Amber van de week, toen er een paar kinderen voorbij liepen op de galerij:quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:49 schreef Jarno het volgende:
En dat bijdehande he... zucht. Gisteren gaf ik d'r een kus voordat ik ging werken, ze lag nog bij mama in bed, dus ik zeg zachtjes tot vanavond meissie, krijg ik keihard terug "DOEI PAPA!".. Heb d'r echt nog nooit doei horen zeggen dus.
Ik denk dat ze ergens wakker van was geschrokken. Het was behoorlijk lawaaierig buiten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Zó! Dat is wel schrikken, ja! Was ze ervoor gevallen of geschrokken ofzo?
Bij ons met vallen en felle pijn, wordt hij soms blauw van het adem inhouden voor de grote huilbui. Maar dat is gauw weer over. Wat ik er zo van lees, is dat het een tijdje aanhoudt inderdaad...
Nou, gelukkig is het niets ernstigs!
Potjes een tijd favoriet geweest, maar moet ze nu weinig van hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:53 schreef Jarno het volgende:
Anna eet ook vrij beroerd de laatste tijd. Het enige wat er wel ingaat zijn... potjes!. Het is gelukkig niet zo erg meer als een tijd geleden (toen liep ze de hele dag op lucht...) maar toch. Ik kan er zelf ook slecht tegen als ze niet goed eet, ook al weet je dat het fases zijn. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon lekker naar de HA gaan idd. Als ze brood, fruit en vlees eet zal het vitaminegebrek wel meevallen gok ik zo. Anna eet gelukkig ook altijd nog wel fruit en brood.
Nou goed, we leggen ons er bij neer en gaan deze week gewoon aan de potjes, ze krijgt dan vlak voordat wij gaan eten wat van die prut, dan maak ik het eten af en eten wij gelijk na Anna (waarbij ze dus ook aan tafel blijft!) en dan *mag* ze nog mee-eten als ze dat wil. Gisteren ging er nog een schaaltje pastaschelpjes in, da's dan toch weer meegenomen. En we bieden ook regelmatig wat aan.
Oh, en tandenpoetsen is hier ook een crime. De onderkant mag, de bovenkaak vind ze eng ofzo. Zucht.
Wat schattig. Hier komen zulke teksten ook langs. En dan heeft ze op de psz een liedje geleerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid en jarno, kan me zo onwijs voorstellen dat jullie je toch zorgen maken hoor. Heb heel wat afgepiekerd.
Hier was de sleutel de logopedie en dat daardoor ook veel spanning bij mij weg viel.
En denk hier ook wel de acceptatie dat ze wat dat betreft allemaal gewoon een beetje anders is.
Ze wil ook echt niet elke dag de neocate een liter zoals ze moet. soms juist weer wel en dan valt het "normale"avond eten weg. scheelt ze mag dat juist wel missen.
Sinds ik de dingen geaccepteerd heb zoals ze zijn ( duurt even 2,5 jaar) maar het scheelt zoveel hier.
Tandenpoetsen is en blijft hier ook een drama, regelmatig tandafdrukken, doe me best, meer kan ik niet doen toch. in november mag ze weer naar de tandarts, dat deed ze wel heel knap afgelopen keer
Arwen is trouwens erg van het zingen:
"inne maneschijn, klom ik trapje kozijn, mag je niet aankoohooomennn, 1 2 3 4 hoedje van in het water visje visje inne water, kontje kaal! "
Anna drinkt eigenlijk alleen diksap en water. Oh. en bv natuurlijk.quote:
We kijken na een tijdje als Ive slaapt altijd even hoe hij erbij ligt en dekken hem toe als dat nodig is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:32 schreef PM-girl het volgende:
Yppy en Jarno, hebben jullie mijn Elmo-tip nog ontvangen?
Vraagje, vanaf 2 jaar mag een kind een deken/dekbedje in zijn bed hebben toch? Hoe doen jullie dat, want Simon gaat eerst staan in bed alvorens voordat hij gaat liggen en slapen. Later terug om in te stoppen?
Ik had YPPY ge-pm'd, bij Kruidvat stond in het krantje een logeersetje van Elmo, koffer, pyjama, slabber met Elmo's hoofd erop.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:33 schreef Jarno het volgende:
Welke tip PM?.
En is een slaapzak geen optie?
