens veel jongens die graag centraal spelen of in elk geval de spelbepaler willen uithangen. Dus het zal dan meer op individuele kwaliteit aankomen dan op een teamprestatie, denk ik.

Zal GVVV een kanshebber worden? Is relatief rustig gebleven daar afgelopen zomer.

Qua regio hier zie ik Kozakken Boys niet verder komen dan top vijf, denk niet dat ze echt om de titel gaan spelen. Willen ze zelf wel, maar de gewenste lange en fysiek sterke spits is niet gekomen. Nu veel kleine mannetjes, al kan dat ook een wapen zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_60493340
Zie GVVV wel in de top vijf eindigen, maar of ze echt serieus gaan meestrijden om de titel waag ik te betwijfelen. Ook Sparta is zeker niet sterker uit de transferperiode gekomen. Daarnaast ben ik echt niet gecharmeerd van de nieuwe trainer Henny Lee, die ooit bij Spakenburg door het ijs zakte. Van Kozakken Boys heb ik al enkele jaren hoge verwachtingen, maar men slaagt er maar niet in de wisselvalligheid uit te bannen. Van de aankopen ben ik in ieder geval niet echt onder de indruk.
pi_60493453
Het is dit jaar voor KB-begrippen wel rustig geweest. Maar de nieuwelingen zijn inderdaad niet echt grote namen.

Richie Basoski van Baronie is een leuke dribbelaar, die daar makkelijk scoorde. Wel een goede denk ik voor ze, al is het een apart mannetje. Die verdediger van Baronie ziet er groot uit, maar ken ik niet goed genoeg om te beoordelen, net als de jongens van Triborgh.

Sam Versluis was dik topscorer bij Ameide, maar dat is beduidend lager qua niveau. Die wil vooral komen leren, zoals Willem Looijen vorig jaar, al had die al een mooi tussenjaar gehad bij LRC. De jongens van NAC zijn piepjong. Andro Franca kan wel goed voetballen, maar is niet altijd even constant geweest in Jong NAC. Bovendien eenzelfde type als Zimmerman.
www.thuisuiteten.nl
pi_60493770
Het is jammer dat Kees Tol één dag na het verstrijken van de overschrijvingstermijn door Cambuur bij Spakenburg is weggekaapt. Het wordt de hoogste tijd dat de KNVB de regels eens gaat veranderen, want dit is je reinste willekeur. Zie ook het verhaal Plet die op 15 juli nog even door Telstart bij Lisse wordt weggehaald.

Van Tol had ik hoge verwachtingen. Ik heb hem een keer zien spelen tegen Zuidvogels. Hij heeft niet alleen een neusje voor de goal (26 goals in de eerste klasse A vorig seizoen), maar is ook tweebenig, snel en heeft oog voor een vrijstaande medespeler, getuige zijn twintig (!!) assist in het afgelopen seizoen. Ik kan die jongen wel begrijpen, maar gelet op de grote concurrentie in Leeuwarden, had ik liever gezien dat hij eerst een jaartje bij ons ervaring had opgedaan op het hoogste amateurniveau. Nu komt hij, misschien voorlopig, in Jong Cambuur terecht en is het nog maar de vraag hoe hij daar mentaal mee omgaat. Dat hij het in zich heeft om te slagen in het betaalde voetbal, staat echter buiten kijf. Ook IJsselmeervogels, dat weer eens te laat was en werd afgetroefd door Spakenburg, en AFC waren voor Tol in de running. Wellicht was hij bij Spakenburg ook niet meteen in de basis gekomen, maar we hadden dit seizoen ongetwijfeld veel van hem gehoord.
pi_60511535
IJsselmeervogels - Jong FC Utrecht 1-3

Slecht begin en daardoor na een minuut al 0-1 en na een kwartier ofzo 0-2.

Daarna ging het gelijk op en werden er in de 2de helft nog twee mooie goals gescoord.

Beide helften met twee andere elftallen gespeeld dus dat zegt nog niet alles. Ook nog maar een week in training maar de verdediging moet scherper worden.
pi_60516962
Een grote persoonlijke fout van de met veel bombarie binnengehaalde centrale verdediger Bas Mooij leidde binnen de minuut de 0-1 in, terwijl Lion Axwijk, een andere nieuwe verdediger een middagdutje deed bij het derde tegendoelpunt. Kortom nog veel werk aan de winkel voor Roy Wesseling, de man van wie de spelers geen alcohol (!!) mogen drinken in de kantine op donderdagavond, vandaar dat er na 22.00 uur nog vijf supporters zitten en de spelers hun heil elders zoeken. Gezellige club hoor.

Spakenburg won tegen tegen zaterdagtweedeklasser AWV '66 met 3-0, een stand die bij rust bereikt was door twee goals van Ruben Wilson en een eigen doel. In de tweede helft maakte middenvelder Christy Bonevacia zijn opwachting. Een andere middenvelder Miel Mans, is opnieuw geblesseerd (lichte liesklachten). Hij moet in de voorbereiding zijn contract verdienen. Na rust deden de blauwen het rustig aan, hoewel er genoeg kansen waren op een grotere voorsprong.
pi_60520487
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 22:07 schreef Angstgegner het volgende:
Een grote persoonlijke fout van de met veel bombarie binnengehaalde centrale verdediger Bas Mooij leidde binnen de minuut de 0-1 in, terwijl Lion Axwijk, een andere nieuwe verdediger een middagdutje deed bij het derde tegendoelpunt. Kortom nog veel werk aan de winkel voor Roy Wesseling, de man van wie de spelers geen alcohol (!!) mogen drinken in de kantine op donderdagavond, vandaar dat er na 22.00 uur nog vijf supporters zitten en de spelers hun heil elders zoeken. Gezellige club hoor.

Tjonge, ben je een beetje verbitterd ofzo? Of jaloers? Je lijkt wel een feyenoorder...
In Southern Sun
pi_60521822
Totaal niet, waarom zou ik verbitterd moeten zijn. Omdat de Vogels een paar keer achter elkaar kampioen zlijn geworden? Ik denk dat zij in de hoofdklasse B voorlopig een toontje lager moeten gaan zingen, omdat de selectie van Spakenburg uitgebalanceerder is. Jaloers op IJsselmeervogels? Terwijl m'n eigen club tot de meest aansprekende amateurclubs van Nederland behoort? Jij bent een Zeeuw zag ik, misschien moet je je toch eens wat meer verdiepen in het Spakenburgse voetbal, want je komt nu niet verder dan rare veronderstellingen die geen enkel hout snijden.

Ik geef slechts aan dat het er bij Spakenburg een stuk gemoedelijker aan toegaat. Als de Vogels twee keer achter elkaar verliezen, breekt de pleuris uit en deugt er volgens de supporters helemaal niets van het gevoerde beleid. Spakenburg is wel wat gewend de laatste jaren. Als het daar misgaat zijn de rapen natuurlijk ook gaar, maar als IJsselmeervogels bij wijze van spreken op de derde plaats staat, moet de trainer al oppassen en is de hele tent in paniek. Zie vorig seizoen. Even voor jouw informatie: associeer mij a.u.b. nooit meer met Feyenoord, want als ik aan één eredivisieclub een hekel heb, is het wel deze simpele arbeidersploeg uit Rotterdam. Ben zelf al 35 jaar supporter van FC Twente.

[ Bericht 8% gewijzigd door Angstgegner op 03-08-2008 08:01:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')