abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:59:44 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_60857409
rond het 2e jaar komen de laatste kiezen, maar hier zijn ze ook nog niet door hoor. laatst ook vreselijk last gehad.
stormy waters...
sailin'
pi_60858255
Emma laat weten dat ze nog maar een beetje ziek is. We zijn net weer beneden na 2,5 uur slapen, uitgebreid drinken bij mama en douchen. Emma heeft zelf haar bankbedje opgeruimd:).
Ik hoop dat het zo blijft dat spugen vind ik ook maar niks
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:27:22 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_60860893
ach sneu is dat jelief, ik hoop ook dat het nu weg blijft. mijn ervaring is dat het nooit zo lang duurt bij die kleintjes.
stormy waters...
sailin'
pi_60860952
Sneu he dat spugen bij die kleintjes. Beterschap!

Wat fijn dat Iris het zo leuk vond!
pi_60861205
beterschap voor Emma

LadyS, je klinkt altijd zo heerlijk verliefd als je het over je dochters hebt leuk vind ik dat

en wat fijn dat het zo goed ging
pi_60861895
Iris met haar neus in de verjaardag gevallen Altijd fijn om te horen dat je kind een makkelijk kind is hè?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:08:45 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60862934
Iris is echt enorm groot geworden en lijkt ook steeds meer op Amber zo vind ik.

Agossie arme Emma! Zo sneu is dat. Beterschap!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:15:05 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60876852
Beterschap Emma. Gaat het weer goed Jelief?
En grote Iris! Toch wel het bewijs van hoe snel het allemaal gaat.

Hier alles goed met ons peuter-kind. Ik moet zo om haar lachen! Gisteren kreeg ik weer een spiegel voor. "Mam? Waarom niet? Daarom niet!". "En niet gewoon, je moet zeggen waarom!". Ingewikkeld vind ik het soms hoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60877635
Ik breek even in zonder de voorgaande berichten te lezen, sorry daar voor

Heeft iemand ervaring met een peutertje dat om de een of andere reden bang is om te poepen? Ronja wil sinds twee dagen echt niet poepen. Niet op de het potje, niet op de luier. Het lijkt alsof het haar pijn doet maar er is niets te zien aan kloofjes of wondjes (misschien zit er iets van binnen, dat kan natuurlijk) en de ontlasting is normaal zacht.
We dachten eerst dat ze heel hard moest persen maar ze staat het juist uit alle macht op te houden, tot paniekerig huilen aan toe.
Normaal poepte ze een of hooguit twee keer per dag, nu poept ze steeds een heel klein beetje (inlcusief hard huilen en niet getroost willen worden) en wil dan meteen een schone luier.

Het lijkt eerder psychologisch dan lichamelijk en hoewel we nooit echt actief bezig zijn geweest met zindelijk maken (er staat een potje en ze mag er op maar we dringen niet aan) valt het wel samen met een steeds groter wordend besef van zindelijkheid.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om goed gaan. Ik kan naar de HAP maar lichamelijk is er weinig te zien en het lijkt me dat een laxeringsmiddel ook niet echt noodzakelijk is want de ontlasting is prima zacht.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:55:05 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60877845
Oeh, lastig is dat, owlet.
Ik heb er geen ervaring mee, alleen maar met harde poep en daardoor niet durven. Dat was goed op te lossen door 'te coachen' en handjes vast te houden. Maar ja.

Ideeën die in mij opkomen: boekje lezen over poepen ('poepen is gewoon'! ) of haar even heel open en nadrukkelijk betrekken bij jullie eigen poepmomenten (he, lekker!)? Of proberen uit te leggen hoe poepen uberhaupt werkt? Je hoort weleens dat kindjes bang zijn een stukje van zichzelf te verliezen (letterlijk is dat natuurlijk ook zo) en misschien helpt het dan als je uitleg geeft?
Misschien suffe gedachten. Maar wie weet heb je er wel iets aan. Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 16-08-2008 15:02:03 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60877921
Helemaal niet suf, Sugar, dank je!
Het is zo vreselijk moeilijk om haar zo in paniek te zien. Dan zijn we het er eerst over eens dat het bijna niets lichamelijks kán zijn en dat de beste manier is om er luchtig over te doen en haar niet te veel mee te trekken in het zielig vinden of paniekzaaien. Maar als ze dan weer zo bang en verdrietig is dan kan je niets anders dan troosten en je afvragen of er toch niet ergens iets pijn moet doen. Arm meisje
pi_60878988
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:46 schreef owlet het volgende:
Heeft iemand ervaring met een peutertje dat om de een of andere reden bang is om te poepen?
ja, wij. David is nu al een jaar onder behandeling bij een kinderarts.

Het begon met ontlasting ophouden. Keihard huilen. Paniek. Op de tenen huilend rondlopen, billen samenknijpen zodat hij het kon ophouden. Zich achter de tafel verstoppen en het ophouden.

Resultaat is dan natuurlijk dat hij vreselijke verstopping kreeg en als het dan niet meer tegen te houden was moest hij zo ongeveer een bevalling ondergaan, zo hard was de poep. Hij stopte zelfs met eten (hij kon blijkbaar een verband leggen)

Het was echt vreselijk allemaal
Voor hem was poepen iets vreselijks maar het lastige was dat hij het zelf in stand hield.

De kinderarts heeft eerst lichamelijke oorzaken uitgesloten. Sinds een jaar krijgt David movicolon junior zodat zijn ontlasting in ieder geval zacht blijft.

Verder ook boekjes gekocht (zoals Sugar al zegt). Hem niet troosten als hij huilend en paniekerig rondrende als hij aandrang kreeg. Zo normaal mogelijk doen en er geen aandacht aan schenken.

Heel langzaam ging het over..

Nu een jaar later gaat het prima. Hij is nog niet zindelijk maar er is geen paniek meer, geen gehuil meer. En hij verstopt zich ook niet meer.
pi_60880213
Och arme David
Wel goed om te lezen over het niet te veel troosten. Mijn verstand zegt dat het niet goed is om die paniek te bevestigen maar mijn gevoel wil haar alleen maar troosten.
Ik ga meteen wat boekjes zoeken.
pi_60882337
Even een vraagje. Sara wordt 3 en krijgt een fietsje voor haar verjaardag. Wat is handig, een 12 inch of 16 inch? Ze is nu 95 cm lang ongeveer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60882523
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:32 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Sara wordt 3 en krijgt een fietsje voor haar verjaardag. Wat is handig, een 12 inch of 16 inch? Ze is nu 95 cm lang ongeveer.
Weten ze dat niet bij de fietsenwinkel? Of wilde je iets tweedehands zoeken?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:52:08 #191
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60882836
owlet, ik heb zelf als kind veel problemen gehad met poepen. Ik heb niet echt tips voor je om de paniek te bedwingen, maar hou wel in de gaten dat het niet te lang gaat duren. Als ze echt verstopt gaat zitten, ben je verder van huis, want dan gaat het wél pijn doen en krijg je helemaal zo'n naar kringetje. Ik weet nog dat ik als kind namelijk echt niet meer durfde omdat ik bang was dat het weer pijn zou doen, waardoor ik dus enkel verstopt raakte. Heel naar was dat en heeft echt best lang geduurd.
  Jubileum moderator zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:25:49 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60884869
Agos wat ontzettend sneu die poepverhalen. Ik heb helaas ook geen oplossing, sorry.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:32 schreef Fuente het volgende:
Het is moeilijk te zeggen, je moet even gaan passen Fuente. Het gaat erom dat ze nog goed met haar beentjes bij de grond kan, heel belangrijk om te leren fietsen zonder zijwielen.
[ps mocht je kiezen voor een 12 inch heb ik nog een mooie roze fiets in de aanbieding ]
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60885229
Nou we hebben een 12 inch fietsje dat van mijn neefje is geweest, die gaat bij mijn schoonouders. We hebben een leuke bij de hema gezien.
Dat 12 inch fietsje wat we hebben, daar past ze goed op, heel goed, maar ik ben bang dat als ze iets groeit dat ze er dan niet meer oppast, of zal dat wel meevallen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:46:51 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60885279
Dat valt meestal wel mee hoor, Iris heeft nu pas een half jaar een 16 inch fietsje, en die is bijna 5 (en ruim over de 1m lang).
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60885818
Ok dan
We gaan denk ik dan toch voor een 12 inch fietsje.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:18:03 #196
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_60902957
Tobias is nu 97.5cm lang en heeft ook een 12 inch fietsje, hij gaat als een speer op dat ding Wij zijn gaan passen in de winkel en een 16 inch is echt nog te groot.

Het is zo'n lekkere kletskous de hele dag praten, liedjes zingen, 'mama ik wil meedoen met jou, gaan we weer kleine taartjes maken?Ja?' Er zijn nog steeds (ach wat heet nog steeds ) letters die hij niet goed uit kan spreken aan het begin van een woord, maar middenin een woord lukken ze dan weer wel, maar werkwoorden vervoegen gaat dan weer bijna helemaal goed! Het is gewoon zó'n lekker ventje
Lekker spelen op het pleintje voor de deur met zijn vriendinnetjes of binnen met zijn lego/duplo, meehelpen met opruimen, met stofzuigen, met de vaatwasser.
Of 's morgens vroeg roepen; 'Mama ik ben wákker!!!!!' 'Ik heb netjes geslapen!' dan smelt je toch gewoon?
Zucht... einde zwijmelpost
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_60903984
Leuke zwijmelpost Saffier!

Kim heeft nog steeds behoorlijk last van haar mond. Het lijkt juist erger te worden.
Toch maar weer een tripje huisarts, misschien kan ze er iets voor krijgen, of is het nu wat anders.
Of toch wel naar de tandarts, straks is het een gaatje. Dat is niet te hopen zeg!
Nouja, eerst huisarts, kijken wat die zegt.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:22:24 #198
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60906604
Och Owlet, wat sneu voor Ronja! Hoe is het nu?

Lily, wat fijn dat het beter gaat met David. Ik hoorde onlangs dat sommige ziekenhuizen een poeppoli hebben, speciaal voor kinderen met problemen bij de ontlasting. Daarin zijn meerdere disciplines verenigd.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:03:04 #199
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60907537
Kendahl heeft wat leuks
Hij heeft de overtreffende trap van 'nee' uitgevonden. Namelijk: AUW!
Dus dan loop je in de winkel en je pakt zijn hand om hem ergens weg te halen. Hij wil niet, dus hij roept: 'auw auw auw!' Soms zie je echt mensen kijken, zo van: 'wel hardhandig van die ouders, hoor...'

Maaruh... wat rot dat het poepen zoveel problemen oplevert Owlet. Ik hoop dat het snel beter gaat.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:06:13 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60912748
toch wel een soort van slim van ken, want dat werkt wel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')