Kom op zeg! Het is verdomme toch geen rocket science! Stuur haar een sms, stuur haar een berichtje via Hyves, simpel als wat. Vraag hoe haar weekend was, of ze naar bepaalde kroegen gaat of vraag desnoods of ze pure hagelslag prefereert boven een mix van vanille en puur.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:48 schreef Kloonie het volgende:
[..]
4]Ok, laten we dit relateren aan een specifiek geval. Van een zeker dame heb ik haar hyves en tel.nr. Zie ze incidenteel met uitgaan. What to do! (Jammere is dus dat ze recent met een gast heeft gezoend!)
De enige manier is doen. Wat is het ergste wat je kan overkomen? Een 'nee' van haar kant? Spookyquote:Op maandag 21 juli 2008 00:56 schreef Kloonie het volgende:
Maar nu terug naar het 'probleem'. Wat de oorzaak hiervan is lijkt mij dat ik gewoon te weinig ervaring heb opgedaan met het ‘versieren’ van de vrouwmensch. Hierdoor laat ik steeds kansen aan me voorbij gaan, doordat ik gewoonweg niet weet wat ik moet doen.
Dat dus.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef Friek_ het volgende:
Het is allemaal niet zo moeilijk. Drempelvrees, that's all. Gewoon doorheen beuken.
Idd. Het maakt allemaal niet uit, gewoon doen. Succes en dan resultaten posten hequote:Op maandag 21 juli 2008 23:57 schreef VonHinten het volgende:
[..]
De enige manier is doen. Wat is het ergste wat je kan overkomen? Een 'nee' van haar kant? Spooky
Tips voor 'moves' waar je om vraagt heb ik niet voor je, het belangrijkste is gewoon dat je íets doet. Wat maakt niet uit: vraag haar mee naar de film, ga een keer voor d'r koken, doe een stoute zoenpoging op het juiste moment, maak een foute dubbelzinnige opmerking om haar reactie te checken, sla een keer een arm om d'r schouder: doe in ieder geval iets.
Goed bezig, en dat meen ik serieus. Je moet blauwtjes kunnen en durven lopen om ook te kunnen slagen. Op die manier ben je de opportunistische kant van jezelf aan het ontginnen terwijl het met de voorzichtige kant al lang goed zit. Als je zo doorgaat komen die twee uiteindelijk wel in balans. Small talk vind ik ook lastig, maar daar kun je ook je eigen weg in vinden. Het gaat er toch meer om hoe je iets zegt dan waarover je het hebt.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:48 schreef Kloonie het volgende:
[..]
Heb ook weleens het een en ander geprobeerd. Op een bruiloft was er een leuke dame in de bediening, had al wat biertjes op en gewoon op de betreffende dame afgestapt en haar nummer gevraagd. Maar ik vrees dat ik dat iets anders had moeten aanpakken en eerst wat smalltalk had moeten toepassen, aangezien ik keihard werd afgewezen. Alvast een voorproefje van de blauwtjes voor Sport_life
Understatement van het jaarquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:51 schreef ShadyLane het volgende:
Vrouwen zijn ook niet allemaal super-adremme cabaretieres he![]()
Kijk! Zulke vrouwen, daar kun je wat mee!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:51 schreef ShadyLane het volgende:
Hou wat small talk over hoe waardeloos je bent in small talk. Als je dat op een leuke manier doet met wat zelfspot komt dat niet stom over. Tenminste, op mij zou het sympathiek overkomen, maar ik ben zelf dan ook geen ster in smalltalk, is puur toneelspel hier en als iemand dat benoemt voel ik me direct bij zo iemand op m'n gemak.
Vrouwen zijn ook niet allemaal super-adremme cabaretieres heMaak van je zwakte je sterkte door het te gebruiken om een band te smeden.
Hehe, was ook mede dankzij het bierquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goed bezig, en dat meen ik serieus. Je moet blauwtjes kunnen en durven lopen om ook te kunnen slagen. Op die manier ben je de opportunistische kant van jezelf aan het ontginnen terwijl het met de voorzichtige kant al lang goed zit. Als je zo doorgaat komen die twee uiteindelijk wel in balans. Small talk vind ik ook lastig, maar daar kun je ook je eigen weg in vinden. Het gaat er toch meer om hoe je iets zegt dan waarover je het hebt.
