abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60678784
Vanaf vandaag komen Ronja en ik officieel naar dit topic. Mevrouw de peuter-sinds-een-dag werd geheel in stijl wakker met een NEE NEE NEE NEE bui, dus die is lekker uitwaaien met haar vader. Ze wordt zo groot ineens, slaapt netjes in een peuterbedje, luistert heel vaak wel en heel vaak bewust niet en kletst de hele dag door. Zo gek dat ze twee jaar geleden alleen maar als een klein larfje aan mijn borst kon liggen.
pi_60685665
waaaat! Nee hoor dat kan niet Ronja is nog maar net een dreumes. kssst weg jullie!

Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:07:50 #128
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60709724
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:57 schreef snoopy het volgende:

[..]

dankjewel Hoe is het met Juul? en met jou?
Snoop. Met Julius gaat het heel goed! Hij is een ongelooflijk blije gup. Een extravert, ongecontroleerd, enthousiast en heel lief jongetje. Hij vaart helemaal z'n eigen koers. Wat andere kindjes van hem denken of vinden, kan hem niets schelen. De jongens op het kinderdagverblijf willen allemaal wel vriendjes met hem zijn, maar Juul zelf wil vooral met de meiden. Die hem dan weer afwijzen omdat ie te opdringerig is met kusjes geven enzo. Momenteel is hij volop bezig verbanden te leggen en abstracte systemen en begrippen (als tijd en dergelijke) te vatten. Mooi, vind ik dat. Laatst legde hij 5 boeken op een rij op de grond, ging daar op liggen en vertelde mij dat het een boekenplank was. Daarna legde hij mij uit wat een toonladder is en demonstreerde dat meteen even; men neme een ladder en een muziekinstrument. Men zette het muziekinstrument óp de ladder. Dan zingt men hier heel hard bij (LALALALALALALA) en "dat heet dat een toonladder mama". Een ijsje kost soms vijf voor half zeven, soms twee meter negentig. De letter J is het cijfer van zijn naam en alles moet opgemeten worden, zelfs het eten op zijn bord, dat hij met het plastic stanleymes van zijn werkbankje eet. Jongetjes zijn nog steeds jommetjes en zijn aanstaande neefje wordt met grote vasthoudendheid "mijn nieuwe broertje" genoemd. De tuin is de kleine buiten en ga je via de voordeur dan kom je bij de grote buiten. Al het verleden is vanmorgen. "Of misschien een paar maandjes geleden mama?" Hocuspocus pilatus pas is hocus pocus spinaziepast (zijn lievelings ) en wij worden te pas en te onpas uit onze stoelen getoverd om boterhammen met pindakaas voor hem te maken of plotseling te verdwijnen. Zindelijk is hij nog niet, maar gemiddeld gaat er zo'n 1 plas per dag op de pot. Dus ik heb goede hoop dat het vóór de kleuterschool wel lukt. Ik zal snel weer eens foto's van hem plaatsen. Hij is zó groot al. Net een kleuter (vooral met het iets kortere haar, dat hij heeft omdat zijn lange lokken hem voortdurend in de ogen hingen). En net z'n vader ook. Twee handen op een buik, die jommetjes bij ons in huis. In januari gaan we met z'n drieën twee maanden reizen door Midden-Amerika. Spannend en leuk vind ik dat! Ben heel benieuwd hoe onze bijna-kleuter dat avontuur gaat trekken.

Met mij gaat het ook goed hoor, al heb ik een veeeeeeel te druk jaar achter de rug, waar ik nog steeds van bij moet komen, wil ik dolgraag verhuizen, maar lukt dat steeds maar niet omdat wij allebei als freelancer werken en dus geen vast inkomen hebben en wil ik heel graag weg gewoon, op vakantie, maar goed, dat duurt dus nog 5 maanden. Zucht! Maar verder, verder gaat alles goed. Lief dat je er naar vraagt.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 11-08-2008 08:33:10 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:11:46 #129
105888 renzell
pi_60709819
Oh, welkom Owlet!

Dat Ronja al 2 is! Ongelooflijk!!! Gefeliciteerd!
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:47:30 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_60710532
renzell, wat een mooi verhaal over jullie en jullie mooie Juul!
en wat leuk dat jullie zo'n reis gaan maken zeg! geweldig!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 10 augustus 2008 @ 19:04:54 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60712145
Dat is genieten Renz, zo'n verhaal over Juul!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:16:29 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60713937
Renzell, wat verwoord je het toch weer mooi! En dat ongeleide projectiel, hij klinkt erg herkenbaar!
En lief zet *NU* de foto's online, ik PM u!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60715056
Renzell wat een lief leuk verhaal. Dankjewel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:18:23 #134
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60717645
Wat klinkt dat verliefd Renzell. En wat een mooie fantasie heeft Julius En voor die kusjes moet hij hier maar eens langskomen, daar is mijn dochter ook dol op.

Ronja 2 jaar, welkom!!!
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:54:49 #135
105888 renzell
pi_60720818
Wat een lieve reacties!
pi_60724322
Inderdaad, wat een leuk stukje over Julius, renzell

en wat super, die reis over 5 maanden
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:00:02 #137
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60724344
Hee, wat goed ook dat ie nu elke dag wel een keer een plas doet op de pot! Toch weer erin gekregen dus!
En ik vind net als de rest dat je zo geweldig trots en lief en betrokken over 'm praat, dat is echt heel erg geweldig om te lezen (en horen en zien!).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:20:35 #138
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_60724401
Renzell, wat een mooi verhaal over dat heerlijke dier van je . Het is ook echt zo'n lekker jong , ik ben ook een beetje verliefd op hem .