Sugar, ik geef daar (tot nu toe) ook niets om hoor. Een koekje midden op de middag vult ook wel wat denk ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:49 schreef Sugar het volgende:
Oeh, Ive, wat lief!!! En hij lijkt zo van dit afstandje een beetje op Storm! Wat zingt ie lief met dat hoge stemmetje.![]()
Geven jullie überhaupt nog potjes aan twee-jarigen? Storm en Maria hebben na hun eerste verjaardag juist nooit meer een potje op. Maar ik geloof dat wij ons echt nóóit druk maken over hoeveel ze eten, het kan me echt helemaal niks schelen eigenlijk.En ik heb gelukkig ook nog nooit gemerkt dat ze minder goed slapen ofzo, als ze nauwelijks gegeten hebben 's avonds.
Oh die ja, hebben we gezien! Ben zelfs al op jacht geweest maar zaterdag was kennelijk iets te vroeg voor een aanbieding die dinsdag ingaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:47 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik had YPPY ge-pm'd, bij Kruidvat stond in het krantje een logeersetje van Elmo, koffer, pyjama, slabber met Elmo's hoofd erop.
We gebruiken nu een slaapzak, maar op den duur lijkt een deken/dekbedje me fijner.
Geeft niks, ik had helemaal niet gezien dat het baby-elmo was. Wist trouwens ook niet dat er een baby-Elmo bestondquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:52 schreef YPPY het volgende:
Die heb ik gehad PM. Bedankt nog.Ben net gaan kijken, maar ik vond het niet zo leuk omdat het baby Elmo is en niet de echte.
Ben wel een muts wat dat betreft (en anders ook ja
)
nee, hier ook geen potjes meer. Sara eet pas sinds 3 weken weer regelmatig avondeten (en nog zat avonden dat ze niet wil) maar ik doe er niets aan. Dat wil zeggen, ik maak me er totaal niet druk om, ze groeit goed en doet alles goed, prima danquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:49 schreef Sugar het volgende:
Oeh, Ive, wat lief!!! En hij lijkt zo van dit afstandje een beetje op Storm! Wat zingt ie lief met dat hoge stemmetje.![]()
Geven jullie überhaupt nog potjes aan twee-jarigen? Storm en Maria hebben na hun eerste verjaardag juist nooit meer een potje op. Maar ik geloof dat wij ons echt nóóit druk maken over hoeveel ze eten, het kan me echt helemaal niks schelen eigenlijk.En ik heb gelukkig ook nog nooit gemerkt dat ze minder goed slapen ofzo, als ze nauwelijks gegeten hebben 's avonds.
Dat is mij ook wel eens opgevallen, dat Ive en Storm soms wat op elkaar lijken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:49 schreef Sugar het volgende:
water of diksap en zo af en toe aangelengde multivruchtensap. Melk drinken doen wij niet aanquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
WAt geven jullie als drinken? Hier is het "nep" yoghi van de lidl. Yoghurtdrank is dat. Daar is ze gek op.
En diksap/roosvicee sterk verdund. En soms water, dat "jat" ze dan uit mijn flesje.
Zat aan thee te denken, maar geen idee welke smaak/soort ik zal proberen.
Er is hier geen suiker aan toegevoegd. Vind het beter dan de goedkope houdbare yoghi. Kim wil geen melk en karnemelk en toetje en yoghurt soms.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 08:26 schreef Jelief het volgende:
[..]
water of diksap en zo af en toe aangelengde multivruchtensap. Melk drinken doen wij niet aanen kinderthee hebben we geprobeerd maar vind ze niet lekker.
Yoghurtdrank ben ik persoonlijk niet zo'n fan van ivm de kleurstoffen en bergen suiker die er in zitten.
En potjes blieft Emma niet. Ze eet al heel lang met de pot mee, in het begin wat aangepast en nu koken we eigenlijk niet meer apart voor haar. Heel enkele keer krijgt ze een prakkie uit de vriezer.
Ik heb gisteren onze voorraad schoenen(tweedehandsjes van mijn zus gekregen) eens bekeken en Emma past 'ineens' in maatje 24. Ik had al zo'n vemoeden omdat ze laatst een blaar had én in haar sandalen kwamen haar tenen toch wel érg ver naar voren. Meteen maar even een check gedaan bij de schoenen in het rek, die konden allemaal zo de kast in. Ze heeft nu dus 5paar 'nieuwe' schoenen. vier van Lotus en een paar die ik in de uitverkoop had gekocht. Nu nog een paar goede wandelschoenen en we zijn klaar voor de winter
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |