quote:

Snoop. Met Julius gaat het heel goed! Hij is een ongelooflijk blije gup. Een extravert, ongecontroleerd, enthousiast en heel lief jongetje. Hij vaart helemaal z'n eigen koers. Wat andere kindjes van hem denken of vinden, kan hem niets schelen. De jongens op het kinderdagverblijf willen allemaal wel vriendjes met hem zijn, maar Juul zelf wil vooral met de meiden. Die hem dan weer afwijzen omdat ie te opdringerig is met kusjes geven enzo.

Momenteel is hij volop bezig verbanden te leggen en abstracte systemen en begrippen (als tijd en dergelijke) te vatten. Mooi, vind ik dat. Laatst legde hij 5 boeken op een rij op de grond, ging daar op liggen en vertelde mij dat het een boekenplank was. Daarna legde hij mij uit wat een toonladder is en demonstreerde dat meteen even; men neme een ladder en een muziekinstrument. Men zette het muziekinstrument óp de ladder. Dan zingt men hier heel hard bij (LALALALALALALA) en "dat heet dat een toonladder mama".

Een ijsje kost soms vijf voor half zeven, soms twee meter negentig. De letter J is het cijfer van zijn naam en alles moet opgemeten worden, zelfs het eten op zijn bord, dat hij met het plastic stanleymes van zijn werkbankje eet. Jongetjes zijn nog steeds jommetjes en zijn aanstaande neefje wordt met grote vasthoudendheid "mijn nieuwe broertje" genoemd.

De tuin is de kleine buiten en ga je via de voordeur dan kom je bij de grote buiten. Al het verleden is vanmorgen. "Of misschien een paar maandjes geleden mama?" Hocuspocus pilatus pas is hocus pocus spinaziepast (zijn lievelings

) en wij worden te pas en te onpas uit onze stoelen getoverd om boterhammen met pindakaas voor hem te maken of plotseling te verdwijnen. Zindelijk is hij nog niet, maar gemiddeld gaat er zo'n 1 plas per dag op de pot. Dus ik heb goede hoop dat het vóór de kleuterschool wel lukt. Ik zal snel weer eens foto's van hem plaatsen. Hij is zó groot al. Net een kleuter (vooral met het iets kortere haar, dat hij heeft omdat zijn lange lokken hem voortdurend in de ogen hingen). En net z'n vader ook. Twee handen op een buik, die jommetjes bij ons in huis.

In januari gaan we met z'n drieën twee maanden reizen door Midden-Amerika. Spannend en leuk vind ik dat! Ben heel benieuwd hoe onze bijna-kleuter dat avontuur gaat trekken.
Met mij gaat het ook goed hoor, al heb ik een veeeeeeel te druk jaar achter de rug, waar ik nog steeds van bij moet komen, wil ik dolgraag verhuizen, maar lukt dat steeds maar niet omdat wij allebei als freelancer werken en dus geen vast inkomen hebben
en wil ik heel graag weg gewoon, op vakantie, maar goed, dat duurt dus nog 5 maanden.
Zucht! Maar verder, verder gaat alles goed. Lief dat je er naar vraagt.
[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 11-08-2008 08:33:10 ]