abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:44:03 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_60505569
Max
wat ben je dan trots he
stormy waters...
sailin'
pi_60516427
Max is knap. En kan nog goed koken ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60516987
Max
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:53:30 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60523708
goed van max!!

leuk om te zien dat de "groep" kindjes van ongeveer dezelfde periode zo gelijk opgaan !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:24:23 #80
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60532203
Zo leuk hè als ze zomaar ineens iets onder de knie hebben
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:56:11 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60532812
Goedzo Max!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60546941
wie heeft er tips voor zindelijkheidstraining?

Onze dochter van net 3 jaar heeft totaal geen interesse voor een potje, af en toe wil ze op de verkleiner op het toilet zitten, met name het afscheuren avn het toiletpapier vindt zij erg leuk, maar plassen ho maar.
Ik zou graag willen dat ze zindelijk zou worden maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen.

We hebben de stickers als beloning al klaar liggen, die ze dan op de wc-bril mag plakken.
Met het mooie weer hebben we haar in de tuin in een onderbroek laten lopen, met het potje in de buurt, maar dat had geen effect, ze kwam melden dat haar broek nat was en wilde gewoon weer verder spelen.

Vrienden van ons hebben van de ene op de andere dag thuis de luier in de ban gedaan en hun kind elk half uur op het toilet gezet. Uiteindelijk met resultaat. Ik vraag mij af of dit de manier is. We hebben thuis nu een baby van 10 weken en elke half uur een toilet ronde lijkt mij nu wat intensief. Ik ben benieuwd hoe anderen het hebben aangepakt. Of is het wachten tot het moment dat ze zelf wil?
pi_60547320
Mijn ervaring is dat het pas (goed) werkt als het kind het zelf wil en er zelf aan toe is. Ik heb er nooit moeite voor gedaan om haar zindelijk te maken en mijn dochter is het sinds ze 2 1/2 is.

Ik denk dat dwingen niet goed is omdat je het daarmee alleen maar iets krampachtigs maakt, in plaats van iets wat normaal is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60547385
op de wc-bril? daar zou ik de stickers in ieder geval niet op laten plakken. over wel of niet met beloningen werken moet je misschien sowieso nog even nadenken. je kunt het zindelijk worden ook als normaal ontwikkelingsproces beschouwen, dat hoe dan ook plaats gaat vinden, net als leren lopen, en daar ga je ook geen kadootjes voor uitdelen toch? er kleeft ook het gevaar aan van het te beladen maken van de hele kwestie.
wij zijn wel ook met stickers aan de slag gegaan, Piet vond dat erg leuk, maar bij Anna heeft het nooit zo heel veel uitgehaald. elke keer dat 't goed gaat op de wc (of potje, maar dat hebben wij al niet meer in huis) krijgt ze een sticker. bij een x-aantal stickers een klein kadootje. dat aantal kun je wat laten oplopen naarmate het vaker goed gaat.

Anna is er wel gevoelig voor als ik duidelijk laat merken dat ik heel blij / trots ben als 't goed gaat. maar ze kan ook vreselijk koppig zijn en heeft soms zo'n weerstand tegen 't hele wc-gedoe dat ik er ook niet voortdurend zoveel aandacht aan wil besteden. we hebben ook een tijdje de rigoreuze methode geprobeerd, gewoon de dag beginnen zonder luier, bij 3 ongelukjes weer een luier aan. maar toen ging 't op een gegeven moment zo vaak fout dat we 't toch maar weer een tijdje hebben laten rusten. ze moeten er ook wel een beetje aan toe zijn inderdaad. het gaat nu wel echt eindelijk een heel stuk beter, maar ik moet haar er nog wel erg vaak aan herinneren dat 't misschien wel weer es tijd is om naar de wc te gaan.

kortom: eigenlijk heb ik geen kant&klare oplossing voor je, het is een beetje proberen wat bij jullie (dochter) aanslaat.

wij hebben zo'n bril-verkleiner-met-trapje gekocht ooit, en daar kan ze goed zelf op en af komen, dat vond ze in ieder geval een tijdje interessant.

oh nog een paar ideeën voor 'creatieve stickerbeloningsvellen': deze, deze of deze. bij die plaatjes ging 't er om: zodra alle plaatjes van een soort bestickerd waren, was er weer een kadootje verdiend. maar die simpele met hokjes werken ook prima hoor: kadootje zodra je bij een dier bent. je kunt ook van die speciale kalenders kopen trouwens, maar ik vond zelf maken leuker.

[ Bericht 22% gewijzigd door bixister op 04-08-2008 13:06:12 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:03:53 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_60547612
ik denk ook dat die dingen vanzelf wel komen, die ervaring heb ik iig met mijn oudste zoon wel.
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:06:59 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60547692
Denk niet dat er een vaste oplossing is.
Arwen ging wel altijd mee naar de wc als ik moest, heb ik ook gewoon toegelaten. En begon van zelf haar bipsje afvegen, en aangeven dat ze eens op de wc wou zitten, haar luier was elke ochtend eigenlijk droog. Vandaar uit zijn papa en opa haar in haar blote kontje laten lopen en gezegd als ze moest plassen ze op het potje moest gaan zitten.
En bij elk plasje gewoon jubelen als een gek. en dat afgebouwd.
Zelf ben ik hier thuis ermee doorgegaan, en afgesproken met haar dat ze voor elk plasje een stickertje mog. na 30 stickers een kadootje een kleinigheidje. Voor haar werkt dat en is dag en nacht droog.
Wij zijn er pas op gaan inspelen dat ze zelf dingen begon aan te geven, denk dat het dan ook pas werkt. Ze is nu trouwens 2.5 jaar
pi_60547908
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:36 schreef Utrecht het volgende:
wie heeft er tips voor zindelijkheidstraining?

Onze dochter van net 3 jaar heeft totaal geen interesse voor een potje, af en toe wil ze op de verkleiner op het toilet zitten, met name het afscheuren avn het toiletpapier vindt zij erg leuk, maar plassen ho maar.
Ik zou graag willen dat ze zindelijk zou worden maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen.

We hebben de stickers als beloning al klaar liggen, die ze dan op de wc-bril mag plakken.
Met het mooie weer hebben we haar in de tuin in een onderbroek laten lopen, met het potje in de buurt, maar dat had geen effect, ze kwam melden dat haar broek nat was en wilde gewoon weer verder spelen.

Vrienden van ons hebben van de ene op de andere dag thuis de luier in de ban gedaan en hun kind elk half uur op het toilet gezet. Uiteindelijk met resultaat. Ik vraag mij af of dit de manier is. We hebben thuis nu een baby van 10 weken en elke half uur een toilet ronde lijkt mij nu wat intensief. Ik ben benieuwd hoe anderen het hebben aangepakt. Of is het wachten tot het moment dat ze zelf wil?
Kim heeft er ook weinig interesse voor. Met warme weer ook in blote kont of onderbroek laten lopen. Soms ging ze wel op het potje zitten, maar er net zo snel weer af. Ik vind het ook wel lastig hoe je er mee om moet gaan. Dwingen doe ik iig niet!
Als ze maar voordat ze naar school gaat zindelijke is. (december wordt ze 3) Nog wel ff de tijd dus.
pi_60548040
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Denk niet dat er een vaste oplossing is.
Arwen ging wel altijd mee naar de wc als ik moest, heb ik ook gewoon toegelaten. En begon van zelf haar bipsje afvegen, en aangeven dat ze eens op de wc wou zitten, haar luier was elke ochtend eigenlijk droog. Vandaar uit zijn papa en opa haar in haar blote kontje laten lopen en gezegd als ze moest plassen ze op het potje moest gaan zitten.
En bij elk plasje gewoon jubelen als een gek. en dat afgebouwd.
Zelf ben ik hier thuis ermee doorgegaan, en afgesproken met haar dat ze voor elk plasje een stickertje mog. na 30 stickers een kadootje een kleinigheidje. Voor haar werkt dat en is dag en nacht droog.
Wij zijn er pas op gaan inspelen dat ze zelf dingen begon aan te geven, denk dat het dan ook pas werkt. Ze is nu trouwens 2.5 jaar
Kims luier is altijd behoorlijk vol 's morgens.

Trouwens ik ben heel trots op Kim. Ze heeft bij mijn ouders op het 1 persoonsbed geslapen!
Ging heel goed.
En thuis gaat slapen in het grote meisjes bed ook goed. Zal nog wel een foto plaatsen die ik gisteren heb gemaakt.
Bix, het is gelukt trouwens met de zijdelen in bedje proppen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:29:47 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60548260
Goed van Kim

en ja we hebben gewoon geluk gehad denk ik dat het direct dag en nacht is
pi_60548547
Hier een jochie van 3,5 die totaal geen interesse in potje of wc toont. Het deert hem ook niet om met een vuile luier te lopen.
Ik sprak laatst een kinderarts die zei dat het geen zin heeft om dingen te forceren, zeker niet als het kind zelf totaal geen interesse toont.
Als ie met mooi weer in blote kont door de tuin loopt dan plast ie steeds ergens in de struiken (maar niet op het potje). Heel vaak en steeds kleine beetjes (is zeker zijn territorium aan het afbakenen ofzo).

Mijn oudste was trouwens ook laat (vlak voor hij 4 werd).
pi_60550561
Ik ga er ook geen halszaak van maken, maar met het mooie weer leek het het ideale moment om eens wat te proberen.
Ze weet waar het potje staat, we vragen het af en toe aan haar en voor de rest besteden we er weinig aandacht aan. Bij onze overbuurvrouw wilde haar dochter ook opeens op het potje en was ze binnen een week zindelijk. Ik ga er maar vanuit dat het bij ons ook zo zal gaan.