Qua zelfbeeld is het gewoon goed bij mij. Ik vind mijzelf interessant en een goede deal etc. En ik denk ook dat ik dat uitstraal. Anyway het gaat puur om het benaderen, vrouwen stappen namelijk zelden op je af ofwel ik zal het zelf moeten doen. De laatste tips zijn zeker het opvolgen waardquote:Op woensdag 23 juli 2008 04:34 schreef Fakkan het volgende:
Ik kan niet slapen dus ik post effe.
Hoewel ik een aantal jaartjes jonger ben dan jij heb ik ook min of meer hetzelfde meegemaakt. Ik was vroeger erg onaantrekkelijk en gelukkig is dat de afgelopen 5 jaar veranderd, in positieve zin. Tijdens een 1 week durende vakantie in Indonesië en Maleisië ben ik notabene 2 keer gevraagd om model te worden. Nu zeg ik dat niet om op te scheppen, want het heeft werkelijk niets betekend voor mijn zelfvertrouwen. Die bleef namelijk 0,0.
Ik zweer het je, er zijn weinig mannen die slechter zijn in het interpreteren van signalen van meiden als ik destijds. In 99% van de gevallen had ik het gewoon niet door. Als het lampje een keer brandde, wat alleen gebeurde als een meisje mij glimlachend aanstaarde o.i.d., was ik gewoon te bang er iets mee te doen. Hartslag naar 160 beats per minute, je kent het misschien.
Op een gegeven moment heb ik de knop gewoon omgedraaid. Het lijkt lastig maar het is eigenlijk zo simpel. In tegenstelling tot wat anderen vinden, vind ik mijzelf nog steeds heel erg gemiddeld qua uiterlijk. Daarentegen heb ik mijzelf ingepraat dat ik interresant en leuk ben. Ik heb mijzelf als het ware daarmee boven de rest geplaatst. Dat mag je best arrogantie noemen, maar geen narcisme. Denken dat je beter bent is niet erg, maar probeer het niet te uiten.
Nu wil ik je wel advies geven over vrouwen, maar het is al zo vaak gezegd. Om het nog eens te herhalen: niet denken, maar doen. Als je een leuk meisje ziet en je krijgt ook maar de kleinste hint van interesse, spreek haar gewoon aan. Het maakt niet uit waar het gesprek over gaat, zij heeft heus wel door dat jij geinteresseerd in haar bent. Want in het interpreteren van signalen van de andere sexe zijn zij vaak veel beter, geloof mij. Loopt het gesprek vlot, stel dan voor om samen wat te drinken en te kletsen. Loopt het gesprek stroef en klikt het niet, zeg netjes gedag en vergeet haar. Je ging met lege handen het gesprek in en je verlaat het gesprek met lege handen. Je hebt dus niets verloren.
Shit, en nu moet ik naar bed.
Nah, chinese vrouwenquote:Op woensdag 23 juli 2008 05:02 schreef kraakvandaal het volgende:
Je komt als kerel in de aandacht en Chinese vrouwen zijn dol op tafeltennis.
He, hoer hoe duur ben jequote:Op woensdag 23 juli 2008 00:38 schreef Bombshell het volgende:
Stop met denken in termen zoals ''dame''...
Denk eerder aander de termen '''hoer'' en ''slet'' en je zal merken dat he benaeren stukken makkleijker gaat
Ach het behoed je wel voor het maken van enorm foute opmerkingen. Think before you speak. Gesprekken met nieuwe mensen is altijd een beetje aftasten, maar als het gesprek eenmaal loopt ben je ook minder met de vorm bezig (van het gesprek welteverstaan). Ik denk dat je beide al snel aanvoelt of het gesprek lekker loopt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:28 schreef Kloonie het volgende:
Wat me trouwens ook opvalt is dat vele denken tijdens het converseren met vrouwen. Dus ik denk vaak, ow hoe komt dit over, is dit niet raar. Ook al ben ik bv gewoon een mailtje aan het typen naar een vrouw. Ik probeer dat wel steeds gewoon te negeren en te typen / lullen wat gewoon in me opkomt.
Nah, je kan ook veel te veel nadenken, zodat je een soort van blokkeert. En achteraf bedenk je je dan, goh ik had dit en dit kunnen zeggen, deze grap kunnen maken etc.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:31 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ach het behoed je wel voor het maken van enorm foute opmerkingen. Think before you speak. Gesprekken met nieuwe mensen is altijd een beetje aftasten, maar als het gesprek eenmaal loopt ben je ook minder met de vorm bezig (van het gesprek welteverstaan). Ik denk dat je beide al snel aanvoelt of het gesprek lekker loopt.
Laatst zag ik dat ook weer. Van die gastjes in een of andere kroeg die maar bij meisjes bleven staan. Iedereen zag dat deze vrolijke jonge hertjes daar weinig behoefte aan hadden. De enige die het niet doorhadden waren die gastjes zelf. Best vermakelijk voor ons, uitermate sneu voor hen.
Ja, dat kan ook ja. Daarom zei ik al, gewoon met zoveel mogelijk mensen een praatje maken. Dus niet alleen met meisjes die interessant zijn. Zo krijg je er ook een beetje gevoel voor. Het is best belangrijk om in het leven goede communicatieve vaardigheden te hebben.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:11 schreef Kloonie het volgende:
[..]
Nah, je kan ook veel te veel nadenken, zodat je een soort van blokkeert. En achteraf bedenk je je dan, goh ik had dit en dit kunnen zeggen, deze grap kunnen maken etc.
Thx,quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:45 schreef Re het volgende:
zo hé... allemaal posts weg ...
en dat is niet voor niets
Tuurlijk geen mosterd na de maaltijd! Is een tip die ik altijd kan gebruiken. Ik blijf ook grotendeels doen wat jij aangeeft, alleen stap ik nooit voor een lulpraatje naar een dame. Maar daar is nu verandering in aan het komenquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:06 schreef Fasai het volgende:
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar wie weet heb je er nog wat aan. Als je een meid ziet die je interessant vindt, blijf gewoon doen wat je deed (lol hebben met vrienden, genieten van de muziek etc.) maar zorg ervoor dat je een beetje bij haar in de buurt komt. Als je af en toe naar haar kijkt, en ze kijkt terug (het liefst met een lach) dan heb je haar interesse.
Dan komt het punt dat je haar aan gaat spreken (als zij dat niet al heeft gedaan, er zijn genoeg assertieve vrouwen tegenwoordig). Maak een opmerking over iets uit de omgeving, of iets dat ze aan heeft, gewoon het ijs breken, hoeft echt geen geweldige one-liner te zijn. Als ze geinteresseerd is reageert ze met meer dan een ja of een nee, en kan je daarop verder.
Nu zal de natuurlijke loop van een gesprek ervoor zorgen dat je op een gegeven moment wel bij iets aankomt dat je beide interesseert. Daar kan je dan op verdergaan. Voor je het weet heb je een lang gesprek.
En dan niet vergeten haar nummer te vragen. Het eindigt niet altijd op de manier zoals hierboven beschreven staat. Soms komt er iets uit voort, soms niet. Keep on trying
De Engelse taal bijvoorbeeld?quote:
Nah, beetje heen en weer ge'smst. Vervolgens heb ik haar gebeld, maar toen kwam ze niet zo heel enthousiast over / geinteresseerd over. Nu 1,5 week niks meer gehoord. Vandaar dat ik nu even heb, ik laat ff niks van mij horen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:41 schreef Bolter het volgende:
"Redelijk wat energie" als in één keer bellen...
Errr..om wat voor situatie gaat 't nu? Iets geregeld in de kroeg en nu probeer je een date te regelen of?
Zoiets dacht ik ook ja. Begin het al te lerenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:49 schreef Bolter het volgende:
Gaat 'm niet worden. Even laten hangen, mocht je haar weer eens in de kroeg tegenkomen of zo kan je altijd nog een poging wagen om je zelf weer in de picture te spelen. Reageert ze dan positief proberen een date te regelen, houdt ze de boot af weet je waar je aan toe bent.
maar je hebt geen vrienden, ga je dan in je eentje naar de kroegquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:16 schreef tijnbrein het volgende:
Ook een TVP.
Ik herken mijzelf in het verhaal van TS ik heb alleen weinig vrienden en ik drink geen alcohol. Ik heb ook problemen gehad in het verleden die ik nog moet verwerken, meer zelfvertrouwen krijgen en betere sociale vaardigheden ontwikkelen. Goede tips. Alleen het uitvoeren van die tips is aan het begin heel erg lastig. Maar ik ga het proberen. One step at the time.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |