abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60568491
Sara is ook nog niet zindelijk. Ze is al wel een tijd zindelijk geweest maar ineens was het over. Ze voelt wel als ze moet plassen of poepen, maar ze wil gewoon echt niet op de WC of op het potje.

Ik maak me er totaal niet druk om, het was fijn geweest als ze zindelijk zou zijn voor de baby komt, maar aan de andere kant denk ik, waarom eigenlijk?
Wat is wel heel vervelend vind zijn de reacties van omgeving. Sara wordt over 3 weken 3, en man o man, het commentaar is niet van de lucht. De meest vreemde tips krijg je te horen. Ja goh, dan laat je haar toch gewoon zonder luier lopen? Wordt ze er vanzelf wel vies van. Ja duh, Sara is al vies van een vieze luier, dat vindt ze al heel erg. Toen ze nog wel alles op de WC deed en het wel eens misging in haar onderbroek was het 1 groot drama, ze vindt dat gewoon heel erg. Hoewel wij er absoluut geen punt van maken.
Daarbij komt dat Sara heel snel open ligt van onderen, dus als ze in haar broek plast en het niet direct zegt, is alles weer kapot. Daar is ze ook bang voor. Als ze nu in haar luier poept huilt ze vrijwel direct omdat ze bang is dat het pijn gaat doen.
Pffff, dan ga je toch je kind er niet extra lang in laten rondlopen?
Maar goed, we trekken ons er lekker niks van aan, als zij een luier wil, mag ze een luier. En de keren tussendoor dat ze wel op het potje wil plassen zijn leuk meegenomen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60571399
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 06:59 schreef lily het volgende:

[..]

Het leek wel gisteren dat we samen zwanger waren.
Ik vind het ongelooflijk hoe snel de afgelopen jaren zijn gegaan.
vind ik ook!

fuente, niks van dat soort commentaar aantrekken hoor. maar 't blijft gewoon lastig om 't moment te bepalen om het maar weer eens te proberen vind ik. hier ging 't ook al vrij vroeg een tijdje wel goed, en daarna weer helemaal niet, en ik vraag me wel eens af of ik 't juiste moment niet 'gemist' heb. soms kies je er ook voor om voor 't gemak nog maar even die luier aan te doen, want 't is wel elke keer een heel gedoe als 't mis gaat. en misschien he bik wel wat te vaak voor dat gemak gekozen, en daardoor een wat eerder goed moment voorbij laten gaan. nou ja, we zullen 't nooit weten. ik ben allang blij dat ze nu overdag grotendeels zonder luier is, en dat dat aardig goed gaat. behalve dan dat ze vrijwel nooit uit zichzelf naar de wc gaat, maar ik haar er meestal aan moet herinneren.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:26:45 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_60574021
Wij hebben nu een potje en een wc verkleiner in huis, maar daar heeft Ive nog geen interesse voor. Wel wel hij soms "plassen" op de wc (met broek aan op de wc zitten en alle handelingen doen) en geeft hij het meestal aan als hij gepoept heeft.

Ive is zo'n lief ventje! Zaterdag op de familiedag en vandaag in het ziekenhuis is hij bijna de hele tijd braaf aan het spelen en eten enz. Iedereen complimenteert hem dan ook. En hoe vaak we wel niet horen dat hij een mooi ventje is met zijn blonde krullen ! Dat klopt natuurlijk ook! Ik ben helemaal verliefd op mijn mannetje! Dat af en toe ook een monstertje is hoor. Nee is het meest gebruikte woord momenteel.
pi_60605231
Cattie hahaha Leuk zeg, en dat monstertjes gedrag is heul herkenbaar

Iemand hier met een peuter op peutergym? Hoe bevalt dat?
Sara is zo van het bewegen, springen, dansen, klimmen enz, Hier in de wijk wordt peutergym gegeven voor kindjes vanaf 2,5 jaar, dus dat lijkt me eigenlijk heel leuk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60605340
Hier is er weer een niet willen eten fase aangebroken. Djeez maakt zich zorgen en is er boos om.
Hij maakt het nu meer mee, omdat hij nog vakantie heeft.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Gewoon het avondeten aanbieden en als ze niet wil, dan niet. Dan een toetje (die ze ook amper niet wilde). En niet dan nog een broodje of koekje ofzo.

Ben benieuwd hoe het straks op vakantie gaat. (29 aug)

Peutergym klinkt wel leuk, geen ervaring mee.
Kim gaat echt steeds beter praten, meer woordjes en herkent ineens heel veel dingen. En goede zinnen en verleden tijd snapt ze ook goed. Zo leuk!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:53:23 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_60607635
Ingrid, Ive eet zijn avondeten ook wisselend. Wij bieden het hem aan en hij eet of hij eet niet, we leggen daar geen druk op en trekken er ons zo weinig mogelijk van aan. Daarna krijgt hij altijd een toetje en dan naar bed. Als hij niet heeft gegeten, krijgt hij geen vervanging qua brood enz. Bij ons werkt deze methode. Hij neemt nu eigenlijk altijd wel een paar happen. En, heel belangrijk, de sfeer aan tafel wordt niet verpest door een boze peuter of een boze ouder.
pi_60609359
Ingrid, het valt me niet eens meer op als Ronja minder of niet eet. Niet echt natuurlijk, maar ik vind het in ieder geval geen drama. Soms heeft ze van die buien, nou prima.
Meestal staat er wel iets op tafel dat in de smaak valt maar soms ook niet en dan maken we er ook verder geen probleem van.
Volgens mij wordt het alleen maar moelijker voor een kind om te eten als je er boos om gaat worden. Ronja krijgt ook niet standaard een vervanging in de vorm van brood maar soms wel als ze die hele dag weinig heeft gegeten. Ik vind haar nog te jong voor het principe dat ze met een lege maag naar bed gaan zal koppelen aan wel of niet je bord leeg eten.

Bij Ronja leg ik ook eigenlijk meer de nadruk op een uitgebreid ontbijt met verschillende componenten, van het avondeten pikt ze mee wat ze wil.

Het allerbelangrijkst vind ik dat eten een gezellige, gezamelijke activiteit is. Ik wil dat niet laten verpesten door ergernissen om een kind dat niet eet terwijl er gewoon helemaal niets aan te doen is.
Kinderen hebben ook maar heel weinig nodig en de avondmaaltijd is voor hun veel minder belangrijk dan het ontbijt en/of de lunch.

Het is al tegen bedtijd, ze hebben maar een aandachtsboog van een kwartiertje ofzo én ze beseffen niet dat ze in dat kwartiertje dan maar beter hun bord leeg kunnen eten. Na die tijd zijn ze moe, verveeld en dan komt er helemaal niets meer van eten

[ Bericht 22% gewijzigd door owlet op 07-08-2008 09:38:58 ]
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:34:34 #108
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60613544
'Nee' kan soms ook schattig/grappig zijn. Ken wilde gisteravond persé met zo'n tv'tje dat je opdraait (van nijntje) in zijn bed. Zit ik beneden, hoor ik hem boven piepen. Ja hoor: hij was erop gaan liggen met z'n hoofd. Dus ik zet een ander muziekje op, haal dat ding weg en zeg: 'mama kus?'
'neej' ~mompel-murmel-mopper~
Dan niet, hihihi
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60619094
Max is echt raar soms

pakt ie een (verpakt) brood uit een tas, gaat ie heel wild ermee knuffelen en dan gaat ie erop zitten, schuift ie een meter de keuken uit, stopt en zegt: "we zijn errr!!"
en dat alles in zn nakie zag er heel fout uit.

ohja, oostindisch doof, herkenbaar bij iemand?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60620235
ja hoor oostindisch doof, hier ook! En soms moet ik vragen of ze antwoord wil geven op een vraag van mij

Emma heeft ook dagen dat ze weinig eet. Soms heeft ze gewoon geen trek.
Jammer dan morgen weer een dag. Emma mag in principe altijd losse rijst of wat aardappeltjes eten als ze de rest niet lust en altijd een toetje, met een lege maag naar bed doen we niet.
Soms zegt ze halverwege haar bord dat ze het niet lust, meestal is ze dan te moe (of lui) om zelf te eten. Als we dan helpen gaat het bordje meestal leeg én eet ze daarna nog wat .
Emma eet gewoon mee met wat wij eten, alleen als ik weet dat het iets is dat ze slecht of niet eet krijgt ze wat anders.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60621456
Ik kom even tussendoor walsen maar wil toch nog even afscheid nemen hier
Morris is nu 4 en we schuiven een topic verder. In oktober kom ik hier weer met Lis

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60622346
Dag Moris en Snoopy!

Hier ook een oostindisch doof kindje hoor, om gek van te worden soms. En eten is hier ook een regelrechte ramp. Eet ze niet, jammer dan. Met lege maag gaat Amber ook nooit naar bed. Meestal eet ze wat tomaatjes. Amber is sowieso een slechte eter. Bij alles wat op dr bord ligt zegt ze bahhh lust ik niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60623197
hihi wij aten gisteren peultjes. Emma zei ik lust niet boontjes. 'ja maar dit zijn speciale platte boontjes' En ja hoor het ging schoon op
pi_60624056
bij ons werkt het vaak om de babypeultjes (de boontjes) eruit te halen, en ze tegen anna te laten praten. 'ik ben een babypeultje ik ben een babypeultje, mag ik in je buik?' 'ah toe?' en daarna de moeders, die naar hun kinderen toe willen uiteraard.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:50:32 #115
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60624495
En ik dacht dat wij de enigen waren die ons af en toe aan tafel als halve idioten gedragen om Finn iets te laten eten Hij heeft tot een week of 2 geleden altijd goed gegeten en nu is het ineens helemaal niks meer. 1 op de 3 dagen gaat er nog redelijk wat naar binnen 's avonds, de andere dagen is het meteen of na hoogstens een paar happen "hoef niet". Denk dat het de peuterpuberteit is, verder is ie ook zo eigenwijs als wat. Niet luisteren, constant iets anders willen dan wij willen, gewoon lekker dwars.
Hij vindt het potje (gekregen voor z'n verjaardag) trouwens wel erg interessant, heeft er al een paar keer op geplast en zelfs een keer gepoept. Maar hij geeft nog niet echt aan dat ie moet en z'n luiers zijn 's ochtends ook gewoon nog bomvol, dus voorlopig gaan we er nog niet echt mee bezig en laten we hem er alleen op als ie zelf graag wil. (Met m'n dikke buik vind ik het eerlijk gezegd ook makkelijker om hem snel even een nieuwe luier te geven dan om hem tussendoor nog weer een keer van de commode af en op te tillen om naar de badkamer te lopen voor het potje).
's Nachts is ie ook fijn aan het spoken trouwens. Hij komt vaak midden in de nacht toe, tussen ons in liggen. Vaak merken we het geen van tweeën, tot ie om 6 uur wakker wordt en begint te klieren *(of ik verkrampt wakker word omdat ik zo raar heb gelegen door hem). Hopelijk gaat ie snel weer wat langer en in z'n eigen bed slapen, want we komen zo net ff wat uurtjes slaap tekort.
pi_60629622
David is een ongelooflijk slechte eter. Vreselijk, vreselijk.

Groente weigert hij pertinent (hij peutert bijvoorbeeld zelfs de kleinste stukjes mais van een pizza af). Als ik hem probeer te voeren dan duwt hij de lepel of vork eerst weg om hem te inspecteren of er niet iets opligt wat hem niet bevalt.

Hij eet meestal maar een paar happen (of niks)

en niets helpt (ook niet als ik me als een halve idioot gedraag )

frustrerend hoor
pi_60630186
en brood, eet ie dat wel? anna is de laatste tijd ineens weer erg moeilijk aan 't doen over 'korstjes' en 'pitjes'. pfff. soms snijd ik de korstjes voor haar er maar vast af, omdat ze anders zoveel laat liggen. maar nu laat ze ook van de korstloze stukjes brood een randje liggen, want volgens haar zit er dan toch nog een beetje korst aan. tot zover het korstjesafsnijden dus. mevrouw wil gewoon wat te prutsen hebben.
pi_60631352
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:36 schreef bixister het volgende:
bij ons werkt het vaak om de babypeultjes (de boontjes) eruit te halen, en ze tegen anna te laten praten. 'ik ben een babypeultje ik ben een babypeultje, mag ik in je buik?' 'ah toe?' en daarna de moeders, die naar hun kinderen toe willen uiteraard.
Hoe Gordonesque!

Avondeten is hier ook lastig tegenwoordig. Ach ik maak er geen punt van. Een jaar geleden at ze beter én netter, maar het zal er wel bij horen.

Overdag eet ze goed, brood en fruit vind ze heerlijk. 's Avonds wisselt het heel erg. Vis vindt ze heerlijk en pasta (maar dan alleen de pasta en niet de saus, waar juist de groenten inzitten ) En patatjes, die wil ze elke dag wel eten, helaas voor haar gebeurt dat alleen niet.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60634832
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:54 schreef bixister het volgende:
...maar nu laat ze ook van de korstloze stukjes brood een randje liggen, want volgens haar zit er dan toch nog een beetje korst aan.
hihi, ik moet hier wel een beetje om lachen

------------

David eet wel brood maar dan wel liever zonder beleg (grr)

Hier ook de pasta wel maar dan zonder de saus (ook grr)

Fruit eet hij ook niet.
Met heeel veel moeite en kunst en vliegwerk lukt het me er af en toe een groente/fruit shake in te krijgen.

Hij is echt heel erg hoor. Maar ik moest me er vooral niet druk om maken volgens de kinderarts dus dat probeer ik dan maar.

Ik heb trouwens een beetje het idee dat het langzaam wat beter gaat de laatste tijd.
pi_60635754
en als je nou zelf pasta maakt, en het dan vult met spinazie ofzo..of gepureerde (en dus onherkenbare) groenten?
Falafel ging er hier altijd wel in, ook niet echt ongezond?
We hebben zoveel strijd gestreden met T, toendertijd. Tegenwoordig eet hij goed! Hij zit nog steeds wel eens te ziften maar het meeste eet hij op.
Saartje
pi_60636392
In ons geval is het gewoon een kwestie van meuten met eten. Ze eet bijvoorbeeld wel dingen als olijven of haring of gegrilde zalm. Zaken die best sterk smaken dus. En ze lust die groenten ook wel, maar ze wil het gewoon niet eten op het moment.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60637836
Bij ons was het vanavond ook weer zeer gezellig aan tafel. Hadden zweedse gehaktballetjes met pasta en brocolli. Gehaktballen heeft ze niet aangeraakt, terwijl ze een vleeseter is. De pasta at ze alleen zonder saus. Ze pakte de brocolli, hield het bij haar mond, proefte er niet eens van en zei toe baaaahhh lust niet, is vies! Ze heeft alleen droge pasta gegeten.

Ik word trouwens wel strontziek van dat gegooi met eten. Er verdwijnen regelmatig stukken voedsel onder de tafel of achter de stoel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:17:27 #123
4177 Jojogirl
pi_60638874
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:37 schreef Igraine het volgende:
In ons geval is het gewoon een kwestie van meuten met eten. Ze eet bijvoorbeeld wel dingen als olijven of haring of gegrilde zalm. Zaken die best sterk smaken dus. En ze lust die groenten ook wel, maar ze wil het gewoon niet eten op het moment.
Dat is het hier dus ook. Puur een machts-spelletje
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:18:01 #124
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60638888
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:49 schreef snoopy het volgende:
Ik kom even tussendoor walsen maar wil toch nog even afscheid nemen hier
Morris is nu 4 en we schuiven een topic verder. In oktober kom ik hier weer met Lis

Morris 4! Gefeliciteerd met je kleuter Snoop!!!
pi_60647207
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:18 schreef renzell het volgende:

[..]

Morris 4! Gefeliciteerd met je kleuter Snoop!!!
dankjewel Hoe is het met Juul? en met jou?
pi_60678784
Vanaf vandaag komen Ronja en ik officieel naar dit topic. Mevrouw de peuter-sinds-een-dag werd geheel in stijl wakker met een NEE NEE NEE NEE bui, dus die is lekker uitwaaien met haar vader. Ze wordt zo groot ineens, slaapt netjes in een peuterbedje, luistert heel vaak wel en heel vaak bewust niet en kletst de hele dag door. Zo gek dat ze twee jaar geleden alleen maar als een klein larfje aan mijn borst kon liggen.
pi_60685665
waaaat! Nee hoor dat kan niet Ronja is nog maar net een dreumes. kssst weg jullie!

zondag 10 augustus 2008 @ 17:07:50 #128
105888 renzell
pi_60709724
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:57 schreef snoopy het volgende:

[..]

dankjewel Hoe is het met Juul? en met jou?
Snoop. Met Julius gaat het heel goed! Hij is een ongelooflijk blije gup. Een extravert, ongecontroleerd, enthousiast en heel lief jongetje. Hij vaart helemaal z'n eigen koers. Wat andere kindjes van hem denken of vinden, kan hem niets schelen. De jongens op het kinderdagverblijf willen allemaal wel vriendjes met hem zijn, maar Juul zelf wil vooral met de meiden. Die hem dan weer afwijzen omdat ie te opdringerig is met kusjes geven enzo. Momenteel is hij volop bezig verbanden te leggen en abstracte systemen en begrippen (als tijd en dergelijke) te vatten. Mooi, vind ik dat. Laatst legde hij 5 boeken op een rij op de grond, ging daar op liggen en vertelde mij dat het een boekenplank was. Daarna legde hij mij uit wat een toonladder is en demonstreerde dat meteen even; men neme een ladder en een muziekinstrument. Men zette het muziekinstrument óp de ladder. Dan zingt men hier heel hard bij (LALALALALALALA) en "dat heet dat een toonladder mama". Een ijsje kost soms vijf voor half zeven, soms twee meter negentig. De letter J is het cijfer van zijn naam en alles moet opgemeten worden, zelfs het eten op zijn bord, dat hij met het plastic stanleymes van zijn werkbankje eet. Jongetjes zijn nog steeds jommetjes en zijn aanstaande neefje wordt met grote vasthoudendheid "mijn nieuwe broertje" genoemd. De tuin is de kleine buiten en ga je via de voordeur dan kom je bij de grote buiten. Al het verleden is vanmorgen. "Of misschien een paar maandjes geleden mama?" Hocuspocus pilatus pas is hocus pocus spinaziepast (zijn lievelings ) en wij worden te pas en te onpas uit onze stoelen getoverd om boterhammen met pindakaas voor hem te maken of plotseling te verdwijnen. Zindelijk is hij nog niet, maar gemiddeld gaat er zo'n 1 plas per dag op de pot. Dus ik heb goede hoop dat het vóór de kleuterschool wel lukt. Ik zal snel weer eens foto's van hem plaatsen. Hij is zó groot al. Net een kleuter (vooral met het iets kortere haar, dat hij heeft omdat zijn lange lokken hem voortdurend in de ogen hingen). En net z'n vader ook. Twee handen op een buik, die jommetjes bij ons in huis. In januari gaan we met z'n drieën twee maanden reizen door Midden-Amerika. Spannend en leuk vind ik dat! Ben heel benieuwd hoe onze bijna-kleuter dat avontuur gaat trekken.

Met mij gaat het ook goed hoor, al heb ik een veeeeeeel te druk jaar achter de rug, waar ik nog steeds van bij moet komen, wil ik dolgraag verhuizen, maar lukt dat steeds maar niet omdat wij allebei als freelancer werken en dus geen vast inkomen hebben en wil ik heel graag weg gewoon, op vakantie, maar goed, dat duurt dus nog 5 maanden. Zucht! Maar verder, verder gaat alles goed. Lief dat je er naar vraagt.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 11-08-2008 08:33:10 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:11:46 #129
105888 renzell
pi_60709819
Oh, welkom Owlet!

Dat Ronja al 2 is! Ongelooflijk!!! Gefeliciteerd!
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:47:30 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_60710532
renzell, wat een mooi verhaal over jullie en jullie mooie Juul!
en wat leuk dat jullie zo'n reis gaan maken zeg! geweldig!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 10 augustus 2008 @ 19:04:54 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60712145
Dat is genieten Renz, zo'n verhaal over Juul!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:16:29 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60713937
Renzell, wat verwoord je het toch weer mooi! En dat ongeleide projectiel, hij klinkt erg herkenbaar!
En lief zet *NU* de foto's online, ik PM u!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60715056
Renzell wat een lief leuk verhaal. Dankjewel
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:18:23 #134
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60717645
Wat klinkt dat verliefd Renzell. En wat een mooie fantasie heeft Julius En voor die kusjes moet hij hier maar eens langskomen, daar is mijn dochter ook dol op.

Ronja 2 jaar, welkom!!!
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:54:49 #135
105888 renzell
pi_60720818
Wat een lieve reacties!
pi_60724322
Inderdaad, wat een leuk stukje over Julius, renzell

en wat super, die reis over 5 maanden
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:00:02 #137
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60724344
Hee, wat goed ook dat ie nu elke dag wel een keer een plas doet op de pot! Toch weer erin gekregen dus!
En ik vind net als de rest dat je zo geweldig trots en lief en betrokken over 'm praat, dat is echt heel erg geweldig om te lezen (en horen en zien!).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:20:35 #138
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_60724401
Renzell, wat een mooi verhaal over dat heerlijke dier van je . Het is ook echt zo'n lekker jong , ik ben ook een beetje verliefd op hem .

Ik ben er weer, heb een nieuw wachtwoord aangevraagd
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:05:15 #139
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60733661
Zo, Luuke is vandaag naar de tandarts geweest. Eigenlijk telde het niet, ze is niet in de stoel geweest. Maar op mijn arm, mond waaagenwijd open ze had geoefend heeft de tandarts toch kunnen kijken.

Alle moeders die er net zo tegenop zien als ik: Het valt mee!! Weer een mijlpaal en haarzelf overtroffen. Knap vind ik.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:53:46 #140
4177 Jojogirl
pi_60736470
Mooi verhaal Renzell

En fijn dat het meeviel Lishe. Hier gaan we 1 september voor het eerst met Finn en ik ben wel erg benieuwd wat ie ervan vindt.

En we proberen onze nachtbraker nu af te leren dat ie bij ons in bed kruipt 's nachts. Zaterdagavond kwam ie er om half elf uit en wilde in ons bed liggen (dat was nog leeg: papa was nog op en ik niet eens thuis). Dat mocht natuurlijk niet dus toen begon de ellende. Uiteindelijk kwam ik om 12 uur thuis en toen was ie nog bezig. Toch zelf maar naar bed gegaan en ondertussen hem elke keer meteen weer in z'n eigen bed gelegd. Het heeft tot na enen geduurd voordat ie in z'n eigen bed lag en bleef liggen.
Afgelopen nacht kwam ie om een uur of 4 binnengstommeld. Weer teruggelegd, na 3 pogingen bleef ie liggen en heeft ie nog een krap uurtje geslapen om vervolgens weer bij ons te komen en zo'n drama te maken bij het telkens terugleggen dat we uiteindelijk om 7 uur maar gewoon zijn opgestaan.

Ik ben erg blij dat ie tussen de middag nog slaapt en ik dan ook een uurtje kan tukken.
Benieuwd wat de komende nacht ons brengt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:43:13 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_60737514
Vervelend Jojogirl dat Finn zo'n nachtbraker is.
Lishe, fijn dat het goed ging bij de tandarts!
Renzell, wat leuk om wat over Julius te lezen, dat toonladder verhaal is echt schattig!
Ronja en Owlet nog welkom!

Vandaag zijn we met Ive naar het cb geweest. Onze grote vent is al 94cm en 14,7 kg. Een bovengemiddeld groot mannetje dus. Alles was verder in orde (had ik ook niet anders verwacht).
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:48:04 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60737640
Ive is zwaarder dan Maria! Halleluja!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:54:06 #143
108648 cattie
lieve moeder
pi_60737804
En toch kan ik zijn ribjes tellen, hij is niet dik. Zijn lengte is ook meer boven gemiddeld dan zijn gewicht.
pi_60738285
Ive is zeker groot, en lang!!!! Sara was met 2 jaar en 1 maand 88,5 cm en 14,4 kilo.
Inmiddels is ze bijna 3 en als ik haar thuis opmeet is ze 95 cm en 14 kilo.
Sara
Merel
Ukje
pi_60739145
Renzell...je verhaal over Julius
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60743336
Kim is nog nooit bij de tandarts geweest. Moet dat dan?
Kan vast wel wanneer ik op controle moet, dat ze dan meegaat. Tandenpoetsen gaat nog steeds moeizaam.Tandarts vind ze dus vast niet leuk.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:44:19 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_60747064
Volgens het cb vandaag horen kindjes vanaf 2,5 a 3 jaar naar de tandarts te gaan.
pi_60748184
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef cattie het volgende:
Volgens het cb vandaag horen kindjes vanaf 2,5 a 3 jaar naar de tandarts te gaan.
Dan ben ik nog op tijd.
Maar eens checken wanneer ik op controle moet, heb geen flauw idee.
pi_60749076
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:05 schreef Lishe het volgende:
Zo, Luuke is vandaag naar de tandarts geweest. Eigenlijk telde het niet, ze is niet in de stoel geweest. Maar op mijn arm, mond waaagenwijd open ze had geoefend heeft de tandarts toch kunnen kijken.

Alle moeders die er net zo tegenop zien als ik: Het valt mee!! Weer een mijlpaal en haarzelf overtroffen. Knap vind ik.
Tinka was dolenthousiast, wilde zelfs als eerste op de stoel, totdat de tandarts in haar mond wilde kijken! Dat moest, net als het poetsen altijd, onder dwang. Aangezien ze nogal diepe groeven in haar tanden heeft, is poetsen extra belangrijk. Tegenwoordig hebben we een beloningssysteem voor haar en het lijkt te gaan werken.
Randy is een heel ander verhaal.
Mijn arme schat werkte prima mee, maar heeft (ondanks altijd wel goed meewerken met poetsen) een gaatje! 9 september mag hij die laten maken! Zie er verschrikkelijk tegenop. Iemand ervaring met het gaatje laten vullen bij zo'n jong kind???
pi_60756174
Wat sneu voor Randy!

Ik ben soms doodsbenauwd dat Kim een gaatje heeft. Poetsen is nog best een drama. Net als bij Tinka, onder dwang. En de laatste tijd heeft ze last van dr mond. Ze heeft dus tijdje geleden keelontsteking gehad. Duurde best lang. En nu blijkt ze aften te hebben. Zodra je met de tandenborstel in de buurt komt, gaat de boel bloeden. Doet natuurlijk erg zeer. Zo zielig. Zelf poetsen durfde ze een tijdje niet, maar begint nu weer een beetje te komen. Ben bang dat ze door al het gedoe een gaatje heeft/krijgt.

Maar ik denk dat het het handigste is dat ze eerst een keer met mij meegaat op controle. Kan ze zien hoe dat gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')