We zijn hier wel (s'nachts) overgestapt op de baby dry luiers van Pampers maatje 6, na een aantal overstromingen. Onze dochter lijkt de plas van de middag en avond op te sparen tot snachts.
pi_60550657
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:08 schreef Utrecht het volgende:
Ik ga er ook geen halszaak van maken, maar met het mooie weer leek het het ideale moment om eens wat te proberen.
Tuurlijk, is toch logisch dat je hier en daar wat uitprobeert.
Slaat het aan is het mooi meegenomen.
pi_60556781
amber is nu overdag zo goed als zindelijk. Alleen met slapen heeft ze een luier aan, verder gaat ze bijna altijd mee zonder luier. Gister zaten we in de auto en we waren nog geen 2 minuten weg en riep ze heel hard: mamaaaaaa moe plasseeeeeeee. Auto gestopt, broek naar beneden, kind op armen gehangen en ja hoor, daar kwam een grote plas!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60558400
We horen al een tijdje in dit topic, maar dit is de eerste keer dat ik iets plaats
zal later dit topic eens doorlezen. Heb nog niet zoveel te vertellen. Sarah slaapt nog steeds in dr ledikantje, is volgens mij nog lang niet zindelijk en praat alleen nog met woordjes, geen zinnetjes.
Maar verder gaat alles goed, ondanks dat ze me al heel goed weet uit te testen!!
We zijn druk bezig in haar nieuwe kamer dat nu de computer-rommelkamer is, dus eerst moet die helemaal leeg. We hebben nog een 1-pers.bed die geschuurt en geschilderd moet worden, en dat wordt Sarah dr nieuwe bed.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_60560468
Myrthe is nu ook 3,5 en ook nog niet zindelijk. Soms wil ze wel op de wc plassen, maar meestal niet en wordt ze echt boos als ik het voorstel. Ook nieuwe onderbroekjes, stickers en jubelingen willen niet echt helpen. Met het mooie weer ook in haar blootje laten lopen, dan gaat het wel beter maar toch nog wel veel ongelukjes, maar zodra de kleertjes weer aan zijn, al is het maar alleen een onderbroekje dan wordt het drama en wil ze persé weer een luier om...
pi_60564069
wel prettig om te lezen dat anna niet de enige is waarbij 't niet zo heel makkelijk verloopt. piet was trouwens ook geen snelle hierin hoor, en ik was ook vast van plan om er niet zo'n druk op te zetten, maar soms is dat makkelijker gezegd dan gedaan. zeker als je dan bedenkt 'hmm, over een half jaar moet ze wel naar school, en dus zindelijk zijn (incl. zelf billen af kunnen vegen!). voor dat laatste krijgt piet nog stickers. deels omdat ie die beloningen nou eenmaal zo leuk vindt, maar het motiveert 'm ook wel om 't vaker zelf te doen.

piet is trouwens uit logeren, dus ik had vandaag een dagje alleen met anna. zo gezellig! ze was meteen een stuk hebbelijker dan de laatste tijd, zo wordt maar weer duidelijk hoeveel behoefte zij ook heeft aan wat exclusieve aandacht op z' n tijd. we hebben lekker aangeklungeld samen, naar de speeltuin, boodschappen, geverfd, gepuzzeld + zelfverzonnen spelletjes gedaan & jip&janneke gelezen. daar is ze nu ineens helemaal weg van. maarrr: jip is volgens anna het meisje, en janneke de jongen. daar is ze niet vanaf te brengen. (we hebben een aantal jannen in de familie, waarschijnlijk daarom?) ze wordt in ieder geval erg boos als dat in 't verhaal andersom is.
pi_60567890
Wat heerlijk, die qualitytime met Anna

en wat grappig, van Jip en Janneke (ik vind het wel leuk, dat eigenwijze)
pi_60567894
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:41 schreef bixister het volgende:
zeker als je dan bedenkt 'hmm, over een half jaar moet ze wel naar school
Het leek wel gisteren dat we samen zwanger waren.
Ik vind het ongelooflijk hoe snel de afgelopen jaren zijn gegaan.
pi_60567938
Zeker als ze bijna naar school moeten, lijkt het me lastig om er niet veel mee bezig te zijn. Vanuit mijn werk vragen we ouders van 3,5 jarigen standaard of ze er al mee bezig zijn (als een kind nog een luier draagt dan) en of ouders anders ms contact willen met de wijkverpleegkundige hierover. Tijdje terug was er een moeder die bewust haar zoon een luier liet dragen, omdat het anders zo koud was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60568351
David heeft al problemen met zijn ontlasting sinds hij 6 maanden is (veel last van verstopping). We zijn hiervoor al 2 jaar onder behandeling bij een kinderarts en eventuele fysieke oorzaken zijn daar uitgesloten.

Wat betreft de zindelijkheid komen we af en toe op het pedagogisch spreekuur in het ziekenhuis maar de tips die ik daar krijg kan ik echt wel zelf verzinnen (en heb deze dan ook al uitgevoerd of nog steeds) maar het helpt geen zier.
Maar ook daar doen ze er verder niet moeilijk over hoor, daar niet van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')