Ik ben er weer, heb een nieuw wachtwoord aangevraagd
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:05:15 #139
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60733661
Zo, Luuke is vandaag naar de tandarts geweest. Eigenlijk telde het niet, ze is niet in de stoel geweest. Maar op mijn arm, mond waaagenwijd open ze had geoefend heeft de tandarts toch kunnen kijken.

Alle moeders die er net zo tegenop zien als ik: Het valt mee!! Weer een mijlpaal en haarzelf overtroffen. Knap vind ik.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:53:46 #140
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60736470
Mooi verhaal Renzell

En fijn dat het meeviel Lishe. Hier gaan we 1 september voor het eerst met Finn en ik ben wel erg benieuwd wat ie ervan vindt.

En we proberen onze nachtbraker nu af te leren dat ie bij ons in bed kruipt 's nachts. Zaterdagavond kwam ie er om half elf uit en wilde in ons bed liggen (dat was nog leeg: papa was nog op en ik niet eens thuis). Dat mocht natuurlijk niet dus toen begon de ellende. Uiteindelijk kwam ik om 12 uur thuis en toen was ie nog bezig. Toch zelf maar naar bed gegaan en ondertussen hem elke keer meteen weer in z'n eigen bed gelegd. Het heeft tot na enen geduurd voordat ie in z'n eigen bed lag en bleef liggen.
Afgelopen nacht kwam ie om een uur of 4 binnengstommeld. Weer teruggelegd, na 3 pogingen bleef ie liggen en heeft ie nog een krap uurtje geslapen om vervolgens weer bij ons te komen en zo'n drama te maken bij het telkens terugleggen dat we uiteindelijk om 7 uur maar gewoon zijn opgestaan.

Ik ben erg blij dat ie tussen de middag nog slaapt en ik dan ook een uurtje kan tukken.
Benieuwd wat de komende nacht ons brengt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:43:13 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_60737514
Vervelend Jojogirl dat Finn zo'n nachtbraker is.
Lishe, fijn dat het goed ging bij de tandarts!
Renzell, wat leuk om wat over Julius te lezen, dat toonladder verhaal is echt schattig!
Ronja en Owlet nog welkom!

Vandaag zijn we met Ive naar het cb geweest. Onze grote vent is al 94cm en 14,7 kg. Een bovengemiddeld groot mannetje dus. Alles was verder in orde (had ik ook niet anders verwacht).
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:48:04 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60737640
Ive is zwaarder dan Maria! Halleluja!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:54:06 #143
108648 cattie
lieve moeder
pi_60737804
En toch kan ik zijn ribjes tellen, hij is niet dik. Zijn lengte is ook meer boven gemiddeld dan zijn gewicht.
pi_60738285
Ive is zeker groot, en lang!!!! Sara was met 2 jaar en 1 maand 88,5 cm en 14,4 kilo.
Inmiddels is ze bijna 3 en als ik haar thuis opmeet is ze 95 cm en 14 kilo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60739145
Renzell...je verhaal over Julius
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60743336
Kim is nog nooit bij de tandarts geweest. Moet dat dan?
Kan vast wel wanneer ik op controle moet, dat ze dan meegaat. Tandenpoetsen gaat nog steeds moeizaam.Tandarts vind ze dus vast niet leuk.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:44:19 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_60747064
Volgens het cb vandaag horen kindjes vanaf 2,5 a 3 jaar naar de tandarts te gaan.
pi_60748184
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef cattie het volgende:
Volgens het cb vandaag horen kindjes vanaf 2,5 a 3 jaar naar de tandarts te gaan.
Dan ben ik nog op tijd.
Maar eens checken wanneer ik op controle moet, heb geen flauw idee.
pi_60749076
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:05 schreef Lishe het volgende:
Zo, Luuke is vandaag naar de tandarts geweest. Eigenlijk telde het niet, ze is niet in de stoel geweest. Maar op mijn arm, mond waaagenwijd open ze had geoefend heeft de tandarts toch kunnen kijken.

Alle moeders die er net zo tegenop zien als ik: Het valt mee!! Weer een mijlpaal en haarzelf overtroffen. Knap vind ik.
Tinka was dolenthousiast, wilde zelfs als eerste op de stoel, totdat de tandarts in haar mond wilde kijken! Dat moest, net als het poetsen altijd, onder dwang. Aangezien ze nogal diepe groeven in haar tanden heeft, is poetsen extra belangrijk. Tegenwoordig hebben we een beloningssysteem voor haar en het lijkt te gaan werken.
Randy is een heel ander verhaal.
Mijn arme schat werkte prima mee, maar heeft (ondanks altijd wel goed meewerken met poetsen) een gaatje! 9 september mag hij die laten maken! Zie er verschrikkelijk tegenop. Iemand ervaring met het gaatje laten vullen bij zo'n jong kind???
pi_60756174
Wat sneu voor Randy!

Ik ben soms doodsbenauwd dat Kim een gaatje heeft. Poetsen is nog best een drama. Net als bij Tinka, onder dwang. En de laatste tijd heeft ze last van dr mond. Ze heeft dus tijdje geleden keelontsteking gehad. Duurde best lang. En nu blijkt ze aften te hebben. Zodra je met de tandenborstel in de buurt komt, gaat de boel bloeden. Doet natuurlijk erg zeer. Zo zielig. Zelf poetsen durfde ze een tijdje niet, maar begint nu weer een beetje te komen. Ben bang dat ze door al het gedoe een gaatje heeft/krijgt.

Maar ik denk dat het het handigste is dat ze eerst een keer met mij meegaat op controle. Kan ze zien hoe dat gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')